.

Selasa, 10 Januari 2017

JENAYAH RASUAH BERTERUSAN



f.book




pemimpin dan pemerintah umno bn depa berani melaku kan jenayah rasuah , penyelewengan , salah guna kuasa , menipu , mencuri , merompak , menyamun , meragut , membunuh dan sebagai nya menindas dan buat zalim kat kita rakyat di bawah ni adalah di sebab kan kerana wujud pihak yg menjadi PENGAMPU & PEMBODEK & PENJILAT & MENJADI TALIBARUT pada si pelaku2 jenayah tersebut .

Sebab itu menteri2 & pemimpin2 umno bn tu depa berani melaku kan jenayah secara terang-terangan dan secara terus menerus melaku kan jenayah2 tersebut tampa ada rasa bersalah & tampa ada rasa malu & tampa ada rasa takut .

Sebab depa tau setiap kali mereka melaku kan aktiviti jenayah tersebut maka akan ada yg akan menjadi talibarut dan barua & pecacai yg ada utk menutup kegiatan jenayah mereka.

ITU PUNCA JENAYAH TERSEBUT AMAT SUKAR DI BENDUNG MALAH IANYA SEMAKIN MENJADI-JADI .
 




--------------------

NAJIB BERI AMARAN





NAJIB BERI 

AMARAN PADA

PEJAWAT AWAM

JANGAN AMBIL

HAK RAKYAT

DAN JANGAN

AMBIL RASUAH



AMBIL HAK

RAKYAT DAN

AMBIL RASUAH

HANYA UNTUK

NAJIB & ROSMAH

YANG LAIN

DILARANG







----------------

LAGI KES TIPU JUAL AGAMA








JUAL AGAMA

NIAGA TERTUA

SAMA SAPERTI

NIAGA JUAL

PEHA AYAM

SIAM

Suami isteri didakwa tipu pelaburan Mekah, Madinah
 | January 10, 2017
Mereka didakwa menipu seorang ahli perniagaan kononnya ada pelaburan di Mekah dan Madinah hingga mangsa terpedaya dan menyerahkan wang bernilai lebih RM500,000.





JOHOR BAHRU: Sepasang suami isteri mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dakwaan penipuan pelaburan program Islamic Hotel di Mekah dan Madinah, 2 tahun lalu.
Sheikh Saidey Nor Sheikh Abdul Rahman, 43, manakala isterinya Sofia Affendi, 42, masing-masing didakwa dengan 2 pertuduhan, yang dibacakan di hadapan Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias.
Sheikh Saidey didakwa melakukan kesalahan menipu dan memperdaya seorang ahli perniagaan, Raja Farhana Raja Ali, 36, dengan menawarkan pelaburan pajak bilik hotel di Mekah dan Madinah, yang mana mangsa kemudiannya menyerahkan sekeping cek bernilai RM314,535.
Untuk pertuduhan kedua, tertuduh juga didakwa melakukan kesalahan yang sama sehingga mangsa menyerahkan wang berjumlah RM282,616.73 kepada tertuduh.
Sheikh Saidey didakwa melakukan 2 kesalahan itu di Restoran Remaja Bandar Baru Uda, Jalan Tampoi, pada April 2015 antara 8.30 hingga 11 malam.

DAHULU ADA

JUAL BELI

TOYOL 

DI MEKAH

RAMAI BANI

JADI KAYA

DAPAT TOYOL


------------------

MUFTI MAKAN DEDAK






f.b


Mufti nasihat Faiz jgn lupa diri. Kenapa tak nasihat @NajibRazak jgn REMBAT RM2.6 b?


KERANA

MUFTI

MAKAN

DEDAK





-----------------------

TANGKAP NAJIB DULU






TANGKAP NAJIB DULU
Nak selesaikan masalah rasuah tak begitu susah. Mula2 tangkap perasuah No 1 negara MO1 dan dakwa dimahkamah. Jatuhkan hukuman setimpal. 

Kemudian satu persatu tangkap dan dakwa orang2 bawahan. Jatuhkan hukuman yg boleh jd deterrent. InsyaAllah rasuah byk kurang on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
Anonymous
on 1/10/17


MARI DERHAKA
Sudah lama kita mampos dalam setia. Sekarang jom kita hidup dan tegak dengan derhaka. Kita lagukan rentak marah kita bagai Sang Jebat.

Berderhaka bertaji menghambat badak dan malamnya bersyurga dengan bidadari. Ayuh anak muda .. hentikan memondan diri, tegakan kontol mu dan pancutkan menghala menteri. on DEMO KEMARAHAN RAKYAT
panglimo potaseh
on 1/10/17




----------------

HARI GAGALIS SEDUNIA




14 FEBUARI
HARI GAGALIS SEDUNIA

 
menunjukan bukti pada bahawa sy bkn seorg gagalis hahaha.. bukti utk mengikis nama dr menjadi seorg gagalis.. hahahaha












SEMUA BAHAN BUKTI
DIKAJI SELIDIK 
RASUAH TAK MAKAN



--------------------

SEMUA TURUN KE JALAN RAYA







PUTEH KUNING

MERAH JINGGA

SEMUA TURUN

KE JAAN RAYA


KITA BERSAMA

KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA






-------------

SATU CADANGAN




PENGERUSI FELDA BARU
sepatutnya jamal jamban jadi pengerusi felda bukannya sharir..shahrir dah tua dan takda stamina kalo dibandingkan dgn jamal..

next time jamal bole buat menu sawit bakar dicicah bersama dgn sambal sawit, dimakan bersama pucuk sawit muda..kak ijat suka menu tu..tak caya tanya kak ijat, suka tak pucuk sawit muda.. on PENGERUSI BARU FELDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17




---------------

TAHNIAH BERSATU






TAHNIAH

BERSATU

PILIHAN 

ANAK MUDA

Orang muda selesa dengan Bersatu
KUALA LUMPUR - Orang muda dilihat lebih selesa untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berbanding Umno/BN.

Timbalan Presidennya, Mukhriz Mahathir mendakwa, 45 peratus ahli parti tersebut adalah berumur 40 tahun ke bawah dan ia juga menunjukkan bahawa Bersatu lebih dimonopoli oleh golongan muda.

“Boleh saya katakan di sini bahawa Bersatu ini adalah parti orang muda kerana ramai golongan ini merasa selesa untuk bersama dengan parti ini.

“Malahan dalam perbincangan bersama orang-orang muda ini ramai di antara mereka yang mengakui bahawa tidak pernah terlintas di fikiran untuk menyertai Umno namun perasaan itu berbeza dengan Bersatu,” katanya ketika ditemui di Pejabat Bersatu, Bukit Damansara, hari ini.

JANGAN MAIN

DOTA SAJE

BUKTIKAN

TURUN KE

JALAN RAYA




-------------

DEMO KEMARAHAN RAKYAT






ANAK MUDA

SEMUA SEDIA

TUNJUKKAN

MARAH GEGAK

GEMPITA

Pakatan mahu anjur himpunan kemarahan rakyat

SEBERANG JAYA - Selepas menganjurkan Perhimpunan Bersih 5.0 tahun lalu, Pakatan Harapan sekali lagi mahu menganjurkan perhimpunan mega bagi menunjukkan kemarahan rakyat terhadap skandal rasuah yang semakin berleluasa di negara ini.

Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu berkata, perhimpunan itu akan diadakan sebelum pilihan raya umum yang akan datang di seluruh negara dan Kuala Lumpur sekali lagi menjadi medan utama untuk rakyat berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap masalah berkenaan.

Menurutnya, beberapa badan bukan kerajaan (NGO) telah menghubunginya sebelum ini bagi menyatakan hasrat sama mengadakan perhimpunan itu dan berharap seluruh lapisan masyarakat turut menyertainya apabila tarikh perhimpunan itu ditentukan kelak.

"Perhimpunan ini diadakan kerana rakyat semakin marah dengan isu rasuah yang dilihat seperti tidak dapat dibendung lagi.

"Bukan sahaja diperingkat bawahan sahaja berlaku rasuah ini malah sekarang kita boleh dengar banyak pegawai di peringkat tertinggi  

ditangkap dengan hasil wang sogokan yang tidak masuk akal,"katanya ketika menyampaikan ceramah pada perhimpunan solidariti bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Seberang Jaya di sini, malam tadi.

Turut hadir dalam perhimpunan berkenaan, Presiden PKR,  Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan kepimpinan Pakatan Harapan lain.

Sementara itu, Mohamad Sabu mendakwa, masalah rasuah dilihat akan terus berlaku sekiranya seorang individu yang berkait dengan skandal RM 2.6 billion tidak ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

SATU JUTA

KE DATARAN

MERDEKA

GEGAK 

GEMPITA

SELURUH ALAM



------------------

RAJA LAWAK BUAT JENAYAH




SUKA JADI BODOH
Engkau ni silap TT.. dah pun nama penjawat awam, mereka memanglah bodoh dan sangat2 stim bila diperbodohkan. Masakan sanggup mereka bekerja gomen? 

Mmg dah tahu akan diperbodohkan sejak awal kerja lagi. Belajar kononnya cerdik sampai ada masuk u, akhirnya tersadai keje gomen diulang2 diperbodohkan UMNO setiap waktu dan x boleh berbuat apa2. 

Lu ingat derang ada harga diri? Sori la TT. Jika ada sekelumit harga diri, mereka akan segera berhenti dari keje dgn gomen. Sbb xdak harga diri la, sanggup diamkan diri kene pebodo demi habuan duit pencen. 

Apa lu ingat derang ada hati nak melawan.. sori la.. lagi ligat tunduk pd UMNO, lagi baik punya ada la. on INI JENAYAH BARU NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17





------------------

PENYAMUN NEGARA BUAT LAWAK





NASIB PENDIDIKAN TINGGI NEGARA : MANA PENDIRIAN MORAL KERAJAAN?

Saya terkesan dengan respon mempertahan hak Perdana Menteri ke luar negara bercuti bersama anak-anak meskipun menggunakan jet peribadi.

Ternyata, kita memahami sudut manusiawi dan ruang bersama kekeluarga buat Perdana Menteri kita. Persoalannya, di manakah sudut manusiawi Perdana Menteri dalam memacu kebajikan rakyat apabila belanjawan pendidikan dan kesihatan rakyat dipotong?

Manusiawikah Perdana Menteri apabila memutuskan Universiti ulung kita, Universiti Malaya menanggung potongan hampir 60 peratus belanjawan kajian dan pembangunan?

Potongan ini sampai mengakibatkan penjawat awam UM yang melahirkan kenyataan bahawa mustahil buat mereka mengekalkan kecemerlangan penyelidikan apabila belanjawan dipotong.

Bayangkan sahaja apabila RM 100 juta belanjawan untuk tahun 2015 dipotong ke RM 40 juta pada tahun 2016.

Nasib Universiti Malaya berlatarbelakangkan belanjawan universiti-universiti Malaysia yang hampir kesemuanya dipotong secara keterlaluan.

Universiti Malaya yang telah diperuntukkan RM638.1 juta bagi tahun 2015, telah dikurangkan peruntukannya sebanyak 27 peratus kepada RM463.9 juta pada tahun 2016 -- selaras dengan potongan 40 peratus untuk penyelidikan tahun lepas.

Bukankah penulisan dan hasil dapatan kajian itu adalah merupakan input/keperluan yang boleh meningkatkan taraf hidup masyarakat secara umum?

Sekarang, peruntukan keseluruhan Universiti Malaya hanya bernilai RM370 juta bagi tahun 2017, iaitu 20 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2016, dan 42 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2015.

Tanpa pelan jangka masa panjang yang bersifat berkala dan mapan, universiti tidak wajar dibebankan dengan dasar kementerian untuk menjana pendapatan dan menanggung urusan-urusan teknikal hanya kerana kegagalan kerajaan dalam menguruskan kewangan negara.

Lebih malang lagi, buat universiti-universiti lainnya seperti Universiti Malaya yang mempunyai hospital pengajar (teaching hospital) seperti Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Maksudnya kesemua pelajar jurusan perubatan dan hospital terkait turut terkesan akibat pemotongan ke atas universiti.

Para pesakit terpaksa dikenakan caj yang tinggi apabila hospital tidak lagi mampu menampal kemerosotan dana dalam rawatan dan ubat-ubatan. Sewajibnya menjadi tanggungjawab kerajaan menjaga status serta kualiti khidmat hospital pengajar.

Para pesakit dan hospital jangan dijadikan mangsa kebobrokan salah urus tadbir negara akibat kemelut rasuah dan pembaziran.

Tuntutan agar universiti menjana 30 peratus pendapatan sendiri melalui produk penyelidikan adalah desakan yang mendadak dan tidak mengambil kira kesulitan universiti. Pendidikan bukan untuk diniagakan. Malangnya, yuran kekal sama walau kualiti penyelidikan dan pengajar semakin menurun dengan keputusan Perdana Menteri yang anti pendidikan dan kesihatan.

Cadangan Penyelesaian:

1) Jaminan terbaik bagi autonomi universiti - di segi pentadbiran dan akademik - ialah dengan mempunyai Piagam Universiti bersama dengan Suruhanjaya Geran Universiti (UGC), yang terbukti berjaya dilaksanakan di banyak negara.

2) Pertahankan prestasi universiti dan kebebasan mereka daripada campur tangan atau pengaruh mana-mana kepentingan politik dan kewangan. Perlu adanya perbincangan dan ruang diskusi terutamanya dalam mendesak kerajaan mengembalikan hak universiti. Mungkin sahaja sekiranya pihak pentadbiran UM mengambil langkah bijaksana lagi berani dengan mendokong tindakan mahasiswa #TangkapMO1 mempersoalkan pemimpin nombor satu negara, pastinya para penyelidik dan pensyarah tidak perlu menanggung beban potongan yang maha tinggi.

3) Rasionalisasi pemotongan belanjawan terutamanya terhadap universiti yang mempunyai hospital bagi tujuan penyelidikan. Potongan terus terhadap universiti pastinya memberi kesan secara langsung terhadap para pesakit yang sedang menjalani rawatan di hospital universiti seperti PPUM,HUKM dan HUSM. Dari tahun 2016, bajet untuk PPUM telah dipotong sebanyak 7 peratus dari RM443.5 juta ke RM412 juta untuk tahun 2017.

Justeru, saya gesa agar Najib bersama barisan memanda menteri agar berhentilah memainkan sentimen yang kononnya manusiawi tetapi bersikap acuh tak acuh dalam menangani isu yang merantai benak rakyat terutamanya para pelajar dan pesakit di Malaysia.

Perdana Menteri, pertahankanlah sudut manusiawi rakyat dengan melabur dana dalam bidang pendidikan dan kesihatan.

#BersamaSelamatkanMalaysia #TangkapKleptokrat #BersamaPerangiRasuah
#ManaDanaUniversiti

Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai
Naib Presiden dan 
Pengarah Pilihan Raya KEADILAN









------------

TAHNIAH






TAHNIAH

SALUT 

ANAK MUDA





----------------

BABI TERLEPAS PERANGKAP DI AUSTRALIA






BABI BAWA GEMPA
Tt, bukan saja perlu siasat samada wang haram 1mdb mendarat di tanah austrolia, malah bila najib dan laki serta anak beranak jejak tanah austrolia minggu lalu maka perlu juga austrolia menyiasat seluruh ceruk setiap negeri, pulau dan gurun mereka terutama yang di hulu dan terpencil,

khuatir ada berlaku gempa bumi yang tidak dikesan oleh radar geologi sepertimana kapalterbang peribadi keluarga itu tiba-tiba tidak dikesan oleh radar angkasa! 

Bukan ape, kalau ada biawak padang pasir atau anak babi hutan tiba-tiba jatuh lurah gempa dan takde siapa tau, kesian :( on DUA EKOR BABI MAKIN DIKEPONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17






--------------

PEKERJA ASING BAWA BALA





JUMPA NEGRO KETUK AJE
Sokong! Aku setuju kebanjiran warga asing membantu merancakkan ekonomi tempatan. Aku tengok dengan mata kepala sendiri jadi aku layak bagi testimoni. 

Begini: pada suatu hari bekerja, aku makan brunch di satu restoran fast food. Sekonyong-konyong nampak di parking lot sorang laki negro sedang dikejar sorang laki india tempatan yang sedikit boyot perutnya dan memakai seragam seperti pengawal keselamatan. 

Kembang kempis mat india tu usaha seboleh mungkin tapi yang dapat dia tangkap cuma baju negro tu yang aku yakin dari afrika bukan timur tengah sebab badan dia berketul bukan kurus lampai. Pendek story, akibat perbuatan negro warga asing tu, mat india akan beli lebih banyak air dari biasa, mungkin juga lebih banyak nasi untuk mengganti tenaga yang banyak diguna dari hari biasa. 

Seorang pemuda cina tempatan yang cuba membantu kejar negro tu sekejap, juga akan membeli air lebih dari biasa. Aku sendiri tambah beli air lagi untuk duduk lebih lama dalam restoran tu untuk melihat sebarang on NEGRO LARI DARI LOKAP JINJANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/17





-----------------