.

Selasa, 8 September 2015

BANI MELAYU









BANI MELAYU
tt - pelik bin ajaib , bani melayu kebanyakkannya tak ambil pot bab Ringgit kini menjunam kelobang tahi. Bani melayu beranggapan biasa biasa aja bab ringgit ni. Bani yg paling tolol atas muka bumi ni berbanding Bani Samoa atau Papua , walaupun kurang maju tetapi Cerdik menentukan halatuju negeri nya.

Mudah kata bani melayu walaupun sekolah rendah mahupun tinggi , akalnya rendah berbanding bani samoa ataupun bani papua . Apa punya laaaaancaaaaau ! on MALAIKAT MAUT SUDAH SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:33 PM




------------

BETUL KE HILANG?







FACE BOOK




HILANG ATAU DIHILANGKAN? 😞


Like · Comment · Share



-----------

PELIK TETAPI BENAR







PELARiAN

hairan pelik
kenapa pelarian
dari negara islam
semua nak lari
ke negara kapir
yang rakyat atheis
amalkan sex bebas
main bontot
sokong gay lesbian
ada arak ada wine
kenapa tak lari 
ke saudi arabia
dekat dengan kaabah
saje tanya
jangan marah



----------------

THE FAT AND THE UGLY







APA KE 

JADAHNYA

FAT N UGLY


ADA DALAM 

MESYUARAT 

KERAJAAN?


Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan


Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah.
Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya.
“Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke?
“Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepadaMalaysiakini.
Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada  Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri dibuat dalam "mesyuarat tergempar" dipengerusikan Najib Razak dan turut dihadiri Rosmah.


KAH KAH KAH
woit
kalau fat n ugly diam saje
tak ada siapa ambnil pot
tapi bila di jawab
isu fat n ugly dalam mesyuarat
meledak ke seluruh negara
ini namanya tindakan punahsehat
kah kah kah
sekarang berita dah merebak
apa ke jadahnya  si pendek gemok
ada dalam mesyuarat tergempar kerajaan

FAT N UGLY

---------------

KES MAKIN BERAT




HUU LA LA
kata orang peranchis

INi SUDAH 

BERAT

KAH KAH KAH



----------------

MALAIKAT MAUT SUDAH SAMPAI





MALAiKAT

MAUT TELAH 

SAMPAi


Terkejut bank tidak terima tukaran wang

"TADI pergi bank, bank cakap mereka tidak terima tukar dekat cawangan sini," demikian luahan seorang pelajar Doktor Falsafah sebuah universiti di United Kingdom ketika menukar wang di sebuah bank di Johor.
 
Nurayuni Daud, 28,  (bukan nama sebenar), kejadian berlaku ketika dia hendak menukar mata wang Ringgit Malaysia ke Pound Sterling di sebuah bank pagi semalam.
 
Ujarnya, dia sangat terkejut dengan tindakan tersebut kerana selama ini, dia tidak mempunyai masalah untuk membuat pertukaran wang Ringgit Malaysia ke Pound Sterling.
 
"Saya hendak tukar, bank tidak mahu ambil, rugi katanya, jadi saya hendak tukar di mana....sedih Malaysia macam ini," katanya kepada Sinar Online.
 
Bercerita lanjut, Nurayuni berkata, duit yang hendak ditukarnya tidaklah sebesar mana hanya RM1,500.
 
"Setakat 200 Pound Sterling dalam duit Malaysia RM1,500," katanya.

"TADI pergi bank, bank cakap mereka tidak terima tukar dekat cawangan sini," demikian luahan seorang pelajar Doktor Falsafah sebuah universiti di United Kingdom ketika menukar wang di sebuah bank di Johor.
  
Dalam pada itu, Nurayuni berkata, dek kerana pertukaran wangnya tidak diterima di bank tersebut, dia lantas ke tempat pusat pertukaran wang yang lain.
 
"Pergi 'money changer' pun mereka tidak berani ambil....hari ini (semalam) paling teruk duit Malaysia jatuh 1 Pound Sterling bersamaan RM6.54," keluhnya.
 

KAH KAH KAH
woit
saperti yang diumumkan
waspada bulan september
waspada bukan oktober
malaikat maut sedamng aktif
ledakan ekonomi akan bermula
rimtik rintik udah sampai
bersedia
jangan lalai dan lepa

MELEDAK

----------------

BERSEDIA TURUN KE JALAN RAYA









SOALAN
Soalan Onjektib Sobolom Borosih Limo: Apa yang kita perlu lakukan jika nakhoda kapal yang kita tumpangi mengarahkan kelasinya - mengkibarkan layar dan dalam masa yang sama labuhkan sauh. (Petikan daripada ucapan isteri badak). Sayugia diberitahu jika arahan ini diteruskan maka kapal tersebut akan berpusing setempat .. jika angin kuat sikit, kapal tersebut akan "tonggolam".

 (A). Mintak nakhoda tersebut berubat dengan Dr. Chedet. (B). Mintak nakhoda tersebut berbomoh dengan Harung Jing. (C). Mintak nakhoda tersebut minum 600 botol air doa Datuk Doktor Haji Ustaz Padilah. (D). Mintak nakhoda berhenti sebelum BERSIH LIMO. (E). Tangkap kelasi yang ingkar arahan nakhoda. on LE GRANDE FINALE
panglimo potaseh
on 9/2/15
DEMOKRASI
Moga anak muda pewaris demokrasi tidak akan gentar lagi mempamerkan kebencian meluap dan penolakan total terhadap kezaliman, penipuan, salahguna kuasa dan undang2 serta langkah2 yang menguntung atau melebihkan segelintir kerabat dan kroni sedangkan ianya membebankan orangramai, bangkitlah dengan terhormat tetapi keras, bangunlah dengan gagah tetapi berpada! on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15
BIAWAK
betul bro.. najib rosmah xkan turun..selagi dua biawak ni diatas, ekonomi akan terus mjunam dan najib akan bwk masuk imf atau along2 international..sama seperti grecce, pakej pmulihan ekonomi akn myusahkan rakyat..rakyat akan dipaksa mbayar, memotong belanjawan demi hutang yg dibina oleh najib rosmah..

pasti ttpa akan disain..menang pru adalah ilusi n nostalgia.ni la ayat2 yg dilupakan oleh pakatan rakyat..SPR itu penipu..mana mungkin bole menang..najib akan mcatatkan nama sbg pm tercorot , tburuk n segala terrr...najib takut turun sb dia akan didakwa, hartanya 42b utang akan dirampas n dpulangkan kpd rakyat..x sama dgn mahatir, dia turun tp harta n kdududkan selamat..

agamawan hanya inginkan syurga n bidadari..hudud hanya mnutupi raja n ularmak..ularmak suci ini mrasa begitu hina potretnya dipijak tp tiada merasa khinaan atas sikap mwakili tuhan..apakah kemaluan dia pun kemaluan tuhan gak..kerana cina maka parameswara mrasa dilindungi, kerana cina angkat senjata maka british dpt bnafas on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15

TT
Pada Ahad 25 Oktober 1998 induk berita muka depan Mingguan Malaysia - ada kenyatan resmi Perdana Menteri Mahathir Muhamad yang mengumumkan kepada seluruh dunia bahawa DALANG DEMONSTRASI yang menyokong Anwar Ibrahim telah berjaya ditangkap. Dalang yang dimaksudkan oleh Mahathir Muhamad ialah Hishamuddin Rais. 

***TT, kau memang seorang wira, aku salute kau! Aku masih ingat jelas satu ketika itu, aku dgn pasangan sedang berduaan di bawah langit malam disimbah lampu jalan sambil menikmati juadah sepertimana kumpulan2 & pasangan2 lain di gerai atas jalan di bangsar (sekarang dah dipindahkan ke bangunan sebelah), rata2 semuanya dlm suasana riang tanpa ada permasaalahan besar yg mengganggu pemikiran dan perbualan rancak berselangseli ketawa kecil mahupun besar, sekunyung2 muncul 2 atau 3 susuk dari kegelapan itu, bergerak dari meja ke meja dgn pantas, senyap dan licin bagai gliding menggunakan hover board dgn jet propulsion. Satu susuk itu mengenakan topi beret dan seolah berniat on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15
CAMERA NIKON

Pasal Camara nikon SLR memang aku ada perasan waktu tu aku ternampak kau dari G.S Gill menuju ke sogo . jalan berseorangan, Waktu tu kawan aku tepuk bahu aku,dia cakap kau kenal siapa tu? Dia lah Hishamudin Rais baru pulang dari buangan politik. 

Start dari hari tu aku ikut perkembangan seterusnya sampai kau wujud blog Tukar Tiub. Dan waktu tu aku dan kawan aku berumur 18 tahun. Dan sampai ke hari ini aku dan kawan aku turun demo bersama. Waktu 98 dress up kau memang buat anak muda berahi lain dari pak cik yg turun demo. Penuh bergaya! Kenangan 98 on LE GRANDE FINALE
Anonymous
on 9/2/15




--------------

LEDAKAN EKONOMI




AWAS

BULAN

SEPTEMBER


DAH SAMPAi





Stock Market Crash 2015: The Dow Has Already Plummeted 2200 Points From The Peak


Russia Is Going To Pass A Law Formally Dumping The U.S. Dollar


MENGIRA WANG ( KIRA DUIT ) - HIASANNOTATERBITANKOSMOAHAD11 MEI Ringgit terendah sejak 1998


KUALA LUMPUR 7 Sept. - Ringgit hari ini terus merosot dan buat pertama kalinya mencecah paras RM4.3 berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) iaitu terendah sejak 1998, didorong kejatuhan harga minyak serta jangkaan Rizab Persekutuan AS yang bakal menaikkan kadar faedahnya bulan ini.
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/utama#sthash.o7UcszWo.dpuf


----------------

PERNAH MAKAN BAK KU TEE






PERNAH

MAKAN 

BAK KU TEE

SAJE TANYA

Video Nak Tukar Darah Gara-Gara Makan Cadbury Ada ...

annieyss.blogspot.com/.../nak-tukar-darah-gara-gara-...

Translate this page
May 27, 2014 - Ringkasan ceritanya: Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklat Cadbury yang dua produknya dikesan ...
Missing: wajib


 | September 7, 2015
tee
Jangan membenci orang Cina hanya kerana mereka Cina tetapi yang perlu dibenci adalah sikap ultra kiasu sesetengah masyarakat Cina. More ››


KAH KAH KAH
woit
dah tukar darah atau belum
sebelum bercakap tukar darah dulu
lagikan troli disupermarket
kena samak
inikan pula makan bak ku tee
kah kah kah

BAK KU TEE


---------------

WADAH JALAN RAYA







SOKONG

SESiAPA SAJE

YANG iNGIN


TURUN KE

JALAN RAYA

iTU HAK

MEREKA




PKR pertahan hak berhimpun kumpulan anti-BERSIH4:31PM Sep 7
Kumpulan “Baju Merah” itu juga mempunyai hak untuk berhimpun, kata Tian Chua.


----------------

GARIS TURU KE JALAN RAYA







APA TERJADi

PADA 

JAM 7.37

PETANG SABTU

29.8.2015






NOTA
sila ingati
ajaran tukar tiub
bila musuh tak suka
jalan raya
ertinya itu jalan raya betul
apa yang musuh tak suka
ada langkah politik yang tepat
apa yang musuh suka
adalah politik salah

BN tidak angkuh, demonstrasi bukan budaya Malaysia, kata Najib


Najib Razak berkata, kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipimpinnya bukanlah kerajaan angkuh sehingga tidak menyedari kelemahan mereka dan enggan mendengar suara rakyat sehingga mengakibatkan rakyat terpaksa berdemonstrasi untuk menggulingkan kerajaan pemerintah. 

Menurut Najib, demonstrasi bukanlah budaya rakyat Malaysia, sebaliknya kerajaan menyerahkan nasib mereka untuk dipilih dalam pilihan raya umum bagi tempoh setiap 5 tahun sekali.  

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bn-bukan-kerajaan-angkuh-demonstrasi-bukan-budaya-malaysia-kata-najib#sthash.mn8lwCEp.dpuf

KAH KAH KAH
woit
demo bukan budaya kita
macam pernah dengar ayat ini
kah kah kah
opppsss... 
dulu mahafiraun ada cakap 
kah kah kah
dulu mahazalim ada cakap
kah kah kah
17 tahun kemudian mahazalim
ikut mazhab tukar tiub
turun sama ke jalan raya
kah kah kah
kita ke jalan raya
sebelum ke pilihan raya
kah kah kah

JALAN RAYA



-----------

PERANG BEG






GADUH

TANGGUH



Mesyuarat Umno tidak bangkit isu panas, bantah himpunan ‘baju merah’, kata sumber

Mesyuarat Biro Politik Khas Umno yang diadakan semalam tidak membangkitkan isu panas walaupun ia diadakan buat pertama kali selepas Timbalan Presiden Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Mohd Shafie Apdal disingkirkan daripada Kabinet, kata sumber.
Sebaliknya sumber Umno memberitahu topik perbincangan mesyuarat dipengerusikan Datuk Seri Najib Razak tertumpu kepada isu demonstrasi Bersih 4 dan perhimpunan kumpulan “baju merah” yang bakal berlangsung pada 16 September ini.
Sumber berkata, mesyuarat berjalan dengan baik walaupun pada awalnya dijangka panas dengan kehadiran Muhyiddin dan Shafie yang lantang mengkritik perdana menteri sebelum ini selepas disingkirkan daripada Kabinet
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mesyuarat-umno-tidak-bangkit-isu-panas-bantah-himpunan-baju-merah-kata-sumb#sthash.xcXvILyl.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa sudah jadi
kah kah kah
ada gencatan senjata ke?
atau dua dua sudah letih
kah kah kah
rakyat satu malaysia
mahu lihat perang merebak
lagi besar perang lagi banyak beg
kah kah kah
dalam perang basnyak beg  sampai
kah kah kah

TUNGGU BEG

-----------