.

Isnin, 16 Julai 2018

SEJARAH HARI INI





SEJARAH

pagi senin 16 julai 2018
 untuk pertama
kali gua ke parlimen
pertama kali masuk
 ke parlimen
pertama kali masuk
 ke bilik taklimat

gua datang untuk merayakan
kerajaan baru
kerajaan pakatan harapan
yang gua  sokong
yang gua berkempen sama
untuk menang

untuk gua ini sejarah
gua mahu bersama
dalam detik sejarah ini
sejarah ini belum berakhir

gua sedang merakam 
satu persatu
babk dan detik ini

untuk gua
ianya akan berakhir 
bila agenda reformasi
menjadi agenda negara

ssosk yang mendukung reformasi
ada yang alih kiblat
ada yang belot 
ada yang wafat
untuk gua ini
biasa saje

yang penting untuk
kerajaan baru ini
ialah mendirikan lembaga
mewujudkan struktur
untuk memperkasa
untuk memperluas
agenda reformasi

sosok akan hilang
tapi
bila lembaga
bila struktur
dan hukum
diwujudkan
untuk mempertahankan 
agenda reforsmi
maka reformasi
itu kan kekal

apa dia agenda
 reformasi ini

pada hemat gua
pada tahap ini
agenda reformasi
ialah 
memperluas  
ruang demokrasi
untuk  tujuan
melahir keadilan
untuk anak semua bangsa
untuk bangsa semua agama
AMIN



-------------------

INGATAN UNTUK SEMUA








INGATAN
KEPADA PEMBACA TUKAR TIUB
YANG BAIK HATI
YANG JUJUR JUJUR
YANG WARAK WARAK

SILA JANGAN
GUNAKAN PERKATAAN 
GELANDANGAN

GUNAKAN
PERKATAAN 
WARGA MISKIN KOTA

GELANDANGAN
MEMBERI MAKNA
MEREKA
BERGELANDAGAN
DAN 
MEMBUAT HURU HARA
DAN
KACAU MACAU

TERIMA KASEH

-----------------

KHALID KENCING NAJIB






BERITA BAIK

KHALID  NORDIN

KENCING NAJIB
khalid nordin ni kuciwa dgn kekalahan umno di johor tapi masih tak mengaku puncanya sebab rakyat benci najib rosmah anak beranak dan pemimpin umno. aku ingatkan pandai berpolitk budak khalid ni, rupa2nya jenis lokman adam mcm yb kinabatangan jugak keh keh keh. on KHALIF SAH LOKMAN ADAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/16/18

ni buk




------------------

NIK ABODOH TAK BERSUARA









NIK ABODOH

TAK BERSUARA
YB Facebook (nik abuduh) sedang puasa bercakap. dia dah taknak bercakap dgn sapa2 pun kecuali dengan isyarat tangan. suaranya amat berharga kini, hatta ketika berzikirpun hanya didalam hati saja, tidak kedengaran di bibir. dikabarkan kelakuan peliknya tu bermula sejak audio dia mengaku baham duit umno dan dia jadi agen cia yg viral tu disahkan tulen oleh pakar antarabangsa. on 
NIK ABODOH PEMBOHONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/16/18








---------------------

PANDANGAN MUGABE







BOLA DUNIA

PANDANGAN

MUGABE


KAH KH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



--------------------

SILA BERAMBUS







TERBAIK
BERITA BAIK

CEPAT

BERAMBUS

LAGI CEPAT

LAGI BAIK

Pekerja warga China di Kuantan bimbang, mahu pulang ke negara asal


MEREKA datang untuk menjana pendapatan lebih baik kepada keluarga di kampung halaman. Ada di antara mereka bekerja untuk syarikat yang memberi pekerjaan kepada warga Malaysia malah turut membawa teknologi moden. 

Namun retorik daripada kerajaan Pakatan Harapan menjadikan warga China yang bekerja di projek sekitar Kuantan rasa tidak senang. Ramai yang mengatakan mereka enggan kembali bekerja di Malaysia selepas permit kerja mereka tamat tempoh. 

Keputusan kerajaan baharu untuk menangguhkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) mencetuskan kebimbangan kepada kebanyakan kontraktor dan pekerja yang terlibat dengan projek itu. 

Aada segelintir syarikat yang mula mengurangkan pekerja selepas Kementerian Kewangan mengarahkan untuk menangguhkan kerja-kerja projek berkenaan berikutan pentadbiran baharu mahu mengadakan rundingan semula perjanjian – yang dipercayai paling mahal di dunia. 

Mereka yang bekerja dengan kontraktor ECRL dihanra kembali ke China manakala mereka yang masih tinggal di Malaysia-China Kuantan Industrial Park (MCKIP) kini bimbang dengan masa depan mereka di Malaysia


PROJEK

KERETAPI

IKAN MURAH 

INI HANYA

TIPU HELAH

JHO LOW

UNTUK GADAI

TANAH 

MELAYU

PADA 

CHINA MERAH



----------------

KHALIF SAH LOKMAN ADAM










KHALID NORDIN

SAH   

LOKMAN ADAM
Khaled tak sangka BN 

kalah teruk
BEKAS menteri besar Johor, Mohamed Khaled Nordin mengakui tidak menyangka kejatuhan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum 9 Mei lalu serta gagal mengesan hala tuju pengundi.

Mingguan Malaysia melaporkan naib presiden Umno itu berkata Pakatan Harapan (PH) menyasarkan untuk merampas Johor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kerana rizab negeri itu yang tinggi.

“Tetapi kita tidak dapat kesan secara teliti dan mengenali hala tuju pendirian pengundi. Mungkin kerana gerak kerja berasaskan kepada input mereka yang ada dalam kawasan mereka mahukan begitu,” katanya dipetik akhbar Umno itu.

Bagaimanapun, Khaled berkata kekalahan BN adalah berpunca daripada pengundi luar. 


PENGUNDI LUAR?

LANCHAU LUAR

DARI MANA?

LOKMAN ADAM

BETUL 

MANGKOK NI

---------------

TOK AJI TOWKAY BALAK






TOK AJI CACAK

BALAK DI SYURGA
Haji ni balak dia tak heran. Dgn wirid je Haji ni dah pacak banyak balak di syurga nanti. Setiap balak disyurga punye lilitan sepanjang 500 tahun berjalan kaki. Bayangkan besarnye batang balak tu ..lebih panjang drp tembok China .. tu baru satu balak. Kau apa tau.. Kafir.. on 
TOK AJI TOWKAY BALAK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 7/15/18

Tud



------------------

TAK TAHU SAPA






TAK TAHU SAPA
Aku rasa x perlu lah ambik gambar mrk yg datang mendapatkan makanan percuma tu. Kesian mrk krn mrk pun ada perasaan malu juga. on 
BUKA PANGGUNG 
PETANG KELMARIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/18


-------------

BILA NAK DAKWA KHALID





BAGAIMANA

KHALID ADA

HUBUNGAN 

DGN  KEPALA

KONGSI 

GELAP

Selagi tiada refomasi pdrm, abang polis pangkat rendah sentiasa kena. Top cop mcm khalid dll sentiasa lepas. Susah sgt ka nak reform pdrm? on MANA KES KHALID
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/1




------------------

NIK ABODOH PEMBOHONG





NIK ABODOH

PEMBOHONG
Sampai bila pas nak jual agama. Nik abduh pembohong boleh masuk syurga jg ka? Saja tanya, jgn mare on MASUK PAS MASUK SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/18

Se





---------------

POTONG LANCHOU





POTONG LANCAU
Kalau JhLow masuk Islam.. sapa nak potong lanchow dia. on 
JHO LOW MASUK ISLAM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 7/15/18





---------------

NAJIB LOKMAN ADAM






NAJIB 

LOKMAN

ADDAM
najib ni bebal ke? dia tak kenal ke sepak terajang dlm politik? yg ramai2 jadi ahli tu sebab lapar projek, bukannya sebab perjuangan melayu islam ke apa ke. semua org hidup kerana nak cari fulus laa. pak lebai pun sanggup buang serban sebab lapar fulus. tak sedar2 lagi ke najib oii. bik mama tu pun silap2 haribulan angkat kaki tinggalkan najib bila dia dah merengkok dlm penjara nanti. on BARU SEKARANG SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/18






---------------------