.

Rabu, 30 November 2016

ULAMAK FAKTAB




SAKIT BUASIR
Ala ahli pas tak perlu nak khuatir, Ahli bawah cuma perlu banyak zikir, Yang lain pandailah ulamak tadbir, Ini perkara kecik - setakat banjir, Serupa je dengan kena sakit buasir, Dua-dua pun memang suratan takdir, Yang penting tak lupa congak sifir, Kantung derma penuhkan sebab pru hampir, Mungkin jumpa najib belakang tabir, 

Dan mungkin berunding dengan mahathir, Stratejinya mesti tunjuk manis di bibir, Menang pru merasalah ahli keseronokan bertakbir, Aku pulak merasalah semula mechidis siap supir! on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Anonymous
at 6:42 PM

BEKALAN AYAM
Bagaimana ulama boleh mendakwa sesuatu perlakuan itu diberkati atau dimurkai Allah? Jika hendak dimudahkan dalam konsep keduniaan, Allah itu adalah pemilik tunggal konglomerat yang salah satu cabang bisnesnya adalah bekalan ayam. 

Ayam2 ini diternak di ladang2 ternakan yang diurus oleh pemilik ladang yang merupakan kontraktor kepada korporat yang menjalankan bisnes ayam dan cuma salah satu cabang dalam konglomerat multinasional. 

Persoalannnya begini: Siapakah ayam2 di dalam reban untuk mendakwa mereka tahu bagaimana reaksi dan sikap tuan punya konglomerat itu terhadap ayam2 di reban lain sedangka mereka semua cumalah ayam dan tidak pernah bersemuka dengan tuan punya konglomerat? on TAKBIR DAN TADBIR
Anonymous
at 6:28 PM

BALA
Kalau kena kat tempat lawan, kalau pun banjirnya kilat setakat buku lali, itu namanya BALA buat balasan dosa menurut ulama PAS. Kalau kena kat tempat sendiri, walau tenggelam sampai lepas bumbung, itu namanya UJIAN buat tambah pahala menurut ulama yang sama, on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:15 PM



JAJA AGAMA KAYA DI DUNIA
ALAMAK ada juta juta mana ada ingat akhirat Jaja jaja agama lah dapat kaya dunya Kenyang perut tuh dunya kan Tuh sebab geng UMNO PAS ini sengkek mana ada duit Biasa lah Yang orang kampong sokong PAS apa ke hal Padan muka on ULAMAK SEMAKIN FAKAP
Anonymous
at 5:31 PM






---------------

DITIMPA BALA











  1. - Kaaah!!! Kaaah!!! Kaaah!!! Biar ditimpa bala dari ditimpa balak!!!

  2.  
     















---------------

DUGAAAN TUHAN





TT SALAH
Kau salah TT. Menurut tafsiran lebai-lebai PIS, banjir di Terengganu adalah dugaan Tuhan untuk menguji kesabaran umat PIS, semakin tinggi ujian kesabaran semakin banyak pahala sebesar banjaran titiwangsa ganjarannya. 

Kalau banjir di negeri kafeer harbee barulah diungkapkan sebagai balasan Tuhan. 

Kau jgn tak tahu, umat PIS sentiasa berdamping dgn Tuhan dan Tuhan akan sentiasa kasih pada umat PIS.. katanya begitulah. Kitab2 rujukan lebai PIS juga berbeza-beza berbanding kitab dari negeri kafeer harbee. on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/30/16






------------------

MAT MONGOL AKAN TERKAM




INI HEBAT

INI CINTA

SUCI

CINTA  SUCI

EMAK LEMBU


'Saya dapat rasakan kesucian hati Najib'

KUALA LUMPUR - "Saya amat mengagumi semangat Najib," kata Ketua Wanita Umno,  Shahrizat Abdul Jalil.

Menurut Shahrizat, beliau dapat melihat kesucian hati Najib dalam meneruskan usaha membantu rakyat di negara ini.

Berkata lanjut, Shahrizat mengingatkan Wanita Umno supaya mencontohi semangat waja yang ditunjukkan Najib.


KALAU 

MAK  LEMBU

TURUN 45KG

JADI SLIM

MACAM ZIANA

DALAM GELAP

MAT  MONGOL

AKAN TERKAM

SAYANG BERAT

MAK LEMBU

263 KILO

KURANG 7 KG

DARI BIK MAMA





-------

SOKONGAN LEBAI SOROS








SETUJU SOKONG

SIAPA KHIANAT

SIAPA MUSUH


Jangan biar George Soros tentukan hala tuju negara

KUALA LUMPUR- "Kita jangan biar penyangak antarabangsa seperti George Soros tentukan hala tuju negara kita"berikutan merupakan kata-kata Ketua Puteri Umno, Mas Ermieyati Samsudin hari ini.

Menurutnya, rakyat harus mengambil iktibar dari apa yang berlaku di luar sana seperti di Arab Spring di Asia Barat dan revolusi di Ukraine.

"Revolusi ini tidak langsung memberi manfaat, malahan menimbulkan suasana politik dan ekonomi yang tidak stabil," katanya..

Sebelum ini, Soros dikatakan ada memberi sumbangan kepada Bersih dan juga badan swasta di negara ini.

Tambahnya lagi, beliau turut menggelar sesiapa sahaja yang bersekongkol dengan Soros merupakan pengkhianat negara.
"Sesiapa bersekongkol dengan Soros untuk menjatuhkan kerajaan harus dianggap sebagai pengkhianat negara walaupun individu tersebut pernah menabur jasa  pada rakyat.

"Ini negara kita kita! Malaysia kita yang punya!" katanya lagi.


NASIB BAIK

ADA DANA

LEBAI SOROS

KALAU TIDAK

SUSAH NAK 

BUAT DEMO

SOROS BAYAR

LEBIH DARI

TONGKOL BAYAR

PASAL ITU

LEBIH RAMAI

DATANG DEMO 

BERSIH5

KALAU TONGKOL

NAIKKAN UPAH

BERSIH TEGAK

MATI KERING

TAK ADA DANA




---------------

TER KINI TER HOTT TER NOW






SAHEH INI

LOGO PARTI PAS

TER NOW




---------------

TAKBIR DAN TADBIR






f.b


Takbir pandai tapi tadbir tak pandai.
Cuba teka partai politik mana?












----------------

MARI BELAJAR SEJARAH PARTI PAS






KULIAH SEJARAH

PARTI PMIP

MENJADI 

PARTI PAS



BULAN BINTANG
LOGO ASAL PMIP
MULA TAHUN 1951


DITENDANG BN 1977
HARAM LOGO LAMA
MUNCUL LOGO BARU
PARTI PAS



TAHUN 2015 
KELUAR 
PAKATAN RAKYAT
TAHUN 2016 
PARTI PAS 
PAKAI LOGO BARU







-----------------

ULAMAK SEMAKIN FAKAP









F.B



Gua ni demam. Demam2 ni malas nak jawab benda ntah apa2. Tapi ramai tanya. Dah jadi tanggungjawab pula.
Kampung2 bukan orang asli (contoh Chu Badak, Hakka, etc), yang ditangkap ada juga kad pengenalan bukan kampung tu. Sama ada solidariti, atau pun waris waras mereka.
Lebai2 ulama yang guna hujah 2,3 orang asli ditahan adalah bukan kad pengenalan Kelantan tu, tak pernah minum air 30 juzuk ka kasi otak kurang bengap? Ko ingat mereka kawin satu kampung satu negeri sahaja ka? Ko ingat mereka beranak semua wajib hospital Kelantan saja ka? Ko ingat mereka takda networking sama2 orang asli negeri lain2 ka?
Jaja Islam universal sana sini dapat upah kuliah. Tapi hafal saja. Paham takda. Bengap punya lebai. Sebaran dan tebaran manusia pun tak tau, sembang Islam universal la, lengkap la. Fakap.



















ulamak


makin


fakap

------------------

KENAPA TERENGGANU BANJIR?







KENAPA

SELANGOR &

P.PINANG

TAK BANJIR?


Mangsa banjir kilat di Terengganu meningkat

Jumlah mangsa banjir kilat di negeri Terengganu meningkat kepada 317 mangsa daripada 79 keluarga di lima pusat pemindahan setakat pukul 9 pagi tadi.
Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menerusi aplikasi Info Banjir menyatakan dua buah pusat pemindahan baharu dibuka di Kuala Terengganu iaitu di Sekolah Kebangsaan Chendering yang kini menempatkan tujuh mangsa daripada tiga keluarga.
Manakala sebuah lagi pusat pemindahan dibuka di daerah Kemaman iaitu di Balai JKKK Kampung Titi Berayun yang menempatkan lima mangsa dari sebuah keluarga.

DULU PEMIMPIN

PAS KATA 

BANJIR SAMPAI

KERANA

BALASAN ALLAH

SEKARANG

TERENGGANU

BANJIR KERANA

HADI CAKAP

BOHONG KE?



SAJE TANYA

JANGAN MARAH






-----------

CARA CARA NAK DAPAT BIDADARI





CARA CARA

UNTUK DAPAT

BIDADARI


TAKBiR


-----------

CARA CARA HALAL MENEBANG BALAK



CARA HALAL MENEBANG BALAK
Membalak ada adab dan tertib yang perlu diturut. Contohnya memotong balak serupa dengan memotong lembu. Balak mesti pokok spesis halal, sudah cukup sifat, dan bukan 2 alam. Mesti sekurangnya baca bismillah sebelum mula gergaji. Boleh juga laungkan takbir atau azan dahulu, supaya haiwan buas lari takut dan untuk memberitahu serangga dan haiwan lain bersedia nak dihempap. 

Mesti baca niat dalam hati ketika mula memotong. Kalau baca: ya latok, kasi ampun latok, gwa cuma cari makan - itu tidak sah, batal pembalakan dan berdosa. Mesti ada pembantu tukang pegang pokok sepanjang penggergajian. Jenazah balak mesti dimandikan segera. 

Akhirnya balak hendaklah dipotong 7 bahagian dan ditabur sama rata ikut kelayakan penerimaan, contohnya 
1 bhgn untuk ketua kampung, 
1 bhgn untuk ketua hutan, 
1 bhgn untuk ketua perniagaan, 
1 bhgn untuk ketua projek, 
1 bhgn untuk ketua kontrek, 
1 bhgn untuk ketua semua orang, 
tidak mengapa jika 1 atau semua pihak di atas adalah 1 individu atau kumpulan yang sama, on MENGENAL HALAL DAN HARAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/30/16





---------------

TAHNIAH! TAHNIAH!










TAHNIAH

PROPAGANDA

FITNAH

TOHMAH

BERJAYA



Salleh Keruak kesal ahli Umno turut sebar fitnah

 | November 29, 2016
Menteri komunikasi dan multimedia berkata jentera penerangan Umno harus bangkit melawan fitnah dengan hujah dan fakta yang jelas supaya rakyat tidak terpengaruh dengan tuduhan pihak lawan.







Masalahnya kita sendiri yang menyebarkan fitnah itu…ini saya lihat sendiri di aplikasi WhatsApp, dia kongsi fitnah yang katanya dia dapat dari ‘group sebelah’, seronok dengar fitnah dari pihak lawan sedangkan kita ada fakta
yang baik yang boleh kita sebarkan.

“Ada juga yang minta saya sekat laman tertentu…memanglah kalau salah akan diambil tindakan tetapi sepatutnya bila kita tahu itu fitnah kita lawan dengan fakta dan hujah dahulu,” katanya semasa merasmikan Konvensyen Penerangan Media 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

HEBAT

HEBAT ADA

YANG BANTU

SEBARKAN

FITNAH

MAKNANYA

BUKAN  LAGI

FITNAH 

KERJA RAJIN

BAWA KEJAYAAN




-------------