.

Khamis, 7 Ogos 2014

LAGI SOKONGAN UNTUK KHALID






 20 7 0 27

Zam: Anwar percaya dia nabi dan Khalid dajal

 | August 7, 2014
Pendedahan yang dilakukan oleh Saifuddin pasti dilakukan dengan restu Anwar kerana mengikut pendapat parti, 'penderhakaan' Khalid mempertaruhkan masa depan Pakatan Rakyat.






PETALING JAYA:  Zainuddin Maidin mempersoalkan mengapa baru sekarang Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution mendedahkan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa Menteri Besar Selangor.

Beliau juga mempersoalkan tindakan PKR serta Pakatan Rakyat (PR) yang sanggup membutakan mata dan membisu seribu bahasa selama ini sedangkan perkara itu telah lama berlaku.

KAH KAH KAH

woit
kalau eee zam
pun dah sokong khalid
ini sudah terook
ni macam sokong 
dari tong taik

KAH KAH KAH



TUKAR TIUB MINTA MAAF




NOTA
minta maaf
dalam bahasa oxfart
saje nak beri tahu
minah dan mamat bangsar
yang soh seh soh seh


 11 2 0 13

Hadi set a bad precedent in backing Khalid

 | August 7, 2014
Hishamuddin Rais says the PAS president is making things worse in Selangor by defying PKR and DAP in their move to replace Khalid as the MB.

PETALING JAYA: Political activist, Hishamuddin Rais says PAS president, Abdul Hadi Awang has set a bad precedent by backing Khalid Ibrahim.

He said it is “ethically unwise” for Hadi to support a leader whose own party had lost confidence in.

Hishamuddin said, “I know Hadi supports Khalid on the basis that he believes Khalid is corruption free and has managed the state’s finances well.”

“I’m not raising the issue of Khalid’s integrity here, which is also one of the major problems now. What I’m focussing on is one’s own party and the ability of respecting a collective decision.”

Hishamuddin said the intention to remove Khalid was straightforward.

He recounted that after being fielded in the 13th General Election for the Port Klang state seat under the PKR ticket, Khalid rose as the Selangor MB through PKR who gave him the platform to lead with the support of PAS and DAP.

However Hishamuddin said, “There was already earlier criticism on his management style. His one-man show was unacceptable by Pakatan.

“This matter was raised by PAS and DAP umpteen times.”

Khalid’s arrogant one-man show

Hishamuddin added that before Khalid’s second term re-appointment, the MB solemnly made a promise to change.

He adds, “This was made public by Tony Pua (DAP’s Petaling Jaya Utara MP) at a recent forum at the Chinese Assembly Hall.

“However Khalid’s arrogant one-man show continues. He is not listening to the party’s advice or anybody’s for that matter.

Hishamuddin brought up the subject of Selangor’s water problems and Khalid’s decision to sign the water agreement with the federal government, without consulting his party and without seeking the views of anyone in the Pakatan leadership, not even his own party’s Exco.

The political activist said, “He’s (Khalid) wrong if he thinks running the state government is like running a private-owned company.

“Even in a big company, you are answerable to the board of directors and major shareholders,” Hishamuddin said.

Hishamuddin further provided an alternative scenario for Hadi to ponder.

He asked what Hadi would do if a PAS MB did not heed the decisions of the PAS Central Committee or the advice of the Syura Council or Mursyidul Am and proceeded to make major decisions without informing or consulting PAS’ top leadership.

Hishamuddin said, “I’m sure the PAS leadership would replace that person. This is simple logic. P101 in politics.”

Hishamuddin asked, “Has PAS suffered a memory lapse? Can PAS not recall what took place in Kelantan in 1977-78? Does the name Mohamad Nasir not ring a bell?

Hishamuddin explained, “A Kelantan MB, a proxy of Umno, was expelled from PAS in 1978.”

Inter-party relationships

Hishamuddin also said he had his doubts as to whether Khalid was an excellent administrator since he lacked respect for this own party and refused to step down even when instructed.

“PAS is known for its Wa’ala culture (obey the collective decision taken by PAS’ leadership), but in Khalid’s case Hadi contradicts the very principal held sacred by PAS, by not advising Khalid to be Wa’ala to PKR’s collective decision,”  Hishamuddin said.

He adds, “To me what is happening in Selangor today is a lesson on inter-party relationships, a learning process of respecting differences and making collective decisions and abiding to collective decisions.

“The nation will fail if our national political leaders from whatever political party, base their judgements and decisions on his or her personal ego or vendetta,” Hishamuddin said.





----------

KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT







KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT
 DEMI RAKYAT
Saya mengikuti perkembangan isu-isu politik terkini. Nada dan ritma perbincangan di kalangan ahli-ahli keluarga Pakatan Rakyat pada kala ini seakan menampakkan emosi yang tidak begitu positif. Namun saya percaya, kita semua mahukan yang terbaik buat bukan sahaja rakyat di Selangor malah yang terbaik buat seluruh rakyat Malaysia.

Kita semua perlu ingat dan sedar, Pakatan Rakyat yang telah wujud sejak 2008 adalah manifestasi dan penzahiran harapan rakyat. Jika ini tidak benar, masakan kita mampu meraih 52% undi popular sewaktu PRU-13?

Rakyat mengharapkan suasana politik yang lebih positif, yang lebih progresif, yang lebih berasaskan nilai dan aqliah - yakni rakyat mengidamkan sebuah politik yang matang dan mampu memenuhi harapan Malaysia yang setelah lima dekad masih ditadbir kelompok yang sama.

Oleh itu, saya menggesa semua ahli keluarga Pakatan Rakyat dari semua parti - bersatulah kita, rapatkan saf kita, dan marilah bersama mencari jalan penyelesaian yang terbaik bukan sahaja untuk sebuah negeri yang kita tadbir, tetapi untuk masa depan Malaysia yang lebih baik.

Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN
7hb Ogos 2014




-------

JENG JENG JENG



Najib, Rosmah fail permohonan batal saman isteri Balasubramaniam

KUALA LUMPUR 6 Ogos - Najib  Razak dan suaminya,  Rosmah Mansor telah memfailkan permohonan untuk membatalkan saman oleh balu dan tiga anak mendiang penyiasat persendirian (PI), P. Balasubramaniam terhadap mereka dan tujuh yang lain atas dakwaan kehilangan pendapatan kerana terpaksa hidup dalam buangan di India.

Permohonan tersebut difailkan di Mahkamah Tinggi di sini melalui firma guaman Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak pada 4 Ogos lalu untuk membatalkan pernyataan tuntutan terpinda bertarikh 23 Jun lalu oleh A. Santamil Selvi.

Santamil Selvi dan anak-anaknya menuntut ganti rugi berjumlah RM840,000 iaitu bagi tempoh 56 bulan hidup di India di antara Julai 2008 dan awal tahun lalu antaranya sewa beberapa pangsapuri di India, yuran sekolah, kehilangan pendapatannya sebagai guru tadika, pinjaman perumahan dan kos pengangkutan.



KAH KAH KAH
jeng jeng jeng
cerita altantuya
dibuka kembali

Embedded image permalink
macam mana 
kesah di paris?
apa cerita disana?

KAH KAH KAH


----------

TAK ADA SIAPA SOKONG KHALID







 658 9 0 673

Kalau TV3, Utusan, RTM sokong Khalid, bermakna Khalid jahat

 | August 6, 2014
Menurut Hishamuddin, Khalid tidak lagi mewakili sesiapa dan PKR juga tidak lagi menyokongnya. Hanya tinggal Hadi dan 'Din Ayam' yang setia menyokong Khalid.
NOTA
inilah yang
gwa cakapkan
tak kan susah nak faham

PETALING JAYA: Pemerhati politik, saka hishamuddin raisHishamuddin Rais menjelaskan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sepatutnya meletakkan jawatannya bukan hari ini, tetapi semalam.

“Khalid tidak lagi mewakili sesiapa, dan partinya juga tidak lagi menyokongnya dan kini yang menyokongnya hanyalah Hadi dan ‘Din Ayam’,” katanya dalam Forum Krisis Selangor-Pakatan Berpecah di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor (KLSCAH), malam tadi.

Beliau yang juga merupakan seorang aktivis politik difahamkan bahawa PKR telah bermesyuarat dan Presiden PKR meminta untuk bertemu dengan Khalid yang pada awalnya telah bersetuju namun kemudiannya dibatalkan.

“Kalau parti tidak lagi menyokong kamu, kamu mewakili beruk mana?”soalnya.

Dalam majlis yang sama, Hishamuddin turut menyatakan bahawa beliau sering mendapat surat yang mempersoalkan kenapa masalah rasuah dan sebagainya tidak disiasat oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Respon beliau berkenaan hal tersebut adalah kerana SPRM hanya senjata dari BN untuk membunuh musuh politiknya dan bukan untuk menyelesaikan masalah rasuah.

“Kenapa tuan-tuan semua tidak faham, kalau SPRM menjalankan tugasnya untuk menyelesaikan masalah rasuah, Najib, Hishamuddin, Muhyiddin semuanya kini duduk di Kajang,” ujarnya.

Sementara itu, bercakap mengenai Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Incorporated (MBI) Faekah Husin yang mengancam untuk membubarkan DUN, Hishamuddin dengan tegas mengutarakan pandangannya.

“Teruskan dan kita tidak takut kerana orang kampung suka. Kalau dibubarkan DUN, inilah masanya untuk PKR tidak melantik lagi Xavier dan Amir Shaari, kita buang mereka.”

Beliau turut menjelaskan bahawa mungkin PKR kalah pada kali ini, tetapi PKR tidak mahu hilang kredibiliti.

“Di Malaysia, politiknya mudah sahaja, tidak perlu belajar tinggi-tinggi, siapa yang disokong oleh Utusan Malaysia dan TV3, itu bermakna orang itu adalah orang jahat.

“Takkan kamu semua tidak faham-faham lagi, kalau musuh kita memuji kita, ada maknanya tu,”ujarnya.

Jelasnya, jika pihak RTM, TV3 memuji Khalid, bermakna Khalid itu orang jahat.
“Kalau RTM puji Tony Pua, itu bermakna Tony Pua telah memegang kerajaan,” katanya.


--------

TABIK HORMAT





TABIK 

HORMAT

untuk 
warga dungun 
beri contoh terbaik 
untuk anak semua bangsa
tak banyak cakap
tapi
lakukan

DEMO ANTI 
MEK DOGAL
5 OGOS 2014
DUNGUN





----------

POLITIK BARU BERSOPAN






POLITIK BARU
Amat setuju dengan penulisan saudara tt. Sayugia ianya dapat juga dirasai oleh kami di peringkat bawah. Apa yang nyata setiap yang berlaku seakan akan telah dirancang dengan matlamat yang jitu. PR dilihat dapat menarik semua kaum tanpa batasan dan ianya satu trend yang cukup mengancam kedudukan kroni serta kaum kerabat. 

Malangnya masih lagi kedapatan warga malaysia yang daif fikiran dan meluahkan sesuatu isu dalam pemikiran yang menyeluruh. Malah di pihak.PR juga tidak wujud persepaduan yang utuh dalam menjana polisi demi kebaikan rakyat. Mamat bernama anwar ibrahim saja tidak.lengkap bagi memberi nafas kepada PR.

 Parti politik yang berteraskan kaum juga semakin pudar dan ianya amat tidak disenangi oleh daulah. Hakikatnya ianya akan terus.menjadi.medan.percaturan bagi.mencanag idea idea baru bagi melupuskan PR..... yang akan rugI pasti kaum Melayu yang masih ketinggalan dalam mengharungi perubahan yang berlaku. Apa pun tahniah abang tt Kah kah kah on DAULAH TERPENDAM SEKALI LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/6/14
BERSOPAN
Minta commentator tidak menggunakan bahasa yang kasar dan memaki hamun. Jagalah akhlak kita supaya kita tidak menyamai akhlak musuh kita... on BERITA SAHEH
Anonymous
on 8/6/14


----------

INI KES MUSTAHIL




Ketua setiausaha sulit MB buat aduan siasat dakwaan rasuah


Ketua setiausaha sulit kepada Menteri Besar Selangor i Abdul Khalid Ibrahim membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini terhadap dakwaan perlakuan rasuah yang dilakukan oleh beberapa pemimpin PKR.

Mohamad Yasid Bidin tiba di pejabat SPRM Shah Alam sekitar jam 3 petang tadi sambil dilihat membawa dokumen yang dikemukakan oleh Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ketua-setiausaha-sulit-buat-aduan-siasat-dakwaan-rasuah-mb#sthash.6IAemajL.dpuf


  1. 1m
     retweeted you
    Aug 4
    mustahil sprm akan siasat rasuah najib-mustahil sprm akan siasat rasuah muhyiddin-mustahil sprm akan siasat khalid

 favorited a Tweet you were mentioned in
16h
Ketika Najib kata 'saya boleh kerjasama dgn TSKI' ini bermakna SPRM dan apparatus negara takkan 'ganggu' TSKI (kes dll). -

KAH KAH KAH

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
i rest my case
my lord

KAH KAH KAH


---------

KONTREK MH370







Firma Belanda dapat kontrak cari MH370 di dasar laut

SYDNEY 7 Ogos - Australia hari ini menganugerahkan kontrak mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 di dasar laut kepada firma kejuruteraan Belanda, Fugro.

Fasa pencarian seterusnya dijangka bermula dalam tempoh sebulan lagi dan berlanjutan selama setahun selain memberi fokus kepada kawasan seluas 60,000 kilometer persegi yang terletak kira-kira 1,600 kilometer dari barat Perth. - REUTERS

KAH KAH KAH

woit apa sudah jadi
mana dia kontrektor
melayu islam bumiputera
kenapa kontrek
dapat  pada kapir laknat
yang makan babi 
yang minum arak 

KAH KAH KAH



---------