.

Ahad, 10 Julai 2016

MACAM MANA JADI RAHSIA






APA YANG RAHSIA
Macam mana Laporan Audit boleh diklasifikasikan sebagai RAHSIA? Kalau macam tu yakyah la buat audit, membazir bayar gaji staff berjuta setiap bulan sebab tujuan Audit adalah supaya ahli-ahli atau pemilik saham atau dalam konteks ini RAKYAT dapat tahu keadaan sebenar tentang perjalanan pentadbiran negara ini. 

Memang BABI manusia yang mengarahkan supaya laporan AUDIT ini diRAHSIAkan.....hanya PENYAMUN sial yang sanggup membelakangkan kepentingan negara. 

Ini semua adalah untuk melindungi perbuatan penyelewengan dari diketahui rakyat. Tutup aja la Jabatan Audit Negara, SPRM, PAC dll yang sewaktu dengannya. Peliknya ustaz-uztaz PAS dan MUFTI-MUFTI bengot tak nak pula keluar FAKWA pula terhadap perkara sebegini.....Cakap la Perbuatan meRAHSIAkan Laporan Audit adalah HARAM dan mengikut hukum HUDUD hendaklah di potong tangan.... on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Publish | Delete | Spam
Aurelia Avalon
on 7/10/16



------------

HATi SUCI MAK INTAN



HATI SUCI

SEORANG

MANUSIA


Di Aidilfitri, 500 anjing dan kucing menemani Mak Intan

 | July 9, 2016

Mak Intan berkata haiwan peliharaannya bukan 
sekadar teman selepas ketiadaan Pak Mie, tetapi banyak berjasa


Mak-Intan_600
ALOR SETAR: Untuk kali kedua, Halijah Idris atau lebih mesra dipanggil Mak Intan, akan beraya tanpa suami tercinta.
Sebaliknya, Halijah, 68, akan menyambut Aidilfitri bertemankan 500 ekor anjing dan kucing peninggalan arwah suaminya Muhammad Azmi Ismail, atau Pak Mie, yang meninggal dunia Mac tahun lalu.
Mak Intan kini tinggal di Pak Mie Shelter, tempat penjagaan anjing dan kucing.
“Inilah peninggalan yang berharga yang saya akan jaga dan pelihara sampai akhir hayat saya. Bagi saya raya tahun ini tidak ada apa-apa persiapan. Tiada baju raya dan tiada kuih muih yang disediakan.
“Hanya menunggu kepulangan anak-anak balik beraya dan hari raya pertama juga seperti tahun sebelum ini, saya akan duduk di Pak Mie Shelter untuk jaga anjing dan kucing peliharaan peninggalan arwah Pak Mie. Bagi saya haiwan peliharaan saya amat penting kerana sudah anggap seperti anak saya,” katanya ketika dihubungi FMT.
Kisah Mak Intan dan Pak Mie dan haiwan peliharaan yang kebanyakannya diselamatkan oleh pasangan ini pernah mengamit perasaan orang ramai ketika mereka tinggal di tanah rizab kerajaan berhampiran Jalan Tanjung Bendahara.
Disebabkan pasangan itu beragama Islam, kisah mereka mengambil anjing terbiar dan merawat serta memelihara tidak terlepas daripada cemuhan.
Namun, “alah bisa, tegal biasa” menjadi pegangan Mak Intan mempertahankan Pak Mie Shelter, demi menunaikan amanat suaminya.
Walaupun sukar, Mak Intan tetap tabah menguruskan operasi rumah perlindungan haiwan itu dibantu anaknya dan sukarelawan.
Mak Intan berkata haiwan peliharaannya bukan sekadar teman selepas ketiadaan Pak Mie, tetapi banyak berjasa kepadanya.
Poppy dan Adik
Antaranya, Mak Intan sempat mengimbau kenangannya diselamatkan dua ekor anjing yang diberi nama Poppy dan Adik.
“Poppy pernah membantu Mak Intan sewaktu nyaris maut dipatuk ular senduk manakala Adik pula menyelamatkan Mak Intan ketika hampir lemas pada 2011,” katanya.
Mak Intan bersyukur setelah dua tahun peninggalan arwah Pak Mie, dia masih menerima bantuan daripada orang ramai untuk terus membela anjing dan kucing peliharaannya.
Katanya, walaupun sekadar cukup melengkapi kos penjagaan haiwan peliharaannya itu, dia tetap gembira masih ada orang yang mengambil berat terhadapnya.
“Mak Intan buat masa ini tidak bekerja dan hanya menggunakan duit sumbangan orang ramai di dalam akaun Mak Intan.
“Dalam sebulan, paling banyak adalah dalam RM4,000 dan duit itu Mak Intan guna sepenuhnya untuk memberi makanan dan ubat penjagaan anjing dan kucing Mak Intan. Tidak ada lebih cukup-cukup untuk haiwan peliharaan Mak Intan,” katanya.
Dia tidak akan menambah bilangan haiwan berikutan peningkatan kos yang semakin meningkat.
Katanya, faktor usia juga memainkan peranan.
“Buat masa ini sehari sahaja Mak Intan berbelanja RM200 untuk makanan haiwan peliharaan Mak Intan. Sumbangan yang diterima juga cukup-cukup untuk beri makanan. Jadi Mak Intan tidak mahu menambah lagi.
“Namun jika ada haiwan yang betul-betul sakit dan nak nazak, Mak Intan akan ambil dan jaga dia sampai sihat,” katanya.


--------------

KITA RAYA




KALAU HUDUD

INI HUKUM

ALLAH 

KENAPA DI KT

LAIN HUKUM

DI KB LAIN JUGA

SAJE TANYA

KAN KITA RAYA

JANGAN MARAH
JANGA

--------

NEGARA SARAWAK






SETUJU

SOKONG

SARAWAK

BUKAN NEGERI

TAPI NEGARA



Sarawak bukan negeri, kata SUPP
 | July 9, 2016
Adenan Satem juga bersetuju, kata Sim Kui Hian




PETALING JAYA: Rakyat Sarawak digesa jangan merendahkan diri dengan menganggap Sarawak salah satu negeri Persekutuan Malaysia.
Presiden SUPP  Sim Kui Hian dipetik laporan berita berkata “Sarawak patut dikenali sebagai Sarawak, bukan salah satu daripada 13 negeri dalam pembentukan Malaysia” jika mereka mahu autonomi pentadbiran yang lebih luas daripada Putrajaya.
Kenyataan itu yang terbaharu dalam pengisytiharaan demi pengisytiharaan oleh ahli politik bahawa Sarawak penandatangan dalam pembentukan Malaysia, setaraf Persekutuan Tanah Melayu, Singapura dan Borneo Utara (Sabah).
KALAU NEGARA

BILA NAK

MERDEKA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH

--------------

MAT NGOK BERSABDA





KETUA

TWITER

BUAT LAWAK

BODOH














KPN: Pastikan ketulenan kandungan Sarawak Report sebelum bertindak

PUTRAJAYA:  Khalid Abu Bakar berkata polis akan menentukan ketulenan pendedahan Sarawak Report yang dikatakan laporan Ketua Audit Negara keatas 1MDB sebelum tindakan diambil.
Ketua Polis Negara berkata ketulenan dokumen Sarawak Report itu akan dibincangkan dengan Peguam Negara  Apandi Ali.
“Jika tulen, kita akan siasatan dibawah Akta Rahsia Rasmi. Semua diminta bertenang,” katanya kepada pemberita di rumah terbuka Hari Raya Timbalan Perdana Menteri  Ahmad Zahid Hamidi.
Khalid turut membidas portal itu dan pengarangnya, Clare Rewcastle-Brown, sebagai pemberita yang tidak boleh dipercayai kerana menyiarkan berita-berita yang kemudiannya didapati tidak betul.

KAH KAH KAH

woit mat ngok

kalau  gambar

kulit dah ada

mesti tahu

isi buku

BANGANG


-----------

SIAPA DIA WAHABI



SIAPA DIA WAHABI
ISIS tu Wahabi yg ditaja Amerika. Sblm ni byk ulama2 wahabi Arab Saudi keluar fatwa haram sembah batu hajaratul aswad. Mana ada org sembah batu tu, kalau tanya yg dok pi cium2 tu mereka tak mengaku mereka sembah. Ungkapan 'sembah' tu direka oleh ulama2 Wahabi utk dijadikan alasan batu tu utk dibuang. 

Semua ulama seluruh dunia dh sedia maklum pun keturunan Raja Saud adlah keturunan Yahudi bani Qainuqa. Anak Raja Saud berkahwin dgn anak pengasas Wahabi iaitu Muhammad bin Abd Wahab. Semua org dah tau sejarah 300 tahun tu. Hanya yg bengap saja tak tau sejarah tu. Kalau malas baca kitab, rujuk saja buku2 tulisan orang putih di universiti oxford. on BETUL KE BERITA INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/10/16




----------

JANJI NAK BUAT VIDEO





 MANA JANJI
Tok tt jgn nak ubah isu..hari tu janji nak buat satu lagi video raya,mana video tu?. video yang tak jadi hari tu langsung x stim,gagalis.. jgn bgtau yg Tok tt dah buat video,cuma bagi Jin yg tengok. kalau camtu sejibik perangai mcm Ketua kluster jinnakologis..kah kah kah on BUKAN KARUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/9/16

-----------