.

Isnin, 7 September 2015

HASUT DAN LAWAN






ESOK PAGi 

HASUT LAWAN







-----------------

DIMANA HASAN MALEK








DOPAN KAABAH
Assalamualaikum TT, hallahallahalla TT, den ni TT..ni eden la TT..den ni Hasan Malek ni.. ni nok kabokan ekau ni TT..den dok kat dopan kaabah loni.. besau giler kaabah ni.. stim gilo dapek den tengok kaabah ni..

eden sejak kona benti jadi skuad melayu boddo ni..bukan bermakna eden benti jadi bodo, dodak yg ko simpan tu, totap den jadikan makanan eden mcm biaso.. mmg dodak ni sodap TT.. Utk pongatauan ekau TT, eden loni kona ponyakit bisoi. Bisoi..takkan la ko tak tau TT..Bisoi..bisoi mcm Zul Bisoi tu.. 

banyak giler bisoi den.. kojap kek lobang jubo.. aci nak lege..eh naik pulak kat kopala bana den.. dokek nok surut..eh noik pulok kek biji kontoi den.. lotih la den layan bisoi ni TT..tapi mujo alhamdulillah eden masih dopek kolilin kaabah 5000 kali sohari.. eden jamin bodo2 den, eden pasti masyuk syuga jugak akhirnya.. masa eden pusing2 kaabah tu..eden tok bonti merotib "malayu pukimak molayu pukimak".. sobab mmg ore molayu ni mmg joneh pokimak TT.. tok ghoti jodi pandai mcm ore on MINTA BANTUAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/7/15



------------------

LAWAK SOTONG







LAWAK

PETANG 


SENiN



Lebih ramai sokong PAS lepas ditendang DAP, kata Hadi


Abdul Hadi Awang mendakwa lebih ramai yang menyokong PAS selepas ditendang DAP susulan pertelagahan membabitkan isu hudud meskipun parti itu hanya memenangi Pulau Pinang dalam pilihan raya umum lalu. 
Presiden PAS itu berkata, walaupun terdapat beberapa cawangan parti Islam itu yang "dicantas", "tunas" baharu yang tumbuh untuk parti Islam itu kini juga lebih banyak dan subur. 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/lebih-ramai-sokong-pas-lepas-ditendang-dap-kata-hadi#sthash.1dYx8DWu.dpuf

KAH KAH KAH
woit
dalam politik
ini dipanggil lawak sotong
lawak sotong hanya datang
dari mat sotong
tong tong tong

MAT SOTONG
--------------

APA KHABAR YA WALED







APA KHABAR

PRiNCE WALED

YA HA BiBI

KiFHALAK


YA PRiNCE


SAJO DEN

TANYO KOBA



-------------

BERITA KENCING





KENA KENCiNG

Speaker tidak terima sebarang usul mengenai hudud

Speaker  Pandikar Amin Mulia hari ini berkata beliau belum menerima sebarang usul mengenai rang undang-undang (RUU) hudud untuk dibentangkan pada sidang Dewan Rakyat yang akan datang.
Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada RUU itu akan dibawa pada sidang akan datang yang akan bermula bulan depan.
"Saya tidak menerima sebarang usul mengenai perkara itu kerana sesi Parlimen akan datang pada Oktober.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/speaker-tidak-terima-sebarang-usul-mengenai-hudud#sthash.Fbp1YU75.dpuf


KAH KAH KAH
woit
apa makna berita ini?
kah kah kah
ini  berita kena kencing
siapa kena kencing?
siapa kencing siapa?
kah kah kah
ini bukan kencing panas
ini kencing sejuk
kah kah kah

PADAN MUKA
--------------

INI PROJEK BEG






PROJEK BEG



Hanya Speaker boleh tolak usul, PM pun tak boleh, kata Pandikar


Speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia hari ini menegaskan tidak ada menteri, termasuk Perdana Menteri D Najib Razak, dibenarkan menolak sebarang usul sebelum ia dikemukakan.
Hanya speaker yang berhak berbuat demikian, katanya, ketika pemimpin Barisan Nasional (BN) menafikan cakap-cakap mengenai usul undi tidak percaya terhadap perdana menteri.
"Tidak ada menteri boleh menolak apa-apa (usul). Yang berkuasa mengenai hal usul adalah speaker.
"Tidak ada, termasuk perdana menteri. Jadi harus difahami," katanya kepada pemberita di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini. – 7 September, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hanya-speaker-boleh-tolak-usul-pm-pun-tak-boleh-kata-pandikar#sthash.yNuyP1B7.dpuf

KAH KAH KAH
woit
dalam politik malaysia
ini dinamakan projek beg
faham tak?
kalau tak faham sila tanya
ketua twiter negara
kah kah kah

BEG BESAR



--------------

JENG JENG JENG





KOMENTAR
fakta yang amat penting disini
ialah mesyuarat tergempar 
pegawai tinggi kerajaan
membincangkan masalah negara
dihadiri oleh  rosmah mansor
kenapa rosmah ada sama
apa peranan rosmah?



Hamid: Adakah saya ditukar kerana berada di rumah Gani?

Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas PDRM Abdul Hamid Bador hari ini mengakui bahawa beliau berada di rumah bekas peguam negara Abdul Gani Patail untuk mengadakan "satu perbincangan" dua malam sebelum Gani dipecat.
Mendedahkan perkara itu dalam kenyataannya hari ini, Abdul Hamid bertanya kepada Menteri Dalam Negeri  Zahid Hamidi jika kunjungannya ke rumah bekas peguam negara itu menyebabkan beliau ditukar ke Jabatan Perdana Menteri (JPM).
"Saya mengaku bahawa memang saya berada di rumah  Gani Patail hampir sejam setengah, dua malam sebelum beliau dipecat di mana banyak perkara telah dibincangkan.
"Saya mengaku bahawa di masa lalu Gani Patail sering meminta pandangan Cawangan Khas dalam banyak isu atau kes tertentu khususnya yang mempunyai implikasi terhadap keselamatan negara.
"Jika fakta inilah yang dijadikan alasan oleh  Zahid Hamidi untuk menghukum saya, maka kejamlah beliau. Tidak sedarkah beliau bahawa saya ini seorang pegawai berkarier dalam PDRM dan bukan macai politik?" soal Abdul Hamid dalam kenyataan medianya.
Abdul Hamid bagaimanapun tidak menjelaskan butiran perbincangan beliau dengan Gani di rumah bekas peguam negara itu.
Beliau turut bertanya Zahid sama ada pertukarannya itu dibuat dalam "mesyuarat tergempar" yang dipengerusikan oleh  Najib Razak dan dihadiri isterinya Rosmah Mansor, Zahid dan beberapa pegawai tinggi kerajaan yang lain.
"Jika benar, amatlah hina diri ini saya rasakan," katanya yang bertugas di Cawangan Khas selama 37 tahun.
Malaysiakini cuba menghubungi pembantu Najib, Rosmah dan Zahid bagi mendapatkan respon berhubung dakwaan itu.
Abdul Hamid turut meminta supaya Zahid menjelaskan berhubung pertukarannya ke JPM yang dianggapnya "luar biasa" memandangkan perkara itu disampaikan oleh Zahid secara lisan kepadanya.
"Saya ingin jawapan dari Zahid Hamidi sendiri... Oleh kerana beliau yang memaklumkan secara lisan kepada saya tentang pertukaran tersebut, maka sudah tentu beliau tahu sebab-musababnya," katanya.
Perkhidmatan Gani sebagai Peguam Negara ditamatkan pada 27 Julai lalu. Pemecatan itu dilakukan selepas Gani didakwa merangka kertas pertuduhan untuk mendakwa Najib kerana merasuah.
Gani bagaimanapun kekal senyap berhubung dakwaan tersebut. Penggantinya Mohamed Apandi Ali bagaimanapun menafikan wujudnya kertas pertuduhan itu dan mendakwa kertas pendakwaan palsu berhubung jenayah Najib itu menunjukkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan.

KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap
lu tak caya
itu pelempuan gemok
bikin hura hara satu negara
itu pelempuan ada manyak bomoh
lu tak caya
bukan gwa bikin cerita
ini madey yang bikin belita
kah kah kah
hancur negara ini
kerana saekor betina gemok

BADAK BETiNA

-----------

AMARAN BULAN SEPTEMBER






AMARAN 

SEPTEMBER


diberikan kerana
federal reserve
akan bermesyuarat
pada september
16 dan 17 
ada ura ura
 bunga bank
akan dinaikan
jika 
bunga bank naik
ekonomi dunia
 meledak

dalam masa
yang sama
tup tup
federal reserve 
pindah
dari new york
 ke chicago
bulan april lalu
ini menimbulkan
 spekulasi
dan 
teori konspirasi
ledakan sosial 
akan bermula


US Tue Apr 14, 2015 4:12pm EDT

Exclusive: Wary of natural disaster, NY Fed bulks up in Chicago


The New York branch of the U.S. Federal Reserve, wary that a natural disaster or other eventuality could shut down its market operations as it approaches an interest rate hike, has added staff and bulked up its satellite office in Chicago.

Some market technicians have transferred from New York and others were hired at the office housed in the Chicago Fed, according to several people familiar with the build-out that began about two years ago, after Hurricane Sandy struck Manhattan


------------ 

GOPENG TENDANG NAJIB








TiGA JUTA

LAWAN

NAJiB
 


Hamidah bertegas Najib perlu undur demi 3 juta ahli Umno, kata akhbar

Ketua Wanita Umno Gopeng Hamidah Osman tidak gentar dengan khabar angin beliau akan dipecat daripada parti ekoran seruannya sebelum ini agar  Najib Razak berundur.
Sinar Harian hari ini melaporkan, kenyataan itu dikeluarkan beliau kerana prinsipnya yang mendahulukan parti berbanding pemimpin.
"Saya berprinsip setia kepada parti, bukan kepada pemimpin. Saya tegaskan perdana menteri harus berundur dengan meletakkan jawatan.
"Takkan lebih 3 juta orang (ahli Umno) nak kena berkorban demi seorang pemimpin? Sepatutnya seorang pemimpin yang perlu berkorban untuk 3 juta ahli," katanya dipetik berkata kepada akhbar itu.
Hamidah berkata demikian sewaktu mengulas khabar angin beliau akan dipecat daripada Umno susulan membuat kenyataan itu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hamidah-bertegas-najib-perlu-undur-demi-3-juta-ahli-umno-kata-akhbar#sthash.d8sHcX8t.dpuf
KAH KAH KAH
makin ramai ahli gerombolan
makin banyak bersetuju
terajang najib
serangan makin ampoh
ini amat amat baik
lagi degil najib
lagi lama najib berkuasa
makin ampoh serangan rakyat
akhirnya ledakan besar

TERUSKAN 

LAGi




-----------------

SEMUA SELESAI










SEMUA 

MASALAH

NAJiB
BOLEH SELESAi

HANYA PERLU

PERGi MASJiD


BUAT SUMPAH


LAKNAT







-------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB








TENDANG

TERAJANG


Najib jumpa Biro Politik Umno di PMO hari ini, menjelang mesyuarat MT


Najib Razak bertindak mengadakan satu perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno hari ini sebagai persediaan sebelum menghadapi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) penting pada 9 September.
Perjumpaan hari ini, dijadualkan diadakan di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya, diadakan ketika spekulasi pemecatan Muhyiddin Yassin bertiup kencang dan kemelut dalaman Umno yang semakin meruncing.
Selain Muhyiddin, MT pada Rabu dipercayai akan turut memecat  Shafie Apdal dan 5 lagi ahli parti.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-jumpa-biro-politik-di-putrajaya-sebelum-mesyuarat-mt#sthash.nOq0Ginm.dpuf

KAH KAH KAH
Mwoit
ini namanya sesak nafas
ini namanya tekanan maut
ini namanya nungkar nangkir datang
buang salah tak buang jadi masalah
suasana cukup molek untuk rakyat
najib dan rosmah sedang dikepong
lagi lama lagi baik
lagi luas perang merebak
kah kah kah

TERUS LAGI

------------

TAK ADA SIAPA PERCAYA







KOMENTAR
susah orang ramai nak percaya
orang ramai sudah tak percaya
kata kata peguam negara ini
tak ada siapa percaya

mamat ini dilantik
untuk selamatkan najib
maka amat susah
malah mustahil ada orang
akan percaya kata kata
dari mulut mamat ini

kalau pun mamat ini kata
garam itu masin
mustahil ada yang percaya

persepsi telah terpahat dalam


Timbalan pendakwa raya hilang tidak terlibat siasat 1MDB, kata peguam negara

Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang bukan sebahagian daripada pasukan petugas kerajaan yang menyiasat skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Peguam Negara Mohamed Apandi Ali hari ini. 
Apandi berkata demikian mengulas spekulasi di media sosial mengenai kemungkinan ada kaitan antara kehilangan beliau dan siasatan berprofil tinggi ke atas syarikat pelaburan negara itu, yang juga melibatkan Seri Najib Razak
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/timbalan-pendakwa-raya-hilang-tidak-terlibat-siasat-1mdb-kata-peguam-negara#sthash.heWipaNk.dpuf

KAH KAH KAH
woit
malaon ini peguam
parti ketuanan melayu
maka mustahil malaoan ini
tahu bercakap benar
mustahil malaon ini tahu
bercakaop jujur

PUKRAK
------------

TAHNIAH







TAHNiAH











Lebih 400, ahli PAS sertai AMANAH di Johor

Seramai 443 orang termasuk anggota PAS menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) hari ini.
Timbalan Pengerusi AMANAH Johor, Dzulkefly Ahmad berkata mereka terdiri daripada 62 orang dari kawasan Parlimen Pasir Gudang, Gelang Patah (131), Johor Baharu (100), Pulai (100) dan Tebrau (50).
"Keputusan mereka menyertai AMANAH adalah untuk meneruskan harapan besar rakyat yang disandarkan kepada Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ke-13 lalu," katanya kepada pemberita pada majlis penyerahan borang keanggotaan PAN di Johor Bahru.
Dzulkefly yang juga bekas Yang Dipertua PAS kawasan Gelang Patah mengumumkan penubuhan lima jawatankuasa penaja AMANAH yang akan menguruskan setiap kawasan Parlimen terlibat serta bagi mendapatkan lebih ramai anggota.

TAHNiAH
tak ada apa nak cakap
tak ada apa nak tambah
tak ada apa nak putar
semua berjalan bagai dirancang

SYABAS



-------------