.

Jumaat, 6 Mac 2015

ESOK DEMO SELURUH DUNIA




ESOK 

SELURUH 

DUNIA

DEMO PAKAI

HITAM




SOLIDARITI ANTARABANGSA HIMPUNAN #KITALAWAN 7MAC 2015

Berikut adalah bandar-bandar di serata dunia yang akan bersolidariti bersama Himpunan #KitaLawan pada 7 Mac 2015 (mengikut waktu tempatan masing-masing) :-
1.      Adelaide - South Australian Parliament House | 4 petang
2.      Canberra - Australian Federal Parliament | 4 petang
3.      Geneva - Palais Des Nation, United Nations | 10 pagi
4.      Kuala Lumpur - Sogo | 4 petang
5.      London - Old Palace Yard | 11 pagi
6.      Melbourne - State Library, Swanston St | 3 petang
7.      New York - Washington Square Park | 1 petang
8.      San Francisco - Layang2 Restaurant, Milpitas | 4 petang
9.     Shanghai - Fuzhou Rd, The Bund | 4 petang
10.   Taipei - Liberty Square | 7 petang
11.   Washington DC - Washington Monument | 1 petang

Mohon rakan-rakan sampaikan maklumat ini kepada rakyat Malaysia yang berada di bandar-bandar tersebut atau yang tinggal berhampiran untuk bersama-sama berkumpul bagi menghantar mesej yang jelas kepada kerajaan UMNO mengenai krisis kepimpinan negara dan krisis kewibawaan sistem kehakiman. Anak muda sekali lagi menyeru kepada rakyat untuk bersama-sama #KitaLawan esok bermula jam 3.00 petang dengan berkumpul di tiga lokasi iaitu Masjid Jamek, Pasar Seni dan Ibupejabat PAS sebelum kita bergerak menuju ke Sogo.
6 MAC 2015
SEKRETARIAT #KITALAWAN
#BebasAnwar #UndurNajib
TW @KitaLawan_my

-----------

LAGI DITEKAN LAGI DILAWAN






KOMENTAR
munkee ni tak faham sentimen anak muda
anak muda lagi dilarang
lagi mereka minat
lagi di tekan lagi di lawan

berdemo adalah cool
berdemo adalah counter culture









Tindakan tegas sertai perhimpunan haram
MARAN - Kementerian Sumber Manusia akan mengambil tindakan tegas terhadap pelatih atau kakitangan 32 pusat latihan di bawah kementerian itu yang didapati menyertai perhimpunan haram #KitaLawan di ibu negara esok.

Timbalan Menterinya,  Ismail Abd Muttalib berkata, kementerian tidak akan bertolak ansur dan mereka kena bertanggungjawab atas perbuatan sendiri.

"Jadi jangan marah jika dikenakan tindakan ... sebab itu jangan mudah terpengaruh dengan perkara yang boleh merugikan masa depan seperti (menyertai) demonstrasi (haram) ini," katanya kepada pemberita selepas melawat Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang di Bandar Tun Abdul Razak di sini, hari ini.


Ismail berkata demikian ketika diminta  mengulas tentang perhimpunan #Kitalawan dijadual di hadapan pusat beli-belah Sogo di Kuala Lumpur esok, yang mahu diadakan oleh PKR bagi menyatakan sokongan kepada Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim yang kini ditahan di Penjara Sungai Buloh, Selangor.


KAH KAH KAH

pundek lah
lanchau laaa
sikit sikit haram
najib terlibat kes bunuh
tak sibuk pulak
razak baginda bunuh
altantuya tak heboh
rosmah rembat duit negara
tak berani apa apa
pergi lachau laaa
pergi mampooslah

APA PUNYA PUNDEK



-------------

JANGAN REMBAT DUIT KERAJAAN





KOMENTAR
tahniah
untuk perkahwinan
kahwinlah dengan apa pun
dengan sapa pun
orang ramai tak marah
buat lah kenduri
44 hari 44 malam
tak ada siapa melarang

jemputlah semua bintang holywood
jemputlah semua bintang bombay
jemputlah semua anak raja
jemoutkan semua  tuan sheikh
tak ada siapa melarang
tapi
jangan pakai duit kerajaan
jangan guna dana rakyat
jangan songlap duit negata

masa bertunang dulu
terbukti rosmah dan najib guna
duit kerajaan

ini di tentang oleh orang ramai
pekara ini timbul dalam parlimen


NOTA
orang ramai dah muak
dengan kerenah rosmah
orang ramai dah jelak
tengok muka rosmah
itu pasal anak muda
keluar ke jalan raya




Pernikahan anak PM dijadual 28, 29 Mac


Majlis perkahwinan anak perempuan perdana menteri, Nooryana Najwa Najib, bersama tunangnya Daniyar Kessikbayev disahkan akan berlangsung pada 28 dan 29 Mac ini.

Pertunangan Nooryana dan Daniyar diadakan di kompleks Perdana Putra di Putrajaya pada 17 Jun 2011 dengan perbelanjaan RM409,767.

Pendedahan itu menimbulkan kontroversi apabila pemimpin PKR Rafizi Ramli mendakwa Pejabat Perdana Menteri (PMO) menanggung kos tersebut - RM522 seorang bagi 36 tetamu kenamaan (VIP), dan RM359.60 seorang 862 tetamu lagi.

Caj pengendalian majlis itu RM81,000, dakwa ahli parlimen itu lagi.



-------------

JANGAN TAKUTKAN MELAYU






KOMENTAR
makin jelas
mata mata ini dijadikan alat
oleh united malays national organisation

NAJIB & SIRUL

mata mata mengaku jaga keamanan
kalau nak jaga keamanan
mengapa tak tangkap rosmah
mengapa tak tangkap najib
negara ini huru hara
kerana najib dan rosmah

najib terlibat kes bunuh altantuya
rosmah rembat duit kerajaan




Polis tiada kuasa isytihar #KitaLawan 

haram – Melissa Sasidaran 

Merujuk kepada laporan berita Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah mengisytiharkan perhimpunan #KitaLawan pada 7 Mac 2015 ini sebagai perhimpunan haram, dengan alasan penganjur kononnya tidak ada memberikan notis mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012.
Polis tidak boleh seakan-akan tidak sedar atau ingat kes landmark Nik Nazmi Nik Ahmad lwn Pendakwa Raya yang diputuskan Mahkamah Rayuan pada 25 April, 2014 yang memutuskan peruntukan Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012, yang menyatakan penganjur perhimpunan aman jika disabitkan kesalahan boleh didenda sehingga RM10,000.00 sekiranya tidak memberi notifikasi 10 hari sebelum perhimpunan, bukan lagi undang-undang yang boleh dikuat kuasa kerana diisytiharkan sebagai tidak berperlembagaan dan oleh itu tidak sah dan batal.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/polis-tiada-kuasa-isytihar-kitalawan-haram-melissa-sasidaran#sthash.mD9TjtIJ.dpuf

KAH KAH KAH

woit
jangan bodohkan melayu
melayu ramai bodoh
mata2 jangan kelentong
mata2 jangan pau
jangan takutkan melayu
melayu nak bangun
humbankan najib
kah kah kah

KAKI 
KELENTONG

---------------

ROTI JALA JUAL AGAMA





MUNAFIK
Inilah jenis munafik yang dia sendiri tak sedar dia ni munafik ni....target dio berwgama ni nakkan DATUK je ni.....dia ni jenis tak paham ni apa dia baca masa solat ni...kuka pun bongok...aku dari berPas berPas berUmno..senetor senetor....

ber AMT AMT dio ni aku dah tau dah...saudagar aguma...kenapa aguma..AGUMA tu AAAHHH GUA MENIAGA AJA.....kakkkakaakaka on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
DD KAYBEE
on 3/6/15
GELIGEMAN
Aku kekadang geligeman apabila mendengar ceramah aluztas kazim ala Kazam ini yang banyak berauta pasal pengurusan memasung dan mengentot kaum hawa. Hari itu dia bercerita bagaimana Melayu yang bekerja dgn gomen berkorban mentadbir dan mengawal negara sedangkan Cina seronok minum dan ngentot dengan aman damai. 

Tapi hakikatnya Melayu memang suka kerja dgn gomen..sebab..banyak benda yang boleh dikorbankan?. La ni dia cerita pula pasal nabi berkenduri dgn roti jala..kekadang kesian juga apabila aku lihat hadirin ketawa mendengar al Kazim ini mengoreng mereka ala setengah masak. 

Cukup-cukuplah tu kita dah pun ada Datuk Haji Lebai Uztas Fadilah Kamsan, Hassan Ali dan Zul Bisul. Begitulah tt kalau ugama digunakan sebagai bahan cari makan. Maka jadilah ugama itu macam coklet "Cadbury" dimana iklannya mesti baik, sedap dan sekejap halal, sekejap tak halal?. Sekarang barulah kita faham mengapa dia tak dijemput ka Perlis, sebab orang Perlis tak suka makan benda setengah masak..kahkahkah. on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
panglimo potaseh
on 3/6/15

PIZA TAK ADA?
Fuhhh..nsib baik dia merapu roti jala,kalu ckp kenduri mkn spaghetti / piza? Lagi haruuu! Nk wat camne...dah x da jodohhhhhh! on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
Anonymous
on 3/6/15
USTAZ KELENTONG
Adat puak-puak Ustaz ni memang cakap cukup fasih petah. Tapi petah fasih guna air liur pusing sana pusing sini. Dan satu lagi perangai puak Ustaz2 ni, mereka sentiasa betul dan orang lain semua salah. 

Untuk Ust Kazim..Jangan lah pusing-pusing bila bercakap. Kalau nak pusing sangat masuk UMNO Mengaku sajalah kesilapan yang kamu dah 'Pusing Cakap' Ustaz Kazim ini memang sesuai sangat masuk UMNO..sebab terer 'Pusing dan Kelentong' Padan muka hang Kazim..buuuuuu on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
Anonymous
on 3/6/15
TOK ARAB TAK MAKAN ROTI JALA
Roti jala dengan kuah kari ni memanglah hadis palsu.Takkan tok Arab padang pasir makan roti jala kot?kah...kah..kah..Yang melayu sekarang dah makan pasir sapa pun tak ambil pot.Hatta zul bisul pun tak kisah!kah...kah...kah... on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
Anonymous
on 3/6/15
PROJEK TIPU MELAYU
kah..kah...kah.. Ini projek nak tipu melayu.Takutkan melayu sampai jadi macam mat monggol si penakut pada bini.kah...kah...kah.. on BETUL KE BERITA INI?
Anonymous
on 3/6/15
PENJUAL AGAMA
kazim contoh sebenar penjual agama..... kah...kah...kah.... on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
Anonymous
on 3/6/15
PALSU
confirm kazim jenis manusia palsu...... kah...kah...kah..... on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA
Anonymous
on 3/6/15
PAKAR PALSU
kalau bertia palsu tanya kazim.......... pakar palsu...... apa punya palsu...... kh...kah...kah.... on BETUL KE BERITA INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/6/15
SAMPAI MATI
kah kah kah memang turr lepa ni ! ABU jangan lupa sampai mati (mereka) on TOWKAY JUAL AGAMA DENGAN ROTI JALA


-----------

ORANG RAMAI MUAK DENGAN ROSMAH





ORANG RAMAI
 SUDAH MUAK
DENGAN
ROSMAH


Siapa dalang serang Najib?

Dalam beberapa minggu mutakhir, tekanan semakin memuncak terhadap Najib Abdul Razak apabila satu demi satu kontroversi - seperti hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan ugutan pendedahan Sirul Azhar Umar - menjadi tajuk utama berita.

Dalam senario ini, pemimpin Umno memanggil pula perhimpunan untuk menyatakan sokongan mereka kepada perdana menteri Ahad ini, sementara minggu lepas Najib berada di tenga
h perhimpunan perpaduan Melayu.



KAH KAH KAH

woit
siapa dalang
kah kah kah
dalang utama madey
dalang proganda kadir
dalang dana daim
dalam fikrah sanusi
calon dalang muhyiddin

dalang luar negara
new york times
times of london
the economist
the australian
melbourne age
sydney morning herald
bbc cnn itv C4


TT hanya lapor
tentang dalang
kah kah kah

CARA PAK DALANG

-------------

AWAS KERJA JAHAT INI






KOMENTAR
waspada
ini sama saperti kes kepala babi dalam masjid
ini sama saperti quaran di koyak
semua ini berita ini diatur dan disususn
untuk mengolah persetujuan
untuk mengapi apikan perbezaan
untuk memastikan melayu
terus ditakut takutkan
terus jadi bodoh

melayu yang takut
akan menjadi
melayu yang  bodoh

melayu yang bodoh
akan menyokong
united malays national organisation

BUKTINYA
buku yang isinya  sama
tentang nabi isa

ceramah pendakwah agama kristian
dalam bahasa melayu
melambak lambak dalam internet
buka saja akan ditemui

tak perlu letak tepi tangga
tak perlu sebar waktu malam

semua ini perangan deep state
semua iuni perancangan daulah terpendam

awas waspada berjaga jag
jangan jadi melayu bodoh

semakin lemah
parti ketuanan melayu
semakin banyak berita saperti ini



Buku didakwa bercanggah ajaran Islam diedar di Balik Pulau

BALIK PULAU: Penduduk Balik Pulau di sini hari ini melahirkan kebimbangan dengan kehadiran sekumpulan individu yang didakwa mengedarkan buku bercanggah dengan ajaran Islam.
Buku bertajuk 'Al-Masih Ringkasan Kisah Nyata Nabi Isa (Versi Bible)' dalam bahasa Indonesia setebal 30 muka surat yang dipercayai dibawa masuk secara haram ke negara ini kerana tidak mempunyai logo Kementerian Dalam Negeri, dilapor diedar di lapan kampung di Balik Pulau sejak Selasa lalu.
Penduduk Kampung Jalan Baru, Hasma Yahya, 55, berkata buku-buku yang didakwa bercanggah dengan ajaran Islam itu diletakkan di hadapan rumah penduduk di kawasan berkenaan pada awal pagi.

ESOK

JUMPA 

DI SOGO




-----------

SATU MALAYSIA NAK TAHU









SOALAN 

ORANG RAMAI



SOALAN
najib akan ditendang
sebelum 
kenduri anak kahwin
pada 28 march ini
atau
sesudah kenduri ?

ini pertanyan sekarang
bukan lagi najib
 kena tendang 
atau najib  akan selamat

rakyat 1MALAYSIA bertanya
bila  MUHYIDDIN
akan jadi PIEM?







--------------

KENDURI PAKAI DUIT SIAPA?






PETANG SABTU
PASTI DI SOGO


 | March 6, 2015
Kabinet telah memutuskan bahawa syarikat pelaburan negara yang sarat menanggung hutang tidak melakukan sebarang kesalahan. 
Najib dan menterinya mesti memberikan komitmen penuh kepada setiap persoalan mengenai 1MDB dan tidak cuba melarikan diri dengan mendakwa semua persoalan tentang 1MDB harus menanti siasatan Ketua Audit Negara terlebih dulu.
“Kabinet telah menyatakan bahawa rekod 1MDB bersih, maka Najib dan jemaah menterinya mesti bersedia untuk bangun dan mempertahankan syarikat itu sepanjang satu bulan Parlimen bersidang bermula 9 Mac hingga 9 April nanti.
KAH KAH KAH

woit
orang ramai nak tahu
mana duit ilang
kenduri anak berancok ini
pada 28 march ini
pakai duit 1MDB ke?
dulu masa bertunang
pakai duit kerajaan

ANCOK OMAK KAU




----------

TANDA UNTUK NAJIB







KOMENTAR
berita dibawa 
mucul dalam THE ECONOMIST
apa dia akhbar ini?

logo akhbar ini  warna merah 
akhbar ini berpengkalan di london
akhbar ini mewakili kepentingan
kaum pemodal antarabangsa

akhbar ini menjaga kepentingan
kapitalis anglo-amerika

melapor tentang dunia modal
tentang dunia kapitalis
inilaha salah satu akhbar rurjukan untuk kaum pemodal

akhbar ini memiliki intel
yang berselirat
akhbar ini memiliki wartawan
di kota kota besar

akhbar ini TIDAK akan menulis
pekara remeh yang TIDAK
ada sangkut paut dengan kaum pemodal

politik dalam akhbar ini
adalah politik ekonomi
politik pelaburan
politik cari untung

justeru
apa maknanya berita ini?

berita ini memberi makna 
bahawa kaum pemodal antarabangsa
tidak lagi melihat 
najib sebagai wakil terbaik mereka
najib bukan lagi dilihat
sebagai dapat menjaga
kepentinagn mereka di malaysia

sebelum najib lupus
lebih baik ramalkan
kedatangan piem baru
tan seri muhyiddin yassin











Usaha singkir Najib lebih awal daripada 

jangkaan, kata Economist 

Najib Razak yang sedang dirundung masalah mungkin menghadapi cabaran kepimpinan tidak lama lagi, lapor akhbar The Economist hari ini.
Penentang beliau dalam Umno mungkin akan berdiri teguh menyatakan sokongan kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, susulan masalah besar dihadapi dana pelaburan strategik negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB), yang merupakan idea perdana menteri 6 tahun lalu.
Mengambil maklum yang Najib ketika ini berada dalam keadaan tidak stabil sejak pilihan raya umum (PRU) lepas, akhbar Britain itu berkata, hutang 1MDB sebanyak RM42 bilion menjadikan Najib sasaran mudah.


Bid to oust Najib sooner than expected,

says Economist 

A beleaguered Najib Razak might face a leadership challenge soon, The Economist reported today.
The prime minister's opponents in Umno may rally behind Deputy Prime  Muhyiddin Yassin, given the scale of problems faced by strategic investment fund, 1Malaysia Development Bhd (1MDB), which was Najib’s brainchild six years ago.
Noting that Najib has been on borrowed time since the last general election, the newspaper said 1MDB’s debts of RM42 billion made Najib an easy target.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/bid-to-oust-najib-might-be-sooner-than-expected-says-economist#sthash.c9NFGNFa.dpuf


KAH KAH KAH

woit
nampaknya...
kah kah kah
kita akan dapat
PIEM baru.... kah kah
sembab pun sembablah
nak buat macam mana
dah nasib... kah  kah kah

APA PUNYA NASIB
























-------------