Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 25 Disember 2011

BERAT MATA MEMANDANG - BERAT LAGI PEHA MENAMPUNG




HARAPAN UNTUK BERJALAN







DARI FACEBOK RONASINA KARTUNIS:


ada 1 grup datang ke rumah kami jumaat lepas menyumbang cek Rm3k.bila aku tanya dari mana mereka tahu Hope2Walk mereka kata ada pengumuman di gereja mereka tentang kami dan dimohon agar membantu kami.ternyata ehsan melangkaui batas agama



BERAT LAGI PEHA MENAMPUNG





WARGA FELDA - AWAS BERJAGA JAGA




SANTA DATANG BAWA SANTAU








BONUS BUKAN GULA GULA
– berita hairan

KOTA BHARU: Pemberian bonus dan insentif produktiviti sebanyak RM102.58 juta kepada 95,949 peneroka FELDA di seluruh negara bukan 'gula-gula' oleh kerajaan untuk memancing undi peneroka, kata Pengerusinya, Isa Samad.

Beliau berkata, pemberian bonus dan insentif yang diumum Najib Razak, kelmarin adalah bagi meringankan bebanan peneroka, terutama membuat persediaan menghadapi musim persekolahan minggu depan.

“Kalau ikutkan pembangkang, mereka sentiasa berusaha mempengaruhi peneroka dengan pelbagai perkara negatif.

“Tahun lalu, kerajaan turut memberikan bonus kepada peneroka FELDA dan ini adalah usaha berterusan kita menyediakan segala kebaikan kepada peneroka, bukannya sebagai ‘gula-gula’.

“Perdana Menteri sudah banyak melakukan transformasi terhadap FELDA sehingga menyaksikan ramai anak peneroka berjaya dalam pengajian serta bidang yang mereka ceburi.

“Kalau pembangkang kata ini (bonus) adalah ‘gula-gula’ dari kerajaan... itu tidak betul kerana ia memberi banyak faedah kepada peneroka, terutama menghadapi musim persekolahan baru yang sudah tentu memerlukan sumber kewangan bagi membeli pelbagai keperluan persekolahan anak,” katanya kepada selepas memberi penerangan kepada peneroka rancangan kemajuan tanah itu di sini, semalam.

Beliau mengulas insentif diumumkan Najib, kelmarin, yang akan menyaksikan 60,584 peneroka menanam semula getah bersama FELDA menerima bonus maksimum RM1,200 seorang, manakala 2,500 peneroka yang tanaman mereka diserang penyakit menerima RM400 seorang.

Isa berkata, pembangkang sejak 1970-an cuba menanam sikap tidak berterima kasih kepada kerajaan di kalangan peneroka sehingga ada antara mereka terpengaruh.

“Sejak zaman Abdul Razak, kerajaan sudah berusaha untuk meningkatkan pendapatan rakyat dan sekiranya tidak ada pemimpin seperti Allahyarham, sudah tentu tidak ada tanah rancangan FELDA seperti sekarang. Oleh itu, tiada sebab mengapa peneroka FELDA harus menolak kerajaan,” katanya.

Ditanya mengenai serangan pembangkang terhadapnya, Isa berkata, beliau sudah terbabit politik lebih 35 tahun dan arif dengan sikap pembangkang serta sudah lali dengan serangan peribadi mereka.

NOTA:
tanah felda akan dijadikan harta untuk bursa saham
tujuannya ialah untuk memungut dana untuk pru13
gerombolan perlu 2 atau 3 bilion ringgit untuk pru`13
towkay china semua sudah lari
taib mahmud tak bagi lagi duit
maka tidak ada jalan lain gadaikan harta orang kampong

bonus 1000 ringgit ini adalah rasuah untuk beli undi
ini bukan undim pilihanraya
ini undi mesyuarat tergempar felda
ramai ahli felda tak setuju harta mereka di masukkan ke bursa saham

kalau tanah felda ini diamsukkan ke bursa saham
maka sesiapa saja boleh beli saham
dan akhirnya memiliki takanh ini

NOTA:
bulan febuarari
kaum keluaarga dan kerabat felda akan turun berdemo
anak anak muda bersedia tunggu bila dan dimana
pada ketika in
i ANAK sedang pergi merayau ke felda felda
memberi penerangan akan mengingatkan warga felda agar jangan kena tipu

NOTA:
inilah contoh melayu jual melayu
ini lah contoh ketuanan melayu
india tak jual melayu
china tak jual melayu
kadazan tak jual melayu
yang jual melayu ialah melayu sendiri
yang jual melayu ialah gerombolan!



KETAWA LAH KAMU SEBELUM KAMU DI KETAWAKAN













You’ve seen Time Out Comedy Thursday, you’ve laughed at KL’s biggest and best regular stand-up night. Now it’s time to see the unacceptable underbelly of comedy in Kuala Lumpur.

These are the acts that Time Out KL can’t show at Comedy Thursday, the men who say what shouldn’t be said. They are sick, they are twisted, and they are out for a night of laughs that WILL offend… or your money back.
Who are these men of sick and twisted minds? No less than social commentator and local icon Patrick Teoh, the outspoken Hishamuddin Rais, and the artist-cum-satirist Jit Murad.

And as if that wasn’t enough we’ve got the sickest and most twisted acts from Comedy Thursday, as you’ve never seen them before: Malaysians Phoon Chi Ho and Alfred Loh, and North America’s Joe Christin and Steve Northcott. Your host for the night is YBG Tan Sri Matthew Sally, who promises an evening that is not for the weak-willed or simple-minded. Come and be challenged, come and be made to think, come and laugh. We are sick. We are twisted. But we’re also mighty funny.

TICKETS: RM25 on the door, RM15 with Time Out Comedy365 pass*





KETAWA TAHUN HADAPAN






NOTA:
sebelum ketawa diharamkan
sebelum ketawa kena cukai
sebelum ketawa diaktakan
sebelum ketawa di isakan
beli tiket dan kah kah kah

BERGUMBIRALAH BILA PENCERAHAN SAMPAI




KEGUMBIRRAN ANAK SEMUA BANGSA





PENCERAHAN DARI PEMBACA


ko memang tak kan mengaku murtad.. tp cara kelakuan dah murtad. Tu la suh solat malas ngaji tak mau. Apa lu ingat tau smua benda lu org hebat la. Kenapa tak baca Tafsir Quran,sejarah nabi Muahamad, sejarah sahabat org2 soleh??? malas?? tak minat?? poraah Iman tu dalam hati diterjemah oleh perlakuan. Syurga itu benar neraka itu benar.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

Apa pnya banggang kadang2 pemikiran manusia..sedeh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

tt nih bukan semayang punye orang.. tak yah lah susah2 nak terang kan pada dia.. kalu semayang punye org tak tulis nye dia macam nih..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

...terrrrrrrserlah kejahilan lu tt..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



...wehhhh bro tt kalu tk mengaji agama jngn bagi tau dekat org,,duduk diam2....nampak sangat jahil
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

samdullll la luuu...macm mahaded la lu ..pndai cite agama tpi hampehhhhhhhhhhh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

My cock is much bigger than yours, My cock can walk right through the door With a feeling so pure... It's got you screaming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar.

My shit stinks much better than yours, My shit stinks right down through the floor. With a feeling so pure, It's got you coming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial.

We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Can't you see that I love my cock? Can't you see that you love my cock? Can't you see that we love my cock? We're the regulators that de-regulate We're the animators that de-animate We're the propagators of all genocide Burning through the world's resources, then we turn and hide Were See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



alahai...Tanpa Nama 24 Disember 2011 8:25 PTG. Mana aku kata org islam takut santa claus. tengok betui2...aku kata orang2 alim yg tak tipu tak dosa... hang mana punya? apasal hang sakit padahal bukan kamu ni? aku sambung org islam yang mana cakap betul yang mana cakap tipu? Aku pun tak tau. itupasal aku tanya bro.... belum tau nak PTUI aku ni apasal? Ada ke aku kata politikus mana? Ini nak bantai PKR la DAP la UMNO la....aduh! bangang betui...lagi aku konfus ni! sapa benar sapa tipu...PTUI depa!
By Anonymous on KANTOI MANTOI - KAH KAH KAH on 12/25/11

Why and when the Christian Church selected DEC-25 for Jesus' birthday? The actual birthday of Jesus was forgotten by the early Christian movement. Various groups at the time celebrated his birth on JAN-6, APR-21, MAY-1 and on other days. By the 4th century, the church selected the approximate time of the winter solstice as the date to recognize Jesus' birth. They picked up this date from Pagan sources. As luck would have it, the autumn equinox about SEP-21 might have been a more accurate choice.

About the reason for the season: the winter solstice: The winter solstice occurs about DEC-21 each year. It is the day of the year when the night is longest and the daytime shortest. It was a time of high anxiety throughout the Northern Hemisphere. For the previous six months, the daylight hours had been progressively shortening and the noonday Sun had been progressively lower in the sky. There was a fear that the Sun would continue this trend, that the cold season might continue forever, See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11


aramak... kalau ikut kajian ilmiah, dan bukti2 logikal ketika Nabi Isa Alaihissalaam dilahirkan... mmg tak logik 25 Disember... sbb time tu para penternak dan biri2 dia orang semua tengah kat luar... so tak lojik la musim sejuk time tu. lepas tu pulak, kalau tak silap pendengaran saya, 25 dis ni dirembat oleh Paul dari harijadi Heracles dan Mithras... dan dijadikan tarikh lahir Nabi Isa...

... So, rasa2 kot2 penulis blog buleh kaji lagi pasal benda ni sebelum buat penulisan? Bukan saya marah, just suruh buat kajian dulu. kot2 jumpa fakta2 yg lagi benar? saya sendiri pon dok lajar ni
By Sudara Jawa on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT, sila tanya pada semua pembaca, zul nordin, harussani dan hasan ali : kecoh2 pasal aqikah, pasal kristianisasi tapi gembira yg amat tiap2 tahun 25dec cuti seluruh malaysia. majoriti ke penganut kristian kat malaysia nie sehingga negara mengiktiraf perayaan kristian kena cuti seluruh negara. nie asik2 semua kecoh org tu murtad, org nie tak da aqidah.

TT sarankan pakai kondom, habis kena kondem. masing2 yg islam Allah dah larang zina, buat jugak, pastu pi buang anak celah tong sampah...babi yang tak nikah pun sayang anak. bila org bagi pandangan jgn la melenting mcm la kau lebih Islam berbanding org lain. belum lagi kena hujahan org yg cakap "aku tua 3tahun dari Allah". sebab tu manusia makin tinggalkan islam. duit zakat entah ke mana, di beri pada fakir pun ciput gile.

last2 bantuan dari kristian lagi besar. malu la sikit. nabi dulu xda pun kad pengenalan, xda pun status agama dalam kad, tapi zaman tu la islam paling unggul. xtindas atau hina agama lain. zaman sekaarng terutama See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



aku xnak komen pasal betul atau tak statement si TT. tapi aku masih tercari2 jawapan, kenapa setiap tahun 25 dec malaysia akan cuti. yg aku tahu perayaan akan dapat cuti bila majoriti rakyat anuti ataupun perayaan bagi bangsa.

malahan ada sesetengah perayaan akan dapat cuti mengikut negeri, bukan ikut negara. tapi negara malaysia yang islam ini, dari dulu kini dan selamanya akan bercuti pada hari natal.

cuti apa agama pun jasad tu akan gembira. tapi heboh bab akidah. sedangkan tak kaji adakah Kristian itu majoriti sejak dulu di malaysia? hasan ali dan harussani yg bising2 pasal kristianisasi pun tak penah nak tanya gomen kenapa aku bercuti pada hari krismas. butoh la korang
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

lembu punya susu sapi dapat nama, shahrizat punya lembu NFC dapat nama, Jesus punya hari, santa klaus dapat nama....
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

the best TROLL at the end of the 2011 from TT.....tekan la keyboard korang tu sampai lebam komen kat sini...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT- mereka yg kondem ini mcm pendeta bani israel..mereka sahaj betul dan nabi zakaria yg salah! Gua dah tunjuk bhw perayaan krismas ni takde kaitan dgn mithras..diorang ni semua fikir hanya tahu nk murtadkan org.

Kita tak mahu sama sebagai kristian tetapi Nabi Isa milik kita dan dia masih hidup.tak salah kita nak mengembirakan hati Baginda yg hidup. Nabi Isa adlh Nabi Allah,kekasih Allah,menyintai allah turut harus menyintai rasul.. Salam maulidur rasul isa..rasul allah!
By shah on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

free thinker/mason...
By lo on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

Mmg takde salahnya pun...cuma cara penyampaian ko nih mcm org tak berakal...tak melambangkan Islam sejati...kalau dah sosialis, free thinker tak perlu la nak ajar org Islam lain...janggal sgt bunyi nyer...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

walaupun sy berbangsa melayu tp sy mmg tak miss sambut krismas dan berkunjung ke perkampungan orang2 iban setiap tahun.tak salah kalo kita ucap merry krismas tp sy tetap tak caya ini lah hari kelahiran nabi isa sbb sy lbh percayakan fakta beranding tradisi.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

God Jul! HAPPY CHRISTMAS, ISHAM.... Great & bountiful new year to you too........ During this festive mood, it's best to just celebrate rather than getting "some" people involved. It's harder than it seems... Imagine someone trying to change you, to be like them. The same with you trying to open their minds and be more ...like you..
By cafe' lorong on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

sorry bro, gua tak sokong lu kali ni. berpegang pada kerpcayaan. lu ada kepercayaan lu, gua ada kepercayaan gua.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA




PELBAGAI WARNA UNTUK PILIHAN






SUAMI BERISIKO HIV PATUT GUNAKAN KONDOM –meloya

KOTA BHARU 24 Dis. - Para suami yang mengetahui diri mereka terdedah kepada risiko jangkitan HIV akibat seks dengan pelacur di sempadan ataupun berkongsi jarum suntikan dadah diminta memakai kondom semasa membuat hubungan kelamin dengan isteri.

Presiden Majlis Aids Malaysia, Mohd. Zaman Khan berkata, adalah penting untuk mereka berbuat demikian demi mengelak risiko jangkitan HIV kepada isteri dan anak yang mungkin dikandung.

Menurutnya, statistik terkini menunjukkan wanita menjadi kumpulan sasar utama yang terdedah kepada jangkitan HIV apabila ia meningkat daripada 1.2 peratus pada 1990, 9.4 peratus (2000) kepada 18.3 peratus pada 2010.

Katanya, Kelantan yang diketahui umum sebagai negeri 'johan' dalam penularan virus itu pula menyaksikan lebih 90 peratus daripada wanitanya yang dijangkiti HIV mendapat virus tersebut melalui hubungan seksual.


"Sehingga bulan Disember 2009, Kelantan mempunyai 9,891 pesakit HIV positif yang didaftarkan, manakala 462 kes baru pula telah dicatat sepanjang tahun lalu.

"Daripada 462 kes baru HIV di negeri ini tahun lalu, 75 kes adalah wanita dengan 90 peratus mendapat HIV akibat hubungan seksual sama ada dengan pasangan yang sah atau tidak.

"Majoriti daripada mereka adalah ibu dan suri rumah yang taat kepada suami walaupun pasangan mereka mengamalkan aktiviti berisiko seperti seks bebas dan berkongsi jarum suntikan dadah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Memperkasakan Wanita Menangani HIV dan AIDS peringkat negeri di sebuah hotel di sini kelmarin.
Mohd. Zaman berkata, seorang lelaki yang mengamalkan gaya hidup berisiko perlu memakai kondom kerana jika menjalani pemeriksaan kesihatan sekalipun, dia tidak mungkin mendapat keputusan segera sama ada dijangkiti atau tidak disebabkan virus HIV mengambil masa sebelum menampakkan kehadirannya dalam sistem badan manusia.

"Pakailah kondom dan jangan buat aniaya kepada isteri, lebih-lebih lagi jika anda sah mendapat HIV. Bersikaplah jujur dan beritahu isteri kerana jika mengandung, dia dapat mencari rawatan segera untuk mengelak jangkitan kepada bayi dalam kandungan," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, pada tahun lalu jumlah kematian akibat HIV dan AIDS mencatat bilangan 904 orang di seluruh negara dengan angka tertinggi di Kelantan sebanyak 156 kes, Selangor 144 kes dan Pahang 96 kes.

Menurutnya, dari tahun 1986 hingga 2010 sebanyak 91,362 kes HIV positif telah dilaporkan di seluruh negara dan daripada jumlah ini, sebanyak 14,298 nyawa sudah terkorban

NOTA:
ini satu lagi ingatan untuk mengunakan kondom
ini satu lagi saranan untuk kebaikan sesama kita
ini satu lagi khasiat kondom


NOTA:
jumlah terbanyak jangkitan hiv ialah kelantan
walau pun negeri kelantan di bawah kerajaan pas
yang mengajukan ajaran islam
jelas keberahian seksual mengatasi agama dan kepercayaan