.

Jumaat, 2 Jun 2017

MAKIN RAMAI JATUH MISKIN






MAKIN

RAMAI

JATUH

MISKIN

MAKIN

PANJANG

BERATUR

UNTUK

NASI

PANGGUNG

TIAP PETANG

AHAD



Jumlah asnaf miskin meningkat kerana kos hidup

Khutbah Jumaat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini memaklumkan peningkatan kos sara hidup antara punca pertambahan jumlah asnaf fakir dan miskin di negeri itu.
Menurut mimbar, jumlah golongan asnaf fakir dan miskin di Selangor meningkat sebanyak 2,207 keluarga pada tahun 2016 menjadi 46,500 keluarga berbanding tahun sebelumnya.
"Peningkatan sebanyak 2,207 keluarga fakir miskin ini mendorong kepada peningkatan bantuan dan keutamaan pengagihan zakat kepada mereka berbanding asnaf-asnaf yang lain.
"Pertambahan jumlah asnaf fakir dan miskin di Selangor ini kerana beberapa faktor antaranya ialah peningkatan kos sara hidup yang membebankan dan berlakunya pemberhentian kakitangan secara beramai-ramai akibat daripada pihak majikan yang ingin menurunkan kos operasi," menurut teks khutbah.



PAK CIK

MAK CIK

ABANG ADIK

DAN KAKAK

DAPUR

JALANAN

SEDIA 

MENERIMA

ZAKAT

KAMI BERI

MAKAN 

PERCUMA

TIAP PTG AHAD

SEPANJANG 

TAHUN PADA

WARGA 

MISKIN

KOTA


BANK CIMB
SPKL COLLECTIVE
NO BANK AKUAN
80 01 72 78 49

TERIMA

KASEH







-----------------

APAKAH ERTINYA


 
APA KAH

KEBENARAN itu dtg melalui ilham renongan dari dlm DIRI. KEBENARAN drp ilham itu pula dpt dirasa dirasa dan dirasa dari dlm DIRI juga. Apb sbnr2 KEBENARAN mula mnjelma, ia mnjelma dgn setinggi2 NILAI yg tiada tara dua nya!  
ERTINYA

Sbnr2 KEBENARAN ini hanya muncul kpd mrk yg TIDAK mencari laba serta glamor diri. Mrk hanya dan hanya asyik mrenong mencari asal-usul DIRI yg panjang serta dlm dan berTALI2.. Hayalan..ilusi..imaginasi..inspirasi dtg silih berganti ddlm tafakkur DIRI sblum ilham dtg mmbawa maksud sebenar apakah dia sbnr2 KEBENARAN mutlak yg hakiki itu.
  
KEBENARAN

Akhirnya dgn tafakkur renongan yg LURUS-telus-kudus itu kenallah dia akan siapakah sbnr2 hakikat DIRI nya itu. "Lalu sesiapa yg bnar2 kenal akan DIRInya maka akan kenallah dia akan sbnr2 TUHAN nya" Itulah smutlak2 KEBENARAN dan itulah juga smutlak2 KUASA yg penuh padat dgn NILAI2 cinta ketelusan kjujuran keinsafan serta kaseh dan sayang.. on APA ITU KEBENARAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17







------------

TUNGKU DAPUR










YB SIVA

HANG GI

TANYA 

MALOAN NI

BILA DIA 

JADI TUNGKU

TUNGKU

DAPUR 

ATAU TUNKU

JALAN

Ku Nan sendiri tahu dia berbohong, kata Sivarasa
 | June 2, 2017
Pemimpin PKR menjawab menteri wilayah persekutuan itu yang menuduhnya menyampaikan ucapan politik di masjid.






KUALA LUMPUR: Sivarasa Rasiah mengecam Tengku Adnan Mansor kerana menurutnya “secara sedar” berbohong dalam kontroversi mengenai kehadirannya di sebuah masjid di Subang minggu lalu.

“Dia masih nak ulang fakta salah iaitu saya buat ceramah politik (dalam masjid). Penjelasan saya sudah jelas sebelum ini.
“Dia sendiri tahu dia bercakap sesuatu yang tidak benar,” kata ahli Parlimen PKR itu ketika ditemui di Kompleks Mahkamah Jalan Duta hari ini.

INI TUNGKU

FRAUD KERJA

MENIPU SAJE

-------------------

SELAMAT BERBUKA







SELAMAT

BERBUKA

GUA ADA

DATE

BUKAN

BUAH

TAMAR

TAPi

TEMU

JANJi





----------

NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA CHINA







APA MAKNA

BERITA INI

INGAT CARA

BACA MEDIA

DI MALAYXIA

KALAU DINAFI

ERTINYA BETUL



KUALA LUMPUR - Hasil sebenar dan transformatif daripada hubungan baik yang terjalin antara Malaysia dan China tidak berkompromi walau sedikitpun dengan kedaulatan negara, kata Najib..



NAJIB JUAL

PADA CHINA

BUKA JALAN

UNTUK DAP

PINJAM DUIT

CHINA DAN

AKHIRNYA 

TANAH 

MELAYUU

JADI MILIK

CHINA INI

HAKIKAT



--------------------

BERZIKIR BERZAKAR






BERZiKIR

Tak larat nak berzikir TT. Berzikir dan beribadah x menjadikan kupang dan ringgit dalam poket. Dlm suasana skrg, pak aji dan pak lobai pun x larat nak berzikir bro. Satu en pun x dpt. Melainkan wajib mengepow la sapa di sekeliling.


BEZAKAR

Sembang kemaih rezeki dari Tuhan. Bila time nak berbutir kupang dan ringgit, baru tau langit rendah tinggi, sampai basah spender la nak cakau seribu dua sebulan. Gua mmg sudah serik la layan lobai2 ni. on TAHNIAH PARTI PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/2/17





---------------

AJI NO MOTO BUAT DARI APA?









AJI

DIBUAT

DARi APA

BETUL KE

DARi 

TULANG 

BABi?


Ajinomoto tambah untung, petanda rakyat tambah MSG?

 | June 1, 2017
Walaupun terdapat laporan isu kesihatan ke atas penggunaan Ajinomoto dalam penyediaan makanan tetapi produk itu diterima baik rakyat Malaysia.
Persatuan Pengguna Pulau Pinang memberi amaran produk itu dianggap bertoksik dengan menyifatkannya sebagai “racun perlahan”.
“MSG menyumbang kepada pengambilan sodium yang tinggi,” katanya ketika dihubungi FMT.
Persatuan itu berkata Kementerian Kesihatan memberi amaran kepada rakyat Malaysia di mana penggunaan sodium yang berlebihan menjadi punca utama kepada tekanan darah tinggi dan strok.
Penyelidikan mengaitkan MSG dengan masalah kesihatan seperti strok, kecederaan otak dan meningitis tetapi itu tidak menghalang orang ramai mengambil makanan yang dimasak dengan penambah rasa tersebut.
Bagaimanapun, kajian oleh Ajinomoto menunjukkan MSG adalah glutamat iaitu asid amino yang paling kerap ditemui dalam makanan yang kaya protein dan ia tidak mempunyai sifat karsinogenik.
MSG antara jenis perasa makanan tertua di dunia dan dipatenkan Ajinomoto Jepun pada 1909.
NAPA

TAK BERi

TAHU 

BUAT 

DARi APA

SAJE 

TANYA

KERANA

PELiK



--------------------

TABUR DEDAK SAMPAI BANGKRAP



CONTOH

JASA 

KHIDMAT

SAEKOR

WHY BE


YB DUN Nenggiri muflis

Barisan Nasional (BN) Kelantan akan terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri walaupun penyandangnya dari Umno dilucutkan kelayakan sebagai wakil rakyat, kata Pengerusinya Tuan Haji Mustapa Mohamed.
Mustapa, yang juga pengerusi badan perhubungan Umno Kelantan berkata pihaknya akur dengan keputusan dibuat Speaker DUN Kelantan Datuk Abdullah Ya'kub yang melucutkan kelayakan penyandang kerusi itu, Tuan Haji Mat Yusoff Abdul Ghani kerana muflis.
"Sepanjang berkhidmat selaku Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nenggiri, Saudara Mat Yusoff telah memberi khidmat terbaik dan penuh komitmen kepada pengundi Nenggiri.

KAH KAH

TABUR

DEDAK

PADA

RAKYAT

HINGGA

BANKRAP

TIDAK

SEMPAT

NAK

PUSING

KAH KAH

KAH KAH



---------------

INI TIPU JUAL AGAMA










INI 

BUKAN

JUAL 

AGAMA



Syarikat umrah sebabkan jemaah terkandas bakal dibatal lesen

Sebuah syarikat pengurusan umrah yang menyebabkan 147 bakal jemaah umrah terkandas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 8 Mei lepas, berdepan tindakan  dibatalkan lesen perniagaan.
Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Tuan Haji Mas Ermieyati Samsudin berkata kementeriannya akan membatalkan lesen syarikat terbabit dalam waktu terdekat dan memberi 14 hari notis untuk mengemukakan rayuan daripada tarikh notis pembatalan disampaikan.
"Ia tidak munasabah apabila alasan yang diberikan bahawa penginapan penuh di Makkkah kerana mereka sepatutnya sudah sedia maklum bahawa bulan Ramadan adalah waktu puncak.
Sepatutnya mereka mengambil langkah awal untuk buat tempahan dan sebagainya... dan ini satu bentuk penganiayaan kepada mangsa," katanya pada sidang media sempena majlis Promosi Warna-Warni Aidilfitri 2017 di Kuala Lumpur, semalam.

INI 

TIPU &

JUAL

AGAMA


-----------------

SILA BUKA HATI







SiLA

BUKA

HATi


Bukan semua Islam pengganas, tidak semua kafir anti-Islam

Menghukum kesemua umat Islam sebagai pengganas adalah tidak tepat dan tidak adil, manakala menghukum semua bukan Islam sebagai 'musuh Islam' dan 'anti-Islam' juga tidak tepat dan tidak adil.
Sehubungan itu, Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad menasihati rakyat negara ini agar mengambil iktibar daripada tragedi yang berlaku di Portland, Oregan, Amerika Syarikat apabila dua lelaki bukan Islam terbunuh dan seorang lagi cedera parah akibat diserang kerana mempertahankan kehormatan dua wanita muslim.
"Walaupun imej Islam, khususnya di Amerika, begitu terpalit dengan tindakan golongan 'pengganas Islam', tiga lelaki ini menyedari bahawa pengganas yang mengganas atas nama Islam, kononnya, tidak mewakili semua orang Islam. Dan dua wanita berkenaan, walaupun beragama Islam, tidak wajar diherdik dan dicaci sebegitu rupa.

BETUL

TEPAT

SAHEH


-----------

ZUNAR SABTU INI




CIN - CIN  ZUNAR
Twit-Twit Cin-Cin.. Patut tambah lg utk si akak Ros yg seksi tuh Deb-Deb Bab-Bab.. Nak lg horny dlm bahasa Al-Germani ddlm bilik hotel: Chrot-Chrot! Chreet-Chreet! 
Klu lobai2 masih syiok dgn bahasa Petir dan RIBUT mghempap: Dentom-Dentom! Krepak-Krepek!! Klu sayu hati nak dengar ayat SUCI olarmak doniwi: Broka-Barua! Bewok-Babi!!! hi hi hi.. on 
ZUNAR POTONG STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17





---------------------

NAK TANYA LAGI





TANYA

Susah soalan nie, tnya parti pak lebai, diorang pun x bantah. Kompius gwa, Pak lebai blm jumpa ayat al-quran/hadis yg kata rasuah tu haram....mustahil, takat 30 juzuk tu kacang je diaorg hafal....


LAGi

mungkin gak hadis tu taraf dhaif atau palsu kot, gwa think positive. Kalu rasuah tu sejenis mknan atau minum & dimkn masa diharamkan makan...batal le posa tu.....eh, mimpi jd Pak lebai pulak on 
YA USTAD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17


------------

AKIDAH USTAD MELAYU





AKIDAH


Inilah jenis AKIDAH org Melayu Islam ddlm SPR. Inilah juga yg konon2nya mnjd AKIDAH org2 Melayu Islam yg bersopan santun. DAN inilah juga AKIDAH lebai2 ustad yg suka sembunyi2 ddlm GELAP membuat makar khianat. 


USTAD


Ddlm semayang tunggang tunggik sebut/berikrar akan jln yg-LURUS-jln yg-LURUS ttpi prbuatan mrk terang2an sudahpun tunggang terbalik(MURTAD) berlawanan dgn FITRAH manusia yg-LURUS telus dan kudus..pastu sebuk mengecam serta mengutuk buku Hannah sbb takut rosak AKIDAH, sdangkan AKIDAH yg sgt2 terang sudah rosak MURTAD ddepan mata itu mrk jd bisu seolah2 buta tidak nampak! 

MELAYU

Tunggang-tunggik2 gak ddlm semayang sebut AllahuAKHBAR, Allah Maha BESAR dan Allah shj yg wajib diTAKUTI, ttpi ddlm AKIDAH melayu Islam serta lebai2 walaun itu mrk sgt2 TAKUT pulok kpd Cina Dap mmerintah Msia! Kelakor kan? TT,,AKIDAH bangang yg tunggang terbalik(MURTAD) nih memang kelakor..pelik..hina lg jijik!! on 
RAMAI MASIH TAK FAHAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17



-------------

KILAS TAJAM MAHFUZ






KILAS 
TAJAM MAHFUZ
Hahahah tajam tajam kilas mahpuz ni weh! Gua tabik pada dia sebab terus berani mengkritik dan menyuara pandangan walau jelas bertentang langsung dari pendirian pimpinan partinya. Dan hari ini bila gua baca lipat kilas mahpuz, baru gua sedar: katak brahim terperuk bawah tempurong selama ni rupanya lebih mulia kasta beliau daripada golongan pas yang terperosok dalam perigi buta kahkahkah on 
TAHNIAH PARTI PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17



------------

JIKA TAK TUMBANG



JIKA TAK TUMBANG
Aku anggap jika PRU ini BN tak tumbang juga, dan kita sedia tahu bahawa mereka menipu dan memperbodohkan kita yang beratur panjang hujan panas nak undi jatuhkan mereka, dan tiada tindakan dari kita untuk menyatakan bantahan, sedang mereka gelak ketawa melihat kita sedang di badutkan dengan mainan mereka, 
maka aku duga, bani melayu sudah jadi bani jahiliah. Kesedaran ada, tapi apa leh buat, biar la mereka, janji aku kje mcm biase, oksigen free, dosa dorg,kang allah balas la kt akhirat,. Dapat brim sikit, lutut longgar, kote pancut. on 
BANI MELAYU WAJIB BERUBAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/1/17



---------------

DAMAI RAMADAN





DAMAI RAMADAN
Apa yang berlaku di Qabul, Mosul dan Baghdad tak sama dgn di Manchester. Di Qabul, Mosul dan Bangdad .. Sang Arab bergasak tatkala setan dgn aman damai di pasong dibulan Romoodhoon .. Setan dah takde pon mereka tetap bergasak .. ooo aku lupa setan bawah umur masih bebas .. setan jugak yg kena. Yahudi pun ada? on 
DUNIA MAKIN KACAU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 6/2/17





-------------------

DAH SAHUR?







DAH

SAHUR?





-------------