.

Jumaat, 11 April 2014

SILA PENJARKAN ANWAR






KAH  KAH KAH

yakinlah karpal singh akan bebas

yakinlah anwar anak bebas

suara dari dunia luar telah terdengar
najib tak akan berani memenjarakan anwar
jika anwar dipenjara
ini adalahj masa terbaik
untuk rakyat keluar ke jalan raya

anwar di hukum 
hanya kerana tidak mahu dia jadi mb selangor
jika anwar mb selangor maka
selangor akian dijadikan basis
untuk menyerang

khalid tidakl berupaya



Speaker: Anwar, Karpal kekal ahli Dewan RakyatAbdul Rahim Sabri | 4:14PM Apr 10
Katanya, mereka telah memfailkan rayuan ke mahkamah lebih tinggi dan  sabitan hukuman belum ditentukan lagi, maka mereka kekal MP




KAH  KAH KAH

tahu takut

takut ada prk

kalau ada jamin kalah

kah kah kah


KAH KAH KAH

kalau berani
masukkan anwar dalam penjara
kah kah kah


--------

PEDIH HATI BUKAN BUMIPUTERA




APA SALAHNYA TANAH DI BERI PADA CHINA
kpd hisham rais, saya ialah seorang rakyat Malaysia berbangsa cina. Apa salah nya jika saya beli tanah-tanah ini dan majukan tanah ini ? Bukan kah saya rakyat Malaysia ? Saya tak ada hak seperti orang Melayu? Teruskan lah diskriminasi cina,, teruskan lah anak-tirikan cina. Puki mak punya syaitan perkauman. Awak tahu kah betapa pedih nya apabila di panggil Bukan-bumiputra? 

Tahu kah awak betapa pedih nya dengar perkataan Tanah Melayu ? Sebab perkataan Tanah Melayu ini menghalalkan segala diskriminasi, segala anak-tiri-an, segala buli, segala penindasan, segala ethnic-cleansing iaitu pembersihan kaum terhadap cina yang ber-rakyat Malaysia. Pada 1957,cina ialah 40 penduduk di Malaysia. Tahun ini 2014, hanya tinggal 21.

 Pada 1957, raja gula, raja bank, raja getah, raja bijeh timah, raja perkapalan, raja bas, raja buat filem P Ramlee, malah menteri kewangan, ada lah cina yang berrakyat Malaysia. Pada 2014, segala raja ini di ambil alih olih Melayu. Segala syarikat cina yang untung, di on SIAPA BERIKAN TANAH PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/11/14
--------

PENIPUAN DIBONGKAR MEDIA DUNIA





KOMENTAR

semakin jelas
semakin terang
bahawa  kerajaan najib rosmah
bahawa kerjaan najib dan sepupunya
 telah gagal

dunia sedang melihat bagaimana
selama 50 tahun ini 
united malays national organisation 
telah menipu
menipu untuk menang pilihan raya
menipu di mahkamah
menipu di media

nasib baik media dunia sedar
nasib baik ada rakyat china terkorban
kalau tidak macam kes pesawat mas terhempas
di tanjung kupang pada tahun 1977
ada menteri belia dan sukan maut sama
semua tutup cerita
sampai hari ini
tak ditemui kotak hitam

atau 
macam kes helikoper  terhempas
 pada 6/6/1976
ramai pemimpin nasionalis  sabah terkorban:

1. Tun Mohd Fuad Stephens (Ketua Menteri Sabah)
2. Datuk Peter Mojuntin (Menteri Kerajaan Tempatan Negeri)
3. Datuk Chong Tahin Vun (Menteri Perhubungan dan Kerja Raya)
4. Datuk Salleh Sulong (Menteri Kewangan Negeri)
5. Darius Binion (Pembantu Menteri kepada Timbalan Ketua Menteri)
6. Wahid Andu (Setiausaha Tetap Kementerian Kewangan)
7. Syed Hussein Wafa (Pengarah Unit Perancang Ekonomi Negeri)
8. Ishak Atan (Setiausaha Sulit kepada Tengku Razaleigh Hamzah)
9. Kopral Mohd Said (Pengawal peribadi kepada Tun Fuad)
10. Gandhi J Nathan (Juruterbang)
11. Johari (Anak kepada Tun Fuad Stephens)


sampai hari ini tutup cerita
berita tahun lalu mengatakan ini kerja sabotaj



MUSTAHIL

rakyat malaysia percaya
dengan
sepupu najib
rakyat malaysia
lebih percaya pada

CNN



KAH  KAH KAH

tipu jangan tak tipu
selama ini  dapat kuasa
dengan jalan tipu
kah kah kah

DEMO HARI BURUH
1 MEI DATARN MERDEKA
JAM 2:00 PETANG
---------

PERCUBAAN MENIPU





KOMENTAR
di malaysia
apa sahaja kenyataan
yang di nafikan oleh kerajaan
adalah berita benar

ini cara membaca berita
di malaysia

apa sahaja yang 
dilaporkan oleh kerajaan
adalah propaganda 
adalah berita penipuan

ini pandangan 52% warga malaysia
 yang benci kerajaan
52% warga ini telah memilih kerajaan baru
dalam pru13
tapi mereka telah ditipu
maka mereka tak percaya
apa sahaja cakap kerajaan

ANEE HINA NAJIB

CNN terangkan situasi terkini dalam carian MH370

CNN terangkan situasi terkini dalam carian MH370
Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) menggerakkan sebuah pesawat untuk operasi pencarian MH370 kira-kira pukul 8 pagi, 8 Mac lalu sebaik saja Malaysia Airlines melaporkan pesawatnya hilang, lapor CNN.
Pesawat tersebut berlepas sebelum data sokongan pihak berkuasa menunjukkan pesawat tersebut terbang ke arah barat, kata seorang pegawai kanan kerajaan Malaysia kepada CNN.

Putrajaya nafi TUDM dikerah cari MH370 pada pagi pesawat hilang

Putrajaya nafi TUDM dikerah cari MH370 pada pagi pesawat hilangPutrajaya menafikan laporan CNN bahawa Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikerah mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 pada pagi... SELANJUTNYA

Putrajaya menafikan laporan CNN bahawa Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikerah mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 pada pagi pesawat itu dilapor hilang.
Pasukan komunikasi pemangku Menteri Pengangkutan  Hishammuddin Hussein dalam mesej di Twitter malam tadi mendakwa laporan CNN satu tuduhan tidak benar.

KAH  KAH KAH
ingat
bagaimana baca berita
kalau di nafikan
ertinya
berita benar
kah kah kah

---------

DNA GEROMBOLAN MERESAP





KOMENTAR
sila baca berita ini

apa maknanya berita ini?

maknanya rasuah sudah menular ke kem tentera
maknanya bukan hanya polis boleh dirasuah
askar dan tentera juga makan rasuah

ini hanya yang kita baca
yang dilaporkan
yang didakwa
tapi
 kita dengar banyak lagi
yang berpangat besar 
bila beli senjata dirasuah

negara sedang sakit tenant

tidak ada pilihan
rakyat wajib tumbangkan kerajaan
  sunnah wal rasuah ini

TEPAT DAN TEGAS

Hadir ke mahkamah naik ambulans
SHAH ALAM - Seorang bekas pegawai kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berpangkat Mejar mengaku tidak bersalah di mahkamah sesyen di sini atas tuduhan menerima suapan RM50,000 daripada syarikat penghantaran barangan peralatan tentera, lapan tahun lalu.

Zainudin Abu, 53, yang telah bersara pada 2009 didakwa secara rasuah memperoleh wang tersebut daripada Pengurus Besar Syarikat Orion Shipping & Fowarding Sdn Bhd, Azrul Azmi Ahmad, 38, melalui akaun Maybank isterinya, Rubiah Talib,55.

Wang tersebut didakwa sebagai upah menyelia kerja-kerja pemindahan peralatan tentera MASMEDTIM dari Kem TUDM Subang ke Kem Kinrara, Puchong, Selangor.

Dia ketika itu sebagai Pegawai Staf 2 Unit Perancangan, Cawangan Perancangan Pembangunan dan Operasi Bersama, Bahagian Logistik Pertahanan TUDM didakwa melakukan perbuatan tersebut di Maybank Berhad Cawangan Port Klang, Persiaran Jalan Muda Musa, Klang, Selangor jam 3 petang, 8 Mei 2006.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Lokman Kasim mengikut Seksyen 11 (a) Akta Pencegahan Rasuah 1997.

Jika sabit kesalahan, tertuduh itu boleh dipenjarakan sehingga 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 atau yang mana nilai lebih tinggi.

Semalam, Zainudin hadir dengan menaiki ambulans ditemani dua pegawai perubatan Institut Jantung Negara (IJN).

Tertuduh memohon mahkamah membenarkan wang jaminan yang rendah memandangkan sudah tidak bekerja.

INI DIA  JAWAPAN ANAK MUDA
KAH  KAH KAH

dna germbolan
sudah meresap
----------

WASPADA BERJAGA JAGA



MAKLUMAT UNTUK SEMUA

waspada kepada sesiapa sahaja
yang pergi ke saudi arabia
wabak mers sedang merebak

mers sama macam sars
middle est respiratory syndrome



Home

MERS virus kills 67th person in Saudi Arabia

Published Wednesday, April 9, 2014
Saudi health authorities announced on Wednesday another death caused by the MERS virus in the capital Riyadh, bringing the nationwide toll to 67.
The 57-year-old Saudi national had been suffering from chronic illnesses, the health ministry said.
It also reported that another two Saudis had been infected by the Middle East Respiratory Syndrome - one a 51-year-old and the other a 90-year-old, both of whom are suffering chronic illnesses.
The latest figures bring to 179 the number of cases of MERS in Saudi Arabia since the virus first appeared in the kingdom in September 2012.
The virus was initially concentrated in the eastern region but has now spread across more areas.
Eleven new cases were reported in the western port city of Jeddah in recent weeks, causing a wave of panic fueled by rumors circulated on social networks.



























----------

LAWAK BODOH JADI LAWAK SERAM







KOMENTAR
soalan hakiki

 yang masih belum di jawab

apa kargo barangan yang ada
dalam perut kapal terbang?

siapa memasukan barangan itu?

dunia mahu mengetahui

MANGKOK


Ini ekoran Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) bahawa ketika insiden itu bulan lepas, tiada musim manggis di Johor.

Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar berkata, hanya pembekal buah itu daripada Muar dan polis masih menyiasat perkara itu.

KAH  KAH KAH
ini lawak bodoh
jadi lawak seram

tipu jangan tak tipu
kelentong jangan 
tak kelentong

biar sampai kantoi
kah kah kah


KAH KAH KAH
siasat punya siasat
bukan manggis
tapi rambutan
kah kah kah
--------

SELAMAT JALAN GEBENG




KOMENTAR
TUKAR TIUB
segala toksid
segala jenis racun
segala jenis debu
akan berkeliaran di gebeng

patutlah club med tutup kedai
barulah di fahami kenapa
harga tanah dan rumah murah di gebeng


Gebeng sebagai hab petrokimia - PM

KUANTAN 10 April - Najib Razak berkata, Kompleks Aroma Bersepadu BASF Petronas Chemicals Sdn. Bhd. di sini yang dibangunkan dengan pelaburan RM1.5 bilion mampu meletakkan Gebeng sebagai sebuah pusat industri kimia bernilai tinggi di rantau Asia Pasifik.

Menurut Najib, apabila beroperasi pada 2016 kelak, adalah diharapkan kompleks itu mampu menarik lebih banyak pelaburan termasuk dalam industri sokongan selain menjana pelbagai peluang pekerjaan dan perniagaan yang memberi manfaat besar kepada negara dan Pahang khususnya.

SYUKUUUR

al hamdsulillaah

mapoooslah orang gebeng



--------

TANGKAP MADEY



TANGKAP

DAKWA MADEY


 BUAT LAPORN POLIS
Buat report polis...tangkap..dakwa..sabit kesalahan...sumbat masuk sungai buluh block abadi...tolong kerajaan malaysia..jangan letak sama block si kutty ni dengan daim...nanti habis dibelinya warden warden tu...hari hari supply roti TULUL dapat....plz jangan kurung sama block...letak daim kat block damai.....dekat sikit sepital...boleh telan ubat KK hari hari ...biar cepat mampos.....hehehhe..celaka...ingat penyamun ni kita nak lepas....7 keturunan kita akan cuci meke ni...sial. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
DIDI KOTA BELUD
on 4/11/14
 WARNA MAMAK
waaah banyak chantekkk! berhari-hari kau pikir punye pikir, kau cek dairi, jurnal dan nota, kau tanya kawan-kawan geng kau, akhirnya kau akur bahwa sebaik musa hitam akhirnya pecah tembelang setelah 30 tahun, takde cara lagi dah kau nak selindung mana kau duduk masa memali tu dan takde cara lagi nak selindung bila tarikh sebenar kau jejak negara china, ye? 

sebab itulah baru hari ni kau buat keputusan mengaku je yang kau memang ada dalam malaysia masa tu, belum pergi china lagi, sebab dah tak boleh cover line dah, sebab masa tu kau belum belajar dari najib, lain kali padamkan rekod imigresen kau cepat-cepat sebelum orang lain dapat semak! 

hahaha tapi warna mamak kau tetap tak hilang walau kau klorox seribu kali, kalau dah kaki penipu tu kau tetap cuba menipu jugak sampai ke kubur. kau cuba alih perhatian pulak dah, tekankan isu pujuk-memujuk pulak dah. adoi la. kau dipujuk, kau menangis, kau insaf, kau merengek terisak-isak macam kau berlakun atas pentas pwtc tu, ada aku heran? on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/11/14
 AUTA KUNUN
kau ada kat sini. bukan beribu batu kat beijing. itulah bottomline nya! jadi janganlah nak ubah pandangan ubah topik dengan autar konar baring u-turn kunun nak pas baton balik kat musa hitam pulak!! rakyat bukan kesah musa pujuk kau ke gesa kau ke tengking kau ke melutut merayu kat kau ke, itu semua bukan isu pada kami...sebab kau la pm masa tu bahlol orang tua nyanyok kaki pusing kelentong! buat apa nak pujuk2 kau pulak?! kau pm kau la buat keputusan sendiri, atau kau pun sama takde telor macam haji najib yang bini dia yang buat sesuatu keputusan??! autar keling!! hukum gantung sama ini mamak! on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/11/14

Tun nyorok dlm kain bini ehhhhh...apo punyo mamak la....mamak penakut.. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/10/14

kalau aku..aku ketuk kepala kau dulu... adi.. on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
Anonymous
on 4/10/14
 KEADILAN UNTUK MANGSA MEMALI
Apa lg dakwa jerlah a/l iskandar kutty ni.jgn buat 2 undang2 dlm negara ni.berikan keadilan kpd mangsa tragedi memali yg terkorban termasuk pihak keselamatan.kerana angkara seorang manusia yg gila kuasa habis binasa semuanya nanti on MAHATHIR WAJIB DI DAKWA
sam

on 4/10/14

-----------

PESTA ANTI POYO




SATU JEMPUTAN 

PESTA ANTI POYO



PESTA SENI SERI SETIA
DEWAN KOMUNITI SS15, 
SUBANG JAYA
5.00 PETANG - 10.00 MALAM / 19 APRIL 2014

PENGENALAN
PESTA SENI SERI SETIA (PSx3)
merupakan sebuah acara yang menggabungkan pelbagai elemen seni seperti muzik, sastera, visual, dan sebagainya di atas satu pentas.

KONSEP
PESTA SENI SERI SETIA (PSx3) berusaha menampilkan kelainan atau sesuatu yang baru dari konsep festival yang lain. Bukan setakat persembahan semata-mata, tetapi Psx3 juga menampilkan sesuatu yang lebih terbuka dan membina melalui komponen-komponen yang wujud di dalam acara ini.

Dari sudut acara pentasnya, penganjur amat menghargai jika peserta cuba menampilkan sesuatu yang baru untuk PSx3 kerana faktor sebegini yang membezakan Psx3 dengan acara-acara yang lain. Walaubagaimanapun, dengan kekangan waktu seperti sekarang, ia bukanlah satu kewajipan kepada para peserta.


OBJEKTIF
Bukan sekadar sebuah acara hiburan, objektif kami ialah menjadikan acara ini sebagai acara yang lain dari yang lain. Apabila ia tamat, kesemua peserta dan pengunjung akan belajar atau berpengalaman sesuatu yang baru dalam hidup mereka.
Secara keseluruhan, PSx3 bukan bertujuan untuk menjadi pesta/festival yang terbesar, tetapi menjadi sebuah acara yang menarik yang mempunyai format tersendiri, menekankan aspek komuniti dan pemerkasaan golongan belia, mengetengahkan elemen pembelajaran dan bersifat demokrat.

PENAJAAN
Program ini dibiayai oleh DUN Seri Setia di bawah kelolaan YB Nik Nazmi bin Nik Ahmad dan peruntukan yang diterima tidaklah sebesar mana, seterusnya mencerminkan jumlah yang kami tawarkan kepada anda. Sebagai penghargaan tambahan, kami juga akan memberi beg cenderamata + sijil penyertaan dari kerajaan negeri.

Kami tahu yang jumlah yang ditawarkan tidak mampu untuk menyamai bayaran yang diterima mengikut kadar komersil, tetapi jika anda merasakan PSx3 merupakan sebuah sesuatu yang baik, maka sokonglah acara ini mengikut kemampuan anda.

Untuk keterangan lebih lanjut, sila berhubung dengan personel kami.


ZAHID  018 -573- 10- 77

--------

AL-FATIHAH



AL-FATIHAH



Cleaner bashed to death for telling off rowdy group

GEORGE TOWN: A group of men beat a teenager to death with crash helmets after he apparently told them to stop drinking and making a nuisance of themselves.
The four men repeatedly bashed Ameer Mustaqim Naharuddin, 19, on the head and face at about 2.40am yesterday at the IJM Promenade in Sungai Pinang, Jelutong.
He died on the spot. His three friends called the police when they found him lying on the ground.
The attackers had already fled the scene on two motorcycles.
NOTA
cari sampai dapat
sampai ke lubang cacing
bawa ke balai
dakwa di mahkamah
---------