.

Jumaat, 2 September 2016

NAJIB REKRUT ALLAH




BILA NAJIB

REKRUT 

ALLAH 

SEMUA 

KITA SENGSARA



'Saya hanya hamba ALLAH yang punya kelemahan'

KUALA LUMPUR - Najib hari ini berikrar akan terus istiqamah dan ikhlas meneruskan perjuangan untuk memajukan agama dan negara.

Perdana menteri berkata, pengalaman selama lebih 40 tahun berkecimpung dalam dunia politik dan kerajaan telah sedikit sebanyak mengajar beliau tentang hal ehwal pentadbiran.


BAYANGKAN

MALAON INI

TERUS JADI

PM - MAMPOS

KITA SEMUA

HANCUR M'SIA




-----------

DUA KALI TEMBERANG







Punca Sebenar Mengapa Bendera Malaysia Diusung Secara ‘Terbalik’

NAMA JALUR

TEMBERANG

SEKARANG 

DUA KALI

TEMBERANG 

KAH KAH KAH









-------------

HADIS DAN PANCUTAN UNTA





ENTOTA
HADIS TAK MASUK AKAL
Agamawan muslim jarang merujuk Quran dalam perkara2 fundamental, selalu merujuk pada hadiths sedangkan tiada ayat dalam 6,666 ayat Quran yg mengarah dengan jelas bahawa pengamalnya harus merujuk hadiths yg diriwayatkan oleh beberapa tokoh seperti Muslim, Bukhari, Abu Daud dan ramai lagi yang mereka telah kumpulkan selepas lebih kurang 150 tahun setelah wafat Nabi Muhamad.

Jika dianalisis ribuan hadiths tu tak banyak yg mempunyai nilai intelek atau sinifikan termasuk hadiths mengenai wanita /isteri harus memberi khidmat seks kepada suaminya di bawah apa2 keadaan. Namun oleh kerana pengikut muslim dah terikat sangat dan jarang mempersoalkan nilai hadiths mengikut konteks dan sejarah, maka mereka ikut saja apa yg dimuntahkan oleh pemimpin agamawan seperti mufti, ulama,imam, ustaz cari makan dan malahan tuk siah sekalipun. 

Jika kita percaya maka kita mungkin dah terpesong, menjadi kufur lantas tak boleh masuk syurga dan kita lupa agamawan2 tu semuanya makan gaji. Kalu kita rujk Quran on UNTATA ENTOTA
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
at 5:13 PM

SAMA PERPANCUT
Unta tu walau pon binatang, tapi unta tau apa lu buat di atasnya. Tak caya cuba lu entot atas unta jantan, nanti bila lu terpancot, unta jantan tu pun akan turut terpancot. 

Ala macam Ton Ton Wee la, tonton video Jerman, heronya belum lagi terpancot, Ton Ton Wee dah basah kuyop jubahnya. on UNTATA ENTOTA
panglimo potaseh
at 4:13 PM


UNTATA


---------------

UNTATA ENTOTA






UNTATA
 

Ulama dulu dan kini berbeza, bukan semua petik hadis lemah

Mufti Perak Harussani Zakaria yang mempersoalkan istilah “rogol dalam perkahwinan” memetik sebuah hadis mengenai hak suami dalam hubungan seks, yang mewajibkan seorang isteri memenuhi permintaan suaminya walaupun sedang menunggang unta.
Kenyataan Harussani itu mengundang sindiran beberapa pertubuhan hak asasi yang minggu lalu menobatkan anugerah “Aiyoh Wat Lah” terhadap mufti itu kerana membuat kenyataan “hina intelek”.
Bagaimanapun, pendakwah Wan Ji Wan Hussin berkata hadis yang dipetik Harussani itu tergolong sebagai “daif” (lemah), iaitu kategori paling rendah dalam menilai kualiti dan kesahihan sesuatu hadis.

ENTOTA




--------------

JENG JENG JENG









AKAUN SAPA





2112022011880



2112022011906












------------------

ESOK PETANG




MULA ESOK

DATANG CEPAT

SEBELUM

KETAWA DIFATWA

HARAM

KAH KAH KAH















---------------

NAJIB SEDANG DIKEPONG




KALAU  GUA  JADI  NAJIB

Tulisan ini gua tujukan kepada kawan-kawan gua yang baru hendak memahami politik Malaysia. Tulisan ini juga gua tujukan  sebagai alat pencerahan kepada anak-anak muda mahasiswa yang mahu menangkap Malaysian Official 1.

Paling penting tulisan ini gua tujukan kepada para YB  - yang jantan dan yang betina  - dari Pakatan Harapan. Juga untuk sesiapa saja yang sedang mengumpul duit untuk dijadikan modal bertanding dalam PRU14. Dalam istilah politik anak muda mereka 
yang bermimpi  dan berniat nak jadi YB ini dikenali sebagai YB Wanabee.

Kepada YB Wanabee ini gua harap mereka akan membaca tulisan ini berkali-kali. Ini penting sebelum mereka jual tanah atau pecah tabung buluh. Bertanding dalam pilihanraya ini bukan murah. Nak jadi YB ini bukan pekara enteng.

Kepada mereka semua anggaplah tulisan gua ini sebagai amal jariah. Gua lakukan dengan ikhlas  tanpa meminta dedak dan sekam.

Ramai yang berkata bahawa politik ini adalah seni kemungkinan. Dalam politik semua mungkin berlaku.  Tapi gua tak seratus peratus bersetuju dengan pandangan ini. Untuk gua politik di Malaysia pada ketika ini ialah  politik menyelamatkan Najib.

Semua yang berlaku di Malaysia pada ketika ini  bertujuan untuk menyelamatkan Najib. Malah ketika  menyambut kemenangan pilihanraya kecil di Sungai Besar - Ku Nan telah  melondehkan seluar. 

Ramai tidak sedar babak londeh  ini pun adalah sebahagian dari taktik strateji untuk menyelamatkan Najib. Bila seluar Ku Nan terlondeh orang ramai  ketawa terbahak-bahak apabila ternampak Budak Kecik milik Ku Nan hingga  terlupa tentang Najib yang sedang dikepong.

Dikepong  bukan bermakna Najib dan Rosmah sudah jual rumah dan pindah  ke Kepong untuk lebih rapat dengan pengundi China. Mustahil ini akan berlaku.

Najib sedang dikepong bermakna Najib sedang dikelilingi. Ini bermakna Najib seorang diri dalam bulatan dan ramai orang  disekeliling bulatan melaung-laung dan menjerit-jerit. Orang ramai ini makin lama makin rapat datang untuk mencekik Najib. Orang ramai tidak berkeupayaan untuk  mencekik Rosmah kerana Rosmah tidak ada leher.Khalas.

Jangan silap faham. Najib belum kena cekik lagi. Ini metapora. Ini contoh untuk pembaca memahami apa yang gua gambarkan dengan ayat: Najib sedang dikepong.

Siapa orang orang yang hendak mencekik Najib? Siapakah yang sedang mengepong Najib?

Gua tidak tahu sama ada Zahid Hamidi dan Hisham Hussein  hendak cekik Najib atau tidak. Yang ini belum bagitu jelas.

Apa yang jelas ialah ada satu kumpulan bernama Gerakan Tigma. Gerakan Tigma  - 3M dan 1A - dikepali oleh  ialah Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz dan Adfal. Gua rasa hal ini satu dunia sudah tahu.

Gerakan Tigma ini adalah musuh tradisional Najib. Kumpulan ini semakin berkembang dibawah pimpinan Yang Amat Mulia Tun Mahathir. Tujuan Gerakan Tigma ini cukup jelas. Mereka mahu Najib berundur sebelum PRU14. 

Ini kerana dari bacaan mereka jika Najib memimpin PRU14 maka United Malays National Organisatioan kan lingkup. Pada bacaan Mahathir parti Ketuanan Melayu ini telah hilang punca. Ianya bukan lagi parti untuk Melayu tetapi parti untuk Najib dan Rosmah.

Dari luar negara pula Najib menghadapi dua media antarabangsa yang  tak henti-henti menibai Najib. Serangan media luar ini sedang memaksa Najib menelan air ketum siang dan malam. 

Media luar negara ini bukan kecik anak. Ini media bertaraf dunia. Media ini  melalui laporan berita boleh  menaikkan dan menjatuhkan Presiden di Amerika atau mana mana  Presiden atau Perdana Menteri dalam dunia ini.  Ini bukan Baca Ria atau Sinar atau Utusan.

Akhbar  yang menyerang Najib ini  bernama The Wall Street Journal (WSJ) yang berpengkalan di New York. Akhbar WSJ semenjak 3 tahun  tanpa rehat terus menerus mengeluarkan tulisan yang membocorkan semua rahsia gelap Najib. Akhbar ini secara teperinci telah membocorkan tipu helah Najib merembat duit 1MDB. 

Pembocoran demi pembocoran rahsia Najib ini ini telah menakutkan Ku Nan. Lalu Mat Londeh ini  menuduh bahawa WSJ ini diupah oleh Mahathir Muhamad.

Selain dari WSJ ada satu portal berita bernama Sarawak Report (SR) yang berpengkalan di London. Ini juga satu media yang hebat. Portal SR terus menerus mendapat maklumat saheh tentang kerja dalaman pentadbiran Najib. SR melaporkan bahawa Najib akan ditangkap kerana  kes rasuah. SR melaporkan Kevin disimin kerana mendiang ini tahu tentang kertas tuduhan terhadap Najib. SR tahu number akoun Najib di AMBank. Pelik tetapi benar - semua ini dilapor oleh Sarawak Report.

Portal internet ini  terbukti hebat sahinggakan Raja Petra - Raja Putar Alam - terpaksa menulis minta maaf kepada SR kerana satu laporan berita Raja Putar yang  terbukti palsu.

Jeng jeng jeng - pada 20 Julai yang lalu muncul  satu  lagi pasokan yang amat kuat menibai Najib. Kumpulan ini dikepalai oleh Peguam Negara Amerika yang bekerja sama dengan pasukan Federal Bureau of Investigation (FBI). Puan Loretta Lynch - Peguam Negara sedang menyiasat kes Najib/1MDB dengan bantuan Encik Andrew Maccabe Timbalan Pengarah FBI.

Puan Loretta dan Encik Andrew ini adalah pasukan yang maha hebat dari Amerika. Kalau pasukan ini  ke Olympic Rio pasti mereka  akan mengondol berbelas-belas  pingat emas.

Justeru mustahil Najib tidak gentar. Mustahil Rosmah tidak sedar. Mustahil kaum keluarga Najib tidak  tahu. Mustahil ahli United Malays National Organisation tidak terdengar berita ini.  

Pekak sepekak badak pun pasti ada tercium berita berbilion-bilion duit 1MDB  masuk ke akaun pribadi Najib.

Sebanyak mana pun dedak ditabur mustahil  berita Puan Loretta Lynch Peguam Negara Amerika tidak sampai ke telinga itik oppsss..maaf .. ke telinga pemimpin  Majlis Tertinggi Parti Ketuanan Melayu. Orang Belgium kata: impossib. Mustahil tidak terdengar.

Yang gua nyatakan  disini hanya tiga kumpulan induk yang secara berterusan sedang menyerang Najib bertalu-talu. Semua mahu Najib berundur. Semua mahu Najib didakwa.

Ini belum lagi termasuk ratusan NGO yang juga sedang menyebarkan maklumat untuk menyingkirkan Najib. Contoh terbaik ialah  Gerakan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM). Ini satu kumpulan bekas ahli parti  Bani Ketuanan Melayu yang telah murtad. Ahli-ahli GKCM kini mula menyerang Najib imam besar parti lama mereka.

Gerak kerja GKCM ini disambut oleh Kumpulan Tangkap MO1 terdiri dari pelajar dan  anak muda, Kelab Tak Sokong Najib, Gerakan Anti Rambut Rosmah, Peminat Karton Zunar, JAMS - Jaringan Anak Muda Sarawak dan beratus lagi kumpulan dan sosok individu yang mahu Najib dan Rosmah masuk penjara.

Apa yang gua tulis ini bukan adaian. Ini memang sentimen diseluruh Malaysia. Hari ini ke mana sahaja gua pergi orang akan bertanya - bila Najib nak ditangkap?

Juteru apa yang wajib Najib lakukan? Kalau lu Najib apa yang akan lu lakukan?  Lu jangan ingat Najib bodoh. Lu jangan ingat  Najib bebal politik. Lu jangan ingat Najib tak melawan.

Kalau gua Najib gua tahu apa yang akan gua lakukan.
Kalau gua Najib apa yang akan gua lakukan akan memeranjatkan para pembaca.

Pertama: Gua akan tabur dedak. Ini cara tradisional dari zaman kerajaan Melayu Melaka lagi. Kaki bodek istana akan diberi Persalinan. Sosok yang berani melawan atau  memperlekeh Sultan Melaka akan diberi gelaran Datuk. Mereka akan senyap dengan pangkat dan gelaran. Mereka akan diberi peluang untuk cium tangan Sultan. Silap-silap hari bulan  ketika masuk ke Istana ternampak Inang dan Sida. Kalau bintang menyerlah mungkin dapat  gundek dan  dapat berbinikan Inang Istana. 

Hari ini semua  yang sedang dilakukan oleh Najib tidak  jauh bezanya dari taktik strateji Kesultanan Melayu Melaka. Kaki bodek naik pangkat. Kaki bodek dapat gelaran Datuk dan  Datuk Seri. Yang cuba melawan dinaikkan pangkat jadi Menteri.  Yang cuba-cuba buat bising dijanji  dapat kerusi YB. Kaki ampoo  dapat projek. Kaki bodek Najib dapat cium tanga Najib. Kaki jilat yang afdal dan terpilih khas akan  dapat cium tangan Rosmah. Dapat  bau bincat pun okay.

Pembaca akan bertanya -mana inang dan gundek  istana untuk dinikahi?  Sabar dulu biar gua terangkan. Inang  dan gundek Istana zaman ini ialah pengacara Tv, Radio, pelakon Tv, pelakon drama swasta - semua ini adalah akan jadi para gundek moden. Lu ada faham apa gua tulis?  

Kedua: Gua tahu Najib tahu jika Menteri atau pemimpin United Malays National Organisation bersuara mempertahankan Najib tidak ada sesiapa percaya.  Tidak ada siapa ambil pot. 

Media Prima hanya indah khabar dari rupa. Akhbar   Utusan milik United Malays National Organisation kini telah jatuh muflis. Bukan sahaja tidak ada pembaca malah gaji para pekerja juga ada yang masih belum tuntas.

Kalau gua Najib dalam keadaan terkepong. Dalam keadaan cemas - gua wajib menyelamatkan diri. Najib diserang oleh media. Najib diserang oleh NGO. Maka kalau gua Najib gua juga akan gunakan media dan Ngo untuk menyerang kembali.
Gua akan munculkan banyak portal yang menyamar sebagai portal anti-kerajaan pada awalnya kemudian perlahan-lahan muncul untuk mempertahan Najib. 

Kerana gua diserang dari luar maka gua akan hantar macai ke Australia, ke United Kingdom atau ke Amerika. Di negara ini gua akan tabur dedak kepada penulis blog kokak untuk menaikan nama Najib. Untuk menyerang Mahathir. Dan untuk menyerang  Puan Loretta Lynch.

Bukan susah untuk mengupah saekor  lawyer buruk di Australia untuk bersuara mempertikaikan kerja Perguam Negara Amerika. Tidak ada sesiapa di Malaysia tahu bahawa Peguam ini sebenarnya tidak pernah ada pelanggan. Peguam ini hidup dengan duit ‘dole’ - duit bantuan penganggur.

Ketiga:  Senjata gua ketiga aini adalah senjata  bergenre nuklear. Gua akan ledakan bila tiba masa dan ketika. Semua musuh Najib akan menggelupur. Kalau gua Najib gua wajib menang besar dalam PRU14.  PRU yang akan datang ini adalah senjata nuklear Najib.  Hendak tahu cara Najib menang besar  dalam PRU14 tunggu minggu hadapan. (TT)

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45




-------------

KE JALAN RAYA






ANAK MUDA

BERSEDIA

KE JALAN RAYA




Ambiga: Get ready for street protests again unless MPs act to suspend Najib 


KUALA LUMPUR, July 28 — Federal lawmakers must now push for the formation of a new temporary government or risk a street protest, prominent lawyer and head of Malaysia’s National Human Rights Society (Hakam) Datuk Ambiga Sreenevasan said today.

The civil activist claimed the public was frustrated with the Najib administration’s handling of the country’s finances and 1Malaysia Development Berhad (1MDB), and will react by taking to the streets.

“Yes, I do,” she said when asked if the public’s dissatisfaction with the government could cause a street rally.


KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA



-----------

BERITA TERKINI






BERiTA BARU

rahman dahlan 
ahli parlimen kota belud
akan letak jawatan
hanyalah khabar angin
tidak ada kebenaran
dalam berita ini





-------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS






HARI HARI

AKHIR SAEKOR 

PAS KELANTAN



Husam bakal ketuai usaha rampas Kelantan, kata Amanah

 | September 1, 2016
Amanah negeri yakin dengan kemampuan Husam berdasarkan pengalaman beliau mentadbir Kelantan ketika bersama PAS.





PETALING JAYA: Amanah akan menyerahkan tanggungjawab kepada Husam Musa untuk mengetuai parti itu bagi merampas pentadbiran kerajaan negeri daripada PAS.
Timbalan Pengerusi Amanah Kelantan Muhamad Hussin berkata, kemasukan Husam mampu memberi perubahan besar kepada perubahan politik di negeri itu.
“Kita yakin dengan kemampuan yang beliau ada pengalaman yang beliau lalui, hasrat Amanah untuk ambil pemerintahan Kelantan daripada PAS akan tercakapi sekaligus menghalang daripada dirampas Umno.

WARGA KELANTAN

DAH  BOSAN

DENGAN PAS

TAPI SILAP2

YANG NAIK

GEROMBOLAN


--------------

MAT BODEK SUDAH KANTOI






MAT BODEK NI

UDAH KANTOI

NAK COVER LINE

KAH KAH KAH


Semua peguam boleh sahkan Najib bukan subjek siasatan DOJ, kata Rahman Dahlan
 | September 1, 2016
Tapi Dr M dan rakan-rakan sengaja campur aduk untuk perdaya rakyat, kata Pengarah Komunikasi Strategik BN






PETALING JAYA: Semua peguam boleh sahkan Najib bukan subjek siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) keatas dakwaan pengubahan dan pelesapan wang 1MDB, kata Abdul Rahman Dahlan.
Pengarah Komunikasi Strategik BN berkata perkara itu sebenarnya jelas umpama hitam dan putih, namun bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad dan konconya dalam pembangkang bermain muslihat untuk mengelirukan rakyat.
“Mana-mana peguam dapat mengesahkan bahawa perbezaan antara dinamakan sebagai subjek dalam saman sivil dengan mereka yang hanya dirujuk dalam siasatan, adalah seperti hitam dan putih.

SEMUA PEGUAM?

KAH KAH KAH

TANYA AMBIGA

TANYA LAT KOYA

TANYA FADIAH

KAH KAH KAH

SUDAH KANTOI

NAK LARI

SELAMAT DIRI


-----------------

BERTUDUNG NINJA




MASUK SYURGA
orang2 perak ni manenya berani melawat mufti bro..projek agama juga sering digunakan oleh ngo2 agama di perak utk meyamun dlm berjubah berserban dan bertudung ninja..lu lihat ust kazim..org pehrak tu..tak cukup dgn cerita roti jala, ditambah dgn kes tahfiz..niaga tahfiz ni untung bro..

tiap2 bulan bole tahan gak bayaran yg kena bayar.nanti depe akan kate, ni ilmu agama, bayor mahel sikit tak ngapa asal masuk syurga..dari kl ke ipoh utk menonton teater bilik sulit..ramai gak muda2 yg aliran kiri ni, namun aliran kanan beragama ni lagi ramai.asalkan solat 5 waktu, jaga mata jaga mulut, tak kisah la kalo ada perompakan didepan mata..

segala ilmu santau, ilmu perabun semuanya dituju kat org2 islam je, namun ilmu2 santau itu tak bole dikenakan ke perompak2 duit negara.. on SATU KULIAH AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/1/16










--------------

GADUH DALAMAN DIRESMIKAN BERMULA







KOMENTAR
pengakuan resmi najib MO1
memberi makna bahawa
telah berlaku perpecahan dalaman
telah ada memteri
telah ada pemimpian gerombolan
yang mahu rosmah dan najib
berambus dengan segera

menamakan najib secara terbuka
bermakna mahu najib bertanggung jawab

gaduh terbuka telah berlaku
muhyiddin afdal dan mukhriz
kali ini gaduh dalaman


Rahman Dahlan perjelas kenyataannya dalam BBC

SHAH ALAM-  Menteri di Jabatan Perdana Menteri, k Abdul Rahman Dahlan hari ini menjelaskan semula kenyataannya kepada BBC News, berhubung isu 'Malaysian Official 1' (MO1).

Katanya, walaupun istilah 'Malaysian Official 1' (MO1) yang digunakan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) merujuk kepada Najib namun itu tidak bermakna Najib bersalah.

Menurutnya, ramai lagi yang dirujuk oleh DOJ, bagaimanapun, tiada seorangpun termasuk MO1 dinamakan sebagai subjek penyiasatan.

"Seperti yang boleh disahkan oleh mana-mana peguam, perbezaan antara dinamakan  sebagai subjek dalam saman sivil, dan sekadar menjadi rujukan dalam siasatan, ibarat hitam dan putih,” katanya dalam satu kenyataan, sebentar tadi.

INI NAMANYA

SILAT LIDAH

CINA PANGGIL

CAKAP KUNTAU

ORANG PILAH 

KATO PANTEK 

MAK KAO




--------------

SUNNAH WAL RASUAH





BALACI UMNOK
Bila bola nk maju. Bilo ramai balaci umnok dlm Fam. Wait bila nk ngap. Mano byk wang situ umnok kerumun. Umnok n rasuah ibarat kentut n taik. Setuju tak?? Huhuhu on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/2/16

KERJA BANGANG
Ini satu kerja bangang...kalau ada isu rasuah...salahguna kuasa maka perlulah merujuk kepada SPRM. Ini tidak, pihak pentadbiran FAM pulak nak siasat siapa dalang yang membocorkan rahsia tu. Seolah-olah FAM cuba melindungi perbuatan mungkar FAM itu sendiri. Ini kes sudah berat dimana pihak terlibat tidak tahu membezakan siapa yang berhak melakukan penyiasatan kes ini. Engkau orang ingat FAM ni bapak kau yang punya ke????? on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
ular guni
on 9/1/16
SUNNAH WAL RASUAH
Bangang ke apa FAM ni ??? Bukan orang cerita pasal dalam kain bini kau. Ini cerita rasuah yang berlaku dalam FAM. Ini kira macam gengster kampung ugut pemberi maklumat kepada polis gamaknya. Huh...melayu ramai dah sewel nampaknya!!!!!! on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Lembik boleh pancut
on 9/1/16

Ini baru betul SUNNAH WALL RASUAH on BUKTI MALAPETAKA
DIDI KOTA BELUD
on 9/1/16

MELAYU TAK FAHAM
Tuan tulis gini, sekor Melayu pun x paham. Orang Melayu hanya tahu cakap arab, x paham pun x pa. Janji cakap ja. Mcm kitab suci Quran tu. Derang baca Quran berpuluh tahun, x paham pun x pa. Baca Quran mcm burung tiung, berdengung muncung mulut2 sampai buleh sangkut dgn cawan. Lengkali tulis arab ya. on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/1/16

---------------

SAJE NAK TANYA







RAYA HAJI

DALAM ARAB

BULAN APA

SAJE NAK TAHU

RAMADHAN

DAH SAMPAI

BELUM

BULAN JIN 

DENGAN BULAN 

MANUSIA

LAIN KE?




----------------