.

Selasa, 9 Ogos 2016

PROJEK BODEK FULUSIKOM








ALI TINJU

TUNJUK AKSI

PADA  JAMAL 

IKAN BAKAR

ANAK MUDA

DAPAT FULUS


 

Jawatan kosong: RM10 sejam

 | August 9, 2016
Mereka yang dipilih bekerja dengan Gerakan Merah diwajibkan memakai baju khas menyatakan sokongan kepada kerajaan.
PETALING JAYA: Gerakan Merah yang pada tahun lalu menganjurkan protes mempertahankan pentadbiran Najib kali ini tampil dengan pendekatan berbeza: menyasarkan 5,000 belia melakukan “kerja amal”.
Presidennya Mohd Ali Baharom, atau Ali Tinju, kini menawarkan RM10 sejam kepada anak muda.
Apa yang mereka perlu lakukan adalah memakai baju yang tertulis “Mempertahankan kerajaan, pemerintah dan negara” sepanjang malakukan kerja amal di program keramaian menampilkan pemimpin kerajaan.
Tawaran kerja itu terbuka kepada belia berumur 21 tahun ke atas di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.


PROJEK BESAR

TERIMA KASEH

PADA BERSIH

BILA BERSIH 5

UMUM NANTI

BUJET NAIK

JADI $50 RM 

SATU JAM

BARU BETUL







-----------

BILA - KHAMIS ATAU RABU




PAS AKAN

SAMAN HARI

SELASA ATAU

HARI RABU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



F. BOOK




Tarmizi Mohd Jam added.
1 hr
Jika Najib Razak pernah isytihar nak saman WSJ pada hari Selasa, dah ribuan Selasa berlalu sepatah saman pun tak hantar2, maka bolehlah parti flip flop yg dituduh terima duit RM90 juta itu isytihar saman Sarawak Report pada hari Jumaat, penghulu segala hari. Jgn pulak berwirid dgn skrip tuduhan itu tak ada 4 saksi atau ia hanya agenda jahat kafir, rancangan Yahudi utk hancurkan Islam sbg pendinding retorik. Saman dulu dan bersihkan nama, itu yg tepat. Amacam?





























------------

PAS SAMAN SARAWAK REPORT - TAPI BILA?





AHLI PAS TAK PROTES
Apa susah susah, kalau PaS ambik duit tu pun apa salahnya. Itu semua rezeki Allah untuk penjaga agama dan penjaga pintu sorgaa. Cari la mana2 ayat quran dan hadis utk halalkan duit tu. Kalau betul cara penerangan tentang dana 90juta tu, ahli PaS takkan protes cakap tok tok guru, diorang akan angguk angguk tanda faham. Lagipun ini zaman moden tok tok guru ulama suci perlukan duit2 tu untuk pertahankan islam dari dirobek anasir luar. on FULUS BERTUKAR TANGAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:37 PM

NAK SAMANG
PAS nak samang pulok Sarawak Repok, terus kang. PAS kena juga samang Najib sebab dia cuba hina syurga. Najib beli syurga sekali dengang 70 bidadari dengang harga 90 juta hinggit je drp PAS .. kahkahkah. Kalu bandingkan harga syurga dengan istana DYMM Agung yg cecah 2000 juta hinggit tu .. 

sah syurga tampak cam benda chekai je. Kapaselam je dah 1B, cincin suami Najib je dah suku drp harga syurga .. hina betul syurga dari pandangan mata orang yg jual syurga bersama 70 bidadari dgn harga 90 juta hinggit. Samang .. on FULUS BERTUKAR TANGAN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/9/16

--------------

PEREMPUAN DAPAT APA DALAM SYURGA





PEREMPUAN DAPAT APA DI SYURGA

Janji Ostad Bila jantan mati dapat 40 Bidadari. Tanya Ostad Bila pompuan mati dapat apa? 40 Bangla ke 40 Nigeria? Tak cukup kuliah suboh... on BAHAYA MAT NIGERIA

Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/8/16





------------

LEBIH JELAS - LEBIH SENANG





TT SOKONG

DONALD TRUMP

KENAPA?
trump berfahaman kanan
trumph rasis
trump sexist
trump anti imigran
kenapa sokong trump?

tt sokong trump
kerana trump dilihat jelas
trump sosok kanan yang radikal
dilihat dasar kanan jelas
dilihat sikap rasis jelas
tidak menyamar
tidak menyorok
tidak berselindung

apakah pembaca sedar bahawa
bush dua beranak
bersama clinton
mengebom dan membunuh
warga dunia
tapi obama seorang sahaja
membunuh dan mengebom
lebih dari jumlah 3 presiden ini

ini bahaya kulit hitam
yang digunakan untuk
buat kerja jahat
lebih jahat dari kulit puteh

hillary adalah calon pilihan wall street
kini tim neo konservatif
telah masuk sokong hillary

justeru dunia dalam bahaya 
lebih banyak datang dari hillary
hillary yang bermuka muka
bahaya besar datang dari presiden
yang dianggap liberal
kita telah lihat obama mengebom
lebih banyak negara
membunuh lebih banyak
rakyat dunia dari  jumlah tiga presiden


DASAR TRUMP
tidak sokong perang di syria
tidak sokong tppa di asia
tidak sokong ttip di eropah
tidak mahu bermusuh dengn rusia
tidak mahu bermusuh dengan china
mahu berniaga dengan rusia
mahu berniaga dengan china
tak suka kerajaan saudi arabia
tak minat dengan NATO

amerika untuk amerika
tentera amerika pertahan amerika

buruh amerika didahulukan
bukan pendatang haram dari mexico
bukan pendatang haram dari pakistan
bukan pendatang haram dari afrika
bukan pendatang haram dari bangladesh

kilang dan syarikat amerika
beroperasi di amerika
bukan di china
bukan di vietnam
bukan di malaysia

RASISMA TRUMP
sikap rasis trump
tidak menyentuh kita
melainkan kita masuk
secara haram cari kerja di amerika

MAKNA NYA
lebih baik brahim ali
dengan dasar kanan yang jelas
lebih baik ahmad maslan
denagn cakap bodoh yang jelas

dari kahiry jamaluddin
yang menyamar pandai
dan melambatkan perubahan

lebih baik namewee
lebih baik tan keng liang
yang jelas anti melayu
yang tak sedar hidup di tanah melayu
dari riduan tee
dari sangkaran pillay
yang menyamar melayu


KETIKA INI

DUNIA DALAM

BAHAYA BESAR

SEBELUM TRUMP

MENANG RUSIA

IRAN & SYRIA

AKAN DISERANG



----------

LAWANG SAMPAI BUNTANG





DATUK SERI

MASIH TIBAI

ENCIK HINGGA

ENCIK BUNTANG

Terengganu tak bersatu

August 9, 2016
Ahmad Razif kini diasak kiri dan kanan dengan semakin ramai pemimpin bersuara supaya beliau meletakkan jawatan sebagai menteri besar.





Ahmad Razif kini diasak kiri dan kanan. Saban hari makin ramai pemimpin bersuara supaya beliau meletakkan jawatan sebagai menteri besar. Persoalannya, siapakah Ahmad Razif? Kebanyakan orang di luar Terengganu, malah sesetengah orang Terengganu sendiri tidak mengenali siapakah menteri besar Terengganu ini.
Beliau ialah anak kelahiran Seberang Takir, sekampung dengan saya. Bekas guru kaunseling ini cuba berjinak-jinak dalam Pemuda Umno tetapi gagal. Ada yang melabelkan beliau sebagai ahli politik mi segera kerana tanpa diduga dipilih menjadi calon BN, menang dan diangkat menjadi exco kanan.

PERGADUHAN

MENJADIKAN

GANU TERHENTI

PENTADBIRAN

MATI BERDIRI

BAIK UNTUK

PEMBANGKANG




----------

MANDI BOGEL SATU CADANGAN




MANDI BOGEL

Bidadari musti mandi bogel. Kalo pakai purdah, camana la pak aji ngan pak lobai nak stim. Jadi dia wajib dalam keadaan bogel 24 jam. Baru la berahi nak laga-laga kepala puki dan kepala kontol tu datang. on MAHU MASUK SYURGA

Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/8/16




-----------------

SILA BERI TAHU TON TON WI







SILA BERI TAHU

TON TON WI


MAT SALEH

YANG DATANG

KE TEMERLOH

BUKAN AJEN FBI

DIA DARI 

GERMAN

MANAGER HOTEL

JADI JANGAN 

RISAU SANGAT



------------

ADA DIA SUPER BABI




SUPER BABI
Najib ni dah tahap jadi SUPER BABI dah. Tahap seterusnya ialah menjadi ULTRA BABI. Ada banyak tahap lagi, kita tunggu dan lihat dia mungkin akan mengaku tuhan yg memberi rezeki serta menghidup dan mematikan pun, boleh jadi. Free show bro. Tgk jer. Kita sumer ni bacul dan dayus. Tak ada apa yg boleh kita buat melainkan merungut dan merintih sahaja. on NAJIB BUAT LAWAK M.O1
Anonymous
on 8/7/16



BIAWAK HIDUP
"Pikul Biawak" Dulu pikul Biawak, Lepas tu pikul Badak pulak, Sekarang ni, Melayu sanggup pikul Taik. Sebab ada Candu ber-jenama Dedak. on NAJIB BUAT LAWAK LAGI
Anonymous
on 8/6/16


RAZAK BAGINDA
Biznis yg dipolitikan .. berpolitik untuk dapat biznis. Tanya Zahid camna dia dapat pegang 60 pengerusi syarikat, tanya Sayid Moktar, tanya anak Chedet camna dia jadi biliyonwan, tanya Naza camna dia dari kerja opisboi terus mencanak jadi tokeh AP, tanya Maju Holding camna dia dapat berbelas kontrek bina kampus UiTM, tanya Tuan Haji Syahidan apasal dia derma sehingga rm44 juta, tanya Kak Cowgirl apa rahasianya bela lembu 6 ekor tapi pulangannya rm250 juta ..

Razak Bagindo komisen rm500juta, kalau bunganya 1%setahun, duit bunga je tak abih makan. Adakah mereka jadi kaya sehingga ketahap tak masuk akal, selepas jalani kursus MARA .. mungkin. on NAJIB BUAT LAWAK M.O1
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/6/16




----------------

BETUL KE NAK SAMAN?





NAJIB UGUT

SAMAN THE

WALL STREET

HARI SELASA

6 BULAN DULU

SAMPAI ARI NI

TAK ADA APA





Baguslah ambil tindakan saman demi nak bersihkan nama PAS yg dikaitkan dgn Umno..
SEMOGA tindakan saman tersebut dapat dibuktikan dgn memfailkan saman terhadap Sarawak Report dlm masa terdekat..
HARAP JANGAN JADI MACAM SAMAN HARI SELASA WSJ-NAJIB... Hanya berani gertak nak saman, last2 dah lebih setahun basi terus senyap...







































---------------

PAS AKAN BUNGKUS KE KELANTAN








PAS AKAN

BUNGKUS

DI KELANTAN

KOMENTAR
kenyatan nik amar ini
membuktikan bahawa kerajaan PAS
di kelantan akan tutup kedai
pas akan gulung tikar
apabila AMANAH masuk bertanding

warga kelantan di kelantan
telah muak dan bosan
dengan kerenah balak
dengan kerrenah banjir
dengan kerenah aku lebih islam
dari parti pas

warga kelantan diperantauan
jadi undi penentu
sekarang mereka telah
berduyun duyun meninggalkan pas

justeru
siapa menang belum tahu
tapi yang pasti BUNGKUS ialah pas






Nik Amar dakwa Amanah tolong Umno kalau bertanding di Kelantan

Biarpun berdepan serangan berterusan parti serpihan PAS dan Umno, namun Timbalan Menteri Besar  Mohd Amar Abdullah yakin mampu mempertahankan Kelantan pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Secara peribadi beliau berpendapat PAS masih mampu mempertahan kerajaan negeri.
“Apa yang saya nampak sekarang PAN (Amanah) asyik duduk gertak supaya kita berunding dengan mereka bagi memberi laluan sekurang-kurangnya beberapa kerusi.
“Mereka sebenarnya sedar tiada kekuatan untuk bertanding. Kalau PAN benar-benar mahu bertanding di Kelantan mereka sebenarnya mahu menolong Umno dan bukan menewaskan parti itu,” katanya dipetik Harakahdaily.

TELAH LEBIH

20 TAHUN

RAKYAT DAH 

MUAK BOSAN

TENGOK MUKA

NIK ABODOH


----------------

ENCIK BUAT LAWAK BERDIRI






ENCIK SUDAH

PANDAI BUAT

LAWAK BERDIRI

KAH KAH KAH


 | August 8, 2016




Ahmad Razif lega sidang DUN hari ini tidak menampakkan "situasi panas" seperti yang digembar-gemburkan sesetengah pihakMore ››



--------------

FULUS BERTUKAR TANGAN






PAS AKAN

AMBIL ATAU

PAS AMBIL

TINDAKAN

SAJE TANYA 

MANA TAHU 

TUAN IBRAHIM

TAK KENAL

POKET HADI

POKET ABDUH

KOMENTAR
berita pas dapat dana dari najib
bukan pekara baru
sudah lama tersebar
desas desus telah lama ada

justeru:
dari perangai hadi
dari tindakan hadi
dari kenyataan hadi
semakin ramai yang pecaya
duit bertukar tangan
bukan satu yang mustahil

Pas ambil tindakan dakwaan terima RM90j daripada PM


SHAH ALAM - Pas bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap laman web Sarawak Report berhubung dakwaan portal itu yang mendakwa pimpinan tertingggi parti itu menerima RM90 juta daripada Najib..


Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, laporan berkenaan  merupakan berita palsu dan berniat jahat terhadap Pas.



"Tidak pasti apa matlamat fitnah laporan Sarawak Report ini selain hendak menggaitkan Pas dengan Umno.



"Apapun, Pas  akan mengambil tindakan undang-undang ke atas laporan tersebut yang mempunyai niat jahat dan mencemar nama baik parti dan dasar Islam yang menjadi teras kepada perjuangan Pas," katanya pada kenyataan medianya, hari ini.



Ujarnya lagi, tindakan laman web itu menjejaskan lagi kepercayaan masyarakat kepada semua laporan mereka selama ini.



Terdahulu, pada Sabtu lalu, Sarawak Report menerbitkan artikel yang mendakwa Najib merayu Pas agar menjauhi gabungan pembangkang dengan menyatakan Najib mengalirkan sebanyak RM90 juta kepada pemimpin tertinggi parti itu dalam beberapa bulan kebelakangan ini bagi tujuan tersebut.



INI NAMANYA

KEKUATAN 


DINAR DIRHAM

LEBIH KUAT 

DARI YANG

MAHA ESA



------------

PERJUANGAN ORANG ISLANG








PERJUANGAN ISLANG
JAHAT Awas prk Terengganu Mereka orang jahat akan datang Memujuk rayu dengan berbagai Rayuan, tagihan simpati Rayuang dan tagihang DedaK-dedakang Perpaduang Pegangang dan panduang isLang negara idamang berpanjangang Di daLang perjuangang isLang Berpandukang pandangang dan panduang isLang umnQ onLy berjaLang daLang bisikang dan jangang berjaLang daLang 
KegeLapang isLang pembangkang segaLa agensi baLa`tentera media di utiLasi sepenOh_nya untuk membodoH rakyat dia hantuk orang ramai sampai pecaH dia Laga~Laga_kan manusia, jin semua_nya sampai berantakan orang yg di hantuk harus kembaLi meniLai diri ... menyatu_kan berbagai jaLur pikir daLam ikatan pemikiran rakyat sekarang giLiran dia umnQ berLaga sesama sendiri terkini . . 

giLiran_nya menghantuk kepaLa tahiK masing2 semoga semua tenggeLam bersama harat~benda anak pinak yang di bangga_kan sekaLian_nya mampusLaH kamu semua_nya aminnnnnnn..... on LAWANG LAGI LAWANG
Nazrio Dond DoLLa
on 8/7/16

SEMUA MUDAH LUPA
awas tetap awas...kalau tiba tiba kucing tak suka bau ikan...mula makan sayur...lagu tu lah ahli politik malaysia...tiba tiba berubah jadi baik...tiba tiba jadi baik semua...suci murni...selagi ada kepentingan diri...ada projek...ada kedudukan...ada masyuk...semua menikus...apabila saja ditendang...semua terus mengaum macam singa ...demi rakyat...demi bangsa...demi kebebasan...demi orang miskin... demi masa depan... 

semua mudah lupa...lupa asal usul...lupa sejarah...hindu jadi mamak....mamak jadi melayu... nak jadi melayu terus....kah kah kah...orang melayu yang sebenarnya pun tidak begitu hebat...semua mamak kontrol...melayu tukang ikut atas nama agama bangsa kah kah...semua tau...semua yang pegang jawatan tu sedang korek lubang untuk rakyat kambus kah kah kah...amar makruf nahi mungkar... on LAWANG LAGI LAWANG
Anonymous
on 8/7/16




----------------

SULTAN SERU SEKELIAN ALAM





AL-SULTAN
Depa ni tak habis lagi nak lekehkan Sultan Melaka Seru Sekian Alam. Patik dah royak dah, mentenen Al-Sultan Melaka ni murah je .. bayangkan persalinan diraja siap dongan keris kontot baru 700 hengget. 


Bandingkan dengan kos persalinan suami Najib, ratus ribu hengget .. tak de sapa nak heret dia ke mahkamah .. mungkin badannya berat sangat untuk diheret kot. on SULTAN SERU SEKELIAN ALAM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/8/16




------------

BERITA SOHEH





BERITA SOHEH

DARI 

FACE BOOK



hari ini aku berbual dengan Afiq MNoor tentang Ibn Arabi..
Kesimpulan aku, Maharaja Gagalis di Dunia ini bukan Tukar Tiub, tp Ibn Arabi..
kah kah kah.


Ibn Arabi - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Arabi
Wikipedia
Abū ʿAbd Allāh Muḥammad ibn ʿAlī ibn Muḥammad ibnʿArabī al-Ḥātimī aṭ-Ṭāʾī (25 July 1165 – 8 November 1240) was an Arab Andalusian Scholar of ...

















-----------------