.

Isnin, 24 Februari 2014

ASAL SABAH PULANG SABAH



BERSEDIA

Pengundi Kajang Diminta Pilih Adun Berasal Dari Selangor

PUTRAJAYA: Naib Presiden Umno  Mohd Shafie Apdal menasihati pengundi di Kajang supaya memilih Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) berasal dari Selangor pada pilihan raya kecil kawasan itu 23 Mac ini.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SETUJU 100%... kah kah kah..

kah kah..MALAON INI BERAMBUS DARI SEMENANJUNG..  kah kah..

kah kah kah..ASAL MALAON INI SABAH... kah kah.. kah

kah kah kah..PULANG KE SABAH.... kah kah kah...

kah kah kah..WARGA  SEMENAJUNG  DAH MUAK... kah kah kah..

kah kah kah..LOYO TENGOK MUKA MALAON INI... kah kah kah..


RADIO BANGSAR
MELAPOR SECARA LANGSUNG
---------

PROJEK BELI SENJATA L:AGI KE?





ADA  PROJEK BARU BELI SENJATA

Malaysia perlu jadi negara kuasa perantara serantau - Najib

KUALA LUMPUR 24 Feb. - Malaysia perlu menjadi kuasa perantara serantau (region middle power) terlebih dahulu sebelum berhasrat untuk muncul negara maju berpendapatan tinggi menjelang 2020 dapat direalisasikan.

Najib Razak berkata, status sebagai negara kuasa perantara serantau akan berupaya memberi impak yang signifikan kepada Malaysia khususnya dalam aspek ekonomi dan diplomasi. - UTUSAN MELOYO ONLINE


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... APA MAKSUD CAKAP MALAON INI?... kah kah kah..

kah kah kah... NAK BELI KAPAL SELAM LAGI KE?.... kah kah kah..

kah kah kah..NAK BELI ROKET KE?... kah kah kah...

kah kah kah... ATAU NAK BUAT KILANG

 NUKLEAR?... kah kah kah



----------

SYABAS PEMUDA PAS




KOMENTAR TUKAR TIUB
syabas pemuda pas
 ulangi sejarah sekali lagi
november 1974 baling kedah
febuari 2014  baling kedah

anak muda
pelajar dan mahasiswa
anak semua bangsa
wajib turun bersama
sekali lagi melakar sejarah
PAS anjur demonstrasi penoreh getah 5 April
  • Ram Anand | 2:33PM Feb 24
    PAS Kedah akan menganjurkan demonstrasi itu di Baling pada petang tarikh tersebut.
  • Satu demonstrasi akan diadakan pada 5 April ini sebagai tanda solidariti kepada penoreh gerah yang terkesan dengan penurunan harga komoditi itu, kata Dewan Pemuda PAS Pusat.

BALING KEDAH 1974

------------

NASI PANGGUNG KELMARIN






NASI PANGGUNG 
PETANG KELMARIN
Langit Kuala Lumpur petang itu cerah
Jalan panggung kembali meriah
Terukir senyuman warga penghuni kota
kerana masih ada yang mengerti, 
masih ada yang peduli
 dengan kisah & cerita dicelah lorong kota

Menu dan para penyumbang hari ini:-
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam Ayam
Tim Syed Syahir - Roti Canai // Air Mineral
Nadhiatul & the geng - Putu Bamboo
Mujahid Sekeluarga - Ais Krim Malaysia
PyanHabib - Towkey Air
Izzuddin dan Kawan-kawan - Baju // Toiletries Pack 

SUKARELAWAN
Para penyumbang tenaga; yang sibuk & buat ramai di Jalan Panggong:-
Ikhwan the master chef, Faz, Aisyah, Darlina
Hazman, Fauzi, Izzudin dan kawan-kawan
Mujahid sekeluarga, Nadhiatul, 
Pyanhabib, Azen geng kotak dan tim bilik sulit
serta kawan-kawan yg sama-sama hadir membantu & memeriahkan Jalan Panggong!

Terima kasih daun keladi, Minggu depan kita berjumpa lagi!
TERIMA KASIH SEMUA!!

BERATUR BERSANTAI
- Untuk maklumat info, sila cari dan tekan like Facebook page DapurJalanan KualaLumpur dan follow twitter: dapurjalananKL 

yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun dapur jalanan
   1479-0000917-05-1 spkl collective

JALAN PANGGUNG
yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh tekan number dibawah
  Pakwan = 019-267-12-85  
atau 
Hadikhalid = 012-664-88-73

GAMBAR UNTUK KENANGAN
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
 *Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
23 Februari 2014


--------

TEATER AMAL BILIK SULIT



TEATER  AMAL BILIK SULIT
26, 27, 28 feb 2014
jam 8:30 malam
dewan china
kuala lumpur
TEATER AMAL BILIK SULIT
akan dibawa ke united kingdom
untuk dihayati 
oleh warga malaysia 
yang tinggal di uk

semua yang  menentang ISA
semua yang menentang tahanan tanpa bicara
semua yang menentang kezaliman
dijemput datang

masuk dengan sumbangan


----------

AWAS SEMUA INI DECOY




APA ITU DECOY
di sweden pada musim menembak itik
para pemburu telah meletakan itik plastik
dalam paya dan kolam

itik itik liar yang berkeliaran terbang
akan ternampak itik plastik terapong dalam tasik
itik liar akan angggap ini kawasan baik
kerana telah ada kawan yang turun makan

itik plastik ini dipanggil decoy

KOMENTAR TUKAR TIUB
heboh heboh  mat banga dan mat burma
dilihat datang berkumpul di kajang adalah decoy

awas!
jangan terkena dua kali
pada pru13  pengundi hantu
dari sabah telah digunakan sebagai decoy
walhal pengundi hantu sebenarnya ialah pengundi awal

kali ini warga asing telah digunakan sebagai decoy
pasti ada cara menipu yang lebih licik
yang sedang di rancang
pengundi asing ini hanya decoy

INI DECOY

Perlindungan untuk pelarian di Kajang cetus kejutan

Dalam kesibukan pelbagai aktiviti di Kajang menjelang pilihan raya kecil bulan depan, sebuah rumah kelihatan menarik perhatian ramai, terutama apabila sekumpulan warga asing dilihat keluar masuk di situ, membangkitkan kebimbangan pendatang asing dibawa masuk untuk membuang undi. Malah, polis juga sudah melawat rumah.
INI DECOY



-----------

BUDAYA RASUAH DAN UMRAH





KOMENTAR TUKAR TIUB
dalam budaya 
united malays national organisation
jika saorang malaon telah makan rasuah
maka dengan cepat malaon  ini
akan naik umrah

ini untuk melahirkan persepsi
bahawa mereka sosok
yang bersih dan suci

PANTUN RASUAH
buah pinang buah perah
cari di gunung cari di lurah
kalau dah senang ambil rasuah
beristikarah ampon ambil umrah

LEMBU DAN RASUAH
Mat said satu guru dengan Sharizat taik lembu.Rembat duit rakyat buat bodoh lembu. Lepas tu pegi umrah dan cuba nak tipu Tuhan pula.Memang barua haramjadah betul parti taik lembu nih.. on RASUAH DAN UMRAH
Anonymous
on 2/24/14

RASUAH DAN UMRAH
Salam, Saya nak tanya sikitlah. Ada sesiapa boleh terangkan? Pasal Umrah & Haji ni. Apsal kita hanya jadi 'tetamu' Allah apabila di Mekah sedangkan Dia lebih dekat drp 'urat leher kita' (Quran 50:16) dan Allah sama sekali melarang apajuapun di'sekutukan' dgn Nya yakni, termasuk ikon, tempat, bangunan, buku, dll. yang mana hukumnya 'shirik'. 

Dan, kalau Allah menerima doa hambaNya terutama sekali yg 'tertindas' dan 'teraniaya', adakah hamba2Nya itu mendoakan penindasan, keganasan, kemunduran, rasuah, tidak amanah dan segala macam keburukan yg sedang di'nikmati' oleh negara2 Islam amnya, drp timur tengah, benua Afrika dan Asia? Sekiranya kepercayaan paling dalam kita tidak selari dengan realiti yg amat terang, kita hanya hidup dalam satu penafian yg amat besar. Rasullullah sendiri telah bersumpah demi Zat yg memegang nyawa beliau bahawa 98.7% (yakni 72/73) umat Islam adalah dijalan yg salah. Ya Rabb, semoga aku bukan daripada 98.7% orang2 Islam yg sesat. Wallahu Alam. on RASUAH DAN UMRAH
Anonymous
on 2/23/14


----------

9 BULAN TAK ADA KEPUTUSAN






SPDP Mahu wakil dalam Kabinet Persekutuan
KUCHING: Pilihan Raya Umum ke-13 sudah hampir sembilan bulan berlalu, dan kini Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) mahu kuotanya dalam Kabinet Persekutuan diisi secepat mungkin.
Presiden SPDP T William Mawan Ikom berkata, pihaknya akan mengaturkan pertemuan dengan Perdana Menteri bagi membincang lanjut perkara itu.
"Najib  Razak sendiri ada memberitahu saya bahawa beliau akan melantik seorang daripada Ahli Parlimen kita untuk menganggotai kabinetnya.
"Itulah sebabnya kita tidak terlalu mendesak Perdana Menteri. Kami menyerah kepada beliau (Perdana Menteri) untuk membuat keputusan," katanya pada sidang media selepas mesyuarat tiga jam Majlis Tertinggi parti itu di ibu pejabatnya di sini, Ahad.
Pada PRU13 Mei tahun lalu, SPDP mengekalkan kesemua empat kerusi Parlimen yang dipertandingkannya.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KAH KAH KAH.... kah kah kah..

kah kah kah...SOALAN HAKIKI KURUN INI.... kah kah kah...

kah kah kah...BOLEHKAH ISTERI ROSMAH BUAT KEPUTUSAN... kah kah kah..

kah kah kah..DAH 9 BULAN MENANTI.... kah kah kah..

kah kah kah... SORANG MENTERI DAH LARI... kah kah kah..

kah kah kah... SORANG SENATOR NAK LARI... kah kah kah..

woit... MALAON INI LEBIH BEBAL DARI  MAT NGANTOK... kah kah



---------

JALAN RAYA BAWA KEJAYAAN






PBS ditangguhkan pelaksanaannya, kata ketua pengarah pelajaran

Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang menyaksikan guru-guru membuat bantahan Jumaat lepas akan ditangguhkan perlaksanaannya sehingga notis seterusnya. Ketua Pengarah Pelajaran,  Dr Khair Mohamad Yusof berkata, Jabatan Pelajaran hanya akan memaklumkan keputusan mengenai kajian mengenai PBS selepas Menteri..


SATU LAGI
KEJAYAAN
 JALAN RAYA


----------

CUKONG DATANG KEMBALI





KUALA LUMPUR 23 Feb. - Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) MCA hari ini meluluskan resolusi untuk menerima semula jawatan dalam Kabinet selepas mendapat sokongan majoriti perwakilan. Dalam mesyuarat di Wisma..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BAHAYA DAH SAMPAI... kah kah kah

kah kah kah.. CUKONG DATANG KEMBALI... kah kah



------------