.

Sabtu, 15 April 2017

SIAPA DIA NASA







SIAPA

DiA

NASA














PENCERAHAN - WAJIB BACA




FB




PENCERAHAN

WAJIB BACA


kebanyakkan Gerakan Islam, tidak anggap keperluan untuk jujur dengan demokrasi. Pada mereka, demokrasi adalah sistem yang datang dari orang bukan Islam.

Apabila sistem itu bukan dari Islam, jadi tidak perlu jujur dengan demokrasi. Jika ada gerakan Islam mengikut demokrasi, kerana mereka tidak ada pilihan lain untuk bergerak. Kalau tidak ikut demokrasi, mereka tidak punyai peluang untuk menyampaikan idealogi. Jika tidak menerima demokrasi, mereka tidak akan hidup dan terus akan dimatikan.

Ekoran itu, apabila mereka mendapat kuasa setelah "berperang" dalam kerangka demokrasi, kebanyakan mereka akan menggunakan kekuasaan yang ada untuk membuang demokrasi. Makanya, ditawarkan beberapa hukuman, seperti mengkritik pemerintah dituduh sebagai bughah atau muharabah. Dengan alasan itu, wajar pengkritik, sama ada secara demonstrasi atau tidak, sebagai halal darah dan wajar dibunuh. Alasan yang mereka gunakan adalah, tindakan mengkritik itu sebagai mahu memburukkan imej kerajaan Islam dan boleh menjatuhkan kerajaan Islam.

Watak kerajaan Islam bentuk ini sewajarnya perlu dihasratkan oleh orang Islam. Ia tidak boleh dinafikan, kerana menyalahi pendapat gerakan Islam adalah sama menafikan keinginan perlaksaan Islam. Ini boleh membawa kepada kufur dan murtad, dan halal darah kepada mereka yang murtad itu.

Soal kemampuan berfikir bagi rakyat tidak penting bagi sesebuah kerajaan yang diperintah oleh kalangan yang mendakwa dalam gerakan Islam. Ini kerana, kemampuan berfikir itu sendiri boleh mengugat kekuatan gerakan Islam untuk terus berkuasa.

Tidak boleh jujur dengan demokrasi, kerana kejujuran dengan demokrasi itu adalah tanda mengimani demokrasi. Tetapi fikrah bentuk kerajaan selain demokrasi yang diwajahkan dengan beberapa ayat al-Quran dan Hadis wajar dipertahankan, walaupun kandungan kerajaan tersebut sudah ada elemen diktator. Kediktatoran tidak salah, jika ada nas. Yang salah, jika Kediktatoran itu menekan mana-mana gerakan Islam.

MA Fateh Pada zaman dinasti-dinasti kekhalifahan, ramai juga khalifah yang zalim. 

Pada saya bukan tentang sistem, tapi tentang penguasa dan pendokongnya.
LikeReply21 hr
Helmizan Dhulkeef Yang ni aku setuju








-----------------

SAMA SAMA INGATI










INGATi

 







-----------------

BILA PAS NAK SAMAN RAFIZI




F.BOOK

Nampak gayanya, sekali lagi PAS janji nak saman, tp tak akan saman.
Dulu, PAS janji nak saman SR tak sampai sebulan. Terbukti PAS menyalahi janji. Sampai sekarang tak saman2 lagi.
Dulu, PAS janji nak saman husam. Terbukti, PAS menyalahi janji. Sampai sekarang tak saman2.
Terbaru, pendedahan Rafizi, PAS kelihatan tarik tali untuk nak saman.


Comments
Ahmad Azrai Abdullah Alawi Hambar la wanji, cuba lg
LikeReply20 mins
Epit Epit Epit Lol.....pe kne mengena dgn pas....rafizi punye sttment pun trg2 dye bgvtau bekas pemimpin pas..individu tu pun dh buat sttment nafi n akan amek tindakan...org pas relek mkn pop corn..ustaz pkr plk JD batu api Nk buruk ke pas....huhu
LikeReply17 mins
Muhammad Firdaus Dah2 la ustaz Wanji Wanhussin Wanji..cukup2la mengadu domba..xelok
LikeReply16 mins
Yusri Hassan berani kerana benar.. 
tu sebab tak saman.. 
maki orang je cukup dah..
LikeReply115 mins
Umar Abd Aziz Kesian ustaz OneG, Pas pun malas nak layan. Cuba cara lain pulop la ustaz
LikeReply11 mins
Mohd Zabidi Wan Muda Apabila kita berjanji kita bohong




-------------------

RAKYAT MALAYSIA WAJIB BERBANGGA












BERBANGGALAH

DI AMERIKA

ADA NASA

MALAYSIA JUGA

ADA NASA

KERAJAN 

AMERIKA BERI

DUIT PADA NASA

HANTAR RAKYAT

NAIK KE BULAN

DI MALAYSIA

NAJIB BERI 

DUIT PADA NASA

UNTUK HANTAR

DUIT PADA

PARTI BULAN



-------------

PERANG BERPANJANGAN








PERANG

BERPANJANGAN

TIDAK ADA

JALAN KELUAR


US-led coalition airstrike mistakenly killed 18 SDF ally fighters in Syria on April 11 – Pentagon : “A Coalition air strike in support of partnered forces fighting ISIS south of Tabqah, Syria, resulted in 18 Syrian Democratic Forces personnel killed April 11,” the statement said.

Syria: Army Command: Hundreds, including many civilians, killed in int’l coalition’s airstrike on ISIS toxic materials depot; Damascus, SANA- The General Command of the Army and Armed Forces said on Thursday that hundreds were killed, including a large number of civilians

US airstrike on Daesh poison gas depot leaves many civilians dead: Report: Reports coming out of Syria suggest that hundreds of people, including civilians, have lost their lives after an airstrike by the US-led coalition hit poison gas supplies belonging to Daesh terrorists.

Coalition Strikes Daesh Depot With Chemical Weapons in Deir ez-Zor - Syrian MoD: According to the Syrian General Staff, the US-led coalition's strike killed several hundred people, including civilians. Hundreds were poisoned as a result of the strike on Daesh's headquarters and depot with chemical weapons.

US denies claim that coalition air strike hit Isis WMD supplies releasing gas that 'killed hundreds': US Air Force Colonel John Dorrian, a spokesman for the America-led coalition, said it had carried out no air strikes in that area at the time.




--------------------

BUKAN KONSEP RASULULLAH




BUKAN KONSEP RASULULLAH
Bagi kita, Nasharudin sudah tiada kena-mengena dengan Pas. Beliau hanya ahli biasa dan bukan pimpinan Pas Wow! Ayat ini menyerlahkan konsep sebenar yang diamalkan parti pas, sedangkan selama ini mereka bermatian berkata mereka mendokong konsep islamik yang diajar Rasulullah. 



$$$


Jelas kini di bawah pimpinan sedia ada, konsep yang mereka amalkan makin tergelincir. Ahli biasa parti tidak ada apa-apa nilai pada beberapa kerat yang memegang tampuk kuasa. Yang menjadi ketua dibezakan dengan disediakan kerusi empuk berbanding golongan menengah dan bawah yang cuma dapat kerusi plastik atau tikar getah. 
Tidak hairanlah ramai yang memegang jawatan tinggi dalam parti ini turut hanyut mengikut arus kemewahan dunia dengan kereta mewah dan mungkin juga banglo tersergam masing-masing. Yang menjadi ketua tertinggi dikandar dan diarak atas persemayaman khas untuknya sedangkan tukang kandar adalah golongan bawahan. Mungkin ini simbolik pada saat ia bakal dikandar ke tapak perkuburan untuk menjawab segala on WAK MUSTAR CAKAP BENAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17




------------------

AMERIKA TAK BERANI SERANG








AMERIKA TAK BERANI SERANG
Kalau betul America cia serius nak gulingkan kerajaan Syria dah lama mereka gulingkan dah.contoh Iraq bawah sadam Husain sekejap je America gulingkan sdgkan Iraq punye tentera jauh lagi besar.
TT ko kene belajar selama2 nya America xkan serang IRAn la ko mati pastu idup balik 100 tahun lagi Mereka xkan serang IRAn . Syria pun begitu Donald trump acah2 je tu lpsni snyap la.sebab ape sebab Zionist Dan syiah Ialah saudara kembar diorang akan bekerjasama didalam terang 
mahupun Di balik tabir cume kita yg keliru. Nak Tanya TT berapa ramai CIA dah bunuh pemimpin syiah kalo diorg mmg betul musuh America ? Haha.banyak woo negara syiah Iran Iraq Lubnan Syria berapa ramai ek . Hizbullah yang hanya pakai peralatan senapang patah Dan rocket pun Israel xleh kalangan mereka ? What a joke .Syiah Dan yahudi pemain wayang nombor 1. on 
RANCANGAN TELAH DISEDIAKAN AWAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17





---------------

TENGOK GIGI MAYAT





GIGI RONGGAK
Mayat .. jantan tu dah botol dah .. umor 30an, tak tau lak borapo umor dio, tapi muko nampak tuo .. cubo tengok gigi eay, ado yg ronggak tak .. kok ada yo la tu? on 
INI BERITA LAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/14/17




-------------------

ADA BUKTI BARU DARI RAFIZI




ADA BUKTI BARU
Ag kata dia tak suruh sprm henti siasat 1mdb, tapi jelas tanpa perlu bersuluh ag suruh sprm tangguh siasatan, seperti dia kata fail itu dilabel nfa, diletak di tepi. Soalannya, adakah ditangguh hingga jumpa bukti baru jika ada, ataupun disuruh tangguh hingga isu ini dilupakan setelah berlapuk dibiar kutip habuk bertahun2? 



$$$


Jika tunggu bukti baru, adakah pendedahan terbaru rafizi ini tergolong sebagai bukti baru buat sprm dan ag? Sedangkan rafizi menjelaskan bukti ini diperoleh dari bekas pegawai kanan sprm yang menjalankan siasatan asal, maknanya bukti ini sudah terkandung dalam laporan asal sprm? 
Jika perkara lama, maknanya dah ada dalam laporan asal sprm pada ag, tetapi tetap fail jadi nfa waktu itu, maknanya perkara ini kena reject oleh ag sebagai bukti berasas. Jadi adakah pendedahan rafizi pasal perkara sama akan di reject juga oleh ag yang sama, maknanya isu ini akan sekadar jadi bahan sembang di kedai-kedai kopi? Tetapi jika bukti baru, maknanya tidak pernah ada dalam laporan on 
NASA TERUS DIBURU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17






------------------

USTAZ PORNO






USTAZ PORNO
saya jangkakan ia seorang strategist, rupanya beliau dah 'out of service... Ayat begini datang dari seseorang yang jawatannya bergelar ketua penerangan??? Satu ayat yang sangat lemah perbendaharaan kata baik untuk bm mahupun untuk bi. 
Untuk suatu rhyme pula, ia boleh diterima dalam bi yang tidak begitu ketat tentang sukukata rhyme yang digunakan, seperti banyak dilihat dalam lagu pop amerika (contohnya boleh rhyme perkataan time dengan fine, walau berbeza m dengan n, atau perkataan gun dengan stunt, walau perkataan stunt itu ada bunyi huruf t dihujungnya bukan didiamkan t itu) tetapi rhyme begini tetap lemah kerana memberi gambaran cetek perbendaharaan kata sekali lagi. 


PORNO


Kombinasi bm dan bi itu tak mengapa kerana jelas ayat dia berbentuk informal dan casual. Dari sudut satira pula, ia juga tidak sekuat mana, bukan excellent, malah sesuatu yang lebih mirip entry level dan mampu dihasilkan oleh budak tingkatan 4-5, serta sesuatu yang saya boleh tutup mata dan bayangkan setiap on 
USTAZ BIJAK BAHASA INGGERIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17







-------------

TOWKAY BABI







DUIT TOWKAY BABI
Memanglah kita boleh jual barang pada towkay babi atau taukeh judi dan ambil duit dari mereka sebagai bayaran pembelian, jika duit itu kita tahu duit mereka sendiri atau sepanjang pengetahuan kita duit itu bukannya duit yang tiada hak atau kebenaran mereka guna untuk tujuan pembelian tersebut. 



DUiT


Tapi dalam isu nashar terima duit dari najib, jika benar, maka sebagai seorang yang beretika, apatah lagi seorang yang Islam, lebih lagi seorang yang bergelar ustaz, maka dia tak boleh terima, apatah lagi guna, duit itu bila dia tahu ianya dari SRC/1mdb kerana ia bukan hak peribadi najib.



BABi


 Jika sekarang baru diberitahu menerusi pendedahan rafizi, seorang yang ada etika islamik akan terus siasat sendiri betul ke cakap rafizi tu. Jika terus nafi, maka dia seorang manusia yang telah hanyut dalam kegelojohan dan ketamakan pada kemewahan duniawi yang melampau, takut nak melihat kelayakan itu terlepas dari miliknya. on 
NASA TIDAK BERSALAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17







---------------

INI PROJEK YOU JI






PROJEK YOU JI
Dah tentulah hadi pertahan nashar, sebab nashar tu balaci diperkudakan hadi untuk agenda ug. Kalau tak pertahan, bocorlah atau berpaling tadah lah nashar dari hadi. 



YOUJI


Tapi isu bocor sebenarnya taklah wujud kalangan pimpinan pas ketika itu iaitu semasa arwah tgna, kerana seperti ustaz ahmad awang umumkan, memang wujud nama2 pas yang ingin sangat ug.



NASA


 Jadi hadi lebih khuatirkan nashar berpaling tadah dan berhenti membantu usaha hadi untuk ug sedangkan nashar penyandang jawatan no.2 pas waktu itu maka dia amat diperlukan untuk menambah kekuatan pihak pro-ug bagi mempengaruhi pimpinan pas menengah dan menengah bawah (yang bawah langsung tu, bak kata tuan ibrahim, takde kena-mengena dengan pas hahah) untuk menyaingi kem anti-ug diketuai arwah tgna. 



LARI


Jadi soalan aku sekarang, bilakah duit donation dari najib masuk akaun nashar tu? Adakah ketika atau sebelum pemilihan pas di muktamar 2015? Jika ya, adakah nashar telah mengagihkan pula donation pada sebilangan besar perwakilan pas yang mengundi on 
NIK AZIZ HAMBAR NASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/17







---------------

NASA TAK SALAH








NASA TAK SALAH
tu semua tak logik.. itu fitnah. Nasa terima saja dia tak tau dari mana duit itu datang.. Dia hanya tahu najib yg bagi...so ambillah.. Kan duit itu semua orang cari, sreua orang mau.. Lebai macam mana lilit serban pun sekarang ni jangan kata lebai pakai kod.. Dibagi duit.. Lembut hati dia, kalau bagi amoi tak boleh.... Haremmmm on 
NASA TIDAK BERSALAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/15/17




------------------