Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 Mac 2012

BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN




SENYUMLAH SENYUM UNTUK BERSARKOT




PENCERAHAN DARI PEMBACA

sebenarnya zaman kita ni dah kembali ke zaman moyang kita dahulu,anak2 muda yang jenis berahi macam ni patutnya dah wajib kahwin jika dah tak dapat kawal nafsu,bahkan puasa pun x jalan,manusia bila dah berahi ia akan menguasai diri bahkan halal haram pun tolak tepi bila dah berahi selagi mana air tak pancut selagi tu mereka jadi tak waras kerana aku juga pernah menjadi anak muda,masalahnya sekarang mak ayah sibuk nak suruh anak belajar tinggi,sedang anak2 mereka sedang berahi bercinta dan inginkan seks..

macamlah mereka x pernah muda,tapi mak ayah tak peduli perasaan anak2 mereka bila anak2 mereka nak berkahwin katanya dah gatal la apalah,patutnya mereka kena tangani dengan cara yang bijak,berdiskusi,selami perasaan dan jiwa mereka,x perlu malu2,itu adalah normal jika namanya masih muda hormon tak tentu arah maka bantulah mereka untuk kahwin dari berzina x tentu hala,juga dalam masyarakat melayu asal zina ,mengandung sikit2 nak naik turun mahkamah,hari ini perundangan,jabatan agama islam menyukarkan orang untuk bernikah,mereka nak rakyat berjumpa mereka,sedangkan majoriti orang islam ni pemalu,

dan mereka x dapat info,kita ada sumber informasi seperti internet,paper,tv apalah salahnya perbanyakkan ilmiah2 tentang agama,keperluan yang patut yang orang islam perlu ini banyakkan hiburan,lepas tu ceramah atau diskusi perkara2 bagaimana nak mengejar syurga,sedangkan masalah utama kita bukan didikan sahaja atau betul atau salah cara kita mengaji atau solat,perkara itu boleh,tapi janganlah itu sahaja yang nak disampaikan,sedangkan masalah sosial ni banyak dan yang wajihb dititik beratkan,tengok penganut agama lain agama mereka yang salah tu pun x memberatkan penganutnya..

kita ni agama dah mudah tapi masalah nye perlaksanaan seperti apa yang diperintahkan Allah tak dijalankan 100%,ambil sikit2,yang mana boleh memberi manfaat mereka laksanakan yang mana memberatkan pada mereka,mereka tinggalkan,perundangan dah jadi cacat..sebab tu hal ini tak pernah ada kesudahan..perbaiki dulu institusi syariah di negara kita barulah hal ini x berlarutan,penyampaian ilmiah dan penerangan pun perlu ada,ni sikit2 nak malu,sikit sensitif..bila mengentot takde plak rase sensitif..tang kulum batang tak rase plak senitif,tang jilat kelentit xde plak sensitif..
By Hamidi Fizie Bin Ahmad on GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA at 5:33 PM




BERITA TERBAIK DARI SABAH





SYABAS WARGA SABAH - LAWAN







KOMENTAR TUKAR TIUB


ini adalah tanda bahawa
demo telah menjadi darah daging kita
demo adalah hak rakyat
demo tercatit dalam perlembagaan


madey kata demo bukan budaya kita

madey cuba buat onar
tak bagi takyat berdemo
rakyat yang tidak berani berdemo
adalah rakyat bodoh


madey mahu rakyat jadi bodoh

syabas!
warga sabah tekah bangun
syabas!
warga sabah telah berani!


CARA NAK MENAKUTKAN RAKYAT






RATUSAN DEMO DI KK BANTAH TANAH ADAT DICEROBOH
– mkini

Ratusan orang dari beberapa kumpulan NGO termasuk mahasiswa institut pengajian tinggi tempatan menyertai himpunan '123 Bangkit' di Kota Kinabalu, pagi ini, bagi mempertahankan tanah adat daripada terus dicerobohi dan pelbagai masalah lain di negeri itu.

Perhimpunan yang dianjurkan oleh NGO Bela Tanah Rakyat Sabah (TABAH) diadakan di padang dekat Anjung Selera, Likas sebelum mereka berarak ke Wisma Innoprise - yang menempatkan pejabat Ketua Menteri Sabah Musa Aman.

Peserta yang berhimpun sejak jam 7 pagi, mula bergerak ke bangunan itu - yang terletak kira-kira 200 meter dari padang berkenaan - kira-kira jam 9 pagi bagi menyampaikan memorandum menuntut supaya tanah adat dikembalikan kepada rakyat dan diberikan kepada pemilik asalnya.

Bagaimanapun Bendahari TABAH Mohd Firdaus Mohd Noor kesal kerana wakil mereka tidak dibenarkan masuk ke bangunan berkenaan, sebaliknya mereka hanya dibenar berkumpul di sebatang pokok di hadapan bangunan itu.






GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA





SARKOT ADALAH PENYELAMAT BAYI





PENCERAHAN DARI PEMBACA

Inilah salah satu bukti yang amat kukuh bahawasanya FAHAMAN KIRI amatlah penting bagi pembangunan minda rakyat Malaysia dan patut disokong oleh semua rakyat Malaysia. Setiap tahun ramai bayi Melayu yang menjadi mangsa disebabkan masyarakat Malaysia terutamanya masyarakat Melayu yang prejudis terhadap perempuan yang mengandung sebelum berkahwin.

Orang Melayu harus menerima kenyataan bahawa ramai orang Melayu yang melakukan kesalahan setiap hari contohnya melakukan hubungan seks sebelum berkahwin. Jadi bila mereka ini mengandung sebelum berkahwin, janganlah kita menghukum mereka. Sebaliknya kita patut menolong mereka memperbaiki kesalahan mereka. Kes buang bayi di Malaysia paling tinggi dikalangan masyarakat Melayu (menurut statistik 99.99% kes buang bayi di Malaysia ialah Melayu). Mengapa?

Jika kes mengandung sebelum kahwin berlaku di kalangan masyarakat Cina atau India dan lain-lain, ibu bapa mereka akan cuba menyelesaikan masalah anak mereka dengan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis perempuan yang sudah mengalami tekanan jiwa kerana mengandung sebelum berkahwin tidaklah "stress" sangat, kerana mereka mendapat sokongan daripada keluarga yang memahami masalah mereka dan cuba menyelesaikan masalah mereka dan menerima hakikat bahawa anak gadis mereka akan melahirkan seorang cucu untuk mereka.

Tetapi jika ianya berlaku dikalangan masyarakat Melayu, maka adalah golongan yang suka jaga tepi kain orang lain (macam ahli-ahli JAIS yang mahu gadis-gadis perempuan yang mengandung sebelum kahwin dihukum berat - contohnya rotan & sebat) dan suka mengumpat. Jadi ibu bapa Melayu mendapat malu tidak menerima hakikat bahawa anak gadis mereka telah mengandung.

Jadi sudah tentu anak gadis mereka akan cuba sedaya upaya menyembunyi kesalahan kerana jika diketahui ramai, maka gadis yang sudah mengalami tekanan jiwa ini akan menghadapi banyak tekanan lagi. Sebab itu ramai gadis-gadis Melayu yang melahirkan bayi sebelum nikah akan membuang anak mereka kerana takut dihukum sebat oleh golongan fanatik macam JAIS, Zul Nordin, Harussani, dan Hassan Ali.

Manakala golongan lelaki Melayu pula yang membuat anak gadis orang mengandung tidak akan bertanggung jawab dan mengaku kesalahan mereka kerana mereka takut status kealiman mereka jatuh. Mereka yang munafik ini lebih mementingkan status agama mereka (kerana mereka tidak mahu dipandang rendah oleh golongan macam Hassan Ali) daripada tanggung jawab mereka sebagai bapa kepada bayi yang dilahirkan luar nikah. Jadi saya harap lebih ramai masyarakat Melayu membuka minda mereka supaya kes buang bayi tidak berlaku lagi.

Jika anak gadis kamu mengandung, terima sahajalah hakikat dan takdir. Marah tu marahlah tetapi janganlah kita menghukum anak kita yang sudah stress itu. Kerana sebab takut dapat malu atau disebat oleh Hassan Ali, gadis-gadis Melayu lebih rela membuang bayi mereka. Apalah nak jadi dengan masyarakat Malaysia? Gadis perempuan yang mengandung sebelum bernikah kita ejek-ejekkan dan mahu mereka dihukum sebat, tetapi penjenayah macam Shahrizat, Rahim Tamby Chik, & Khir Toyol yang mencuri wang rakyat mendapat gelaran Datuk Seri, jawatan Senator, menteri dan dipanggil Yang Berhormat.
By Pro-KIRI on SARKOT UNTUK KESELAMATAN ANDA on 3/12/12




TUKAR TIUB KECEWA SANGAT





SATU KENYATAAN


ada lah di maklumkan
bahawa semua pembaca
semua peminat
semua pengutuk tukar tiub
merasa amat kecewa
amat amat kecewa
sampai tergolek dog
kerana belum dapat melihat
shahrizat selak kain

gagal untuk melihat ribun hitam
milik saekor lembu
kah kah kah






PERNAH NYATKAN HASRAT BERUNDUR
- meloya

KUALA LUMPUR 11 Mac - Pengorbanan Shahrizat Abdul Jalil melepaskan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkuat kuasa 8 April ini tidak akan melemahkan semangat Pergerakan Wanita UMNO Johor.

Ketua Pergerakannya, Sharifah Azizah Syed Zain berkata, keputusan Shahrizat itu dilihat tindakan yang bertanggungjawab dan ikhlas dalam perjuangan menggerakkan sayap wanita khususnya dalam UMNO.

"Pengorbanan ini tidak sesekali melemahkan semangat kami sebaliknya menjadi suntikan semangat untuk kami berkorban tenaga, harta dan nyawa demi memastikan Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Sharifah Azizah, Shahrizat pernah menyatakan hasrat untuk mengundurkan diri pada Januari lalu, namun menangguhkannya atas dasar tanggungjawab terhadap parti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK PUTAR LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah....NAK KELENTONG LAGI.... kah kah kah..

woit...TAK PAYAHLAAA...kah kah kah..

kah kah kah...SATU DUNIA MINTA SHAHRIZAT CABUT BULU SEBELUM SELAK KAIN...kah kah kah



SARKOT UNTUK KESELAMATAN ANDA




NOTA:

berita ini hilang bagitu saja
jika di negara kapir
yang rakyatnya makan babi
yang rakyatnya minum arak
yang rakyatnya ada main bontot
berita saperti ini kan menggemparkan

ibu bapa akan di tanya
sekolah akan ditanya
kawan kawan sekolah akan ditanya
pembantu kebajikan akan ditanya
padri akan ditanya
imam akan di tanya
rabbai akan ditanya
ahli sosioloji akan di tanya
media akan ditanya

semua akan bersama-sama bukan sebagai moralis
tetapi membincakan kenapa ini belaku
ini tanggung jawab semua

kerana itu negara kapir maju
kepara itu negara kapir ada universiti hebat
kerana itu negara kapir ada cambridge
kerana itu negara kapir ada oxford
kerana itu orang islam belajar di negar kapir tentang islam





SOROK MAYAT BAYI DALAM BALDI EMPAT HARI – berita hairan

Gadis mengadu sakit perut sebelum rahsia lahir anak luar nikah tak cukup bulan terbongkar

KUALA NERANG: Disebabkan takut kerana melahirkan bayi luar nikah, seorang gadis berusia 22 tahun dari FELDA Lubuk Merbau di sini, menyorokkan mayat bayi itu dalam baldi di bilik mandi rumahnya selama empat hari, sebelum rahsianya terbongkar pada Khamis lalu.
Gadis itu dikatakan melahirkan bayi perempuan yang sudah cukup sifat, tetapi tidak cukup bulan itu di rumahnya Isnin lalu tanpa disedari ahli keluarganya sebelum menyorokkan bayi itu di dalam baldi dan ditutup dengan pakaian di dalam bilik air rumah keluarganya.
Sumber berkata, pada mulanya gadis itu mengadu sakit perut pada Khamis lalu, sebelum dibawa keluarganya ke sebuah klinik di tanah rancangan itu untuk mendapatkan rawatan tetapi petugas klinik itu menasihatkan dia dirujuk ke hospital.

Sehubungan itu, keluarga gadis berkenaan membawanya mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar dan doktor yang melakukan pemeriksaan mengesahkan gadis itu baru melahirkan bayi menyebabkan keluarganya terkejut.

“Berikutan itu, keluarga gadis terbabit membuat laporan polis keesokannya dan polis yang datang ke rumahnya bagi melakukan pemeriksaan menemui mayat bayi terbabit di bilik air rumah keluarganya.

“Siasatan awal mendapati bayi itu baru berusia tujuh bulan dalam kandungan. “Mayat bayi berkenaan dibawa ke HSB untuk bedah siasat,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Padang Terap, Deputi Superintendan Ku Yaacob Ku Hamad, ketika dihubungi semalam mengesahkan mengenai kejadian itu dan polis menunggu laporan bedah siasat untuk tindakan lanjut.

Katanya, gadis itu sedang menerima rawatan di HSB dan polis menunggu masa sesuai untuk mendapatkan keterangannya.

NOTA:
tidak dapat tidak
ramai lagi bayi akan mati
tidak dapat tidak
ortopedik moral akan berkhutubah
tidak dapat tidak
para moralis moralis akan membebel
tentang api dan dosa

marilah kita menrima hakikat bahawa:
di waktu muda ini cepat ngang
di waktu muda ini cepat basah
ini hakikat bailoji
ini fitrah manusia


anak muda memang mencari teman seksual
anak muda memang cuba dan memcuba


jadi:
beri tahu dengan jelas bila air mani jantan
bertemu dengan telor wanita
ketika memburet
ianya akan menghasilkan bayi
ini hakikat yang wajib di beritahu pada anak muda
mereka wajib bertanggung jawab


jika masih ingin
mengentot sila gunakan kondom
bayi tidak akan lahir


NOTA:
sarkot ialah sarong kote!
topi keledar
topi peranchis
baju hujan
payong dara
semua adalah sarkot




PANDANGAN KIRI YANG MEMBINA DUNIA




NOTA:

ini mukadimah
tentang apa itu kiri
dan apa makna kiri

kiri bukan pakai baju che
kiri bukan kerana ahli psm
kiri ada pandangan dunia






PROGRAM MELAWAN DI SANA SINI





RAKYAT BANGKIT DI SABAH





















DEWAN CHINA KHAMIS INI



ANALISIS ARAH POLITIK MALAYSIA
PASCA PRU-13


Tarikh: 15 / 3 / 2012 (Khamis)
Masa: Jam 8 hingga 11 malam
Tempat: K.L. Selangor Chinese Assembly Hall
Anjuran: Strategic Information and Research Development Centre &
Free Public Forum Malaysia


PANELIS:
1. Dato' Saifuddin Abdullah (Timb Menteri Pengajian Tinggi)
2. Dr Dzulkefly Ahmad (AJK Pas Pusat)
3. Prof Aziz Bari (Pakar Perlembagaan Malaysia)

Untuk maklumat selanjutnya, sila hubungi
Chong Ton Sin 016-379 7231, Shake Omar 013-296 5724



PULAU PINANG SABTU INI






NOTA:
sila melamar mendaftar
untuk mengikuti bengkel
media baru pada sabtu in
di pulau pinang


di city bayview hotel
george town pulau pinang

dari jam 9.00 pagi - 5.00 petang




TEPAT DAN BETUL : KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA




SEKALI LAGI KE JALAN RAYA






ANTI-PPSMI MAHU DEMO LAGI, DI PARLIMEN MUHYIDDIN
- mkini

Satu lagi perhimpunan menentang dasar Pengajian dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) akan diadakan pada April depan di Pagoh -- kawasan Parlimen yang dimenangi Muhyiddin Yassin.

Berbeza dengan perhimpunan besar tiga tahun dulu yang menuntut pemansuhannya, perhimpunan kali ini mahu dasar itu dimansuhkan serta merta dan bukannya secara pendaratan lembut (soft landing), lapor Harakahdaily.

"Walaupun kerajaan mengumumkan dasar PPSMI ini akan dimansuhkan, kebelakangan ini kita mendapati seolah-olah ada gerakan daripada pihak-pihak tertentu yang ingin menghidupkan semula dasar ini," kata Pengerusi Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) Prof Shahrir Md Zin.

Berucap dalam perhimpunan ulang tahun ketiga bantahan mereka di Gombak semalam, Shahrir berkata, bantahan terhadap dasar itu perlu dihidupkan kerana kerajaan didakwa tidak bersungguh-sungguh memansuhkannya segera.

Sementara itu, Setiausahanya GMP Hasni Abas berkata, Pagoh dipilih sebagai antara lokasi perhimpunan bagi menunjukkan tanda sokongan terhadap Muhyiddin yang mengumumkan akan pemansuhan PPSMI sebelum ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...INI LAH YANG ANAK MUDA TUNGGU..... kah kah kah..

kah kah kah...INI LAH NAMANYA: KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA.... kah kah kah