.

Isnin, 28 Mei 2018

BACA JUGA YANG INI





Baca juga  ini


A change in government was the first step for . Now comes the hard part: entrenching democracy.



After the 2013 election, self-declared “Non-Governmental Individual” Hishamuddin Rais—who also goes by the pen name Isham—told his friends it would be four decades before Malaysia would see a change in government. Five years later, the country has proved him wrong.


-----------------

SELAMAT BERBUKA PUASA






KUALA LUMPUR

HARI INI
REDUP REDUP REDUP
ENAK ENAK ENAK
SELAMAT BERBUKA PUASA




------------------

JANGAN SESEKALI MENCARUT









JANGAN  SESEKALI

MENCARUT
kes purtan ni kelentit duit.. eh! silap! kelepet duit dulu2 ada laporan polis tak? kalau tak repot polis mmg hangus laa duit tu dikelentitkan. on DULU ANGKUH SEKARANG NAPA SENYAP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/18




-------------------

WASPADA BAHAYA CHINA MERAH






WASPADA

BAHAYA 

CHINA MERAH

China protests 'provocation' after two US ships sail near disputed islands

  • Chinese ships and aircraft sent to warn US ships to leave
  • Move comes as White House seeks co-operation on North Korea
Two US warships sailed near South China Sea islands claimed by China on Sunday, two US officials told Reuters, in a move likely to anger Beijing as Donald Trump seeks its continued cooperation on North Korea.


BANI MELAYU

WAJIB TELILITI

AJEN  

CHINA MERAH

MASIH ADA

DI TANAH MELAYU



-------------------

TANGKAP CHINA TEMBAM








AKHIRNYA

AMCJL

BERJAYA


Masa semakin suntuk untuk Jho Low

 | May 27, 2018
Tekanan memuncak selepas menteri kewangan mengarahkan LHDN menyiasat ahli perniagaan itu dan keluarga.






KUALA LUMPUR: Jho Low, ahli perniagaan di tengah-tengah skandal mega 1MDB, mungkin mendapati hari-harinya berpesta dengan selebriti dan membeli hartanah dan karya seni bakal berakhir apabila kerajaan baru berjanji menyeret beliau ke muka pengadilan.

Low, yang disyaki menjadi watak utama dalam kes penipuan terbesar di dunia, bersama dengan  Najib dan kroni, peniaga berbadan gempal dan berkaca mata itu menjadi tumpuan kemarahan orang ramai dalam kontroversi tersebut.

HARI HARI

AKHIR

SAEKOR CHINA

TEMBAM

BUKAN SAEKOR

CHINA GEMPAL



--------------------

MASANYA TELAH TIBA







MASA TELAH 

TIBA

KITA NILAI 

KEMBALI 

PERANAN

RAJA & SULTAN

APAKAH MEREKA

HANYA  MENGABIS

 BOOOREEEEH

PH perlu kaji institusi raja selepas SPRM mengadu ‘hampa’, kata Kadir Jasin

 | May 27, 2018
Ketua media dan komunikasi Majlis Penasihat Kerajaan itu berkata institusi raja wajar dikaji selepas PH mendakwa pentadbiran Najib sudah merosakkan banyak institusi negara.







PETALING JAYA: Kerajaan Pakatan Harapan (PH) mungkin perlu menilai semula tindak balas Raja-raja Melayu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengadu “hampa” dengan tindak balas Majlis Raja-raja terhadap aduan berkenaan 1MDB, kata bekas pengarang terkenal Datuk Kadir Jasin.

Dalam satu artikel di Sinar Harian, ketua media dan komunikasi Majlis Penasihat Kerajaan itu merujuk kepada sidang media Ketua Pesuruhjaya SPRM  Mohd Shukri Abdull 22 Mei lepas yang mendakwa SPRM hampa kerana susah mendapatkan campur tangan Majlis Raja-raja.

Shukri ketika itu mendedahkan pihaknya menemui Majlis Raja-raja 2 kali untuk memaklumkan siasatan berkaitan 1MDB dan anak syarikat, SRC Interntional, yang dikaitkan dengan perdana menteri ketika itu, Najib.

“Saya tidak berani mengatakan sejauh mana percubaan meminta bantuan raja-raja itu telah dibuat. Yang saya masih ingat ialah pada 5 Oktober 2015, raja-raja telah mengeluarkan kenyataan meminta kerajaan mempercepatkan siasatan kes 1MDB dan mengambil tindakan wajar ke atas pihak-pihak terbabit.

“Saya tidak tahu sejauh mana titah itu dipedulikan. Yang kita tahu ialah tidak sampai 4 bulan kemudian, peguam negara baharu ketika itu,  Mohamed Apandi Ali mengisytiharkan tidak ada kes jenayah melibatkan 1MDB,” katanya.

Kadir berkata, dalam konteks yang lebih luas, mungkin baik menilai semula tindak balas raja-raja terhadap skandal itu, dan hal-hal lain yang melibatkan institusi raja “kerana negara kini ditadbir oleh kerajaan baru”, dan menambah kerajaan mungkin dituduh gagal menjalankan tugas kalau institusi raja berperlembagaan tidak dikaji dan difahami.

“PH mendakwa kerajaan pimpinan Najib telah menodai dan merosakkan banyak institusi utama negara lantas berjanji melakukan reformasi institusi. Maka wajarlah institusi raja dikaji dan, jika perlu, direformasi,” katanya.

Kadir berkata kuasa dan kegiatan Raja-raja Melayu tertakluk kepada perlembagaan, sumpah jawatan mereka dibuat dengan nama Allah dan mereka dibayar gaji oleh rakyat jelata dan keperluan rasmi mereka ditanggung oleh kerajaan.

“Dalam keadaan di mana hidup rakyat susah dan kewangan negara sempit, kerajaan tidak boleh sekali-kali membazirkan wang untuk sesiapa pun. Biarlah saya kata macam ini: Istana-istana yang ada itu sudah mewah,” katanya.

“Raja-raja juga tidak kekal. Yang di-Pertuan Agong misalnya boleh disingkirkan oleh Majlis Raja-raja,” tambahnya.

Oleh itu, Kadir berkata pentadbiran  Dr Mahathir Mohamad perlu mengambil tahu pembabitan istana dalam kegiatan tidak rasmi seperti perniagaan dan sosial, dalam usaha “mempertahankan hak rakyat jelata dan melindungi institusi negara” daripada sebarang bentuk pencabulan.

“Kalau perlu kita kaji semula perlembagaan dan kontrak sosial bagi mengambil kira suasana dan realiti yang ada pada hari ini bagi mengharmonikan perjanjian antara raja dan rakyat jelata,” katanya.
APA SANGKUT

PAUT RAJA

MELAYU DENGAN

AGAMA ISLAM


-------------------

APA LAGI - MALAYSIA BUKAN PAKI








APA LAGI

TUNGGU

TANGKAP DAKWA
KUALA LUMPUR - Ketua Pengarah Jabatan Imigresen,  Mustafar Ali berkata, bekas Ketua Menteri Sabah, Tuan Haji  Musa Aman dikesan tidak mengikut sistem dan undang-undang Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) bagi urusan keluar-masuk di negara ini jika benar beliau kini berada di luar negara.


PENJARA DIHUJAH

UNTK JADI INGTAN 

PADA YANG LAIN

AGAR JANGAN

BUAT KESALAHAN 

SAMA

MAKA TANGKAP

DAKWA PENJARA

ORANG JAHAT INI

MALAYSIA INI

BUKAN NEGARA

PAKISTAN


-------------------

PENGUMUMAN DAPUR JALANAN





PUASA

DAPUR JALANAN

Selamat menyambut Bulan Puasa


kami seperti tahun-tahun sebelumnya akan berehat, mengurangkan aktiviti & disamping beramal ibadat di bulan yang barakah ini

Maka, diumumkan disini DJKL akan beroperasi pada waktu dibawah untuk bulan Ramadhan ini

"Malam Tujuh Likur - Jalan Panggong" 
9 Jun 2018 / 24 Ramadhan 1439H
Dari berbuka puasa berjemaah hingga lewat malam
Acara dijayakan bersama 
Kedai Jalanan UM & RUANG SEMENTARA

Untuk yang nak menyumbang barangan boleh hubungi number tertera di poster

Sumbangan juga boleh disalurkan ke akaun 

KELAB DAPUR JALANAN KUALA LUMPUR

8008984696 (CIMB BANK) 


Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Bangun tido dah la tengahari
Pastu bantai nasik sedulang

Selamat berpuasa!
Selamat menyambut Ramadhan!





----------------

PERNAH TENGOK








PERNAH TENGOK
Eh macam pernah tengok gambar ini!Oh ya dulu Nazri,sekarang Anwar pula.2×5 lah tu. on 
CIUM TAIK PALAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/1





---------------

DULU ANGKUH SEKARANG NAPA SENYAP









DULU ANGKUH

SEKARANG 

KENAPA SENYAP
Purtan skrg dah gelabah tengah tercari2 sesuatu dicelah2 bedah sbb telor sipurtan nih khabarnya dah pon ilang entah kemana..dulu wktu ada telooor dia nih ala2 purtan jantan, tup2 ilang telooor kini senyap sunyi dah kembali mnjd betina yg suci hi hi..khabarnya dah ber ikab n berjilbab tak nampak muka langsung, tp berita yg ini mungkin pitnah! on 
PURTAN HILANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/18



--------------------

TAK BASAR SABAR








ORANG RAMAI 

TAK SABAR

NAK LIHAT NAJIB

MASUK PENJARA
Satu saja soalan hamba, mengapa belum tangkap, kenapa dilewatkan, duit, emas ketulan, jam tangan dan beg tangan tu baru cikit cikit,maybe ada gudang simpanan, masih disorok, masih belum dijumpai, siasat harta dan bank luar negara, bawah nama proksi, Jho Low hanya dikenali, ramai lagi proksi simpanan berjuta juta kah kab kah...kalau semua puak dan pemimpin kroni disemak sita maka boleh diumumkan RM 1 bersamaan SGD 1...bukan lawak tapi hakikat..
siasat taib Mahmud, terkaya dalam dunia, siasat MB, Exco, Ketua Pengarah Ketua Bahagian semua Kaya raya hasil rompakan selama 60 tahun... formula mudah rasuah ialah gaji terkini di kali setiap bulan Dan di Kali dengan jumlah tahun perkhidmatan kah kah kah.ini pendapatan halal, kalau juta x lebih tu sah rasuah...kalau bukan rasuah tunjuk bukti...tabung kak Ros tu bukti terbaik...masih simpan tabung hippo yang terbaik kah kah kah on 
LARI LARI LARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/18





--------------------

TUTUP SEMUA LUBANG








TUTUP SEMUA

LUBANG
abee tt, nak banteras rasuah, kepala dulu, kemudian kroni, kemudian kaki tangan awam,amanah tangan mereka, hutang dah Satu trillion...mudah minta mereka derma semua duit rasuah, kalau tidak masuk penjara, bagi opsyen...in baru rosma najib popular pasal one mDB kah kah kah...
penjawat awam makan rasuah setiap hari..kepala kepala polis, kastam, imigresen, jangan lupa PBT, ubah hukuman keras, rampas semua harta baru takut, hukuman lambat,boleh bagi sidang media pulak kah kah kah...tangkap sosma, tangkap pota tangkap mudarat negara kah kah kah baru Ada akal depa niekah lab kah on 
LARI LARI LARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/18






-------------------

LU JADI KATAK GONG






LU JADI

KATAK GONG
Lu kaki tibai? Duduk lah taraf tu...kaki bising...tak boleh jadi kerajaan..pru 15 nanti duduklah jadi katak gong...lu boleh bising tiap waktu... on CIUM TAIK PALAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/18




----------------