Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 April 2012

SURAT DARI WARGA INDIA




SEMUA INI ADALAH ANAK LELAKI BUKAN BIN












CALON MIC TELAH RAMAI
Sebagai orang india, saya rasa amat terharu dengan sikap murah hati orang melayu yang sanggup memberi jawatan kepada orang india dalam UMNO. Malah ada orang india yang jadi perdana menteri malaysia. Walaupun orang india yang masuk UMNO dan tidak mengaku dirinya berdarah india kami tetap respek orang melayu yang dibodohkan oleh mereka.

Apa yang menjadi persoalan dalam kotak fikiran orang india ialah...apakah orang melayu kat malaysia ni buta warna atau betul betul bodoh bahlol untuk ditipu oleh kaum mamak keling ini???? Mic tidak akan mintak kerusi lebih memandangkan banyak kerusi untuk orang india telah pun diberi dalam UMNO. KAH KAH KAH ! ! !
By Aku bukan keling on CALON CALON HEBAT DARI MIC on 4/3/12

APA MAKNA KELING DAN PARIAH
Sebagai seorang berbangsa India saya rasa amat malu dengan perbuatan orang-orang INDIA dlm UMNO. Gelaran Keling diberi kepada orang India sebenarnya ialah kerana pada zaman raja raja dulu negeri India digelar Kalingga. Orang dari sana dipanggil orang kaling. Lama lama kaling jadi keling. Walaupun begitu dalam peredaran masa 'keling' telah jadi gelaran untuk india yang beragama Islam.

Saya juga perlu mengingatkan disini bahawa kebanyankkan orang india yang berkasta PARIAH tidak berpuas hati dengan sistem kasta Hindu dan menganut agama Islam. Walaupun bertukar agama, mamak yang berdarah Pariah tetap pariah dan demikianlah perbuatan mereka di bumi Malaysia ini. Apabila buku Interlok diterbit kaum India di Malaysia marah dan sedih sebab Kami bukannya berkasta pariah.



Semua pariah telahpun diberi status bumiputera dan diberi jawatan dalam Umno. Jadi tidak salah kaum mamak yang tamak ini yang tidak mahu mengaku diri mereka India dipanggil KELING. Maka kita patut maklumkan kepada DBP tentang maksud baru ungkapan Keling ialah "pura pura jadi Melayu " dan mula membuat ayat seperti Ridhuan Tee cuba mengelingkan dirinya ataupun Khir Toyo telah dikelingkan dan diberi jawatan Menteri besar Selangor.
By Aku bukan Keling on AWAS! JAGA JAGA DAN BERWASPADA on 12/21/11



ESOK JAM 12 - PENGUMUAN PENTING







PENGUMUMAN

adalah diberi tahu
adalah di canangkan
adalah di war war kan
adalah di hebohkan

tukar tiub akan membuat
satu pengumuman penting

pengumuman ini akan dibuat
tepat jam 12.00 tengah hari
pada hari rabu 4/4/12 ini

semua laman
semua blogger
semua facebooker
semua tweeter
sila masuk ke tukar tiub





ZIONIS TEMPATAN MULA MENGGANAS



INI KERJA GANAS ZIONIS TEMPATAN







KOMENTAR TUKAR TIUB

kenapa heboh heboh
tolong orang di gaza
kenapa naik kapal
bantu orang di gaza

kita bantu orang di gaza
kerana rumah mereka di runtuh
kita bantu orang di gaza
kerana tanah mereak di rampas

hari ini
warga kampung kerinchi
sedang di gaza
rumah mereka di musnah
oledh zionis tempatan

jadi mana dia pejuang gaza?
mana dia penjihadf gaza?

tak kan tak nampak
tak kan tak faham
zionis tempatan


INI KERJA GANAS ZIONIS DI GAZA


SMM PERTAHAN HAK 34 KELUARGA KAMPUNG KERINCHI


1. SMM kesal dengan Kejadian belasah mahasiswa yang pertahankan hak 34 keluarga yang masih bertahan di flat 4 tingkat Kampung Kerinchi. Ini menunjukkan budaya samseng masih menjadi pendekatan sesetengah pihak yang berkepentingan.

2. SMM yakin arahan pemindahan oleh pihak berkuasa mengandungi unsur muslihat. Pada awalnya, penduduk tidak diberitahu tarikh pemindahan. Secara mengejut mereka diberi notis seminggu untuk berpindah.

3. Apakah tidak munasabah untuk menangguhkan arahan pemindahan dalam tempoh hingga Julai sebagai jalan budibicara? Dalam masa penduduk menguruskan urusan pemindahan rumah, persekolahan anak-anak dan lain-lain.

4. Apa yang mengejutkan, pemaju telah mengkhianati penduduk dengan pemotongan bekalan air dan elektrik tanpa maklumat mereka. Bahkan, apabila mereka ingin menjelaskan bil, didapati alamat mereka sudah digugurkan daripada rekod. Perbuatan khianat para pemaju yang rakus memikirkan soal keuntungan di sebalik pembangunan ini sangat zalim dan tidak berperikemanusiaan.

5. Saya dan beberapa rakan dari SMM yang turut turun ke Kampung Kerinchi merasai kesedihan yang dirasakan oleh penduduk yang mempertahankan tanah mereka. Inilah keperitan yang terpaksa ditanggung semenjak 50 tahun rejim zalim memerintah tanpa perikemanusiaan.

6. SMM menggesa semua rakyat Malaysia membuka mata melihat sendiri kesan pemerintahan rejim ini kepada rakyat. Rakyat Malaysia kini terbuang di tanah sendiri.

7. SMM tegas berpendirian ini masanya kita merubah kerajaan sedia ada kepada yang lebih baik. Kami turut menyeru semua rakyat untuk turut bersama bersolidariti pada 14 April ini dalam himpunan Mansuh PTPTN setelah melihat penderitaan anak muda yang dibebani hutang pinjaman PTPTN.

Muhammad Safwan b. Anang @ Talib
Pengerusi
Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
0148408219



ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI BUANG BAYI



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini baru bukan empat
lima mayat bayi telah
ditemui matyi dibuang

kenapa semua senyap?

apakah kerana bayi ini
tak buat video murtad?

apakah kerana bayi ini
belum boleh mengundi?

NOTA:
untuk anak muda
entot itu memang enak
tetapi pakailah kondom
pakai lah baju hujan
pakailah sarkot



SILA PAKAI GUA KALAU NAK ENTOT




KES BUANG BAYI
kes buang dan bunuh bayi memang perlu diberi perhatian tapi buat masa ini perkara yang perlu diberi lebih besar perhatian adalah untuk memastikan umno-bn menjadi parti pembangkang selepas pru13, sekiranya umno-bn masih lagi menjadi kerajaan selepas ini satu perubahan yang baik pun tidak akan berlaku, jadi dari sibuk cakap pasal kondom dan kongkek lebih baik fikirkan cara bagaimana nak menghalang pengundi hantu,penipuan dan penyelewengan yang berlaku dalam pru serta berusaha untuk meningkatkan sokongan rakyat kepada pakatan rakyat terutamanya dari kawasan kampung dan pedalaman.




Kalau asyik dengan kondom dan kongkek takkan ke mana-mana, TT buang masa kau aje buat kempen pakai kondom golongan-golongan yang terlibat tu kemungkinan besar tak baca blog ni dan kalau dia orang baca pun memang tak nak pakai kondom pasal tak sedap, jadi lebih baik kau buat kerja lain dari buat kempen pakai sarkot ni
By pro rakyat on ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI ... on 4/2/12


KONDOM TAK JAMIN
Siapa boleh jamin kondom boleh menghalang kehamilan luar nikah, pro pembaharuan kau boleh jamin ke kondom mampu menghalang kehamilan luar nikah 100 percent. Jalan terbaik adalah menjauhi zina ini adalah bersandarkan Al-Quran Surah an-nur:30 "Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) di samping memelihara kehormatan mereka kerana itu lebih suci bagi mereka.



Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa yang mereka kerjakan. Al-Quran Surah An-Nur:31 Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (dari memandang perkara yang haram), memelihara kehormatan mereka, janganlah memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya(dada) dengan tudung kepala.




Jadi berdasarkan dua Al-Quran ini adalah menjadi kewajipan kepada umat islam untuk menjaga diri mereka dari perkara yang diharam iaitu zina ataupun seks luar nikah. Penggunaan kondom atau korang panggil sarkot ini tidak dapat menghalang dari berlakunya kehamilan luar nikah ini kerana bersandarkan ayat Al-Quran Yaasiin:82 Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: "Jadilah engkau! Maka ia terus jadi. Gunakanlah apa sahaja alat pencegah kehamilan kalau Allah SWT hendak ia berlaku ia tetap berlaku. Jalan terbaik adalah kembali kepada Islam dalam apa jua perkara dalam kehidupan. TT siarkan komen aku ni.
By pro rakyat on LAGI MAYAT BAYI DI BUANG - KERANA TIDAK PAKAI SA... on 3/30/12




sila baca berita ini:

JANIN TANPA KEPALA DITEMUI - berita hairan

KUALA LUMPUR: Satu janin tidak berkepala ditemui pekerja Indah Water Konsortium (IWK) di dalam loji kumbahan air di Blok C, Projek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, Jinjang Utara di sini, tengah hari semalam.

Janin belum cukup sifat dianggarkan berusia empat hingga lima bulan ditemui tersangkut di perangkap sampah pada jam 12.30 tengah hari, ketika pekerja terbabit sedang menjalankan kerja pembersihan di loji berkenaan, sebelum memaklumkannya kepada polis.


Hasil pemeriksaan yang dijalankan Unit Forensik Polis mengesahkan janin sebesar tapak tangan itu dipercayai digugurkan dalam tempoh kurang 48 jam.

Polis mengesyaki janin itu dibuang ke dalam mangkuk tandas sebelum dipam dari rumah berhampiran loji berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan yang mengesahkan kejadian itu memberitahu siasatan lanjut sedang dijalankan, namun beliau menolak kemungkinan janin dibuang oleh pihak yang menceroboh ke kawasan loji IWK.

“Siasatan kita mendapati pintu pagar loji kumbahan air ini sentiasa berkunci dalam keadaan rapi serta tidak mungkin wujud unsur pencerobohan, namun ada kemungkinan janin dipam melalui tandas rumah sebelum aliran air membawanya ke kawasan loji berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan pemeriksaan dan siasatan secara menyeluruh terhadap penduduk di PPR terbabit bagi mengesan mereka yang bertanggungjawab membuang janin itu.

Janin itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut.

Zakaria meminta saksi dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung penemuan janin itu supaya menghubungi Rakan Cop Polis KL di talian 03-21159999 atau ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

BERSEDIA UNTUK PENGUMUMAN



NOTA:
sentiasa layari tukar tiub
untuk mendapat tahu
maklumat terkini





JALAN RAYA ILAH PARLIMEN ANAK MUDA




KOMENTAR TUKAR TIUB


hanya satu soalan:

kalau hutang tajuddin ramli
berjumlah 580 juta ringgit
boleh dilupuskan dalam sekelip mata


kenapa

hutang anak mahasiswa ini
tidak dilupuskan?


NOTA:
tidak ada jalan lain
anak muda wajib menjadikan
jalan raya sebagai wacana
dan pentas politik

diseluruh dunia
jalan raya sedang dijadikan
parlimen anak muda



ANAK MUDA KE DATARAN MERDEKA









JALAN RAYA , PILIHANRAYA TUNTUT MANSUH PTPTN – harahkah daily

KUALA LUMPUR, 2 April: Jalan raya dan pilihan raya, kedua-duanya mesti jadi pilihan untuk menuntut pemansuhan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

"(Menteri Pengajian Tinggi ) Khaled Nordin suruh mahasiswa yang mahu menuntut pemansuhan PTPTN supaya menggunakan peti undi dan bukan demonstrasi.

"Sebenarnya semua jalan yang selaras dengan amalan demokrasi mesti digunakan untuk menuntut pemansuhan PTPTN, tidak kira (berdemonstrasi di) jalan raya atau pilihan raya," kata beliau.

Bagi Mohamad, jika mahasiswa berdemonstrasi di jalan raya, kerajaanlah yang menyebabkan tindakan itu dipilih oleh mereka.


SEJARAH ANAK MUDA MAHASISWA 1974











NOTA :

anak muda
pelajar dan mahasiswa
lakukan sesuatu untuk mengubnah dunia
lakukan sesuatu untuk ingatan bersama!

SATU HARI BERNAMA SEJARAH














BERSIH 3.o DIJANGKAN BERLAKU BULAN INI, KATA SUMBER - minsider

Bersih dijangka akan mengumumkan esok tarikh perhimpunan ketiganya untuk pilihan raya yang bersih dan adil, yang mana menurut sumber badan pemerhati pilihan raya itu akan berlaku hujung bulan ini.

Salah seorang jawatankuasa pemandu Bersih yang enggan mendedahkan identitinya berkata kepada The Malaysian Insider butiran berkenaan “Bersih 3.0” akan didedahkan sewaktu sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Selangor Kuala Lumpur (KLSCAH) di sini.

Beliau bagaimanapun tidak memberikan butiran walaupun laporan di Internet menyebut 28 April ini sebagai tarikh untuk perhimpunan berikutnya, dan Dataran Merdeka sebagai lokasi perhimpunan tersebut.

BUAT SEJARAH SEKALI LAGI





PENIPUAN AKAN MEMENANGA KAN GEROMBOLAN




KOMENTAR TUKAR TIUB



orang ramai akan ditipu
orang ramai akan di kelentong
tidak ada pilihan
tidak ada jalan keluar

wajib ke jalan raya
sebelum ke pilihan raya


TUNGGU PENGUMUMAN RESMI




TANPA PENIPUAN, PAKATAN SELAMAT KE PUTRAJAYA
- harakah daily

SELAYANG, 2 April: Pakatan Rakyat yakin laluan mereka ke Putrajaya terbuka luas jika Barisan Nasional (BN) menyertai pilihan raya kali ini dengan bersih.

Naib Presiden PKR, Tian Chua berkata, sejak kebelakangan ini mereka mengesan semakin banyak penyelewengan yang dibuat oleh BN.

"Bayangkan lebih 390 buah rumah (alamat)dalam daftar pemilih SPR yang mempunyai pengundi lebih dari 100 orang dalam rumah berkenaan.

"Sudah tentu alamat ini digunakan untuk mendaftar pengundi luar di situ," kata Tian Chua kepada Harakahdaily.

Beliau bersama Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang berjumpa dengan pengundi Taman Daya dekat sini yang majoritinya adalah pengundi Cina.



BERSEDIA UNTUK PENGUMUMAN



NOTA:
sentiasa layari tukar tiub
untuk mendapat tahu
maklumat terkini