.

Selasa, 11 Februari 2014

LAGI KESAH EEE





Shafee: Saya kawan Anwar sejak Tingkatan Enam

Hafiz Yatim | 4:00PM Feb 11
Peguam kanan Muhammad Shafee Abdullah menafikan mempunyai permusuhan ketara dengan  Anwar Ibrahim.


KAH KAH KAH 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... EEE INI KELENTONG.... kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MANA KENAL ANWAR MASA SIX FORM.... kah kah kah..

kah kah kah..MALAON EEE INI BUKAN  OLD BOY MCKK... kah kah kah..

lkah kah kah..MALAON INI MASUK UM 1972.... kah kah kah..

kah kah kah.... ANWAR KELAUR UM 1970.... kah kah kah..

EEE YANG TAK MENIPU
IALAH EEE YANG DAH MATI


--------

RAHSIA DARI MEJA JURI




HARI HARI TERAKHIR 
PERCUBAAN MERASUAH JURI




Kalau aku hantar gambar ape jaminan dari kau takkan sebarkan gambar tu?
terpulang - dari laporan juri dapat tahu kau masih gagalis
lobby daah banyak sampai
a few seconds ago
Kalau aku ade jugak dekat senarai..ini bermakne laporan juri kau tak telus dan adil..aku akan report kat sprm
Chat Conversation End

NOTA
semakin banyak melobi 
ada yang mahu dimasukan nama
ada mahu dikeluarkan nama

keputusan juri
muktamadf
--------

HADIAHKAN LAH AYAT ITU



MENCARI JALAN YANG LURUS
Jika al-Fatihah bermaksud RIP atau Selamat Jalan maka kita boleh menyampaikan al-Fatihah untuk sesiapa saja yang telah meredah kehidupan dan terpakasa meninggalkan alam penafasan yang banyak bergantung hidup kerna menghirup oksigen.

Jika kita analisis atau bongkar pengertian ayat-ayat dalam Al-Fatihah ia membawa maksud 'memuji segala kebesaran Allah ( Allah the Greatest) dan seterusnya si pendoa itu memohon jalan yang lurus ( walaupun dalam realiti perjalanan hidup itu sarat dengan bengkang-bengkuk, belum lagi termasuk amalan korapsi),

kemudian ayat penutup memohon agar 'Allah the Greatest' memakbulkan agar sipendoa mendapat jalan yang diperkenankan, namun Allah the Greatest tidak pula secara sistematik menunjukkan apa itu jalan yang lurus di dalam ayat-ayat sebanyak 6,000 jumlahnya di dalam Al-Quran. Maknanya pandai-pandailah kita mencari sendiri atau bergantung saja pada tafsiran ulama/mufti/ustaz yang tiada pengentahuan moden logik lagi rasional. Jadi sedekah al-Fatihah dengan on AL-FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 2/11/14

---

PENYAER DI GANTUNG MATI




AL FATIHAH
HASEM SHAABANI 
1982-2014

SALUT 
ANAK MUDA YANG BERANI
kita tak pernah bertemu
kita tak pernah berkenal

aku terbaca berita kau telah di gantung
lalu aku mencari shaer mu
tidak pula aku temui

dalam dunia ini
terlalu ramai
yang mewakili tuhan
terlalu  ramai
yang bercakap atas nama allah
terlalu ramai
yang mengaku
dapat watikah dari allah
terlalu ramai
yang online dengan allah

gugurlah kau 
kau pergi 
sebelum musim bunga sampai
kau tinggalkan balu dan seorang anak
kau tinggalkan puisi dan shaer
yang sedang aku cari

  1. News for poems of hashem shaabani

    1. Aljazeera.com ‎- 1 day ago
      Death sentence carried out on ethnic Arab Hashem Shaabani, accused of being an "enemy of God" and a threat to security.
  2. Arab-Iranian Poet & Peace Activist Hashem Shaabani Executed For ...

    www.huffingtonpost.co.uk/.../arab-iranian-poet--...
    The Huffington Post
    16 hours ago - An Arab-Iranian poet has been executed in Iran for “waging war on God” and threatening national security, human rights groups say.
  3. Iranian poet and peace campaigner Hashem Shaabani hanged for ...

    freethinker.co.uk/...hashem-shaabani...god/comment-p...
    The Freethinker
    2 days ago - To those who knew him, Hashem Shaabani was a man of peace and understanding struggling ... He also wrote poetry in both Arabic and Farsi.
  4. Iran executes popular poet Shaabani as 'enemy of God' - UPI.com

    www.upi.com/...Shaabani...God/UPI-7177...
    United Press International
    13 hours ago - Report: Iran executed popular poet Hashem Shaabani as 'enemy of God' ... of Dialogue Institute and popular for his Arabic and Persian poems...



-----------

LAWAK TENGAH HARI INI




KENALI EEE

golongan eeeeeeeee........ amat jahat....... kalau jumpa eeeee seorang pukul jgn tunggu sampai jumpa ular.... kah...kah...kah.... on WAHAI BANI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 2/11/14

KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH 

---------

LARANG PANDANGAN ORANG LAIN





GENERASI  X Y Z
Memang banyak perkara dala agama Islam dipaksa untuk diikuti bukannya berasal dari Quran, tetapi ulama, mufti, ustaz, agensi agama yang sudah ada semacam 'authority' mendefinisikan mengikut tafsirannya dan orang lain tidak boleh memberi tafsiran yang berlainan walaupun mengikut rasionaliti dan ilmu pengetahuan moden. 

Itu sebab ada kononnya 73( mungkin lebih) puak agama dan setiap puak merasakan dialah yang paling betul, afdal dan muktamad tanpa toleran yang puak lain dan sesiapa saja boleh membuat tafsiran asalkan mengguna logik dan bukannya mitos dan fakta yang yang boleh dicurigai dan dipertikaikan.

Ayat Quran diturun 1400 tahun dahulu maka maksud pada zaman Nabi Mohamad dan masyarakat Badawinya mungkin kureng sesuai digunapakai bagi zaman digital, sains dan teknologi kini khasnya bagi generasi X, Y dan Z. on USTAZ COOL TELAH BERSUARA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 2/9/14


---------

SATU PERCUBAAN



SATU PERCUBAAN


about an hour ago

...dah sedie maklum nt from Mobile maklum, kau pun tau aku dah ade gf..so start tahun ni tak ade lagi name aku kat senarai gagalist, tq..
Chat Conversation End


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SILA TEKA... DARI SIAPA INI?... kah kah kah

LAGI SUARA GAGALIS

Gua tak perlu 14 Februari untuk Hari Kekasih. Tiap-tiap hari di celahan hiruk-pikuk dan rencam manusia ini adalah Hari Kekasih buat gua. Selamat berjuang para gagalis: 

PENGUMUMAN
senarai gagalis akan mucul
dalam pada hari kahamis ini
masih ada masa untuk berusaha


-----------

AWAS! BETUL KERANA APA?







KOMENTAR TUKAR TIUB
sikap seorang pemimpin yang wajib di contohi

tapi awas
keputusan itu di terima kerana ianya betul
bukan kerana keputusan itu betul
kerana di keluarkan oleh majlis presiden

kalau keputusan menjadi betul
kerana ikut majlis presiden
maka keputusan pemuda pas ini adalah silap


MB Selangor: Pemuda PAS tukar nada

 | February 7, 2014
Pihaknya terpaksa akur jika perkara itu diputuskan oleh Majlis Presiden Pakatan Rakyat.
KUALA LUMPUR: Pemuda PAS tidak menolak kemungkinan akan menyokong Ketua Umum PKR  Anwar Ibrahim sebgai Menteri Besar Selangor menggantikan penyandangnya,  Abdul Khalid Ibrahim.
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Suhaizan Kaiat berkata, pihaknya terpaksa akur jika perkara itu diputuskan oleh Majlis Presiden Pakatan Rakyat.
“Tak sokong (sebelum ini) sebab belum ada keputusan daripada Majlis Presiden (Pakatan Rakyat).
“Kalau sudah ada keputusan dibuat kita akur keputusan pimpinan parti.



------------

AL-FATIHAH




AL-FATIHAH
STUART HALL 1932-2014
pemikir intelektual kiri

KESAH NYA
ketika itu aku bekerja sebagai pelayan
disebuah restoran
152 shaftbury avanue 
diwilayh soho london

aku bekerja  di restoran 
masakan melayu minang indonesia
ertinya masakan yang menggunakan lada

stuart hall
berasal dari jamica
warga jamaica juga menggunkan lada
malah lebih pedas dari masakan melayu
ertinya lidah dan cita rasa 
warga jamaica
tahu menikmati masakan melayu

satu malam sang profesor dengan kawan
mungkin juga seorang profesor
tapi lebih muda
mungkin anak pelajar

ujung minggu kota london
agak susah untuk mendapatkan meja makan
bila aku ternampak stuarat hall di tepi pintu
aku terus menyediakan meja
walau pun dia tidak ada booking

kami tidak pernah berkenalan
tetapi sebagai anak mahasiwa kota london
mustahil tidak mengenali intelektual besar
saperti stuart hall

aku melayan si profesor ini
dia memesan
satay
sambal ikan rendang sayur campur

kemudian
aku memula kesah melayan sang profesot

aku menerangkan 
kepada sang professor bahawa
bahawa
aku telah menenemui satu teori
kenapa kaum buruh
tidak lagi bangun memberontak

mata sang profesor terbuka luas
dia tersenyum
aku mengundur dari mejanya
untuk melayan meja yang lain

aku perhatikan sang profesor
menanti jawapan
menunggu teori dari aku

aku menghampiri mejanya
lau berkata
' profesor, now it's almost past midnite
i've been working since 11 in the morning
the working class is really tired and fatique
for revolution
i need to rest and sleep'

'tuan profesor, jam telah melintasi tengah malam
saya telah bekerja dari jam 11 pagi
sebagai kelas buruh saya terlalu letih
untuk berevolusi
saya perlu rehat dan tidur'

KEMUDIAN
aku selalu menceritakan kesah ini
kepada kawan kawan lain dalam kampus
semuanya ketawa 
'kau gila isham - kau ganggu dia'

KELMARIN
aku terbaca sang profesor ini
telah meninggal dunia
al-fatihah

baca disini
http://www.theguardian.com/education/2014/feb/10/godfather-multiculturalism-stuart-hall-dies

-----------

WAHAI BANI MELAYU



 ANTARA DUA INI SIAPA YANG MENYAMAR



PRK Kajang: Anwar Cuba Berlagak Hero - ZambryTerkini

KUALA LUMPUR: Menteri Besar Perak,  Zambry Abdul Kadir mendakwa  Anwar Ibrahim cuba berlagak sebagai hero dalam pilihan raya kecil (PRK) Kajang yang telah disengajakan itu.
WAHAI BANI KETUANAN MELAYU
lihat gambar diatas betul betul
lihat rapi rapi
buka mata
celikan mata

berlaku jujur pada diri sendiri
parti tuan hamba
parti united malays national organisation
berimankan ketuanan melayu

kerana parti ini
berimankan ketuanan melayu
maka ahli parti tuan hamba
pastilah dari bani melayu

lalu timbul soalan hakiki
adakah gambar di atas  muka melayu?
ini solaan hakiki
untuk kurun ini

satu gambar anak lerlaki india
satu lagi gambar anak lelaki yang mengaku melayu

pilih mana yang jujur
pilih mana yang menyamar
siapa yang india
siapa yang menyamar melayu


---------

SAEKOR LAGI EEE





PEMFAILAN ADUAN KEPADA LEMBAGA DISIPLIN UNTUK PENGAMAL UNDANG-UNDANG

Adalah dimaklumkan bahawa anak guam saya,  Anwar Ibrahim, Ketua Umum KEADILAN merangkap Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, hari ini telah memfailkan satu aduan kepada Lembaga Disiplin untuk pengamal undang-undang terhadap  Muhammad Shafee bin Md Abdullah.

Aduan ini dibuat kerana Shafee telah salah laku dan melanggar seksyen 94(3)(d) Akta Profesion Undang-Undang 1976 di mana Shafee telah melanggar, antara lain, Peraturan 3, 4, 5, 10, 16, 17, 18, 28, dan 36 Peraturan (Amalan dan Etika) Profesion Guaman 1978 dengan menerima fiat Peguam Negara untuk bertindak sebagai Timbalan Pendakwa Raya dalam kes Mahkamah Rayuan terhadap anak guam saya.

Salahlaku Shafee ini melanggar peraturan etika profesional di mana seseorang peguam tidak boleh berada di dalam keadaan percanggahan kepentingan dan tidak boleh memiliki kepentingan sendiri di dalam hasil sesuatu kes. Di dalam kes ini, Shafee telah dilantik oleh Peguam Negara walaupun Shafee berada di rumah Najib Razak pada hari Saiful Bukhari hadir untuk "membuat aduan"; Shafee sering dilantik sebagai peguam kepadaNajib, Rosmah dan  Mahathir; dan Shafee sendiri tahu tentang salahlaku Peguam Negara.

Walau apa pun yang berlaku esok di dalam kes untuk menyingkirkan Shafee dari terus bertindak sebagai Timbalan Pendakwa Raya dalam kes rayuan Fitnah 2, anak guam saya akan meneruskan dengan aduan beliau ini demi kemaslahatan umum.

Bersama-sama kenyataan ini disertakan aduan yang dimaksudkan.

SIVARASA RASIAH
Peguam Anwar Ibrahim

SHAFEE

-----------