.

Isnin, 3 Mac 2014

SUDAH BERANI LAWAN TOWKAY






Najib tidak setuju Dr Mahathir, BR1M subsidi bersasa


Najib tidak setuju Dr Mahathir, BR1M subsidi bersasarMeskipun  Mahathir Mohamad sekali lagi mempertikaikan pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M),  Najib Razak... SELANJUTNYA

Meskipun Mahathir Mohamad sekali lagi mempertikaikan pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M),  Najib Razak sebaliknya mempertahankan pemberian "one-off" secara tunai itu kerana ia merupakan subsidi bersasar.

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

DAH BERANI

LAWAN TOWKAY

KAH KAH KAH


------------

SIAPA DIA AZMIN ALI






AZMIN ALI BUDAYA  GEROMBOLAN
Teruskn berkarya bros TT: kalo pemimpin PKR ni : Azmin Ali ni nk teruskn budaya umno & budaya feudal yg suka mngongkong minda & segala nye, gi lh duduk kt parti dinosaur umno. D bos iaitu rakyat jelata tk hingin melihat negara ini dkontrol dhamba abdikn sbmna dlakukn oleh parti umno: 

bercita2 mk jadi MB tu tkpe tpi kalo nk jadi mcm diktator2 umno/bn dlm rupa bentuk Khir Toyo, taib mahmud... Sorry ye azmin, kita tk sanggup lagi punya pemimpin begini... Boleh blah on KHALID DAN AZMIN SEKALI LAGI
Anonymous
at 5:59 PM

GARAM ITU MASIN
aku dah baca penulisan tt tapi takde pulak nampak mana silap menjatuhkan nama baik azmin mahupun khalid, yang boleh dijadikan sebab untuk dakwaan saman malu. dalam penulisan tu tt terang2 guna perkataan "jika", maknanya itu cuma keadaan kepala tt membayangkan, orang putih cakap thinking out loud, cuma hipotesis, bukan pernyataan teori mahupun lontaran tuduhan. 

tapi aku baca balik semua tulisan2 tt berkaitan isu sama, barulah aku tersentak dengan apa yang tt dok ulang2 (berulang-kali lah, dah nama pun ulang2) yang boleh mengaibkan azmin malah khalid, sedangkan mereka nak berdepan dengan khalayak ramai. apa dia? tu, bahasa simpulan tt yang dia ulang2 tu, siapa terberak dialah terbau kentut! haish, orang taraf pemimpin pangkat besar, muka sentiasa depan orangramai, merah padam lah muka dicalit dengan idea seolah dia jenis kuat terberak sekaligus kuat terkentut! malu disindir seolah mengalami incontinence macam orang tua ganyut, jatuh saham beb! jadi, untuk memperbetul kembali keadaan, on SODIUM NITRATE IALAH GARAM
Anonymous

at 5:36 PM

---------

SODIUM NITRATE IALAH GARAM


Hishamuddin Rais: I will not apologise to Azmin over article

PETALING JAYA: Activist Hishamuddin Rais will not apologise to PKR deputy president Azmin Ali for a column he wrote in PKR mouth-piece Suara Keadilan.    
“No, I am not going to apologise. If I say the rain is 'wet', is that a sue-able thing? Am I stating the truth or otherwise? Or if I say Sodium Nitrate is salt, is that a sue-able thing?” he told The Star Online.    
Azmin was reported to have confirmed an initiation of legal proceedings against twoSuara Keadilan editors and Hishamuddin over what he claimed to be a defamatory article. 
Both the editors Najib Hashim and Zulkiflee Anwar Haque (Zunar) responded and published an apology in last week’s edition of the paper. 
The article in contention was published in Suara Keadilan on Feb 11. Hishamuddin is a regular columnist for the paper.  
Last week, PKR secretary-general Datuk Saifuddin Nasution Ismail said the party had set up a five-member, fact-finding committee headed by information chief Dr Md Nor Manuty to meet the publication's editorial team.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.. SALAHKAH KITA KATA ROSMAH GEMOK?... kah kah kah..

kah kah.. KENA SAMAN KAH KALAU KITA KATA GARAM MASIN?... kah kah..

kah ..KENA SAMAN KAH KALAU KITA KATA H2O IALAH AIR.. kah

 kah kah..AIR IALAH WATER IALAH L'EAU IALAH PANI?.... kah kah


baca disini:
http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/03/Hishamuddin-Rais-I-will-not-apologise-to-Azmin-over-article/

-----------

NASI PANGGUNG KELMARIN



KELMARIN HUJAN
Kasih tuhan datang dua bentuk
Hujan dan makanan 
Berteman cuaca dingin 
Warga penghuni kota setia menanti
Janji dihujung minggu
Nasi panggong buat mengisi perut

BERTEDUH TEPI KEDAI
Menu dan para penyumbang hari ini:-
Tim Dapur Jalanan - Pasta Ikan
Tim Syed Syahir - Roti Canai // Air Mineral
CY - Kek Lapis
Qish Bangi - Dadih
PyanHabib - Towkey Air
 
JANJI TAK BASAH
Para penyumbang tenaga; yang sibuk & buat ramai di Jalan Panggong:-
Ikhwan the master chef, Faz, Aisyah, Fadlina, Quratul
Hazman, Farhan, dan kawan-kawan dari MSU
Zuraidah & Azwa UTM, Azmah UKM, awek2 dari UM, Asilah & Michelle dari Taylor College
Brader Pyanhabib, Acap, Achino, 
Fauzi, Ashraf dan kawan-kawan dari UIA
dan kawan-kawan yg sama-sama hadir membantu & memeriahkan Jalan Panggong!

Terima kasih daun keladi, Minggu depan kita berjumpa lagi!
TERIMA KASIH SEMUA

DATANG BUAT KERJA AMAL

HARI JADI DAPUR JALANAN
PENGUMUMAN!!! Untuk minggu hadapan Tim Dapur Jalanan sedang merancang untuk mengadakan pesta jalanan untuk meraikan genap usia setahun dapur jalanan menyediakan nasi panggong untuk warga kota. 

Dapur Jalanan merancang sesuatu yang istimewa untuk warga kota yang setia bersama dapur jalanan. Semua dijemput untuk sama-sama menyumbang dan memeriahkan acara nanti. 

 Untuk maklumat info, sila cari dan tekan
 like Facebook page DapurJalanan KualaLumpur 
follow twitter: dapurjalananKL 

- Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun dapur jalanan
   1479-0000917-05-1 spkl collective

BUAT KERJA AMAL
- Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh tekan number dibawah
  Pakwan = 019-2671285  atau Hadikhalid = 012-6648873

Dapur Jalanan Kuala Lumpur
 *Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*

MINGGU DEPAN
satu tahun dapur jalanan
satu pesta sedang di rancang
nanti
dan tunggu

--------

MALAM INI BILIK SULIT DI KAJANG





BUKA PANGUNG
 DI KAJANG
Teater Bilik Sulit 
Jelajah Kajang

Selasa (4 Mac)
Rabu (5 Mac)
Balai Raya 
Kg Sg Kantan, Kajang

Khamis (6 Mac)
Jumaat (7 Mac)
Dewan Orang Ramai
 Taman Mesra, Kajang
 
Persembahan pada setiap malam bermula jam 8.30 malam.

Masuk dengan sumbangan

 
Bilik Sulit Jelajah Kajang
 dibawakan dengan kerjasama:

Ahli Parlimen Serdang
Ahli Parlimen Bukit Katil
Adun Batu Tiga
Adun Bukit Lanjan
Adun Seri Setia

Lawyers For Liberty



------------

BAHAYA RAKYAT AFRIKA






KOMENTAR TUKAR TIUB
sedarlah wahai bani melayu
sedarlah bahawa  membenarkan masuk
rakyat afrika ke negara ini adalah membawa bahaya

ini bukan rasis kerana kulit mereka hitam
sivarasa pun hitam
dr jeya pun hitam
bukan warna hitam yang kita benci
tapi perangai dan budaya ganas yang mereka bawa

kenapa mereka buas dan ganas?

kerana negara mereka dalam huru hara
semenjak negara mereka dijajah oleh  kuasa eropah
tidak ada sesaat negara mereka aman damai
juisteru mereka dari kecil lagi
diperlakukan dengan ganas dan buas
ini ditambah pula oleh pengalaman penjajah
yang menjadikan mereka ganas dan buas

orang itam ini menyusup masuk
]membawa dadah
bukan saha ke malaysia malah ke merata pelusuk dunia
ini kerana mereka dalamn kemiskianan

kenapa kita perlu menjemput mereka?

mereka masuk dengan alasan hendak berlajar
cara tipu visa belajar ini telah mereka lakukan di london
hari ini kerajaan UK tidak membenarkan mereka masuk
kalau TIDAK ada 50,000 pound dalam bank
bayar terus kos belajar
tidak boleh bekerja
hasil dasar ini
masalah nigeri dapat dikurangkan
pengalaman sama di eropah

SIAPA LEPASKAN
penjenayah hitam ini
polis telah mula
dirasuah oleh
tokan dadah afrika
NOTA
mana dia pukida
mana di pukipm
mana di pukisa
mana dia ngo  jaringan melayu islam
mana dia ngo melayu


'Guru Disiplin' Pusat Penjagaan Kanak-Kanak Didakwa Cabul Penghuni
JOHOR BAHRU: Polis sedang menyelesaikan laporan penderaan seksual dan fizikal yang mengejutkan di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak di Taman Abad di sini yang didaftarkan sebagai sebuah tadika tetapi beroperasi sebagai asrama.
Guru disiplin pusat tersebut, yang merupakan seorang lelaki Afrika dalam usia lingkungan 40-an dikatakan telah melakukan penderaan seksual terhadap kanak-kanak perempuan berumur antara empat dan tujuh tahun.
Dua daripada kanak-kanak lelaki berusia 14 tahun di rumah itu juga didakwa melakukan penderaan seksual terhadap kanak-kanak yang lebih muda.
M.Letchumy, 39, yang telah berhenti daripada berkhidmat sebagai pembantu di pusat itu baru-baru ini selepas bekerja di sana sejak November tahun lepas berkata 'guru disiplin' terbabit mengambil kesempatan terhadap kanak-kanak perempuan apabila dia datang ke situ semasa waktu makan tengahari.

baca disini
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2014/3/3/mstar_berita/20140303084329&sec=mstar_berita

--------

KEMPEN DI KAJANG






MARI KITA BERTARUH
zahid akan hilang wang pertaruhan
kah kah kah
 KAH KAH KAH
kenapa ganggu  keluarga sedang makan
kah kah kah
tak boleh kah  buat ceramah di padang
kah kah kah
anak bertanya kepada emak
emak malu nak jawab
kah kah kah

KEMPEN CUKONG
KEMPEN SUCI
berbanding dengan zahid
kempen cukong ini lebih suci dan ihlas
bakal calon ini bercakap kepada kerusi
ini kerana yang menjadi rebutan
 ialah kerusi dun kajang
inilah kempen yang terbaik
walau pun akan hilang wang pertaruhan




--------

MELAYU DI HINA LAGI




TERSA KOK
 HASUT MELAYU
hina raja gopal
kah kah kah
Teresa Kok enggan mohon maaf
Kajang: Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, tetap enggan memohon maaf kepada rakyat Malaysia, berhubung klip video dihasilkannya, Onederful Malaysia CNY 2014 walaupun didesak banyak pihak supaya berbuat demikian. 

Naib Pengerusi DAP itu bertekad tidak memohon maaf kepada sesiapa kerana mendakwa, klip video terbabit tidak menghina orang Melayu atau umat Islam, institusi Raja-Raja Melayu atau keluarga wira negara yang terkorban menentang pengganas di Lahad Datu. 


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BETUL BETUL BETUL... kh kah kah....

kah ka..TERESA  MEMANG MENGHINA MELAYU... ah kah..

kah kah kah...MEMANG MENGHINA UMAT ISLAM... kah ...

kah kah kah..MEMANG MENGHINA WIRA NEGARA....  kah..

woit...BUKAN ITU SAJA YANG DIHINA... kah kah kah..

kah kah kah...TERESA HINA SAHABAT NABI.. kah kah kah..

kah kah kah....HINA  ARWAH ZIA YUL HAQ ... kah kah kah

kah kah kah... HINA RAKYAT  BANCUT PAKISTAN...kah kah

kah kah..HINA IMAN SHAFIE DAN UMAT ARAB...  kah..

kah kah kah..HINA OMAR MOKHATAR  ... kah kah kah..

kah  kjah kah...HINA  PAHLAWAN ISLAM... kah kah kah..

kah  kah.. HINA AL MARHUM SULTAN MANSOR SHAH.. kah..

kah kah kah..HINA SULTAN   JUDI BOLA.... kah kah kah

kah kah kah..HINA JALUR TEMBERANG... kah kah kah

kah kah kah..HINA 31 OGOS HARI MELAPAETAKA... kah kah

kah kah kah..HINA MASJID NEGARA... kah kah kah..

kah kah kah...TERESA HINA MUZIUM NEGARA... kah kah kah..

kah kah kah... TERESA HINA TUGU NEGARA... kah kah kah...

woit... BUKAN SAJA DIA HINA WIRA LAHAD DATU... kah .

kah kah kah... PROTON WIRA PUN DIHINA TERESA...h kah

----------

PENYAKIT BUMIPUTERA






Kesalahan besar tipu pelajar

Kuala Krai: Kementerian Pendidikan akan menyiasat dan mengambil tindakan terhadap dua sindiket menipu pelajar yang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan mengenakan bayaran sehingga RM500 bagi kemasukan ke universiti awam dan swasta. »
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI MESTI PENYAKIT MELAYU BUMIPUTERA ISLAM... kah ah kah..

kah kah kah.. YANG MALAS BELAJAR BUMIPUTERA MELAYU ISLAM... kah kah 

kah kah kah..NAK MASUK UNIVERSITI TAPI MALAS BELAJAR... kah kah..

kah kah kah.. SINDIKET  GENG  TIPU JUGA MELAYU ISLAM...kah kah

kah kah kah.. NAK KERJA KERAS MALAS.. kah kah kah..

kah kah kah..KERJA MINTA KONTREK.. JUAL KONTREK... kah kah kah...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... HIDDDUUUUUP MELAYUUUUUU... kah kah kah


-----------

INDIA PKR TIBAI INDIA SESAT






Kenyataan Akhbar: Cukuplah Waythamoorthy, Masyarakat India Telah Lama Tolak UMNO BARISAN NASIONAL


Cabaran Saudara Waythamoorthy semalam agar UMNO BARISAN NASIONAL menjadikan Pilihanraya Kecil DUN 25 Kajang sebagai referandum untuk membantu masyarakat India adalah sesuatu yang ganjil. Ini adalahkerana masyarakat India telah lama menyedari UMNO BARISAN NASIONAL tidak mampu untuk menaiktaraf kehidupan mereka dan hanya menggunakannya sebagai satu slogan retorik setiap kali Pilihanraya.

Malah, Waythamoorthy sendiri telah meletakkan jawatan dari Kabinet Dato Sri Najib Razak kurang sebulan lalu, kerana kerajaan UMNO BARISAN NASIONAL gagal berperanan sebagai kerajaan yang mengangkat martabat masyarakat India. Yang mengejutkan saya ialah mengapa Saudara Waytha bersikap tidak masuk akal dengan melontarkan cabaran sebegitu.

Oleh yang demikian, tidak ada gunanya membiarkan UMNO BARISAN NASIONAL menabur janji palsu sekali lagi terhadap pengundi di Kajang terutamanya masyarakat India kerana rekod buruk UMNO BARISAN NASIONAL yang terbukti gagal menangani isu-isu berbangkit masyarakat India selama ini.

Jelas, Waythamoorthy hanya melontarkan cabaran kosong yang langsung tidak membawa sebarang makna kepada nasib masyarakat India. Untuk apa mencabar kerajaan yang sememangnya tidak mampu dan tidak mahu, membawa perubahan untuk masyarakat India. Waythamoorthy hanya bermain wayang dan membuang masa.

Pakatan Rakyat Komited Usaha Membela Masyarakat India

Pakatan Rakyat selama ini tetap komited untuk membela masyarakat India daripada menjadi mangsa politik UMNO BARISAN NASIONAL. Taktik kotor UMNO BARISAN NASIONAL yang sengaja membelenggu dan memerangkap masyarakat India dalam kemiskinan dan kemunduran agar meneruskan kebergantungan kepada kerajaan mereka harus difahami dan ditangani.

Pakatan Rakyat berdiri teguh selama ini bersama masyarakat India dalam pelbagai isu dan keyakinan yang diberikan oleh pengundi India dalam dua siri pilihanraya umum yang lalu memberi isyarat kepada UMNO BARISAN NASIONAL bahawa mereka tidak lagi percaya dengan polemik dan
politik murahan, yang hanya menabur janji ketika berlakunya pilihanraya.

Fokus untuk pembangunan modal insan dan juga sosio-ekonomi di kalangan masyarakat India adalah satu tanggungjawab yang dipikul secara bersama antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat. Nasib masyarakat India terutamanya di Negeri Selangor Darul Ehsan terbela dengan Skim Merakyatkan Ekonomi Selangor seperti Bantuan Untuk Anak Pekerja Ladang yang bukan sahaja bersifat membantu, tetapi membina.

Justeru, jelas samada Waythamoorthy melontarkan cabaran kepada UMNO BARISAN NASIONAL atau tidak, dan samada cabaran itu disambut oleh UMNO BARISAN NASIONAL atau tidak, Pakatan Rakyat tetap memberikan komitmen yang optima bagi membangunkan masyarakat India untuk bersama-sama dalam keluarga besar bangsa Malaysia. Sebagai bangsa Malaysia kita mengorak jalan ke hadapan bersama - sama.

Bersama Pakatan Rakyat, tidak ada lagi dasar pecah dan perintah akan berlaku sepertimana yang diamalkan oleh UMNO BARISAN NASIONAL. Masyarakat India akan menjadi sama penting dengan mana-mana kaum di Malaysia iaitu sebagai tulang belakang tanahair ini. Komitmen masyarakat India sejak kemerdekaan akan berterusan dan kini ianya akan menjadi satu garisan hadapan yang akan menghapuskan dasar-dasar kolot UMNO BARISAN NASIONAL.

Cukuplah Waythamoorthy,Masyarakat India Telah Lama Tolak UMNO BARISAN NASIONAL.

SALAM REFORMASI.

YB Manivanan Gowin
Ahli Parlimen Kapar (P109)



--------