Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Oktober 2008

BERITA BOHONG DAN FITNAH DAN TIPU

BURSA SAHAM JATUH DI BAWAH 900 ke 886.67 mata.

KLCI falls below 900 points as Asian markets tumble
by Surin Murugiah 23 Oct 2008 - THE EDGE DAILY

PETALING JAYA: The Kuala Lumpur Composite Index fell 1.95%, or 17.61 points, to 886.67 points at midday as Asian markets across the region extended their losses following the overnight fall at Wall Street and other ma


kah kah kah…. ini mesti berita bohong…. tak betul … tipu...fitnah…. kan menteri keewangan dah cakap EKONOMI MALAYSIA MANTAP DAN TIDAK TERJEJAS….. kah kah kah



TERKINI DARI PLENTONG JB – Berita jam 4.30 PETANG

Satu TUNJUK PERASAAN akan diadakan untuk membantah perobohan dan penyeksaan warga kota penduduk Kg. Baru Plentong Tengah.

Tunjuk perasaan ini akan di adakan di BUKIT TIMBALAN JOHOR BAHRU sesudah sembahyang Jumaat esok – 24/10/2008. Berkumpul di sana.

Semua warga yang bersimpati di jemput merayakan perjuangan penduduk miskin kota. Penduduk Plentong meminta sokongan padu dan bantuan. Rumah mereka sudah roboh. Hujan mencurah basah. Mereka menuntut keadilan.Tidak sanggut berlenjan mengigil dan ditipu.

Tapak tanah mereka untuk towkay dari mana? Singapura?

Untuk maklumat lanjut sila hubungi: 019-771- 40 - 55




TASIK UTARA- PLENTONG 1974 - 2008


KAMI PEMBELI TIDAK BOLEH BERSABAR LAGI - PEMBELI

TAK PUAS HATI... Pembeli rumah La Cottage Putra Perdana, Puchong menyuarakan rasa marah kepada pemaju menerusi kain rentang baru-baru ini.

PUCHONG 20 Okt. - "Bukan mahu melancarkan perang dengan pemaju tetapi kami sudah tidak mampu bersabar lagi. Sudah lima tahun kami tunggu rumah kami siap," luah pembeli La Cottage Putra Perdana ketika ditemui.

Mereka amat berharap pemaju dapat menunaikan permintaan mereka supaya menyiapkan projek pembinaan rumah dua tingkat dan dua setengah tingkat tersebut seperti yang telah dijanjikan.

PEMBELI HILANG SABAR

PUCHONG 20 Okt. - Masalah rumah terbengkalai bukan lagi satu isu baru, malah ia tidak lagi menjadi isu yang dikejar- kejar sama ada media cetak mahupun media elektronik.

Namun, jalan penyelesaian muktamad kepada isu tersebut tidak pernah dapat dicapai menyebabkan banyak projek terbengkalai terus terbengkalai sehingga bertahun-tahun lamanya.

Bagi pihak pembeli pula, kesabaran mereka akhirnya sampai ke kemuncaknya dan mereka mula membentuk jawatankuasa untuk menuntut hak mereka. – UTUSAN MALAYSIA


TASIK UTARA- PLENTONG 1974 - 2008

PUTAR KEBELAKANG - Pada September 1974 lebih kurang satu bulan sesudah Barisan Nasional mendapat kemenangan besar maka Kampung Barisan Nasional di Tasik Utara pun diruntuhkan. Ini berlaku dalam bulan puasa. Ramai di tangkap. Para peneroka bandar ( ketika itu hanya dipanggil setinggan dan penduduk rumah haram ), mahasiswa dari Universiti Malaya dan University Singapura telah juga di tangkap. Saya di tahan remand satu minggu. Berpuasa di penjara Air Molek.

MAJU KE HADAPAN – Pada bulan Oktober 2008 – Kg. Baru Plentong di robohkan. Ini berlaku sesudah hari raya. Penangkapan berlaku. Seramai 27 penerok bandar telah di tahan. Kali ini Akta Keselamatan Dalam Negeri/ISA telah di gunakan.

Hampir 35 tahun kes Tasik Utara masih TIDAK dapat diselesaikan. Pada tahun 1997 saya ada melawat Tasik Utara – kawasan tempur anak-anak muda, setinggan dan mahasiswa. Kawasan ini telah menjadi padang golf dan sebahagian menjadi tempat stesen radio dan sebahagian menjadi kawasan perumahan mewah.

Dimana perginya penduduk asal Tasik Utara? Ketika saya menulis ini mereka masih lagi tinggal di RUMAH PANJANG. Tiga puluh lima tahun tidak dapat diselesaikan. Hairan. Jangan Hairan. Ini hakikat dasar perumahan gerombolan United Malays National Organisation.

Perumahan masih dilihat sebagai satu masalaah yang tidak selesai-selesai. Sebenarnya bukan susah untuk menyelesaikan hal perumahan warga negara. Banyak negara dalam dunia ini, yang warganya lebih ramai dari kita telah dapat menyelesaikan agenda perumahan untuk warga mereka.

Singapura 40 tahun dahulu penuh dengan peneroka bandar. Hari ini semua warga Singapura telah mendapat tempat tinggal. Apa telah dilakukan ialah – kerajaan sendiri menjadi pemaju perumahan. Singapore Housing Development Board (HDB) telah membeli tanah-tanah dan mendirikan rumah-rumah untuk disewa. HDB menjadi tuan rumah yang terbesar – pemilik dan pemungut sewa rumah.

Pengalaman Singapura ini bukan unik dan asing. Di Belanda, di United Kingdom dan di banyak negara-negara Eropah syarikat yang dimiliki kerajaan telah menjadi pembina dan pemilik rumah-rumah. Malah di Belanda hampir setengah dari warga adalah penyewa rumah-rumah yang dimiliki kerajaan.

Kalau di United Kingdom - dalam pusat kota London itu sendiri kebanyakan rumah- rumah adalah milik majlis tempatan. Majlis tempatan bertanggung jawab mendirikan rumah-rumah dan menyewakan rumah-rumah ini untuk kediaman warga di kawasan majlis bandaran. Sebagai contoh – Majlis Perbandaran Petaling Jaya akan membangunkan kawasan-kawan perumahan di wilayah Petaling Jaya. Sesiapa yang menduduki wilayah PJ akan dapat menyewa rumah-rumah ini dari MPPJ.

Dengan dasar - RUMAH UNTUK YANG TIDAK BERUMAH - masalah perumahan dapat diselesaikan. Tanggung jawab kerajaan yang dilantik ialah untuk merumahkan warga dan bukan mencari keuntungan dengan menyusahkan rakyat dengan tangkapan kalau mereka tidak berumah.

Dasar Rumah Untuk Yang Tidak Berumah adalah satu dasar kebajikan. Ini tidak dijalan oleh Barisan Nasional. Semenjak di zaman kerajaan Perikatan hingga ke hari ini, Barisan Nasional - parti yang memerintah - telah tidak meletakkan kebajikan ramai sebagai pedoman induk. Kebajikan ramai bukan dasar Barisan Nasional. Dasar gerombolan ini ialah keuntungan untuk pemaju.

Dasar perumahan Barisan Nasional bukan untuk kebajikan rakyat tetapi untuk membantu syarikat pemaju perumahan. Tanah-tanah yang telah di teroka rakyat semenjak belum wujud Malaya/Malaysia lagi kini di rampas. Kes yang amat jelas berlaku di Berembang. Penduduk-penduduk telah tinggal di sini lebih dari 40 tahun. Mereka adalah peneroka asal kawasan ini.

Lihat apa yang terjadi. Gerombolan United Malays National Organisation telah bersekongkol dengan pemaju untuk merampas dan menghalau penduduk kampong Berembang. Kes seperti ini bukan satu yang baru. Kalau tahun 1974 dahulu berlaku di Tasik Utara, hingga ke hari ini ianya terus menerus berlaku- di Berembang, di Chu Badak, di Kampung Pasir. Ini hanyalah nama-nama kampung yang dirobohkan yang kita ketahui kerana di sekitar Kuala Lumpur. Bagaimana di Ipoh,di Pulau Pinang, di Seremban dan sebagainya yang jauh dari rada mata kepala para aktivis dan Ngo. Berapa banyak agaknya?

Barisan Nasional dan gerombolan United Malays National Organisation TIDAK memiliki dasar perumahan yang tepat. Dasar yang di ajukan bertujuan untuk memperkaya kaum pemodal dan kaum pemaju. Lihat apa yang terjadi dengan rumah flet di Jalan Pekeliling. Kawasan perumahan rakyat ini di ambil kembali kerana ada towkay besar yang inginkan tapak perumahan ini.

Cara rompakan ini cukup senang: Seorang Towkay telah kowtim dengan seorang gedebe gerombolan United Malays National Organisation. Mereka membuat apa yang mereka panggil ‘joint-venture’. Towkay Cina mengeluarkan wang. Gedebe Melayu tidak ada modal kecuali air liur basinya. Lalu tuan punya air liur basi ini akan jumpa menteri itu dan menteri ini.

Mungkin saham di janjikan. Mungkin kondo akan di janjikan. Mungkin betina akan di janjikan. Duit jangan kiralaaa….semua masyuuk. Si menteri akan mendapat habuan. Untuk meluluskan perampasan tanah ini si Menteri pula akan mengatakan bahawa sebahagian dari duit ‘ soru ‘ ini akan dimasukan kepada dana parti gerombolan United Malays National Organisation.

Jika tidak yakin mondus operandi yang saya tulis ini sila perhatikan dengan rapi siapa di belakang syarikat-syarikat yang merompak harta rakyat ini. Pasti ada nama towkay Cina dan mesti ada nama Melayu. Pasti ada nama Datuk atau Tan Sri. Dan yang lebih afdal lagi kalau ada nama pengarah syarikat yang bermula dengan Haji. ( Jangan lupa bagaimana Tabung Haji telah bersama-sama campur tangan untuk merompak tanah rakyat di Pusing Ipoh? Rompakan ini dilawan rakyat kerana bahaya radio active? Lupa? Jangan jadi Melayu mudah lupa tetapi jadilah Melayu yang perkasa.)

Lihat pula berapa banyak projek perumahan swasta yang TERBENGKALAI. Dimana-mana kita akan ternampak rumah-rumah yang tidak siap. Berapa ramai rakyat yang telah ditipu. Berapa banyak orang ramai yang terhutang. Warga yang tertipu ini buat laporan polis – sampai kiamat pun tidak ada siasatan diambil. Kerana apa ? Kerana ada kerjasama pemaju dengan pihak polis dan gerombolan United Malays National Organisation.

Akhirnya kerajaan terpaksa datang menyelamatkan projek perumahan tebengkalai. Ini satu kerja yang bodoh. Kenapa dari awal lagi rancangan perumahan ini tidak dijalankan oleh kerajaan sendiri. Kerajaan seharuasnya menjadi pemaju, pemilik dan tuan memberi sewa.

Masalah perumahan dalam negara ini akan terus berlanjutan selagi Barisan Nasional tidak digantikan. Justeru, Pakatan Rakyat perlu besedia dengan DASAR PERUMAHAN RAKYAT yang jelas. Dasar buat/jual/beli rumah untuk buat untung wajib di tinggalkan. Membuat rumah adalah untuk kebajikan bukan untuk mengaut untung.

Kalau Pakatan Rakyat menentang ISA kerana ini hak asasi maka RUMAH juga adalah HAK ASASI. SATU KELUARGA SATU RUMAH WAJIB DIJADIKAN DASAR. Tinggal dengan selesa wajib di jadikan dasar. Bukan hidup berasak-asak seperti di Pantai Dalam. Ini bukan hidup selesa. Itu samalah seperti hidup dalam kandang kerbau. Kerbau sendiri pun akan marah kalau kandang terlalu kecil.

Kerajaan Pakatan Rakyat yang akan ditubuhkan tidak lama nanti wajib mendirikan syarikat pemaju perumahan. Cara pengurusan dan pembangunan rumah-rumah DBKL yang hidup segan mati tak mahu ini wajib dihentikan. Ini amat senang untuk dilakukan kerana tanah adalah milik kerajaan. Kerajaan ialah orang ramai. Ertinya tanah adalah milik kita semua. Maka di atas tanah kita dirikan rumah untuk kita semua.

Pasti ada yang akan berhujah bahawa kerajaan TIDAK ADA MODAL. Sesiapa yang berani berkata demikian wajib kena penampar. Biasanya mamat-mamat yang berhujah demikian adalah mereka yang memiliki kepentingan untuk membuat duit menjual rumah. Atau mereka adalah barua pemaju dan pemodal syarikat perumahan. Mereka ini adalah tukang cari kontrek.

Untuk mereka ini hanya satu jawapan : Kenapa beli kapal selam bukankah baik membuat rumah untuk rakyat? Kenapa naik ke angkasa bukankah lebih baik buat rumah di bumi. Kenapa beli kapal terbang Sukhoi bukan kah lebih baik buat rumah untuk rakyat. Kenapa beli Eruocopter bukan kah lebih baik buat rumah untuk orang ramai. Berbilion-bilion duit ini adalah duit rakyat.

Duit rakyat ini lebih baik untuk mendirikan rumah dari membeli intan berlian untuk Rosmah Mansor. Duit ini lebih baik membuat rumah untuk rakyat dari dijadikan duit komisen untuk Razak Baginda yang akan bercuti makan angin di Paris.




RAIS PERLU ‘DTENDER’ TERLEBIH DAHULU – SHAHIDAN - melayau

KANGAR 22 Okt. - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim mencadangkan supaya Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim 'ditender' terlebih dahulu sebelum jawatan tertinggi parti itu dipertandingkan secara tender.

Menurut beliau, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Majlis Tertinggi (MT) itu semalam dianggap telah menghina ahli-ahli parti.

"Jika beliau (Rais) ditender, saya akan masuk tender dengan permulaan RM1," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.


kah kah kah…. ini berita baik…. bapak dino harganya seringgit…. dini dah lari bini dah bunting…kah kah kah…

dulu puteri harga 50 hingga 150 ringgit…. itu dah murah…. ni munkeee ni lagi murah… seringgit….kah kah kah…

hina ahli gerombolan united malays national organisation?....kah kah kah…. hina macam mana? kah kah kah…. dah tak hina dah… dah korok….dah rabak… dah loheh… nak hina macam mana….kah kah kah

tukar tiub nak masuk tender…. dua dua munkee ni sangup dibeli…. dua ekor ni total satu ringgit tiga puluh lima sen….kah kah kah kah….



PENGUMUMAN PENURUNAN HARGA BARANG JUMAAT INI KATA SHAHRIR - melayau

PUTRAJAYA 22 Okt. Pengumuman mengenai penurunan harga barangan akan diadakan Jumaat ini sebagai menyahut gesaan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang mahu supaya semua industri dan peniaga menterjemahkan penurunan harga komoditi dan minyak melalui mekanisme seumpamanya.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, kementerian telah mengadakan perbincangan dengan semua hipermarket untuk tujuan itu dan sehingga kini, hanya satu syarikat yang bersetuju.

kah kah kah…. berapa kali nak cakap barang bak turun harga…. Kah kah kah… dah berapa jumaat dah… kah kah kah ….macam mana wak ni nak turunkan harga barang…. ni macam nak kelentoing aje….. sampai kiamat barang tak kan turn harga

makanan dan barang dapur….sayuraan dah naik…. ayam dah naik harga… ikan dah naik harga….beras naik harga.. … woit munkeee…. tak pernah pergi pasar ke?...pergi laaa sekali sekala…. jangan cakap je

hanya satu syarikat setuju…. kah kah kah…

tu pasal lah … kerajaan patut ada pasaran sendiri…. beli dari orang ramai…. jual untuk orang ramai… untuk masuk kantung negara…. negara itu orang ramailaaa….

ni bagi carrefour, bagi tesco… ini syarikat lanun…. kenapa kerajaan tak buat gedung sendiri… baru boleh kawal harga… duit pun tak pergi ke london atau paris…. apa ngoook sangat ni….kah kah kah

nak ajak meting pun syarikat kapitalis ni tak ambil endah…. kah kah kah….siapa lebih power…. carrefour ke munkee ni….kah kah kah…. siapa lebih terer… tesco ke … munkee ni… kah kah kah



NOR MOHAMED: VALUECAP PERLABURAN BAIK – Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Oct 22 – Kerajaan mengambil langkah melabur 5 bilion ringgit ke dalam Valuecap Sdn Bhd, kerana ingin membeli saham-saham yang dibawah nilai di bursa saham tempatan. Ini satu pelaburan yang meyakinkan kata Menteri Keewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop kepada Dewan Rakyat kelmartin.

Dia berkata ini berdasarkan perkembangan baik dan untung dari tahun 2003 hingga hari ini. Valuecap telah berkembang dari RM5 billion pada awalnya hingga ke RM8 bilion hari ini.


kah kah kah…. undervalue?.... dibawah nilai ?..... kah kah kah…. ertinya saham yang dibeli valuecap tak ada nilai…. tak kan pelabur buta tak tahu…. kalau tidak masakan mereka main saham melabur…. kah kah kah…

5 bilion ni untuk goreng bursa saham….. dulu munkee india muslim bukan hindraf ni main teka mata wang…. hilang 20 bilion duit kita semua kah kah kah…. ni nanti akan habis hangus…. siapa yang akan dapat duit ini…..pelabur dari luar negara….kah kah kah …mereka beli ketika saham murah…. bila valuecap naikkan nilai mereka jual… kemudian mereka blaaah…. kah kah kah … tak kan ini pun tak faham… munkee ni dari sintok ke….kah kah kah …

cukuplaaa tipu rakyat….lagi pun munkee ni bukan melayu pun… kah kah kah… macam mana munkee ni masuk gerombolan…. kah kah kah…ni betul kitul tipu melayu…



RM6. JUTA UNTUK 150 LAWATAN LUAR BEGARA – KHALID – b. hairan

SHAH ALAM: Sejumlah RM6.6 juta dibelanjakan kerajaan negeri Selangor yang lalu untuk membiayai 150 lawatan kerja ke luar negara sepanjang tempoh 2004 hingga 2007, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Lawatan kerja ke luar negara yang termasuk misi mencari pelabur itu membabitkan Exco Kerajaan Negeri dan jabatan kerajaan," katanya ketika menjawab soalan Hannah Yeoh (DAP-Subang Jaya) pada sesi soal jawab sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.

Hannah dalam soalannya ingin tahu mengenai kos dan butiran lawatan ke luar negara yang dibiayai kerajaan negeri atau anak syarikat kerajaan negeri.

Beliau berkata dalam tempoh itu Jawatankuasa Perdagangan, Pelaburan dan Perindustrian paling banyak membuat lawatan iaitu 45 kali.

Abdul Khalid berkata antara 150 destinasi yang dilawati ialah Bangkok, Dubai, Shanghai (China), Korea Selatan dan Jerman


kah kah kah…. woit wak botox…. berapa banyak dah sapu duit rakyat selangor?
duit 6.6 juat ringgit ni duit siapa?…. munkee botox ni …. senang senang makan duit rakyat…. jalan luar negara….kah kah kah

kah kah kah …. tak kan pegi umrah pun nak pakai duit kerajaan selangor...cukup laaa bagi driver 200 hektar tanah…. abis selangor kena songlap…kah kah kah

penyapu dulu beli pakai duit siapa?.... dah pulangkan pada pejabat MB?.... kah kah kah.... tak kan nak bawa balik rumah....kah kah kah