.

Ahad, 5 Januari 2014

PENCERAHAN PUTERA HUDUD






RAKYAT BRUNEI TAK SUKA SISTEM RAJA



Ramai x paham kenapa hudud dilaksanakan di Brunei. Ia adalah kekangan@benteng terakhir institusi raja untuk terus berkuasa. Raja menggunakan hudud kerana sekarang beliaulah yg bertindak sbg penjaga sistem hudud. Hudud pun ada penjaga pulak.

 Mmg rakyat Brunei sudah ada ura2 x mahu lagi sistem raja. Jadi hudud adalah penyelamat freeloader ni dari terus hilang harta berbillion2 kpd rakyat. Anak beranak boleh hidup enjoy de menjoy. Hanya rakyat sesuatu negara faham masalah negara masing2. Mustahil kita boleh faham 100% masalah Singapore dgn baik jika kita bukan warganya. 

Bagaimana kekayaan negara dirompak Lee Kwan Yew. Habis sumer bisnes2 strategik dibolot anak isteri baginda Lee Kwan Yew. Rakyat Malaysia sebok berkiblatkan Singapore sbg maju..kahkahkah.. Jgn ingat Cina memerintah tak reti merembat.. lagi hebat dr Ketuanan Melayu.. bising sikik jer, trus kene cantas.. on RAJA HUDUD BERHUDUD LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 1/5/14




------------

TUNGKU DAPOOR NAK MAKAN FREE




MALAON INI NAK JADI RAJA
DAULAT TUNGKU
TUNGKU  DAPOOOOR
kah kah kah
kah kah
kah

 YA AMPOOON
            HAL RAJA-RAJA JANGAN IKUT CAMPUR JIKA KITA BUKAN BERDARAH RAJA.....BIAR MAJLIS RAJA-RAJA MENENTUKANNYA....... Pirrrrah, yg kamu tu libatkan mahkamah dunia tu apa hal pulak? Majlis Raja2 tak akan ambil kisah punya dgn malaun kuat buat fitnah. on BEROK PANJAT KELAPA
Anonymous
on 1/5/14
 RAJA BOTOL DARI MELAKA
dari sudut sejarah, sultan melaka terakhir ialah sultan mahmud yang mangkat dijulang di kota tinggi. baginda mangkat kerana dibunuh oleh laksamana bentan apabila sultan mahmud mengarahkan isteri laksamana bentan dibelah perutnya kerana dia makan seulas nangka milik sultan. ketika kejadian, laksamana bentak sedang berperang menjalankan perintah sultan mahmud. teringat kata laksamana ketika dia mengetahui isterinya dibunuh sultan, "raja adil raja disembah, raja kejam raja disanggah'. 

Dari segi perundangan pula, bila ada raja baru nanti, kerajaan terpaksa berbelanja untuk membayar elaun baginda raja, permaisuri dan keturunannya hingga ke anak cucu. Apabila ada sultan atau raja di sesebuah negara maka Yang Dipertua Negeri tidak lagi diperlukan. Jika benar ICJ telah memberi pengiktirafan kepada baginda, maka perundangan Malaysia perlu mengkaji sama ada ia sah atau tidak untuk dilaksanakan. Ini perlu dirujuk pula kepada Majlis Raja-Raja di Malaysia dan bukan di ICJ. on BEROK PANJAT KELAPA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/4/14
 MAKAN TANGGUNG-BERAK CANGGKUNG
Kah kah kah, cilaka punya makhluk. Asyik2 nak makan free, amput amoi pun free. Kat sarawak taib mahmud pun berangan nak jadi sultan, buat darjah kebesaran sendiri jadi pehin sri, ngaku pulak keturunan sultan brunei, mcmne le melanau tu ada hubungan keluarga dgn sultan brunei yg berdarah pekat melayu kah kah kah on BEROK PANJAT KELAPA
Anonymous
on 1/4/14
 PEMEGANG MOHOR
BOTOL BESAR RAJA RAJA MELAYU
           



              



-----------

HARUSANI MEMBAWA PENCERAHAN








KOMENTAR TUKAR TIUB
syabas tan sri
teruskan membawa pencerahan
jangan dengar suara suara loceng

tan sri sedang membawa  pencerahan
secara jelas dan jujur

selama ini agak susah untuk diterangkan
kepada bani melayu
tentang peranan agama
tentang peranan alim ulamak
tentang peranan elit politik
tentang peranan kaum feudal
tentang peranan kaum kapitalis
bagaimana orang orang ini semua
bersokongkol  berkerjasama tolong menolong
untuk melakukan kezaliman dan penindasan
untuk merembat harta rakyat
dengan menggunkan ayat ayat suci
dengan menggunakan hadis dan sanad

Harussani: Saya tetap dengan kenyataan
SEJAK kenyataannya mengenai peserta demonstrasi malam 31 Disember lalu dikaitkan dalam golongan bughah (pemberontak), Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria...





----------

MENUNGGU VIDEO HASAN ALI





Hasan: Akibat pindaan enakman agama adalah huru-haraKoh Jun Lin | 7:00PM Jan 4
Jika pindaan Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 diluluskan, "akibat yang saya lihat menunggu kita adalah huru-hara di kalangan rakyat, terutama rakyat Selangor," kata Presiden JATI, Datuk Hasan Ali.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


ya hassan dimanakah video yang kamu janjikan itu
ya hassan tidak kah kamu melihat
apa yang terjadi kapada kaum terdahulu dari kamu
ya hassan lihatlah apa yang telah aku lakukan
kepada kaum dud yang telah mungkir janji

ya hassan mana dia video murtad itu?

ya hasaan tidakkah kamu sedar
ramai bani melayu telah murtad
kerana menunggu video murtad kamu

ya hassan janganlah kamu ingar saperti kaum putut

AL-KITAB YANG GUNA 
KUASA MATA HARI
NOTA
mengikut hadis
hasan ali ada al-kitab
yang menggunakan tenaga matahari
untuk mendakwah

-----------

RAJA HUDUD BERHUDUD LAGI







AL-HAJ MUFTI BRUNEI
PENJAGA AL-HARAM SATU BATANG
DAN EMPAT SUSU
SATU LAGI BUKTI  AGAMA DI GUNAKAN UNTUK MENINDAS MENIPU DAN MEROMPAK
hudud digunakan di brunei
sebenarnya hudud ini hanya untuk rakyat
raja sultan dan elit pemerentah
tak kena hudud


mereka enjoy de menjoy dalam dunia

rakyat biasa tak dibenarkan enjoy de menjoy
mereka ditakut takutkan dengan api neraka
untuk mengawal rakyat jangan bangun melawanb
mereka di hududkan
dengan janji mereka dapat 73 bidadari


inilah contoh

bagaimana agama  digunakan
sebagai  candu untuk menipu rakyat
yang sedang berdengong


GAMBAR 
RAJA HUDUD TERBARU
A very happy new year! Mariah Carey is paid £1m to sing three hits for playboy son of Sultan of Brunei (a week after receiving £600,000 to perform for Angola dictator)



With a fortune estimated at some £300million, Mariah Carey could probably have afforded to take New Year’s Eve off.
Then again, it seems there were a million more reasons not to.
The singer is rumoured to have been paid almost £1million to perform at a private celebration in London for the son of the Sultan of Brunei. 


Read more: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2533563/A-happy-new-year-Mariah-Carey-paid-1m-sing-Sultan-Bruneis-son.html#ixzz2pUET7H1P
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook




  1. Sultan Brunei mula laksanakan Hukum Hudud.. - Anak Sungai ...

    darisungaiderhaka.blogspot.com/.../sultan-brunei-mul...

    Translate this page
    Oct 22, 2013 - Sultan Brunei mula laksanakan Hukum Hudud.. Suatu masa dulu Baginda pernah bertitah.. "Siapa kita di hadapan Allah, untuk mengatakan ...
  1. Sultan of Brunei introduces HUDUD laws - Malaysia Chronicle

    malaysia-chronicle.com/index.php?option...brunei...hudud...

    Oct 23, 2013 - BANDAR SERI BEGAWAN, Brunei - The Sultan of Brunei introduced tough Sharia-law punishments on Tuesday including death by stoning for ...
baca disini jalan malas :

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2533563/A-happy-new-year-Mariah-Carey-paid-1m-sing-Sultan-Bruneis-son.html

YA AMPOOON 
adakah tunku  juga akan
kenalkan hudud di melaka
susu siapa tunku nak jaga
kah kah kah

----------

SIAPA MAMAT INI?





DARI FACE BOOK


Solidariti bersama rakan media di ProtesPensilMerah di Masjid Jamek. Bebaskan Media ‪#‎GERAMM‬

Like ·  ·  · 14 hours ago via BlackBerry Smartphones App · 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI GAMBAR MINAH MINAH CUN.... kah kah kahh..

kah kah kah..PASAL APA ADA  MAMAT MENYELIT.... kah kah kah..

kah kah..MAMAT NI PAKI TOPENG CUBA  SOROOK MUKA... kah kah..

kah kah kah..CIIIS... TENGOK MUKA DAH KENAL... kah kah kah..

kah kah kah... INI  MUKA RAHMAT HARON... kah kah kah...

kah kah.. NAK LARI DARI TERSERNARAI  GAGALIS TEGAR... kah kah..

kah kah kah..ATAU MUKA SADIKIN OMAR?... kah kah kah..

kah kah kah... SIAPA KENAL SILA BERI PENCERAHAN.... kah kah kah


---------

CALON KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN




Tawar Diri Sebagai Calon Ketua Angkatan Muda KEADILAN

Menyedari pelbagai isu khususnya melibatkan kepentingan rakyat dan masa depan demokrasi negara muncul selepas Pilihan Raya Umum ke 13, maka gerakan kepemudaan perlu terus diperkukuh supaya lebih berdaya dan progresif.

Agenda membangun organisasi kepemudaan harus menjadi keutamaan untuk mendorong massa yang lebih progresif bertunjangkan asas pemikiran yang intelek serta prinsip perjuangan yang tercerna daripada nilai - nilai murni masyarakat.

Kesatuan pemikiran dan perjuangan generasi muda hari ini adalah harapan rakyat Malaysia yang tidak pernah surut semangat untuk bersama arus perubahan. Maka KEADILAN harus menerajui usaha ini untuk membangun suatu gerakan kepemudaan yang benar - benar mendepani masalah dan keperitan rakyat.

Oleh yang sedemikian, setelah mendapat kata sepakat dan dorongan teman - teman khususnya anggota Angkatan Muda KEADILAN daripada seluruh negara, saya dengan ini menyatakan hasrat untuk menawarkan diri sebagai calon Ketua Angkatan Muda KEADILAN dalam pemilihan Parti Keadilan Rakyat pada tahun ini.

Semoga hasrat ini terus mendorong cita - cita rakyat untuk melaksanakan agenda reformasi.

Amirudin Shari
Calon Ketua
Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia

-----------