.

Khamis, 15 September 2016

SIAPA CIPLAK APA







TERANG BULAN

MACAM 

PERNAH DENGAN

KAH KAH KAH



SIAPA ADA NAMPAK AHMAD MASLAN







SIAPA TAHU

DIMANA ILANG

AHMAD MASLAN

BETUL KE DIA

JADI CHEF

LE NASI GORENG

MAXIM OF PARIS

BERI TAHU

AHMAD BAHAWA

MALAYSIA JADI

SEDIH TANPA

LAWAK DIA




-------------

CUKONG MULA SUSAH HATI






CUKONG

SUSAH HATI

TAPI BELUM

LARI LAGI





Kajian: Peniaga Cina hilang percaya prospek ekonomi negara

Kajian yang dijalankan oleh Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Malaysia (ACCCIM) mendapati sebahagian besar ahli komuniti perniagaan Cina mempunyai pandangan yang suram berhubung prospek ekonomi negara pada tahun 2016 dan 2017.
Ini di sebalik jaminan daripada kerajaan bahawa Najib mampu mengemudi negara melalui ekonomi yang mencabar.
"Bagi tahun 2016, seramai 76.1 peratus daripada responden menyatakan bahawa mereka sama ada pesimis (19.1 peratus) atau agak pesimis (57 peratus)," kata laporan itu, yang dikeluarkan hari ini.
Laporan bertajuk 'Laporan siasatan ACCCIM mengenai keadaan situasai Malaysia bagi separuh pertama 2016' menyatakan hanya enam peratus daripada responden yakin atau optimistik dengan 2016, manakala 17.9 peratus lagi lebih kurang optimistik.
BILA CUKONG

LARI MAKA

BANI KETUANAN

MELAYU MATI





-------------

BETUL TIDAK APA TT CAKAP?








BETUL  TAK?

APA TT CAKAP

SPR SEDANG 

MERANCANG

UNTUK PASTIKAN

NAJIB MENANG

BESAR PRU14

KOMENTAR
sempadan akan diubah
sempadan akan dialih
untuk pastikan najib menang
dari awal  telah diberitahu
bahawa beluma ada terjadi
dalam negara dunia ketiga
kerajaan yang zalim berubah
hanya melalui pilihan raya

persempadan semula ini
akan dibantah
bersih akan bantah
100 pengundi akan bantah
tapi spr milik najib
mahkamah milik najib
semua sia sia
persempadan baru akan wujud

ingat kali akhir persempadan
pada tahun 2004
apa jadi?
mat sabu kalah
mahfuz kalah
dan dolah bdawi mennag besar

ini akan diulangi pada pru14
yakin lah najib akan menang bersar

NOTA
pada pru14 ini malaysia
akan buat sejarah dunia
apabila kerajaan akan diubah
melalui proses undi




























Cadangan tukar sempadan p'raya di KL, Terengganu

Sempadan pilihan raya untuk 11 kawasan parlimen di Kuala Lumpur akan bertukar, berdasarkan cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)
Terengganu menyaksikan cadangan kesemua lapan kerusi diubah, sementara Johor menjadi negeri paling banyak perubahan dicadangkan, iaitu di 21 daripada 26 kerusi.


Ini diikuti Selangor (18 daripada 22 kerusi terjejas) dan Perak (17 daripada 24 kerusi terjejas).

Untuk Sabah, perubahan dicadangkan untuk 15 daripada 35 kerusi parlimen.

Tiada perubahan untuk Perlis, Putrajaya dan Labuan.

Maklumat ini berdasarkan notis SPR di akhbar-akhbar utama hari ini, yang disiarkan bawah Seksyen 4, Bahagian II, Jadual ke-13 Perlembagaan Persekutuan.

Antara lain, ia menyenaraikan jumlah pemilih dicadangkan setiap kawasan, perubahan nama dan sama ada sempadan kawasannya diubah.

Orang awam boleh menyemak dan membuat bantahan terhadap cadangan itu sehingga tamat waktu bekerja pada 14 Ogos depan.

HANYA SATU

JAWAPAN

SATU JUTA

TURUN DEMO

KE DATARAN

BERSIH5

-----------

ESOK 16 SEPTEMBER







ESOK JUMAAT

16 SEPTEMBER

CHIN PENG

MENINGGAL 

 16 SEPTEMBER

ESOK SEKOLAH 

AKAN CUTI 

PASAL APA

SAJE TANYA

MANA TAHU

MEMPERINGATI?




-----------

DENGAR APA KATA PEGUAM NEGARA





SILA DENGAR

L0RETTA LYNCH

PEGUAM NEGARA

AMERIKA


SATU JUTA KE DATARAN MERDEKA








TURUN 

KE JALAN RAYA
 SATU JUTA

KE DATARAN

MERDEKA



---------------

HUTANG NEGARA LAPORN BANK NEGARA




F.BOOK


HEBAT Najib Razak urus tadbir kewangan negara (y).. Hinggakan hutang KERAjaan BN dah melampaui SATU SETENGAH KALI GANDA baki Rizab Bank Negara yg tinggal skrg..
PANGKAH LAH LAGI BN !!!.. UNDI LAH LAGI BN !!!
Rakyat M'sia sememangnya kaya raya berada di landasan yang betul DAN TAK KESAH kos sara hidup tinggi akibat gara2 GST 6%, hutang negara terus meningkat, penyelewengan, rasuah terus berleluasa, korang TETAP SETIA PANGKAH BN..
TAHNIAH BN (y)








































---------------

ULAR MAK TAK FAHAM BAHASA INGGERIS







MANA PERGI

ULARMAAK

NAPA SENYAP

ORANG ISLAM

IKUT BUDAYA 

ORANG KAPIR

SAJE TANYA

SELALU CEPAT

KELUAR FUKWA

KALI INI NAPA

SENYAP TIKUS


Chinese Muslims celebrate lantern festival at Ipoh mosque

 | September 10, 2016
In principle, nothing to obstruct Chinese Muslims from celebrating festivals such as Chinese New Year and winter solstice, says association president






PETALING JAYA: The mosque at Tasek Jaya park in Ipoh will be lit up with lanterns tonight by a group of Chinese Muslims seeking to show that Muslim converts can retain their culture and still remain Muslims.
Malaysian Chinese Muslim Association president Prof Taufiq Yap said the Chinese lantern festival (Mid-Autumn Festival) was celebrated by all as it was a cultural event and had nothing to do with religion.
“In principle, there is nothing obstructing Chinese Muslims from celebrating cultural festivals (such as Chinese New Year and Tang Yuan, the winter solstice festival) which do not go against the tenets of Islam,” he told The Star newspaper.
Chinese Muslims also took part in Cheng Beng, the tomb-sweeping festival where Chinese families clean the graves of ancestors. “However, we abstain from rituals such as offering incense as that involves faith,” said Taufiq who became a Muslim 33 years ago.

WOIT

ULARMAAK

SENYAP KERANA

TAK DAPAT

BACA INGERIS

KAH KAH KAH



-----------

JANGAN LUPA MALAM INI DI PETALING JAYA





INI MALAM

SAMA DENGAN

MALAM JUMAAT

TT BUAT 

LAWAK POLITIK




------------

HANYA JAGUH KAMPONG








ALI TINJU

HANYA JAGUH

KAMPONG?

PUUK KRAAK

DUUB BRAAK

MUUNT TRAAK

CIIIP PRAK

MERDEEE


















Senaman punggung: Ali Tinju gengster kampung, tidak layak cakap pasal demokrasi

Khairuddin Abu Hassan membidas kenyataan Presiden Gerakan Merah Mohd Ali Baharom yang mahu mengadakan 'senaman punggung' di hadapan rumah Maria Chin Abdullah sebagai satu ugutan yang tidak  berlandaskan demokrasi.
 Beliau berkata, pemimpin gerakan baju merah itu hanya seorang penyangak dan gengster kampung yang tidak layak untuk bercakap soal demokrasi dan undang-undang.
"Penyangak dan gangster kampungan Ali Tinju berperangai macam orang yang tidak bertamadun dan kini dia nak bercakap mengenai amalan demokrasi serta keluhuran undang-undang?
"Jangan nampak samseng dia saja.. nak asyik jual nama bekas tentera untuk mengugut orang lain," tegasnya dalam satu kenyataan hari ini.
Khairuddin membuat kenyataan demikian ekoran semalam, Presiden Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia (Gerakan Merah) yang dipimpin Ali Baharom atau lebih dikenali sebagai Ali Tinju mahu mengadakan 'senaman punggung' di hadapan kediaman Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah pada 19 September ini.
Maria sebelum itu mengumumkan akan menganjurkan himpunan Bersih 5 bagi tujuan bantahan persempadanan semula kawasan pilihan raya.
WOIT

NAK BUAT 

TARI BONTOT

DAH DAPAT

TAULIAH DARI

MAT JAMAL?

KALAU JAMAL

TAK SETUJU

WAJIB BATAL

KAH KAH KAH



--------------

ULAR DALAM SEMAK






TAHNIAH


KOMENTAR
inilah contoh alim ulamak
yang mebawa kesejahteraan umat
bukan hanya suka berfatwa
suka haram sana-haram sini
saolah-olah mereka online dg tuhan
saolah-olah mereka wakil tuhan
saolah-olah mereka dipilih tuhan

NOTA: kes bauksit di kuntan
ular dalam semak
senyap makan dedak

Ulama Indonesia keluar fatwa haram bakar hutan

JAKARTA - INDONESIA. Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa yang mengharamkan masyarakat Islam di negara ini membakar hutan dan tanah gambut dengan sengaja, semalam.

Memetik laporan Nasional Kompas, Pengerusi Fatwa MUI, Profesor Huzaemah Yanggo berkata, pengharaman itu susulan pembakaran yang bersifat merosak dan merugikan kawasan sekitar.

"Perbuatan membakar hutan dan tanah gambut yang akan menyebabkan kerosakan, pencemaran kawasan sekitar, kerugian ekonomi, menjejas kesihatan dan kesan-kesan negatif lain adalah haram," katanya.

Dalam pada itu, pihaknya yakin fatwa terbaharu itu akan membantu mengubah kebiasaan membakar tanah gambut secara haram.


WOIT

GENG FUKWA

DIMALAYSIA

AGAMA APA?

SAJE TANYA

KERNA MEREKA

SUKA HARAM

ITU DAN INI

BAGI SUSAH

ORANG RAMAI

TAPI KES 1MDB

SENYAP TIKUS



----------------

MAK BADAK PERGI SHOOPING







F.BOOK

SHARE 4 CHANGE
Lebih 50 tahun kita dirompak. Share kartun ini, Anda boleh mengubahnya!
More than 60 years we have been Robbed. Share this cartoon, You can change it!




















------------

BILA PAS AKAN SAMAN?




SARAWAK REPORT VERSI ISLAM
semoga allah percepatkan hukum hudud al hadi kluk klak..semoga sultan pun dihukum sama. sultan bukan setan dan sultan bukan mulia disisi tuhan..yang teramat mulia hanya la al hadi..sehingga kini hadi gagal menyaman sarawak report..ini bukti hadi kluk klak masih ada kasih dan sayang terhadap insan kafir..

moga2 sarawak report masuk islam versi al hadi kluk klak...kalo yg halang sultan itu adalah bangsa johor, makanya warga bangsa johor itu wajib redha dgn hukuman itu kerana tanah air bangsa johor adalah hak mutlak sultan dan keturuan sakanya..hukum menghalang wajib dimasukkan kedlm silibus sekolah bangsa johor.. on WAJIB DISEBAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/14/16

SIBUK SIBUK SIBUK
Kau silap tt...dari maklumat yang boleh dipercayai....geng pas tu dah siap semua dokumen untuk saman serawak report...oleh sebab haji hadi, ton ton blue film dan abaduh sibuk....jadi dokumen tu telah diberikan kepada seorang ahli pas dari ranting kg laklok untuk diserahkan kepada queen counsel tetapi ahli pas tu tersalah beri kepada queen elizabeth....itu sebabnya dan tarikh penghantaran saman tu ditangguh pada bulan depan...kahkahkah. on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16

90 JUTA TAK CUKUP
90 jota mana cukup? Tunggulah 90 billion barulah pak serban boleh cakap amerika nak bunuh bangsa serban, suruh amerika senaraikan nama calon pru/park Dan yang paling sadis bila hari selasa dijadikan cut I umum.Sekurang-kurangnya cuti umum hari selasa boleh dijadikan alasan kenapa tidak dapat buat tindakan saman-menyaman on SUDAH CUKUP SATU BULAN
Anonymous
on 9/14/16

MENCANDAT SOTONG
Kepandainya bila dilaut hanya pandai mencandat sotong, bila jejak kaki didarat dia hanya pandai pelevel jelek orang lain.APA diharap ular dalam semak yang hanya menyemak INI, dapat tampuk kuasa hanya sepenggal, tahu but amanat yang hanya memecah belahkan perpaduan melayu.Dia hanya mampu mendedak dipotarjaya saja LA. on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16
KARUNG 90 JUTA
Kalau SAMAN habis lah duit KARUNG 90 JUTA kaya cukup sepuloh keturunan pun tak habis Tak payah kerja DBKL sudah kaya , pandai lah HAJI HADI ini KARUNG banyak apa ada susah MASYOOOOOKKKKKKKKKKKKKK....... on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16

ADA KARUNG
Orang KAYA tak suka buat bising bising lah Nak buat apa bising bising kalau KARUNG ada kat rumah Standard kan Yang BODOH nya kawan kawan ikut sana sini tapi miskin papa kedana tak ada KARUNG pulak BODOH bukan ke salahan , Tapi RUGI lah kalau lain dapat KARUNG yang lain makan KANGKONG Melayu Melayu PAS lah yang NGOK!!!! on SUDAH CUKUP SATU BULAN
Anonymous
on 9/14/16






-------

SILA TEKA SIAPA CAKAP






KAH KAH KAH



sila teka 

siapa cakap



"Saya konsisten dengan pengumuman sebelum ini dan selagi mereka tidak mengikuti undang-undang kita akan turun memprotes tetapi jika mereka ikut undang-undang kita tidak akan campur," kata Jamal.
Pada 23 Julai lalu, Jamal telah melafazkan janji akan membawa himpunan Baju Merah versi kedua untuk berdepan dengan Maria jika BERSIH 5 diadakan.
Malah, Jamal turut menganggarkan lebih 300,000 orang akan turun dan 'memerahkan' Kuala Lumpur pada hari berkenaan.






----------------