.

Selasa, 20 Januari 2015

HAIRAN HAIRAN PELIK






  • Senarai Hitam - PTPTN

    www.ptptn.gov.my › ... › Bayaran Balik
    Translate this page
    Semakan senarai hitam boleh dilakukan di laman web PTPTN (Semakan Peminjam ... Penerima biaya akan dihalang daripada ke keluar Negaratidak dibenarkan ... Penerima biaya perlu mengemukakan dokumen berikut selepas bayaran ...
  • Peminjam PTPTN Tak Boleh Ke Luar Negara - Blog Santai

    myblogsantai.blogspot.com › Info Serius - Translate this page
    Oct 14, 2014 - You all dah bayar PTPTN? Kalau belum dan telah disenarai hitam oleh Jabatan Imegresen, ini bermakna you all tak boleh lagi ke luar negara.
  • 85,000 Peminjam PTPTN Tak Boleh Ke Luar Negara Selagi ...

    says.com/.../85-000-peminjam-ptptn-tak-boleh-ke-lua...
    Translate this page
    Perangkaan terbaru menunjukkan kira-kira 85,000 peminjam PTPTN yang tidak membayar semula pinjaman mereka tidak akan dapat lagi keluar negara.
  • PTPTN senarai hitam, jika tidak bayar 20 bulan, kata ketua ...

    www.themalaysianinsider.com/.../ptptn-senarai-hitam-j...
    Translate this page
    Apr 22, 2014 - Ketua Eksekutifnya, Agos Cholan (gambar) berkata PTPTN tidak ... seseorang peminjam sekaligus dihalang ke luar negara sebaliknya memberi tempoh ... dengan PTPTN kerana penstrukturan semula bayaran boleh dibuat.
  • MACAM MANA LEPAS 

    TERBANG KE AUSTRALIA


    tak bayor income boleh tahan di airport tak bayor ptptn boleh tahan di airport 

    mamat ni.kes bunuh.tak.tahan plak rekod tuya hilang rekod keluar hilang apa punya negara ni kah kah kah semua boleh berlaku kapal ada hilang terus lenyap.

    menikus kapal kena tembak.menikus.jugak kecik.kecik.lembu jaga sudah besar masuk.askar sudah.pencen.bank.jaga kapal ada enjin.tarak.itu tudm radar ada orang tarak.itu.kerja islam.ada makan rasuah itu halal mummy peluk itu ok

    k pop.peluk tarak.boleh kecik.kecik.lembu jaga peluk.sama shah rukh khan itu ok cium.sama.dia itu boleh melayu peluk k.pop itu tarak boleh kecik.kecik.lembu jaga lembu duduk.kondo itu mewah semua.lembu sudah kena jual lembu tarak susu pun tarak banjir mari.dia.pergi.main.golf sudah bising dia.lari balik tinggal.bini.sama shopping kecik.kecik.lembu jaga lain kali.sambung lagi kah kah kah on JENG JENG JENG
    Publish | Delete | Spam
    Anonymous
    on 1/20/15



    ----------

    ANK MUDA MULA MENYERANG





    KENYATAAN WAN JUNAIDI UMPAMA MELUDAH NAIK KE LANGIT
     MENIMPA MUKA SENDIRI

    KEADILAN DESAK KABINET BUKA KAUNTER IMIGRESEN SEMULA

    Saya merujuk kepada kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar bahawa pembaharuan Pas Lawatan Kerja Sementara (PLKS) secara atas talian mulai 15 Januari 2015 bertujuan menangani peranan orang tengah yang mengenakan caj berlebihan dan mengelakkan daripada menunggu lama dan rasuah antara kakitangan Imigresen.[1]

    Saya difahamkan Wan Junaidi sendiri mengakui terdapat gejala rasuah yang wujud dalam kementerian beliau. Beliau juga sedar bahawa sistem yang sedia ada memang mengakibatkan kesesakan di kaunter, dan rakyat terpaksa menunggu lama di kaunter.

    Saya terkilan dengan tindakan Wan Junaidi selaku Timbalan Menteri yang menuduh jari terhadap kementerian sendiri. Persoalannya, mengapakah tiada sebarang tindakan proaktif diambil oleh beliau serta menteri  Ahmad Zahid Hamidi sendiri selama ini?

    Sebagai menteri yang profesional dan bertanggungjawab, bukan sukar untuk mereka mengambil pendekatan proaktif bagi menangani isu ini seperti menjalinkan kerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), mengenakan hukuman yang berat terhadap mereka yang bersalah serta memupuk kesedaran dan kefahaman mengenai tata etika kerja penjawat awam.

    Wan Junaidi juga sedar bahawa kaunter yang sedia ada mengalami kesesakan yang serius sehingga memberikan ruang kepada orang tengah untuk mengaut keuntungan. Persoalannya, mengapakah tiada sebarang penyelesaian diambil sebelum ini bagi meningkatkan kecekapan lalulintas serta meringkaskan proses pembaharuan? Mengapakah sistem atas talian tidak boleh diterokai oleh kementerian sendiri, tetapi sanggup disumberluarkan kepada syarikat swasta yang kemudiannya mengaut keuntungan durian runtuh mencecah RM400 juta, dan Bekas Bekas Ketua Penerangan UMNO Pulau Pinang Raja Haji Munir Shah mendapat keuntungan atas kertas melebihi RM130 juta? Ini belum lagi mengambil kira risiko kebocoran maklumat sensitifyang perlu ditanggung oleh rakyat dan negara.

    Maka saya mengecam sekeras-kerasnya tuduhan-tuduhan liar yang dibuat oleh Wan Junaidi. Saya menyifatkan tuduhan tersebut sebagai tuduhan yang tidak bertanggungjawab, dan telah menjejaskan imej kementerian dan negara. Ianya seolah-olah memberikan gambaran bahawa semua kakitangan kementerian tersebut terjebak dalam budaya rasuah. Saya mencabar Wan Junaidi memgemukakan bukti-bukti tersebut sebelum membawa hujah, dan bukan menjadikan pegawai kerajaan dan orang tengah sebagai kambing hitam.

    Saya mengingatkan Wan Junaidi sekali lagi bahawa isu pokoknya adalah monopoli pembaharuan PLKS oleh MyEG selepas semua kaunter imigresen telahpun ditutup mulai 5 Jan 2015. Saya mendesak kabinet membuat keputusan membuka semula kaunter imigresen supaya majikan dan rakyat berhak membuat pilihan sendiri.

    Akhir sekali, sebagai pihak tertinggi sesebuah kementerian, Wan Junaidi dan Ahmad Zahid harus bertanggungjawab sepenuhnya atas semua kelemahan dan kepincangan tersebut. Jangan cuba salahkan pihak lain dan pegawai bahawan.

    Ingatlah pepatah Melayu: meludah naik ke langit , menimpa muka sendiri juga.

    YB Lee Chean Chung
    ADUN Semambu
    Ketua Penerangan 
    Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat

    ---------

    NAJIB CUBA BUAT LAWAK





    INI TANDA

    GAWAT




  • Hutang Negara Malaysia 2014 RM677.736 Bilion

    www.beritasemasa.com.my/hutang-negara-malaysia-2...

    Translate this page
    Jun 4, 2014 - Hutang Negara Malaysia 2014 RM677 Bilion Langgar Had Siling 55%. Kadar Faedah Hutang Naik. Alternatif? Cukai GST 6%! Hutang Negara ...
  • BN POST: Isu Semasa - HUTANG NEGARA

    bnpost.blogspot.com/p/isu-semasa-hutang-negara.html

    Translate this page
    Hutang negara baru-baru ini yang mencecah 50 % daripada KDNK begitu menjadi isu oleh puak pembangkang. Rata-rata daripada mereka mengatakan ...

  • INI TANDA

    GAWAT
    PUTRAJAYA - Malaysia bukan dalam keadaan gawat atau krisis seperti yang dihadapi pada tahun tahun-tahun 1997 dan 1998 serta 2009, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


    KAH KAH KAH

    woit
    mat mongol buat lawak
    kah kah kah
    kah kah kah
    kah kah kah





    --------

    BELAJAR ILMU SEMIOTIK



    SEMIOTIK
    apa makna gambar ini?
    dalam ilmu semiotik
    kita boleh memahami imej
    imej memiliki nahu 
    imej saperti karangan
    memiliki nahu yang boleh dibaca

    dalam ilmu semiotik
    apa diluar bingkai juga menjadi nahu
    untuk memberikan suasana
    untuk memahami kenapa
     imej dirakam

    najib naik lrt ini
    imej baru
    ini sebenarnya
    IMEJ GELABAH

    najib dalam gelabah
    najib sedang ditibai oleh orang ramai
    najib dikutuk oleh media dunia
    kerana ketika banjir
    najib menjadi caddy obama

    suami najib pula
    bercanda canda bershopping
    naik pesawat resmi kerajaan
    semua ini beban untuk najib

    dalam masa yang sama 
    kes sirul  dan azilah 
    dibuka kembali
    maka
    najib betul betul suwey

    untuk baiki  imej
    najib mencuba naik lrt
    tetapi semuanya terlambat
    inilah imej imej terakhir
    untuk najib

    serangan hebat dari
    anak lelaki iskandar kutty
    datang bertalu talu

    dalam masa yang tidak lama lagi
    najib akan diberitakan
    tidak sehat
    serangan e-coli bertambah buruk
    atau
    najib dilaporkan kurang siuman
    atau
    najib tak sanggup lagi
    memikul 
    mayat altantuya
    mayat sirul
    mayat azilah
    paling berat memikul
    suaminya
    rosmah mansor

    inilah imej untuk ingatan
    hari hari akhir
    siti najibah




  • IDEALIS MALAYSIA: NAJIB NAIK LRT TINJAU MUTU ...

    3 days ago - NAJIB NAIK LRT TINJAU MUTU PERKHIDMATAN DI TUDUH BERLAKON CELAKANYA PAKATAN RAKYAT SILA HAYATI DULU LAKONAN ...
  • panas wei! najib naik lrt lepas sembahyang ... -

    4 days ago - NAJIB NAIK LRT LEPAS SEMBAHYANG JUMAAT TADI! Steady la PM! This is what i like about our PM! Selamba je dia buat. Aku sayangkan ...
  • Najib Tinjau Pengangkutan Awam, Naik LRT Hari Ini ...

    3 days ago - Hari ini, rupanya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan perkhidmat Transit Aliran Ringat (LRT) Laluan Kelana Jaya dan ...

  • PM DS Najib naik LRT tinjau pengangkutan awam - ..

    1 post - ‎1 author
    kalu nuar yg naik, kompem akan dijaja mesra rakyat selama 7 hari 7 mlm 24 jam berterusan tanpa henti oleh macai2 sejati tapi malangnya najib yg naik, ma





  • ---------------

    BERITA BERITA PERANG






    KOMENTAR
    jangan terlepas pandang berita ini
    berita ini amat amat penting
    berita ini memberi makna
    bahawa najib razak sedang terdesak
    najib sedang mengira hari

    ketua bahagian dipanggil
    untuk bincang PRU?
    ini hanya tajuk berita
    mustahil seawal ini
    bincang PRU

    ini bukan bincang hal PRU

    kalau tidak mengapa
    pertemuan dilakukan 
    secara BERGILIR 
    kunci memahami berita ini
    ilah bergilir gilir
    tidak semua mendapat taklimat
    lepas sorang sorang

    ini maknanya najib bertanya
    sokong aku atau sokong muhyiddin
    sokong aku atau sokong madey

    dan lihat pula minggu berikutnya
    muhyiddin pulak akan buat
    pekara yang sama

    apakah presiden parti
    dan timbalan presiden
    TIDAK sekepala
    kenapa tidak beri taklimat bersama

    ini ertinya perang besar
    semua ketua bahagiuan di tanya
    najib tanya
    muhyiddin tanya
    -sokong atau atau tidak -
    kerana dibuat tertutup
    maka janji senang dibuat

    dan dan dan....
    setiausaha parti tengku adanan
    ENGGAN mengulas lanjut





    Najib bincang gerak kerja hadapi pilihan raya

    KUALA LUMPUR - Najib  Razak hari ini mengadakan perjumpaan dengan pemimpin beberapa bahagian Umno di Menara Dato Onn di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

    Perjumpaan yang bermula kira-kira 9 pagi itu berlangsung lebih  kurang tiga jam dan pemimpin bahagian yang terlibat membuat pertemuan secara bergilir.

    Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang, Perak, Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal berkata, pertemuan seumpama itu biasanya diadakan apabila menjelang pilihan raya, namun ibu pejabat Umno telah mula bergerak agresif untuk melakukan persiapan lebih awal.

    Difahamkan mulai minggu ini Presiden Umno dan Timbalan Presiden,  Muhyiddin Yassin akan bergilir-gilir mengadakan perjumpaan dengan pemimpin Umno bahagian di ibu pejabat Umno.
    .
    Sementara itu, Tengku Adnan yang ditemui kemudian enggan mengulas lanjut mengenai pertemuan tersebut. - 

    Bernama


    KAH KAH KAH

    woit
    najib makin terdesak
    najib makin sesak
    hari hari akhir 
    saekor najib

    soalan hakiki
    adalah bik mama
    akan meminang
    malikul sembab
    untuk terus jadi FLOM
    kah kah kah

    FAT LADY 

    OF MALAYSIA



    --------------

    BETUL KE BERITA INI?





    KOMENTAR
    amat jelas 
    muhyiddin akan ganti najib
    dia berfikir
    dia bertindak
    tapi apakah ini kempen
    sebelum jadi PM
    bila dah jadi terus zzzzz




    Peniaga 'alibaba' bakal hilang lesen

    Kuala Lumpur: Pasukan khas akan ditubuhkan dalam masa terdekat, membabitkan pelbagai agensi berkaitan bagi menangani masalah penguasaan warga asing dalam perniagaan di negara ini.
    Pada masa sama, kerajaan akan melihat semula akta sedia ada mengenai hukuman terhadap peniaga yang memajakkan perniagaan kepada warga asing.
    Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri,  Muhyiddin Yassin, di sini, semalam.
    Mesyuarat yang dihadiri wakil semua agensi berkaitan juga bersetuju untuk bergerak secara bersepadu dalam pasukan itu yang akan turut disertai Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

    JENG JENG 

    JENG 

    woit betul ke?
    atau hot hot ciken shit
    kah kah kah

    HOT HOT CIKEN SHIT






    -----------

    BERDEBAR MENUNGGU





    FACE BOOK


    dipanggil utk buka fail n tutup fail tanpa dakwa.

     KAH KAH KAH

    woit
    kalau fail di buka
    kemudian terus siasat
    maknanya najib selamat
    kah kah kah

    kalau fail buka 
    kemudian tutup
    maknanya najib 
    dalam bahaya
    kah kah kah

    APA PUNYA FAIL


    ------------

    NELAYANG TANGKANG IKANG





    SEDIA HADAPI OMBAK


    KOTA BHARU - Pemuda Pas Kelantan tetap dengan pendirian supaya Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu dikekalkan sebagai presiden parti itu biarpun terdapat desakan beliau tidak dicalonkan lagi ke jawatan itu pada muktamar akan datang.



    KAH KAH KAH

    woit
    mana yang lain
    senyap aje
    kalau tak sokong pun
    buat buat lah sokong
    bagi gempaq sikit
    kah kah kah

    APA PUNYA IKANG





    -----------