.

Ahad, 26 Jun 2016

JUMAAT MALAM SABTU MALAM







JUMAAT 

MALAM


BUAT KUEH
ramai aktivis dan
penyokong dapur jalanan
penyokong kelab bangsar utama
penyokong universiti bangsar
pendengar radio bangsar
datang untuk beramal jariah
malam jumaat yang lalu
mereka meluangkan masa
untuk bersuka rela
membuat COKOLAT LA GORDO
cokolat ini untuk jualan
jualan untuk mengumpul dana
dapur jalanan


cokolat  LA GORDO ini juga
di hadiahkan kepada
warga miskin kota
anak semua bangsa
dan bangsa semua agama


MALAM 

KELMARIN

KEDAI KAIN BAJU


pada petangnya ada
kedai percuma di jalan panggung
kain baju untuk warga miskin  kota
bila masuk malam  LA GORDO
di hadiahkan kepada warga miskin kota


AMAL JARIAH

kepada abang adik kakak
sila lawati gerai patin tempoyak
di bazar ramadan bangsar utama
patin tempoyak ada dijual
COKOLAT LA GORDO juga
ada dijual sama
semua ini kerja amal
anak anak muda kelab bangsar
dalam usaha amal bakti mereka
untuk mengumpul dana
khusus untuk warga miskin kota
membeli sambil beramal


ZAKAT
kesesiapa mahu berzakat
terus kepada dapur jalanan
sila masukan zakat anda ke bank:

CIMB: 8001-7278-49 

SPKL Collective


SELAMAT

SAHUR


----------

PUNDEK MYREX




PAGAN LEBIH BAIK
Lebih baik jadi pagan tidak beragama daripada menganut agama terbenar kononnya tetapi tidak ada sifat dalam dirinya untuk menghormati agama lain. Kalau agama tu pembawa masaalah lebih baik tinggalkan saja sebab tiada agama akan menjadikan penganutnya seorang yang bertindak bodoh dan menjadi penganas. on RASISMA AGAMA
Anonymous
on 6/26/16


SIAPKAN KERIS
Ugama isLam Sunni Ugama SyiaH... Ohhh Syiah.. !!! Kunan punya seLuar MeLorot... Kita daLam suasana Bahayaa amat... Sungguh bahayaaa.. !! Manaaaa kita nak cari keris ni..?? Taman keris KeLang Sgor punya keris pun dah tak ada... di cabut kontraktor hummm...!! 

Hati2 semua... ajaran syiah akan tersebar ke seLuruh buLan dan bintang yang terdekat Dengan bumi... siap sedia Lah semua ummat ..!! Siap Lah keris yg pjg dan Keris yang pendek Lagi panjang Lagi besar pahaLaa Lagi pendek Lagi keciK Kunan Mansor Kah kah kah on RASISMA AGAMA
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16

PUNDEK MYREX
IsLam hindu dan semua agama Bukan pertikaian semasa.... Tapi yg pokok isu AdaLaH sebermuLa Ajaran umnQ adaLah Pundar monek Pundex myrex Amennnnn. Amennnn on RASISMA AGAMA
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16





-----------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA






EROPAH

KACAU BILAU

CHINA/RUSSIA

MAKIN RAPAT

SRATIJI LAWAN

HEGEMONI USA




'Friends forever': Xi talks up China's ties with Russia during Putin trade trip

Russia and China sealed a raft of energy deals during President Vladimir Putin’svisit to Beijing on Saturday, strengthening economic ties while pledging to preserve the strategic balance of power among nations.
In what was Putin’s fourth trip to China since Xi Jinping became president in 2013, the two men stressed their shared outlook which mirrors the countries’ converging trade, investment and geopolitical interests.
“Russia and China stick to points of view which are very close to each other or are almost the same in the international arena,” Putin said.








-----------

SELAMAT BERBUKA







SELAMAT 

BERBUKA


hari ini kuala lumpur indah
berawan berangin
gua petang ini 
nak pergi ke sungkai
nak cari petani dan lain lain

SUNGKAI
disini ada bamacam-macam
barang jualan 
barang dari hutan
jamin tak gagal


SLIM RIVER
kemudian nak pergi
makan  di slim river
ada restoran spesial
jual produk air tawar
pelbagai jenis ikan
nasib nasib lelabi pun ada
lu nak tahu ke?
lu cari sendirilah
restoran ditanggung sendiri
enak dan mengenakkan

PATIN TEMPOYAK
petang kelmarin sold out lagi
hari ini gerai kamu tutup
cuti rehat keran ahad tak ramai
pelanggan semua pejabat tutup

RAYA LAGI

10 HARI 

KAH KAH KAH





----------

YA AMPOON HUDUD DI BERUNAI










HUKUM HUDUD

DIKATAKAN

DARI ALLAH

BERUNAI

ADA HUDUD

SULTAN DAN

KELUARGA

DIKECUALI DARI 

HUKUM HUDUD

KENAPA ALLAH

KECUALIKAN 

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



-----------

TANDA TANDA SUDAH SAMPAI



TANDA AWAL

EKONOMI

MEROSOT

 | June 25, 2016
high5_workers
Selain menerima notis pemberhentian kerja 24 jam, mereka hanya menerima setengah bulan gaji pada bulan ini. More ››


LEDAKAN

EKONOMI AKAN

SAMPAI AWAS

BERSEDIA

-------

MUFTI CAP AYAM




INI KES BERAT

DAH JADI AMAT 

BERAT



Perkasa tolak label kafir harbi

Presiden Perkasa  Ibrahim Ali berpendapat, kenyataan dikeluarkan mufti Pahang yang mendakwa DAP sebagai kafir harbi sebagai keterlaluan.
Sehubungan itu, Ibrahim meminta supaya Abdul Rahman Osman membetulkan kenyataannya itu walaupun tidak bersetuju dengan DAP.
Ini kerana, beliau berpendapat kenyataan itu boleh mendatangkan kekeliruan terhadap orang bukan Islam terhadap agama Islam.
"Perkasa berpendapat kenyataan mufti Pahang mengenai DAP sebagai kaum kafir harbi agak keterlaluan. Perkasa memang tak bersetuju dengan politik DAP sejak dulu lagi. Ini bukan perkara baru, kita tau pasal DAP.
"Walau kita berbeza dengan DAP, tetapi isu yang dibawa mufti Pahang boleh memberi salah tafsir orang bukan Islam terhadap Islam.
"Jadi elok mufti Pahang memperbetulkan. Dia boleh menyatakan tidak bersetuju, boleh mengecam DAP, tetapi tidak boleh secara spesifik menuduh yang boleh mengelirukan pandangan orang ramai terhadap Islam," katanya seperti dilaporkan Malaysiakini.

KAH KAH KAH

MUFTI CAP AYAM

BERAT  BERAT

SAMPAI TOK HENG

BERI NASEHAT

KAH KAH KAH

SOHEH INI 

MUFTI CAP AYAM




-------------

SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA





SILA RENUNG



"Saya bukan bercakap cap ayam (cakap kosong) . saya bercakap ada asas agama dan saya tiada kepentingan dalam politik.


TUHAN MAHA

ADIL - SILA

RENUNG MUKA

MALAON INI

LAMA LAMA

SAMA TAK?

KAH KAH KAH

I REST MY CASE


------------

TAK HABIS HABIS DENGAN DOSA




F. BOOK


TAHUKAH ANDA.. Di bawah pemerintahan Umno/BN skrg, rakyat marhaen yg bayar zakat terus kepada asnaf adalah BERDOSA !!!

TETAPI BILA pemimpin Umno, menteri agama Umno, menteri melayu-Umno sendiri guna peruntukan zakat untuk bayar kos guaman... ADAKAH MEREKA2 INI PERNAH MENGATAKAN IA BERDOSA JUGA ??!!!




-----------

KE JALAN RAYA ATAU KE MUZIUM





HEBAT MANTAP

GENTAP RENTAP

TAPI X TURUN 

JALAN RAYA

SENDIRI JADI

MUZIUM


GKCM dakwa Umno bakal dimuziumkan

SHAH ALAM – Tanggal 24 Jun bakal menyaksikan titik hitam dalam sejarah Umno di mana pastinya parti itu akan terkubur dan dimuziumkan selepas ini, dakwa Presiden Gabungan Ketua Cabang Malaysia (GKCM), Kamarul Azman Habibur Rahman.

Menyifatkan pemecatan Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir sebagai tindakan paling ganjil dalam Umno, beliau berkata, Umno bakal berdepan dengan tragedi paling buruk pernah berlaku dalam parti itu.

“Ini merupakan pemecatan paling ganjil dalam Umno, malahan pada mana-mana parti politik dalam peradaban manusia di dunia ini.

“Belum pernah berlaku dimana yang dipecat digantung keahlian adalah mereka yang bersuara tentang salahlaku pemimpin dan bukannya terhadap pemimpin yang melakukan salahlaku. Ini merupakan satu perkara yang akan ditertawakan oleh seluruh dunia,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.


SATU SOALAN

KURUN INI

DAH MASUK

MUZIUM NANTI

NAK TENGOK

KENA BAYAR KE?

SAJA TANYA 

JANGAN MARAH


-----------

ZAKAT UNTUK DAPUR JALANAN








PANDANGAN

DARI 

USTAZ WAN JI
Hangpa tak berdosa bayar zakat terus kepada asnaf, malahan sah bayar terus. Walaupun mufti kata wajib bayaar kepada institusi zakat, kata mereka itu bukan wajib diikut pun. Tiada nas yang saheh dan sareh melarang membayar zakat terus kepada asnaf. Justeru, fatwa mufti2 tu tak valid segi fiqh.


SESIAPA

YANG MAHU

BERZAKAT

PADA DAPUR 

JALANAN

DI UCAPKAN

TERIMA KASEH

AKOUN KAMI:

CIMB: 8001-7278-49 

SPKL Collective



----------

RASISMA AGAMA






RASISMA AGAMA
lagu rasisma agama akan terus dilagukan.hukum hudud akan terus menjadi santau.ibarat ada penjual pantun pastinya ada pembeli pantun. kita biarkan tulang rasisma.jgn amik pot, biar mereka berlaga sesama sendiri dan pastinya media akan cuba dan terus mencuba untuk menyeret masuk wakil2 dari PH kedlm isu ini. kemahiran tinggi wajib ada ketika disoalsiasat oleh media. 

media pun sama seperti polis, seperti SB,seperti mufti iaitu mereka ini dilatih dan telah menerima latihan samada secara langsung atau secara tidak langsung.lihat mufti perak, mufti perak dulu bertugas di KDN kementerian dalam negeri, lihat presiden alussunnah wal jemaah, beliau juga dari KDN, lihat pemakan harta anak yatim miskin Datuk Jamil Khir, beliau agamawan dari KAGAT, kor agama angkatan tentera.mereka semua telah dilatih agar melayu dinaikkan semangat kemelayuan dan keislaman. 

para pengikut gagal melihat bahawa asal melayu adalah hindu.ajaran hindu tidak pernah memaksa org lain memeluk hindu.jadi.sekiranya seorg on HANYA CAKAP MUFTI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/25/16




---------