.

Isnin, 27 Mac 2017

NASI PANGGUNG PETANG KELMARIN




NASI PANGGUNG 
PETANG KELMARIN

 MEE KARI
 

YANG DATANG

YANG MENIKMATI
 

YANG MERASA

YANG MEMBANTU

DATANG MEMBANTU

DATANG BERAMAL

UNTUK KENANGAN

TERIMA KASEH

KERANA

MENDERMA










----------------

KALIMUTHU ANAL LELAKI PADIYAPPA





F.B





yang jaga tabung haji takde dna melayu langsung... asal nama kalimuthu a/l padiyappa ....

kelayakan pun takde !!!! setakat spm....


pengalaman kerja pun tak relevant. .... bartender dan salesman kereta 2nd hand....

inilah spesis mendaliar@ kitol yg tidak henti2 dari dulu menghancurkan kerajaan melayu islam bila dapat berada di "dalam"!!!
LikeReply132 hrs

KALIMUTHU

ANAK LELAKI

PANDIYAPPA


--------------------

SAPA KHAWARIJ HARI INI








F.BOOK



KHAWARIJ
Oleh : Dr MAZA
Dalam sejarah pertelingkahan umat Islam kelompok yang paling kuat dan awal menggunakan isu agama untuk mengkafirkan orang Islam yang tidak sejamaah ataupun sekumpulan ataupun separti ialah Puak Khawarij.
Kelompok ini Nabi s.a.w sifatkan seperti berikut:
“..Seseorang kamu akan merasa lekeh solatnya dibandingkan solat mereka, merasa lekeh puasanya dibandingkan puasa mereka. Mereka membaca al-Quran, namun al-Quran itu tidak melebih halkum mereka. Mereka tersasar keluar dari agama seperti anak panah tersasar dari sasarannya..”
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Inilah Khawarij yang kelihatan hebat dalam ibadah dan pidato agama mereka dengan menggunakan nas-nas al-Quran.
Mereka mengkafirkan orang Islam yang melakukan maksiat, juga mengkafirkan orang Islam yang tidak mengikut kumpulan mereka.
*Dalam konteks hari ini mereka melabelkan sesiapa yang tidak menyertai jamaah ataupun kumpulan ataupun organisasi mereka sebagai anti-Islam.*
Puak Khawarij ini mengangkat slogan:
“Tidak ada hukum melainkan hukum Allah”.
Slogan yang kelihatannya berteraskan al-Quran, tetapi dengan tujuan yang buruk. Kata Saidina Saidina ‘Ali bin Abi Talib kepada mereka:
“Satu slogan yang benar, tetapi dengan tujuan yang batil”.
(Al-Khatib al-Baghdadi, Tarikh Baghdad, 304/10, Beirut: Dar al-Kutub al-’Ilmiyyah).
Dengan slogan al-Quran
“Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah maka mereka itu orang-orang yang kafir”

(Surah al-Maidah, ayat 44),

maka mereka melancarkan kempen mengkafirkan dan memerangi orang Islam ataupun menganggap anti hukum Allah sesiapa yang tidak menyertai mereka.
Atas andaian yang tipis maka dengan mudah seseorang dijatuhkan hukuman murtad dan kafir ataupun musuh Islam.
Hasilnya, pertumpahan yang dahsyat berlaku pada zaman pemerintahan Saidiyyidina ‘Ali bin ‘Abi Talib.
Selepas zaman ‘Ali pun, pemikiran Khawarij meresap ke dalam berbagai kumpulan dan organisasi. Hasilnya, kita mendengar isu kafir mengkafir muncul di pelbagai zaman dan tempat di seluruh pelusuk dunia Islam.
Pada zahirnya puak ini berwajah agama, namun pada hakikatnya Nabi s.a.w menyebut tentang mereka:
“Mereka itu berucap dengan ucapan sebaik-baik makhluk. Mereka tersasar keluar dari Islam seperti anak panah tersasar dari sasarannya. Iman mereka tidak melebihi halkum mereka.”

(Riwayat al-Bukhari).

Demikian getirnya kelompok ini. Sekalipun dengan ungkapan dan nas agama di mulut mereka, namun mereka tersasar daripada Islam yang sebenar.
Dengan ini menyedarkan kita semua, di samping kita bersangka baik kepada golongan yang menzahirkan ciri-ciri agama, kita sayangkan mereka dan menghormati mereka, namun kita juga mestilah berhati-hati dengan tindakan setiap individu dan kumpulan.
Janganlah penampilan zahir menyebabkan kita membuta mata atau memandulkan akal dari membuat penilaian yang matang dan seimbang. Apa yang baik kita kata baik, apa yang salah tetap dinilai salah tanpa mengira dari mana dan siapa kesalahan itu datang.
Namun jika golongan tertentu menzahirkan ciri-ciri agama dan memegang prinsip agama dalam seluruh perjalanan mereka, maka merekalah golongan yang kita cinta dan kita bela dengan sepenuhnya.
Sebaliknya, jika kempen mereka ialah kepada menghukum, menuduh sesat dan melebel orang lain sebagai musuh Islam ataupun anti Islam atas perbezaan pandangan dengan mereka dalam slogan 'melaksanakan hukum Islam ala mereka', maka mereka merupakan dari benih khawarij.
Dr Maza

LikeShow more reactions






----------------

SAMPAI BILA NAK KEKAL





F. BOOK

Suara Rakyat
2 hrs · 
Yg tak sebulu dgn Najib, pantas Penasihat PETRONAS 'dipecat'..
Apa peranan sebenar mereka semua ini ??




Hashim Shahrul yang jaga tabung haji takde dna melayu langsung... asal nama kalimuthu a/l padiyappa ....

kelayakan pun takde !!!! setakat spm....
...See More
LikeReply132 hrs
Tong Coleman tgh mengisi borang BE. selepas kena tolak dkt 6 ribu, kerajaan nak lagi seribu lebih. BR1M tak dapat, GST kena bayar... Nak guna kemudahan semuanya berbayar. Nak guna tol walaupun menempuh jam sbb ada kemLangan, ttp kena bayar... apa macam?
LikeReply12 hrs
Rashid Rashid Ni 2 ekor..adalah org suruhan...jnji dpt duit....adkh kita sebagai rakyat..nak sokong 2 ekor..ni..aiyooo sdh2 la..
LikeReply21 hr



---------------

YANG BAIK HATI SILA AMBIL HADIAH


\





HADIAH

DERMA DAPUR TELAH LEBIH
11,000 RIBU RINGGIT
RAMAI TELAH MENGHULUR
TAPI
TAK RAMAI YANG AMBIL
CENDERAMATA DJKL

SILA HUBUNG
PAK WAN 
019-267-12-85





-------------------

TUANG PRESIDENG






TUANG PRESIDENG
Tuan TT, apa cerita Tuang Presideng pergi ke Bangkok jumpa dengan turn-coat si RPK tu? Tuang Presideng dah percaya labun RPK duit 2.6B tu bukan duit curi dari 1MDB? RUU355 dah kena hijack ... Al-Sotong Al-Marangi dah gelabah tak tahu nak buat apa dah. kah kah kah on HADI MEMIKUL BIAWAK
Publish | Delete | Spam
Suku Samdol
on 3/27/17






-------------

DIN AYAM NAK CARI DEDAK DIMANA?








PERCAYALAH

YANG BISING

DALAM HAL INI

HANYA YANG

TIDAK DAPAT 

HABUAN DEDAK

8 lagi PAS kawasan lulus usul putus hubungan dengan PKR


Ketua penerangan PAS Pulau Pinang berkata, PAS Kawasan Tanjung, Bagan dan Batu Kawan dijangka mengemukakan usul sama dalam mesyuarat... More ››


KAH KAH KAH

KALAU TAK DA

SELANGOR

DIN AYAM

NAK MAKAN

DEDAK APA?

KAH KAH KAH








---------------

INGATKAN MAMAT INI






BERI TAHU

MAMAT INI

DIA BARU

JADI AHLI

PEMBANGKANG

TAK FAHAM ADA

SILENT SPR

YANG LEBIH 

BERKUASA

DARI SEGALA

UNDI

'Silent voter' akan ubah corak pengundi pada PRU-14

Ketua Penerangan Parti Pribumi Bersatu Negeri Kedah, Azimi Daim begitu optimis terdapat 'pengundi senyap' (silent voter) yang akan mengubah sekali lagi corak pengundi  dan politik di negeri itu dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti.
Beliau berkata, ini berasaskan kepada beberapa pilihan raya lalu sehingga kepada protes berkaitan isu pemecatan  Mukhriz Mahathir dan akhirnya menjadi satu gelombang rakyat yang marah terhadap parti dan kerajaan antara faktor penolak memungkinkan Kedah akan kembali ke tangan pakatan pembangkang.

BUKAN

NAK POTONG

STIM TAPI

NAK BAGI 

SEMUA SEDAR

KALAU SPR INI

DIGUNAPAKAI

SAMPAI DUNIA

KIAMAT PUN

PAKATAN TIDAK

AKAN MENANG





--------------

APA MAKNA UCAPAN TUAN HAJI INI






APA MAKNA

UCAPAN

TOK AJI NI

'Kerana musuh dalam selimut'

SEREMBAN - Perpecahan sesuatu parti boleh berlaku bukan disebabkan orang luar tetapi berpunca daripada orang dalam yang menjadi 'musuh dalam selimut'.

Justeru, Pengerusi BN Negeri Sembilan, Tuan Haji Mohamad Hasan mahu perpaduan dalam kalangan anggota parti diperkukuhkan dan dikekalkan bagi menjamin kekuatan agar terus kukuh.

"Kita perlu belajar daripada sejarah termasuk ketamadun Islam yang mana 1,400 tahun dahulu cemerlang tetapi menghadapi zaman kegelapan dengan jatuhnya Empayar Uthmaniyyah disebabkan perpecahan sesama sendiri

MAKNANYA

ADA ORANG

ADA GENG

ADA TIM 

NAK TIBAI

NAK HANTAR

MAT HASAN

KE KUBUR

-------------

JANGAN MUDAH LUPA




f.book
MASIH INGAT..
"Saya sedar akan kesilapan kerajaan dalam memimpin negara. BERIKANLAH KAMI PELUANG SEPENGGAL LAGI untuk membuktikan dan membetulkannya", kata Najib Razak sebelum PRU13 lagi.

Zaini Isa rakyat sengaja dimiskinkan untuk kamu bergantung kepada kerajaan dan kerajaan ini juga akan adakan sesuatu supaya nampak macam jadi penyelamat kamu. berhentilah menjadi hamba kerajaan yang jahat.
LikeReply28 hrs
Mahmud Maarop X payah la beri peluang... sma je.. bila nk pilihan raya..memcm jnji kuar... msa ni la dpt jumpa mna2 YB ..tu pn nk meraih undi punya psl.. pi kebun getah pn sanggup... tlg berikn kt rumah org tua2 pn sanggup...segala hal pn sanggup.. tp lepas tu.. nk jumpa.. maaf la.. YB sibuk..bru balik meeting... maaf la kne buat appmnt.. bru leh jumpa.. hurmmm.. pastu... jnji tinggal capati jelah... berulang2 la.. selagi BN pegang... hurmm
LikeReply815 hrs
Rashull Zynum Rozky pd golongan die ni...ratus2 juta tu kire bkn xde duit...kalo xde ratus2 bilion tu bru dkire xde duit...takat ratus2 juta celah gg je...yelah...bkn duit die..ape de hal...HANAT!!!

------------------