Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Mei 2012

WORLD BREAKING NEWS - TUKAR TIUB PEMECAH BERITA UNTUK SELURUH ALAM


TUKAR TIUB MEMECAH BERITA UNTUK SELURUH ALAM


rahmat haron telah ditendang dari burma
rahmat haron pergi ke burma untuk membuat
pertunjukan seni - performing arts -

rahmat dijemput kerana dua minggu dahulu
sekumpulan anak muda counter culture dari burma
telah datang membuat pertunjukan di jalan sultan
rahmat telah bersama merayakan pertunjukan counter culture
anak anak muda dan pembuat seni dari burma

rahmat telah membuat pertunjukan seni
yang menggangu para junta
kerana itu dia ditendang keluar
dari burma

malam esok radio bangsar utama
akan menemubuak rahmat haron

tunggu dan nanti - hanya tukar tiub
pemecah berita untuk seluruh alam

laporan lanjut menyusul


RAHMAT HARON ESOK DI RABU




PENGUMUM UNTUK SEMUA - PEMBAHARUAN TEKNIKAL




MALAM ESOK RAHMAT SEKALI LAGI





PENGUMUMAN DARI TIM RADIO BANGSAR UTAMA


malam ini sabtu 26/5/12
radio bangsar utama
akan mengadakan ubah suai
justeru tidak ada siaran

pada petang esok radio bangsar utama
akan dapat didengari saperti biasa

esok - ada ada ulangan siaran
rahmat harun
dan
faekah husin


NOTA:
radio bangsar utama
baru berumur satu bulan
pendengar kami telah melintasi 100,000
kepada mereka dalam negara
terus setia bersama kami

untuk peminat setia rabu di:
berunai
singapura
amerika utara
machester
london
dubai
saudi
dan tokyo
sila terus layari rabu
stesen berani berani
stesen berani lawan







KETIKA KERAJAAN FIRAUN HENDAK TUMBANG




KOMENTAR TUKAR TIUB


ketika kerajaan firaun akan tumbang
ramai hamba abdi dipaksa membuat piramid

ketika kerajaan rom kuno mahu tumbang
ramai rakyat lari kerna di ganasi

ketika jepun di tanah melayu hendak tumbang
ramai orang kampong diseksa

yang lainnya sila tambah sendiri...






IZZAH : VIDEO CEERAMAH BUKTI TERBAIK
- mkini

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar hari ini menolak dakwaan Umno Lembah Pantai bahawa PKR memulakan provokasi sewaktu kejadian baling batu dan telur pada ceramah berkembar di Pantai Dalam Khamis lalu.

"Saya nak tanya dua jam lebih Ummi Hafilda dan penceramah lain keluar kata-kata kesat kepada Anwar, kami tak buat apa-apa.

"Itu pun, on record, kita minta semua bersabar," kata naib presiden PKR itu.

Menurutnya, bukti terbaik yang akan menjelaskan kejadian sebenar pada malam itu adalah rakaman video yang dibuat wartawan portal berita yang membuat liputan ceramah itu.

"Bukti terbaik adalah video rakaman," katanya.


BERITA AMAT BAIK UNTUK WARGA PERLIS




KOMENTAR TUKAR TIUB


united malays national organisation
sedang bergahuh sesama sendiri

mereka nak berbunuhan sesama sendiri
ini adalah yang terbaik untuk pakatan

dibawah ini adalah satu klip sebagai contoh
anak anak muda sedang dipimpin oleh orang tua
orang tua ini mungkin tak dapat jadi calon
orang tuan ini mungkin tak dapat projek
yang penting orang tua ini membawa gaduh

musuh kepada musuh kita ialah kawan kita
ertinya ank anak muda ini adalah sahabat kita
ertinya orang tua pakai baju biru ini adalah sahabat kita

salut untuk mereka!





sila layari rabu untuk mendegar lagu yang tak pernah di dengar:






MACAM MACAM CARA NAK TIPU BANI MELAYU













DARI FACEBOOK BLUES UNTUK RAKYAT




ADA TITLE AGAMAWAN PON MENIPU.... PAYAH LA MACAM NI... WKAKAKAKKA....

Saya telefon sahabat-sahabat di Arab Saudi, mereka bagi tahu tidak satu pun berita tentang kouta dikurangkan kerana Bersih 3.0, satu berita kolum kecil pun tak ada," ujar Ustaz Mokhtar Senik dalam ceramahnya dekat sini.

Beliau berkata demikian pada ceramah di Jalan Tiang Tua, Pengkalan Minyak di sini malam tadi.

Beliau berkata kerajaan BN cuba untuk memburukkan Bersih 3.0 dengan mengaitkan isu kouta haji dengan penganjuran bantahan aman itu di Arab Saudi.


Roboh untuk buat yang baru

"Apa yang berlaku kouta haji semua negara dikurangkan kerana tindakan mereka merobohkan penempatan jemaah haji untuk digantikan dengan penempatan baru.

"Jadi oleh kerana ianya belum siap maka kouta tersebut dikurangkan.- Ustaz Mokhtar Senik


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


wahai bani melayu hendaklah kamu sedar
hendaklah kamu terus ingat mengingati
ingatilaaa kaum kaum yang terdahulu dari kamu

wahai bani melayu jangan birakan pemimpin kamu membohongi kamu
wahai bani melayu jangalah kamu mengikuti
orang orang yang terlibat dalam pembunuhan
hendaklah kamu sedar bahawa seru sekian alam
hendaklah kamu melihat ke langi dan melihat hujan

wahai bani melayu ingatlah
membunuh itu satu kesalahan

wahai bani melayu orang orang yang membohongi kamu itu
adalah sebagi satu ingatan agar kamu sentiasa berjaga jaga


ZIONIS ISRAEL DAN ZIONIS TEMPATAN




KUOTA HAJI PERLU CAMPUR TANGAN PM
- meloya

KUALA LUMPUR 25 Mei - Hubungan baik antara Najib Razak dengan Raja Arab Saudi, Raja Abdullah Aziz Al-Saud diharap dapat membantu memastikan kuota haji untuk jemaah Malaysia tidak terjejas.

Jamil Khir Baharom berkata, 'bantuan' tersebut diperlukan memandangkan kerajaan Arab Saudi memandang serius kesan negatif perhimpunan haram Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah pada 26 April lepas.

layari untuk mendengar punk rock:











JENG JENG JENG - LAGI CERITA BARU YANG KITA TUNGGU TUNGGU




HARAPKAN MEREKA BERJAYA DALAM SPM




DARI FACEBOOK SHAM GEE

Aku belum lagi keluarkan bukti dah ada yang mengakui anak dia terlibat dengan demo halau umno tu..

Kesian bapa budak tu.. nak dipukul anak dia tak tau apa2.. Pada umno kalau nak buat sesuatu menggunakan budak sekolah atau budak bawah umur pergilah tanya pada mak bapak dia .. minta kebenaran..

lepas tu lu hulur lah duit 100 ke 200 he he macam lu hulur kat bebudak tu.. ni aku pulak nak ajar he he.. bagi duit ambik.. bagi beras ambik, bagi bantuan ambik.. undi tetap pada PR lah he he.



APA ITU RABU : RADIO BANGSAR UTAMA

rabu ialah stesen radio internet
rabu ialah stesen radio melawan
rabu ialah stesen radio melanggar
rabu ialah stesen radio cool
rabu ialah stesen radio chic
rabu ialah stesen radio radikal

layari sekarang:
www.radiobangsarutama.blogspot.com


dari rabu akan dapat didengari:
berita bersih
berita menghasut
berita terkini


dari rabu akan berkumnadang:
lagu punk rock
lagu rock klasik
lagu rock kapak
lagu metal
lagu perjuangan
lagu melawan
lagu sosialis
lagu komunis
lagu lagu perjuangan dari seluruh dunia

sesekali lagu mat bunga
sesekali lagu mat jiwang

NOTA:
untuk mengiklankan program
untuk berhubung
untuk membuat bantahan
untuk memberi komen
untuk mengutuk
untuk mencaci
untuk membodek
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com




jadi cool jadi kawan rabu
BE COOL – BE DARE


MENERUSKAN 8 TUNTUAN BERSIH



DETIK DETIK RAKAMAN SEJARAH





NOTA:
mak cik dan kakak kita ini
semuanya datang dari nogori sembilan
tak tahu dari daerah mana
selidikan masih dijalankan
mereka dibawa dengan dua buah bas

mereka tidak sampai ke hadapan rumah ambiga
mereka sesak nafas kerana mamakai baju t bersais m
kalau sais bik mama pasti mereka akan selamat sampai
kah kah kah


BERSIH MENERIMA SOKONGAN PENUH RAKYAT MALAYSIA WALAU DISERANG - minsider

KUALA LUMPUR, 26 Mei — Walaupun menerima kecaman daripada pelbagai pihak, Bersih telah menerima sokongan daripada rakyat Malaysia untuk memastikan pemimpinnya selamat.

Menurut Pengerusi Bersama Bersih Ambiga Sreenavasan, mereka terkesan apabila pemimpin kerajaan gagal mengutuk insiden penjualan burger di luar kediamannya bagi memprotes perhimpunan Bersih 3.0.

“Ini jelas menunjukkan pemikiran rakyat biasa yang meningkat mengenai norma-norma. Namun perkara ini tidak dilihat dalam kalangan pemimpin ... Hanya rakyat biasa yang meletakkan tahap sedemikian,” katanya kepada The Malaysian Insider semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... APO NAK DI KATO.... kah kah kah..

kah kah kah...SUMO DAH BONAR.... kah kah kah...

kah kah kah.... NAK NIPU LAGI KOO..... kah kah kah...

kah kah kah.... NAK MONANG DONGAN MENIPO.... kah kah kah...


INI LAPAN TUNTUTAN ITU





RAKYAT SEMUA SEDANG MENUNGGU FATWA




TEKA APA SEBAB ANAK MUDA INI DITANGKAP?





KENAPA POLIS SERBU PEKERJA ASING WAKTU GAJI ?
- mkini

Sekumpulan pekerja Burma menyatakan perasaan tidak puas hati dengan serbuan polis dan imigresen ke setinggan mereka di Kajang yang menyaksikan 31 telefon bimbit dan wang tunai RM11,000 dirampas.

Di samping itu, 14 orang turut ditahan.

Menurut pekerja, lebih 40 anggota polis dan 15 pegawai imigresen tiba dalam dua trak dan kereta peronda di rumah mereka di Kampung Baru Balakong pada awal pagi Sabtu.

Serbuan pada jam 1 pagi itu berlaku sejurus selepas hari gaji untuk hampir 200 pekerja Burma di kilang berdekatan.

"Saya percaya mereka memerhati dan tahu bahawa ia hari gaji kepada pekerja," kata Father George Harrison yang mewakili pekerja asing itu.

Pembantu jemaah paderi itu memberitahu Malaysiakini bahwa kesemua rakyat Burma itu mempunyai permit kerja yang sah dan dokumennya tersimpan dengan baik.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... AKH KAH KAH.. KAH KAH KAH...kah kah kah..

kah kah kah.... 100% INI POLIS MALAYSIA BUKAN POLIS LONDON... kah kah kah..

kah kah kah... 100% INI POLIS MELAYU TAK MAKAN BABI.... kah kah kah..

kah kah kah... 100% INI POLIS ISLAM DAH BERSUNAT..... kah kah kah..

woit... MANA MAJLIS FATWA NEGARA....kah kah kah..

kah kah kah...BILA NAK BUAT FATWA....BUATLAAA.... kah kah kah...

kah kah kah.... INI GHANIMAH... HARTA RAMPASAN PERANG...kah kah kah...

kah kah kah.... TAK KAN TAK BOLEH AMBIL DUIT ITU.... kah kah kah

IKLANPOLIS WANTED AKHBAR CHINA











ARKIB UTUSAN MERLOYA: 11/08/2011

MALAYSIA LEBIH BERHEMAH


KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia berkata demikian ketika diminta mengulas kejadian rusuhan di London yang gagal dikekang malah mula merebak ke seluruh Britain.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, polis di negara ini dilihat lebih bijak mengawal situasi dan emosi baik di kalangan anggotanya mahu pun perusuh.

"Mereka dilihat lebih berperikemanusiaan serta bijak menangani masalah seperti yang sedang berlaku di London," katanya.

Sementara itu, Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan pula menganggap kejadian rusuhan yang berterusan bukan disebabkan oleh kegagalan polis mengekang masalah sebaliknya tiada kesedaran di kalangan rakyat negara itu.

"Bagi saya ini bukan masalah polis sebaliknya rakyat di negara itu sendiri. Kita tidak tinggal di sana jadi kita tidak tahu apa yang berlaku.

"Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran.

"Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya masalah rusuhan yang terjadi di sana dibiarkan berterusan," katanya.


sila layari radio bangsar utama untuk musik punk:






SAMSENG MENYERANG BAIK UNTUK PAKATAN








KOMENTAR TUKAR TIUB


acaman ini akn berterusan
ada baik dan ada buruknya

ini teknik buruk
untuk menakut nakutkan orang ramai
dari dulu teknik ini digunakan
dengan harapan orang akan takut

tetapi pada tahun 2012
sesudah bersih 1
sesudah bersih 2
sesudah bersih 3
sesudah 8 march 2008
warga malaysia telah berubah
mereka tidak takut lagi

yang baiknya
apabila samseng ini buat kacau
semakin ramai yang akan menyokong pakatan

yang buruknya kalau kena telor
kena basuh baju
kalau kena batu
kena pergi hospital

yang baiknay makin ramai
yang jadi berani


WASPADA DUA MALOAN INI




SAMSENG UMNO KEPONG , CUBA KASARI PEMBANTU IZZAH
- keadilan daily

PETALING JAYA 25 Mei: Setiausaha Politik Pejabat Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil memberitahu, beliau dikepung sekumpulan samseng Umno pada ceramah di pangsapuri Pantai Permai, Kuala Lumpur malam tadi.

Menceritakan detik cemas itu, Fahmi berkata, kira-kira jam 9.00 malam, beliau berada berhampiran pondok keselamatan pangsapuri untuk menjawab panggilan telefon.
Menurut beliau, sekumpulan samseng yang berada di kawasan berhampiran telah menjerit memanggil namanya.

“Samseng mengherdik meminta saya datang kepada mereka. Saya tidak menghiraukan permintaan itu kerana sibuk melayan panggilan telefon.

“Mereka kemudian berjalan laju menghampiri saya. Untuk mengelakkan berlaku perkara tidak diingini, saya cuba beredar,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN tengahari tadi.


JANGAN LUPA 8 TUNTUTAN INI