.

Ahad, 27 Disember 2015

2015 - PALING BAGANG







PALING

BANGANG
 

Demo desak tukar nama plaza tol

PETALING JAYA: Penduduk dan beberapa ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dianggarkan seramai 50 orang mengadakan demonstrasi aman di Plaza Tol Tanjung Malim pada Ahad, bagi menuntut penukaran nama plaza tol.
Mereka mendesak Plaza Tol Tanjung Malim ditukarkan nama kepada Plaza Tol Hulu Bernam memandangkan kawasan itu masih berada dalam negeri Selangor.
Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, B Raj Kumar berkata, nama Plaza Tol Hulu Bernam mampu menarik pelabur luar datang ke kawasan sempadan Perak-Selangor itu.
“Kita buat tuntutan kerana ingin mengekalkan imej Selangor selain menjadikan kawasan sempadan ini lokasi strategik bagi pelabur luar.
“Permohonan sudah dibuat pada November lalu kepada PLUS dan pejabat Menteri Besar Selangor malah maklum balas positif diterima.
“Bagaimanapun, PLUS memaklumkan kelulusan dan persetujuan tertakluk di bawah kerajaan pusat melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM),” katanya seperti dilaporkan Harian Metro.


KAH KAH KAH

kumpulan ngo

amat bangang

paling bodoh

apakan daya

ahli MIC kah?

dpat anugerah 

hasan malek


INDIA LAGi






-----------

GERAKAN SOTONG KATAK








LALOK JE
Saje nak tanya. Adakah yang serban-serban besar, berkopiah lembik atau yang ada masters dan PhD, yang hafal kitab-kitab kuning dari depan ke belakang dan dari belakang kedepan tak nampak apa yang orang tua ni buat. 

Macam lalok je. Dulu tuan-tuan masa muda sokong Almarhum Ustaz Fadhil Noor, lepas tu sokong dan hormat sekali kepada Almarhum Tuan Guru Nik Aziz dan sekarang bila Hadi buat perkara yang bertentangan semua senyap macam tidak ada pendirian dan juga macam sesumpah. 

Patutlah ramai guru-guru ugama yang dikagumi umum cepat-cepat dipanggil Allah s.w.t. Mungkin agaknya Allah s.w.t. tidak mahu Almarhum-almarhum itu pening kepala menengok 'rakan-rakan' serta pengikut mereka berubah kerana habuan dunia dan habuan benda bawah perut!! on TERGOLEK DOG KETAWA
Publish | Delete | Spam
Abdul Said
on 12/27/15


SEMUA COOL
jangan marah jangan melenting...semua cool...semua nie bagi menyedarkan bani melayu...yang kopiah bukan baik sangat...yang berjubah bukan alim sangat...yang memegang tasbih bukan ikhlas sangat...ingat lah agama kaum dipergunakan oleh mereka untuk terus berkuasa...

seperti tt kata...kuasa itu ekonomi...money is king... ilmiah mereka hanya untuk money...kena ingat semua..tak payah gundah gulama kelama...rakyat berkuasa...hanya dengan mengundi...itu saja kuasa rakyat... kehidupan kita pilihan kita sendiri... 

kalau nak tukar kerajaan....80 % pengundi berubah baru boleh lakukan...kalau setakat 60 % buang masa...jiba akan terus wasatiyah dan drama pembelaan nusa bangsa agama akan diteruskan kah kah kah....mampooossss woit kah kah kah on TERGOLEK DOG KETAWA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/15













-------

AKIDAH MELAYU TERANCAM







FACE BOOK




Aqidah melayu sudah lama terancam.. (?)...









































KERIS

KERISTIAN

KAH KAH KAH


--------------

SPRM TAK BERGANJAK








FACE BOOK

HEBAT & CILIK Najib ni...

Najib rela disiasat SPRM,
SPRM di bawah Jabatan Perdana Menteri..

SPRM kata hasil siasatan diserah kpd Peguam Negara,
Peguam Negara dilantik 'atas nasihat' Najib...

KALAU CAMNI elok saja serah sisatan tu 'DIRECT' kat Najib, lagi senang jimat kos. takyah nak perabih wang rakyat.

NAMPAK TAK peranan SPRM & Peguam Negara...
Agak2 apa kesudahannya siasatan derma RM2.6 billion & SRC International nanti ???


------------

MASANYA TELAH SAMPAI








YA AMPOON

YA MAULANA


KOMENTAR
dalam keadaan sekarang
ketika rakyat hilang
keyakinan terhadap najib
ketika orang ramai 
tidak yakin pada kerajaan
ketika rakyat tak percaya
kepada semau menteri
ketika orang ramai tak yakin
kepada lembaga agama ISLAM
ketika JAKIM dikatakan 
makan duit anak yatim
maka sultan dan raja
memainkan peranan positif



Sultan Johor minta Jakim jelaskan bajet RM1 bilion


Sebulan selepas seorang timbalan menteri berkata bajet yang diperuntukkan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tidak mencukupi, Sultan Johor bertitah, baginda tidak faham mengapa agensi agama persekutuan itu perlu hampir RM1 bilion setahun.
Dalam satu temubual eksklusif dengan akhbar The Star, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkata baginda mahu Jakim menunjukkan kepadanya bagaimana ia membelanjakan wangnya pada mesyuarat Majlis Raja-Raja akan datang.
"Beta ingin tahu jika benar, mengapa mereka perlu bajet RM1 bilion? Adakah ia termasuk peruntukan kepada semua negeri?
"Semasa persidangan Majlis Raja-Raja seterusnya, beta mahu mereka tunjukkan kepada beta pecahan perbelanjaan mereka. 
"Beta ingin tahu jika mereka ada membiayai sekolah agama di sini," pemerintah Johor itu dipetik sebagai berkata.
The Malaysian Insider melaporkan pada November, Jakim memperuntukkan hampir RM1 bilion wang pembayar cukai tahun ini, dengan sebahagian besar daripadanya untuk aktiviti dasar, termasuk menangkis cubaan "kumpulan ajaran sesat" menyesatkan umat Islam di negara ini.
Dalam responsnya, Tuan Haji Asyraf Wajdi  berkata, Jakim memerlukan lebih daripada RM1 bilion bagi memenuhi permintaan umat Islam di Malaysia dan memerangi mereka yang menentang kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.
Tuan Haji Asyraf Wajdi  itu juga berkata, peruntukan sebanyak itu bukan satu pembaziran.
Tetapi, pengkritik menuduh Jakim bertentangan dengan Perlembagaan dan menceroboh kuasa Raja-raja, yang merupakan ketua agama bagi negeri masing-masing.
Sultan Ibrahim mengesahkan kedudukan Raja-raja dan berkata kuasa Jakim terhad kepada menasihati atau mencadangkan garis panduan kepada mereka.
Baginda berkata, terpulang kepada Sultan untuk menerima nasihat Jakim atau tidak, sambil menambah jabatan agama peringkat persekutuan itu tidak berhak campur tangan dalam negeri itu. – 27 Disember, 2015.

JENG JENG JENG

woit
ini dia yang rakyat tunggu
ini dia yang dinanti nanti
rakyat dah muak
rakyat dah bosan
siang malam kena tipu
siang malam kena kelentong
PIEM terlibat kes bunuh
terlibat kes rasuah
rembat 2.6 bilion ringgit
rembat tanah kerajaan
buat undang undang baru
tukar peguam negara
tangkap sana tangkap sini
ya ampooooon
ya maulana

YA AMPOON
-------------

SELAMAT DATANG 2016 BAI BAI DOLAR






SELAMAT DATANG 

2016

SELAMAT TINGGAL

DOLAR


SUDAH OVERHAUL






OVERHAUL

REVAMP

REPAiR



Umno perlu ‘overhaul’ segera!
SHAH ALAM - Umno kesuntukan masa dan perlu melakukan rombakan secara total di seluruh peringkat kepimpinan bagi memulihkan kembali keyakinan rakyat terhadap parti itu.

Bekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata, Umno bakal berdepan kekalahan dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya tidak berbuat demikian.

“Semua pemimpin Umno perlu dirombak. Umno patut melakukan ‘overhaul’ secara total dan kita patut ‘revamp’ Umno... kita patut lakukan satu penstrukturan semula Umno di seluruh tanah air sekiranya kita nak pulihkan keyakinan rakyat dan pulihkan imej Umno kepada akar umbi.

“Sekiranya Umno tidak buat perubahan drastik dalam masa yang pendek, saya rasa Umno bakal hilang kuasa dalam PRU akan datang dan yakinilah sekali Umno hilang kuasa, Umno akan hilang kuasa buat selama-lamanya.

“Buktinya cukup jelas. Apa jadi kepada Pulau Pinang, Selangor, Kelantan? Apabila kita hilang kuasa, sukar untuk kita tawan semula negeri-negeri tersebut,” katanya kepada Sinar Online.



KAH KAH KAH
woit
datuk seri batu kawan ini
tak faham politik
tak faham apa yang berlaku
overhaul revamp repair
semua sudah dijalankan
kah kah kah
tak sedar ke datuk seri?
ada SOSMA ada MKN
sekarang parti politik
tak boleh daftar pengundi
macam macam undang2 baru
macam macam akta baru
apa makna semua ini?
ini adalah overhaul
untuk pastikan najib
terus berkuaasa
PRU14? kah kah kah

PRU14 AMPEH 

------------

PERLU DITARBIAH








WAJiB

DiTARBiAH




DAP Perak marah KJ sekat atlet Israel


DAP Perak menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi, esok.
Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin (gambar) berkata, Khairy menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa itu.
"Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik," katanya dalam kenyataan hari ini.

KAH KAH KAH
woit
mamat DAP ni tak faham
mamat ini kanfuse
tak faham makna politik
tak faham makna diplomasi
kah kah kah
atau nak kenalkan diri
kah kah kah
mamat ni wajib ditarbiah
kah kah kah

TARBiAH LAGi
--------------

MENUJU 2020 MAJU JAYA








HAMDULiLLAH

2020 MAJUJAYA


NOTA

kenapa mat sabu senyum!
kenapa mat sabu gumbira!


Selepas berdekad bermusuhan, ahli PAS sedia kerjasama dengan Umno

Ahli PAS bersedia bekerjasama dengan Umno walaupun selepas berdekad wujud persengketaan antara mereka, ketika adanya usaha untuk memperbaiki hubungan antara 2 kuasa politik terbesar Malaysia itu.
Bagaimanapun, ada sesetengah masih curiga dengan tawaran perdamaian Umno dan bimbang PAS akan sekali lagi terjatuh ke dalam perangkap musuh lamanya yang kini semakin terdesak.
Walaupun ada penganalisis berpendapat kerjasama antara parti itu tidak lebih daripada sekadar memanjangkan jangka hayat kedua-duanya yang sedang tenat, ahli PAS melihatnya sebagai cara menyatukan hubungan masyarakat Melayu Islam negara ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-berdekad-bermusuhan-ahli-pas-sedia-kerjasama-dengan-umno#sthash.3JeZCFUR.dpuf

KAH KAH KAH
woit
haji hadi TPM
merangkap menteri keewangan
tantawi mteri luar bandar
nik abduh mteri pengangkutan
harun din metri keselamatan
kah kah kah

BERJAYA KiTA


----------