.

Rabu, 22 April 2015

LAGI KESAH BANGANG





Harga naik: Ahmad Maslan salahkan peniaga pro pembangkang



 | April 22, 2015
Peniaga pro pembangkang sengaja menaikkan harga barangan supaya rakyat marah kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) dan mengagalkan hasrat baik kerajaan memperkenalkan GST.


PETALING JAYA: Ahmad Maslan mendakwa peniaga yang sengaja menaikkan harga barangan adalah peniaga yang menyokong pakatan pembangkang.

Timbalan Menteri Kewangan itu mendakwa, peniaga pro pembangkang sengaja berbuat demikian supaya rakyat marah kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).
Katanya, tindakan peniaga itu hanyalah bertujuan mahu mengagalkan hasrat baik kerajaan BN melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).
“Peniaga-peniaga yang sokong pembangkang tidak akan jayakan inisiatif baik kerajaan BN. Mereka suka ‘sabotaj’ ekonomi negara ini,” katanya di status Facebook.

KAH KAH KAH

woit
siapa tahu asal usul
si bangang ni?
macam mana malaon ini
sampai ke bumi ini?
adakah ini anugerah tuhan
atau untuk dijadikan sempadan
kepada anak anak
jangan jadi bodoh macam
ahamad maslan
HASAN MALEK KE2


---------------

TANDA AKHIR ZAMAN









AKHIR ZAMAN
abang tt... bila dah sampai akhir zaman semua jadi hasan malek...satu simbol kebodohan melampau...kah kah kah... makin ramai phd makin ramai master makin ramai ijazah semua jadi bangang.kerana bersengkongkol dengan kemungkaran... sokong yang rasuah atas alasan melayu...

sokong cium tangan kerana jawatan kah kah kah...dah sampai tunduk macam orang jepun pun dah ada kah kah kah ini petanda pembodek ini.petanda pengampu minta sesuatu dari yang berkuasa....kah kah kah tetapi mereka lupa yang berkuasa tu hanya Tuhan...tak kira Tuhan apa...kaum apa...jenis apa...rupa apa...tetapi semua perlu sedar...simbol manusia lebih hebat dari Tuhan...sengaja porak peranda negara majmuk ini...sengaja kacau bilau demi kuasa...

sengaja membuat sesuatu bagi kekalkan kuasa rasuah salah guna kuasa...akhirnya jamaludin jarjis tak bawa apa apa...sebatang kara di liang kubur jugak....jangan kita alpha dalam mengaut segala kemewahan duniawi...kita alpha kuasa Tuhan... tambah lagi perawi menjual agama dengan hukum on SELAMATKAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:34 PM







---------------------

APA PULAK BERITA INI?













  • Rakyat S'wak berang isu salib di PJNorman Goh | 1:13PM Apr 22
    Perbalahan tidak timbul di kalangan penganut pelbagai agama di Sarawak, Sabah.

JENG JENG JENG
kah kah kah
i rest my case mi lord
kah kah kah
good new my lord
kah kah kah
PADAN MUKA



--------------

#KITA LAWAN TERUS MELAWAN








AKSI ANAK MUDA #KITALAWAN SABTU INI DI PAHANG DAN PULAU PINANG
Anak muda #KitaLawan akan meneruskan jelajah ke Pahang dan Pulau Pinang pada Sabtu ini 25 April 2015 bagi membangkitkan semangat rakyat di kawasan utara dan pantai timur tanahair untuk melawan pelaksanaan GST dan seterusnya untuk turun beramai-ramai ke Kuala Lumpur pada Himpunan 1 Mei 2015.
HIMPUNAN #KITALAWANGST VERSI PAHANG
Selepas kejayaan Himpunan #KitaLawanGST di Johor Bahru pada 11 April 2015, Himpunan #KitaLawan di Pahang akan memberi tekanan dan peringatan secara langsung kepada Najib Razak bahawa kesabaran anak muda ada batasnya. Anak muda tidak gentar untuk berhadapan dengan beliau dan beraksi di negeri kelahiran beliau bagi menghentikan kerosakan dan kehilangan harta negara.
Ketika kewangan negara dalam keadaan tenat, dasar-dasar yang menindas dan menzalimi rakyat yang diperkenalkan oleh pentadbiran Najib Razak seperti pelaksanaan GST adalah amat menjengkelkan sedangkan beliau dan kroni terus hidup bermewahan.
Anak muda menyeru khususnya rakyat Pahang dan pantai timur yang ditekan dan diperdayakan oleh kepimpinan Najib Razak untuk bersama-sama menyuarakan kemarahan mereka pada Himpunan #KitaLawanGST #UndurNajib versi Pahang di hadapan Pasarayaku, Temerloh pada 25 April 2015.
KAYUH BANTAH #KITALAWANGST VERSI PULAU PINANG
Manakala anak muda #KitaLawan di Pulau Pinang akan meneruskan aksi Kayuh Bantah #KitaLawanGST #BebasAnwar pada Sabtu ini dengan mengelilingi Parlimen Permatang Pauh. Kami mengajak semua untuk bersama-sama kayuh atau bermotosikal sebagai tanda bantahan terbuka terhadap pelaksanaan GST.
Aktiviti berbasikal ini akan bermula dari Jalan Sama Gagah, DUN Permatang Pasir pada jam 4.00 petang dan seterusnya akan melewati DUN Seberang Jaya dan DUN Penanti bagi perjalanan sejauh kira-kira 20 kilometer.
Aksi kayuhan anak muda ini juga akan memperingatkan rakyat Permatang Pauh bahawa selepas 17 tahun sejak tercetusnya kebangkitan Reformasi, mereka kini sekali lagi dihukum kerana memilih jalan untuk menentang kerakusan UMNO.
Rakyat Permatang Pauh menjadi harapan rakyat Malaysia bagi mengangkat suara rakyat dan anak muda bersedia untuk bersama-sama dengan mereka bagi meneruskan perjuangan melawan penindasan dan kezaliman pemerintah terhadap rakyat Malaysia.
Lagi ditekan, lagi #KitaLawan!!
#1Mei1Juta #KitaLawanGST
22 APRIL 2015
SEKRETARIAT KITA LAWAN




-------------

SELAMATKAN MELAYU








KONPIRASI
siapa juru reka KLIA
siapa juru bina KLIA
ini kerja  FREE MASON
ini kerja padri 
ini kerja yahudi
ada agenda  terpendam
untuk menggugat akidah 
orang melayu islam
rupa bentuk KLIA
adalah salib


NOTA
patutlah makin ramai
orang melayu islam
gunakan KLIA 
untuk naik kapal terbang

---------------------------

SATU LAGI JENIS GILA






GILA BERMACAM MACAM




Cam mano nk eja ko*e? Camna nk eja pan*a*? Pening2, Dewan Bahasa kena pikir pasni. on MACAM MACAM PUNYA GILA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/21/15







---------------

YANG DI TUNGGU TUNGU






KOMENTAR
mahathir tidak akan berhenti
makan dua pekara akan berlaku
1 - najib tangkap mahathir
2 - najib letak jawatan

kita lihat dan tunggu

Najib tindas kakitangan kerajaan
 | April 20, 2015
Ramai kakitangan kerajaan tidak lagi menyokong UMNO bahkan ada juga menyertai pembangkang malah menjadi calon pilihan raya selepas bersara.

PETALING JAYA: Pentadbiran Najib  Razak telah memusnahkan kepercayaan dan sokongan kakitangan kerajaan kepada UMNO/Barisan Nasional.
Mahathir Mohamad mendakwa, golongan berkenaan merasakan jasa mereka tidak lagi diperlukan dan tidak dihargai apabila Perdana Menteri lebih percaya dan melantik orang luar untuk merancang pembangunan negara.
Katanya, ramai kakitangan kerajaan tidak lagi menyokong UMNO dan ada juga menyertai pembangkang malah menjadi calon pilihan raya selepas bersara.


KAH KAH KAH

woit
madey selalu bawa berita
semua berita baik
berita tibai najib
harap perang ini
akan berpanjangan
lagi lama lagi baik
rakyat jadi meluat
nak hasut jadi senang

KAH KAH KAH




------------------

JANGAN JADI PENING




KOMENTAR
perlawanan politik bodoh
perlawanan politik yang mudarat
perlawanan politik pendek akal
perlawanan politik pendek nafas

Alvin Tan bikin video azan bermuzik untuk masjid Malaysia



Personaliti kontroversi Alvin Tan sekali lagi mencuri perhatian ramai dengan video terbarunya – kali ini beliau melaungkan azan tanpa memakai baju dengan diiringi petikan organ. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/alvin-tan-bikin-video-azan-bermuzik-untuk-masjid-malaysia#sthash.721mjv8n.dpuf

KAH KAH KAH

woit
bangang dan bodoh ni
ada macam macam
ini satu contoh terbaik
satu ingatan untuk 
anak anak muda 
yang pening kepala
kerana kedaaan sekarang
JANGAN JADI PENING









--------------

NAJIB WAJIB JAWAB PERTRANYAAN MAHATHIR





KOMENTAR
mahathir tanya najib
siapa beri arahan sirul bunuh altantuya
siapa upah sirul
siapa upah azilah
bunuh altantuya

mahathir tanya pada najib
bukan tanya pada kerajaan

altantuya penyedap najib
bukan penyedapa kerajaan
kerajaan tak terlibat dalam kes ini
yang terlibat  dan di tanya
ialah najib bin abdul razak

kes ini TIDAK ada sangkut paut
dengan kerajaan malaysia
najib sebagai perdana menteri
ini bukan masalah perdana menteri
ini kes bunuh pribadi
yang dikatakan najib terlibat

justeru mahathir bertanya



Syed Hamid: K'jaan perlu jawab  Mahathir

Syed Hamid Albar menggesa kerajaan tampil menjawab segala dakwaan dikemukakan bekas perdana menteri, Mahathir Mohamad terhadap Najib Razak.

Dalam tulisannya di Facebook, Syed Hamid berkata, kerajaan tidak harus berdiam diri dalam perkara itu


KAH KAH KAH

woit
pelik mamat ni
pasal apa kerajaan
wajib jawab kes ini
bukan kerajaan yang 
sutut altantuya
najib yang sutut
bukan kerajaan yang bunuh
pasal apa kerajaan
kena jawab
APA PUNYA TUUUR


------------

SAKAR - SAJAK KARTUN








--------------

NAJIB DAN ROSMAH DIHINA








Tempo tumpu gaya hidup mewah Najib

Kunjungan  Najib Razak ke Indonesia bakal disambut dengan laporan sebuah majalah paling berpengaruh di republik itu berhubung gaya hidup mewah beliau dan isteri, Rosmah Mansor.

Rencana bertajuk “Hidup mewah sang perdana menteri” itu ditampilkan dalam laporan khas majalah Tempo sempena ulangtahun ke-60 Persidangan Asia Afrika yang akan dihadiri Najib, Khamis.



KAH KAH KAH

woit
saman jangan tak saman
harakah kena saman
kalau tempo tak disaman
ertinya pemimpin melayu islam
sedang dihina 
oleh orang jawa
ini penghinaan 
yang amat hina
kah kah kah
APA PUNYA JOWO



---------------

KEBAB DAN MURTABAB






 KEBAB DAN MURTABAB





RESPON KEPADA AMARAN IGP: ANAK MUDA #KITALAWAN AKAN TETAP BERHIMPUN 1 MEI 2015

Saya merujuk kepada kenyataaan Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara yang meminta supaya pihak Sekretariat #KitaLawan mendapatkan kebenaran daripada pihak polis untuk Himpunan 1 Mei 2015 dan sekiranya gagal, penganjur akan berhadapan dengan tindakan undang-undang.

Kenyataan beliau seolah-olah memperkecilkan Perlembagaaan Malaysia yang menjamin hak semua rakyat untuk berhimpun secara aman. Saya ingin mengingatkan beliau bahawa bukan sahaja rakyat tidak perlu mendapat permit polis untuk berkumpul, malah notis 10 hari seperti dalam Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman telah diisytiharkan bercanggah dengan Perlembagaan oleh Mahkamah Rayuan dalam kes saya berkenaan Himpunan Black505.

Saya juga ingin merujuk kepada syor yang dikemukakan oleh Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) dalam Laporan Tahunan SUHAKAM 2014 yang menyebut bahawa “polis perlu jelas mengenai peranan mereka dalam perhimpunan awam, iaitu terhad kepada pengurusan dan kawalan lalu lintas bagi memudahkan orang ramai.” 

SUHAKAM juga mengingatkan bahawa mana-mana himpunan tidak perlu mendapat kebenaran pihak polis.
Anak muda #KitaLawan telah buktikan dalam himpunan-himpunan sebelum ini bahawa himpunan berjalan dengan aman dan lancar jika tiada sekatan atau provokasi mana-mana pihak. Kami harap pihak polis dapat memberikan kerjasama dan menjalankan tanggungjawab yang sepatutnya untuk mengawal lalu lintas bagi memudahkan dan menjamin keselamatan peserta Himpunan 1 Mei 2015.

Ugutan KPN bahawa tindakan akan dikenakan terhadap #KitaLawan adalah bercanggah dengan semangat Perlembagaan Malaysia dan tidak sesekali melemahkan semangat anak muda untuk terus berhimpun pada 1 Mei 2015 bagi membantah pelaksanaan GST.
Lagi ditekan, lagi #KitaLawan!!

NIK NAZMI NIK AHMAD
KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN




-------------