Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Februari 2011

MAT MONGOL KENA KELENTONG DAYAK!!!




HANTAR TANGAN INI



nota:
hantar tangan ini
pa chu chu ching kan
dayak dayak ini
bagi dayak ini sedar
apa dia flom power
lebih hebat dari power ranger
lebih gagak dari power rooot
kah kah kah


JUMPA NAJIB : SESETENGAH ADUN BN MENIPU
- malaysiakini

Beberapa ADUN BN dilaporkan berbohong tentang diri mereka sendiri ketika pertemuan hati ke hati mereka dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Najib di Miri, minggu lalu.

ADUN BN, Dr Jerip Susil dan Daud Abdul Rahman mengesahkan sesetengah rakan mereka berbohong.

Dr Jerip, seorang pengamal perubatan berkata perdana menteri kelihatan marah apabila mendapati sesetengan ADUN tidak memberikan cerita yang sebenar mengenai kawasan mereka.

"Beliau memiliki semua maklumat yang tercatat dalam buku nota bagi setiap ADUN yang diperolehi dari BN.

"Maklumat ini dikumpul oleh Cawangan Khas, Jabatan Penerangan dan agensi-agensi yang berkaitan berhubung setiap ADUN.

"Walaupun kami bertemu satu dengan satu dengan perdana menteri, tetapi mereka yang menunggu di luar boleh mendengar perbualan yang berlangsung.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. MAT MONGOL PUN KENA KELENTONG?.... kah kah kah..

kah kah kah... HEBAT DAYA DAYAK NI.... kah kah kah..

kah kah kah..YAAA AMPOOOOON.... APA NAK JADI DENGAN DAYAK DAYAK NI... kah kah kah..

kah kah kah... MENTERI BARU KAHWIN ASIK 69 SAJE.... kah kah kah..

kah kah kah....HUTAN DAH ABIS... kah kah kah...

woit... ADA SATU IDEA.... ANTAR FLOM KE SERAWAK.... akh kah kah..

kah kah kah... SIAPA BERANI KELENTONG... LETAK KAN BAWAH KOPEK... kah kah kah..

kah kah kah... BAGI DAYAK NI RASA BUKAN POWER ROOT TAPI POWER FLOM... kah kah kah


JANGAN LUPA JUMAAT INI




MARI RAMAI RAMAI KITA BIADAP



nota:
kecik kecik lagi
sudah pandai biadap
bila besar menjadi
masuk universiti
akan selalu biadap

kalau negara nak maju
rakyat mesti biadap
kalau tidak jadi bodoh macam teloo
kah kah kah


BIADAP SUNGGUH MU INI

MU JUGA BIADAP - HEBAT MU


nota:
gambar gambar ini diambil
oleh jurugambar suara keadilan
ini gambar yang semiotiknya dalam
setaraf dengan david kennedy

nota:
nak tahu siapa david ni
tanya lebai google kah kah kah






INI BUKAN DI DATARAN AL-TAHRIR




nota:
lihat dan tengok
ini bukan di mesir
lihat dan tengok
ini bukan di gaza
lihat dab tengok
ini depan mata sendiri!

nota:
bila tt buat tarikh 11.1.11
semua jadi gempaq
ada nak bawa time machine
ada kata tt mabuk
ada kata tt nyanyok

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

tak ada seorang pun fikir
bahawa inilah cara tt untuk tahu
apakah iklan ini dibawa dengan details
ini lah tanda bahawa iklan ini di teliti

syabas!

jangan lupa:


jumaaat: 11.02.2011
tempat: sekitar masjid klcc
bila: jam 2.00 petang

semua beramai-ramai dijemput untuk buat bidap !


MUKA TIKUS


nota:
mari kita buat biadap untuk
tikus ini kah kah kah


SURAT DARI PEMBACA CERITA POLIS PENCEN


KE MANA PERGINYA BALAI POLIS BRICKFIELD ?


ke mana hilang balai ini?
tetiba kosong?

adakah akan di baharukan?
adakah rumah untuk anak isteri polis ini akan dibesarkan?
adakah kawasan ini akan di perbaiki?

semua senyap?

atau tanah ini kena rembat?

kalau kena rembat - siapa yang rembat?
ini tanah kerajaan
ini tanah orang ramai
macam mana kena rembat

sesiapa ada info dimana balai polis brickfeild ?


adalah balai ini telah
di bawa pulang oleh memohan singh ke india?

adakah balai ini telah
di faraidkan untuk di jadikan
taman permainan?

nota:
dihadapan balai polis ini ada satu padang bola
berapa ramai cukong sudah hantar china doll
untuk kencing berdiri disini

kencing berdiri adalah ikaln baru
untuk little india kah kah kah


DARI MEDAN TAHRIR - AMAT BIADAP


bapa mentua ambo bekas polis, pangkat tinggi la jugak.. cukup ambo bitau, pencennya melebihi 3.5k.. dia tahu apa yang polis buat kerana dia bertugas sebagai polis sejak tahun 60-an lagi.. skrg dia dah 60an jugak.. dia sudah jadi orang masjid, semayang tungging terbalik siang malam.. jaga kemaslahatan masjid.. hebat dia beramal... tapi sayang, otak UMNO dia tak boleh dicuci lagi walaupun setiap hari dia bergurindam berqasidah akan segala kejahatan polis, sultan2 dan pemimpin negara.. tatkala beberapa hari dan bulan lepas, anak muda ada kerap mengebas duit tabung masjid.. beliau mencadangkan macam2 kepada jawatankuasa masjid semasa mesyuarat kampung (bandar sebenarnya).. ambo hanya diam sajo.. ek pun dak, uk pun dak.. setelah lama pegawai2 masjid berkaedah macam2, tiba giliran imam tua bertanyakan kepada ambo.. ambo kata "biarlah".. tiba2 semua terdiam.. termasuk bapa mertua ambo.. imam tua kumam sebentar.. beliau bertanyakan lagi, "kenapa kesitu pulak, ini duit masjid.. ini duit orang ramai..duit yang akan digunakan ke jalan Allah, ke jalan agama, tak takut mati ker, dalam kubur besok akan disoal bla2.. hari kiamat lagi, akan disoal ..diseksa api neraka ..bla2...".. ambo agak malas nak menyuarakan apa2.. tapi bila disoal untuk kali kelima, baru ambo ulaskan "tak ada masalah apa2 pun, biasalah budak2 muda..budak tu curi pun, hanya berapa sen berapa ringget saja untuk satu tabung, tapi pemimpin BN mengebas duit berjuta2, tak la kita bincang sampai nak runtuh masjid macam tadi..... lagipun, duit masjid, setiap minggu kita dapat mencecah seribu lebih, lagipun bukan semua tabung yang kena pecahkan" tak sangka ambo, idea bangang ambo gini, senyap gegitu jer dalam meeting masjid

Oleh Tanpa Nama pada DARI MEDAN TAHRIR - AMAT BIADAP pada 11/02/07

CICAK KUBIN NAK JADI NAGA




INI GENGSTER CHINA - COOL



nota:
apa punya melayu
baru baca tuduhan dah pitam
kah kah kah




RASUAH : KETUA UMNO PANDAN PITAM KETIKA TUDUHAN DIBACA
- meloya

Ketua UMNO Bahagian Pandan Abdul Ghani Ismail yang dihadapkan di Mahkamah Sesyen hari ini terhadap lapan pertuduhan pindaan menerima rasuah daripada seorang kontraktor, pitam di kandang tertuduh secara tiba-tiba ketika pertuduhan dibacakan.

Kejadian yang berlaku ketika pertuduhan dibacakan tidak sampai lima minit oleh jurubahasa di hadapan Hakim Rozilah Salleh, mengejutkan kesemua pihak termasuk anggota keluarga tertuduh dan para wartawan yang berada di galeri awam apabila kepalanya terhantuk pada kandang itu.

Isteri tertuduh yang turut hadir bergegas mendapatkan dan menenangkan suaminya yang mulai sedar. Difahamkan kejadian itu berlaku disebabkan Abdul Ghani tidak mengalas perutnya kerana berpuasa hari ini.

Prosiding bersambung setengah jam kemudian selepas Abdul Ghani memberitahu mahkamah bahawa dia masih mampu meneruskannya.

Abdul Ghani, yang diwakili peguam bela M. Athimulan kelihatan pucat dan tidak bermaya itu, masih tenang memberikan pengakuan tidak bersalahnya terhadap kesemua pertuduhan pindaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PAHLAWAN MELAYU PUN BOLEH PITAM…. kah kah kah..

kah kah kah…. CAKAP BERJUANG UNTUK BANGSA DAN AGAMA…. kah kah kah..

kah kah kah… KES KECIL INI PUN PITAM…. kah kah kah..

kah kah kah...INI KES PROJEK LONGKANG... kah kah kah..

kah kah kah… TENGOK CHINA MCA… REMBAT12 BILION…kah kah kah..

kah kah kah… TENGOK LEE LIONG SIK… COOL SAJA MASUK MAHKAMAH… kah kah kah..

woit… APA PUNYA TUUUUR… PEJUANG MELAYU INI… kah kah kah..

kah kah kah... BAGI MALU KAUM.... kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA STYLE.... kah kah kah..

woit… MANA PERKASA… BANTU SIKIT… kah lah kah..

woit… MANA DIA PENJIHAD ISLAM… MANA DIA MAT BISUL… kah kah kah….

kah kah kah… TOLONG DAN BANTULAH YANG SEKAUM..SEAGAMA DAN SEBISUL…. kah kah kah




DARI DATARA N TAHRIR -MESIR




JUMAAT INI SEKALI LAGI



nota:

kerana ramai warga malaysia
dari kedah johor pahang terenganu
yang tidak dapat datang jumaat lalu
maka sekali lagi pada jumaaat ini
satu lagi perhimpunan setiakawan
bersama rakyat mesir akan diadakan.


SEMUA DIJEMPUT BERKUMPUL:

pada jumaaat 11.1.11
jam :2.00 petang
tempat : sekitar masjid klcc


sila beritahu kawan kawan
pak cik beri tahu mak cik
abang beri tahu adik
adik beri tahu kakak
balak beri tahu awek
awek beri tahu mak
supaya jangan kena rotan nanti !



GUGUR DI BUNUH


nota:
perarakan untuk menngingati
ahmad muhamad mahmoud wartawan
yangdibunuh !


MASUK HARI KE 14

warga mesir masih berkumpul didataran tahrir
jumlah yang yang datang t idak pernah susut

malam ini di dataran tahrir pihak tentera telah cuba menyempitkan
kawasan. mereka telah membawa tank masuk. tapi ini tidak menakutkan
penunjuk perasaan.

PERINTAH BER KURUNG

tak ada sesiapa pun ambil pot
malam ini anak anak muda masih berpusu-pusu
turun ke dataran tahrir.

WARTAWAN GUGUR DI INGATI

malam ini satu perarakan membawa keranda
telah dijalankan di dataran tahrir.

keranda kosong ini telah di arak
untuk mengingati ahmad mohamed mahmoud yang
mati ditembak pada malam 2 feb lalu.

ahmad sednag mengambil gambar dari atas bangunan
bila dia ditembak mati.

ahmad ialah wartwan untuk akhbarAl-taawun.

al-fatihah untuk yang be rani.

GUGUR SHAHEED

setakat ini telah dipastikan dengan tepat
ada 287 warga mesir yang gugur

232 di cairo
yang laian nya di iskandariah dan suez
banyak gugur pada malam januari 30

AKTIVIS DITANGKAP

doberitakan semakin ramai aktivis yang telah ditangkap.
mereka adalah anak anak muda yang menyusun
gerakan pro demokrasi.

TUNTUTAN

1- mubarak letak jawatan
2- pilihanraya adil dijalankan
3- kebebasan bersuara
4- kebebasan berkumpul
5- kebebasan media dan akhbar

tututan ini adalah tuntutan asas
yang dilihat terbentang di kain
rentang di dataran tahrir.


RUMAH PUTEH

obama telah membuat keputusan bahawa
mubarak wajib berundur

calon obama ialah omar sulieman
omar juga ialah calon israel

mubarak masih berdegil dengan hujah
tanpa mubarak mesir akan kacau bilau.

BANK KEDAI PEJABAT

bank kedai pejabat telah dibuka
tapi semuanya setengah mati

BUMI ARAB

bumi arab sedang bergolak]
semua sedang menunggu dan memerhatikan
apa yang akan dilakukan oleh mubarak

ISRAEL

israel merasa terancam
jika bukan barua amerika
yang menggantikan mubarak
maka masa depan israel tidak lagi terjamin.

parti islam adik beradik/ikhwan muslimin
akan memainkan peranan yang penting

jika parti ini menguasai mesir
maka tidak dapat tidak - besar
kemungkinaan perjanjian damai antara
mesir/israel akan dimansohkan

jika ini berlaku - budaya dan lanskap
politik di timur tengah akan berubah.

sama sama kita tunggu


AWAS ! WASPADA !

pembelotan juga akan berlaku
anak anak muda yang turun berdemo ini
akan tertipu

revolusi di sunai nil ini menjanjian
tapi tidak ada satu kepastian

yang belot ialah kaum borjuis
yang bersedia sekali lagi untuk
bekerjasama dengan musuh rakyat dunia - amerika syarikat!

nanti dan lihat!

INI PROJEK SATU MALAYSIA PUNYA




LU INGAT KAPAL INI MURAH?



nota:
lima buah kapal ini
adalah yang tercanggih
yang terkini
yang ternow
untuk pertahanan
sebuah harganya 30 juta ringgit

apa lu ingat ini projek murah
nak murah pergi beli garam
kah kah kah




KOS KAPAL TENTERA LAUT MAHAL 870 PERATUS
– mkini

Pembelian oleh Kementerian Pertahanan sekali lagi menarik perhatian apabila dikatakan bersedia membayar RM6 bilion bagi mendapatkan enam kapal tentera laut, 870 peratus lebih mahal daripada bayaran negara lain untuk kapal yang sama.

Menurut ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, pembelian kapal peronda pesisir pantai OPVs oleh Tentera Laut Diraja New Zealand tahun lalu hanya bernilai NZ$90 juta (RM210 juta) setiap satu.

Israel, tambahnya, yang sedang berperang, membayar AS260 juta (RM791 juta) untuk OPVs, kira-kira RM219 juta kurang daripada apa yang sedia dibayar oleh Kementerian Pertahanan.

Menurutnya, kelas Roisin buatan Ireland bernilai AS34 juta (RM103 juta); Super Vita dari Greek bernilai AS$108 juta (RM329 juta); Type 130 dari Jerman (AS188 juta atau RM572 juta) dan Saar V dari Israel (AS260 juta atau RM791 juta) setiap satu.

"Hatta dalam kelas yang amat tinggi, Lockheed Martin dan General Dynamics, dua syarikat persenjataan terbaik dan terbesar di dunia, membina kapal perang Littoral (LCS) Amerika Syarikat dengan nilai kurang daripada AS300 juta (RM913 million) pada tahun 2004," kata Pua.

Dalam satu kenyataan hari ini, Pua juga setiausaha publisiti DAP mempertikaikan kerana pembelian itu tidak dibuat secara kompetitif apabila negara yang jauh lebih maju dalam ketenteraan seperti Amerika Syarikat mengamalkan perkara itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APALAH TONY PUA NI … TAK FAHAM FAHAM… kah kah kah…

kah kah kah… INI PROJEK PILIHANRAYA…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI CARA NAK AMBIL DUIT ORANG RAMAI… kah kah kah…

kah kah kah….KETUA BAHAGIAN BUAT SYARIKAT… DAPAT PROJEK BUAT PINTU KAPAL…kah kah kah..

kah kah kah .. KETUA CAWANGAN... BUAT DINDING KAPAL... kah kah kah..

kah akh akh.. FULUS MASUK…BOLEH BELI UNDI… kah kah kah…

kah kah kah… LUPA KE?.... ZAMAN MADEY DENGAN DAIM… kah kah kah..

kah kah kah…PROJEK ABU JULING BUAT KAPAL 5 BUAH DENGAN HARGA 5 BILION RINGGIT….. kah kah kah…

kah kah kah… SAMPAI HARI INI JANGAN KAN ANAK KAPAL…. TELOR KAPAL PUN TAK NAMPAK…. kah kah kah

kah kah kah….INI CARA MELAYU REMBAT DUIT…. kah kah kah..

kah kah kah…. PERLABUHAN KLANG… CARA CHINA REMBAT DUIT… kah kah kah..

woit… ORANG INDIA…ADA CARA LAIN… kah kah kah

kah kah kah… MIC DAPAT PROJEK CUCI KAPAL DAN CUCI PERLABUHAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI PUN KALAU PROJEK INI SIAP…KALAU TAK SIAP DAPAT CUCI KERETA... kah kah kah

PEGUMUMAN UNTUK SEMUA



KAIN RENTANG GEROMBOLAN TELAH MUNCUL


nota:
ini perebutan hebat dalam
gerombolan - kali ini mereka
cekap - pakai tulisan hijau
tapi nak bagi tahu pada
ali rustam - dont play play
kah kah kah


PAS TANDING PRK DUN MERLIMAU – harakah daily

PKR dan DAP hari ini bersetuju untuk PAS meletakkan calon bertanding bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Merlimau pada 6 Mac nanti.

Persetujuan itu dicapai kesemua komponen parti dalam Pakatan Rakyat itu selepas mesyuarat Majlis Pimpinan mereka di Ibu Pejabat Kebangsaan DAP di ibu negara petang tadi.

Keputusan itu diumumkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada sidang media mereka sekaligus menafikan desas-desus beberapa pihak bahawa PAS berkemungkinan tidak bertanding di PRK Dun itu.

“(Pilihan raya kecil) Merlimau, kita sudah bincang dan bersetuju sebulat suara supaya menyokong PAS sebagai wakil Pakatan Rakyat.

“Presiden PAS, Tuan Guru Hadi Awang meminta supaya seluruh jentera Pakatan Rakyat dikerahkan dan kita bersetuju,” kata Anwar.

nota untuk para pelancung politik dan pak sibuk:

sila minta cuti
sila tempah bilik tidor
sila bersedia untuk makan asam pedas
sila bersedia untuk makan masakan grago

ambience di jamin terhibur
jangan risau merlimau di atas bukit
dijamin tidak banjir
tapi untuk selamat - sila bawa sleeping bag!

nota:
cendol dan goreng pisang
merlimau terbaik
dekat tengah bandar ada kakak
jual kueh jam 3 petang sudah mula
pisang tanduk dan popiah basah terbaik
minta jangan naik harga
4 popiah basah seminggu dulu satu ringgit]
4 pisnag goreng satu ringgit
kita lihat berapa harga akan naik!