Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Oktober 2008

HOT! HOT! HOT! BERITA GUMBIRA

Isnin pagi ini pasaran saham di bursa saham London, Paris, Frankfurt, Brussels – jatuh mendadak.

FTSE – Financial Times Stock Exchange London telah jatuh 5% atau 245 point.
Dow Jones – jatuh 214 point. Nasdaq – 36.50. Dax German jatuh 281.71 point. Nikkei Tokyo jatuh 465.05 point.Hang Seng jatuh 878.64 point atau 4.97%.

Harga bahan bakar petrolium jatuh 3 dolar. Kini satu tong minyak mentah berharga 91 dolar

Kaum pemodal kapitalis sedang menggelabah. Rakyat dunia wajib bersedia. Bila kaum kapitalis menghadapi masaalah mereka akan melakukan jenayah perang. Perang adalah sebahagian dari hukum ekonomi kapitalis.

Kapitalis akan melancarkan perang untuk memusnahkan apa yang telah wujud – bangunan, kilang, bandar dan kota, senjata dan warga negara. Apabila kemusnahan telah berlaku maka kaum pemodal kapitalis akan dapat membangun semula. Ini terjadi pada perang Dunia Pertama dan Ke Dua.

Eropah dan Jepun dibangunkan semula sesudah selesai permusnahan dalam Perang Dunia Ke Dua.

Di Greece dan German kerjaan telah berjanji akan membayar kembali jumlah wang disimpan dalam bank. Janji ini dibuat agar duit-duit dalam bank tidak dikeluarkan. Ini dilakukan kerana orang ramai telah mula mengeluarkan duit dari bank dan membeli emas sebagai benda yang tidak akan turun nilainya berbanding dengan kertas.



HOT !! PM TUNAI JANJI SEBELUM BERUNDUR – U.malayau

KUALA LUMPUR 6 Okt. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berjanji beliau akan menunaikan semua janjinya selama ini sebelum berundur daripada kerajaan.

Perdana Menteri berkata, reformasi badan kehakiman umpamanya akan tetap diteruskan walaupun bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim telah meletakkan jawatan.

``Ada perkara yang perlu dibuat dan saya akan pastikan ia disiapkan,'' katanya di sini hari ini.


kah kah kah….. lawak besar pak dolah ni….. tahun 2004 dia kuat…. dia zzzzzzz…. sepanjang hari dia zzzzzzzzzz…..ni dah kena sekeh…. dah kena kencing…. dah kena biawak…..dah kena tendang …. baru nak buat…..kah kah kah…. 4 tahun tak buat apa-apa … ni dah tinggal 4 bulan baru nak buat kerja…..kah kah kah….. kalau betul nak buat kerja ….. mansuh ISA…. laporan polis terhadap madey mula siasat….. cari bala…. mana mamat ni dah ilang…… baru betul…. baru bukan dolah zzzzzzzzz…. baru rakyat suka hati dan minta dolah sambung terus jadi perdana menteri…… baru orang panggil pak dolah superman....kah kah kah



BARU !!! - RAJA PETRA DI MAHKAMAH PJ

Raja Petra dibawa dari Kamunting untuk di hadapkan ke mahkamah. Raja Petra menghadapi tuduhan - fitnah - atas tulisan dalam laman web MalaysiaToday.

Raja Petra telah menulis tentang keterlibatan Rosmah Mansur isteri Najib Razak dalam kes pembunuhan minah cun dari Mogolia yang bernama Altantuya Shaaribu.

Tulisan itu di terbitkan pada 25 April yang lalu dalam laman web MalaysiaToday.

Mahkamah di Petaling Jaya sekarang berhenti rehat dan akan di sambung kembali petang ini.



NAIK MELAMPAU : PIHAK BERKUASA DIGESA PANTAU HARGA BARANG DI PASAR BASAH SELURUH NEGARA – U.malayau

KUALA LUMPUR 5 Okt. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) digesa segera memantau harga barang keperluan di pasar-pasar basah seluruh negara yang didapati naik sewenang-wenangnya.

Walaupun mengalu-alukan langkah penguatkuasaan oleh kementerian di pasar raya-pasar raya besar, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menegaskan masalah lebih serius dengan harga naik melampau sebenarnya berlaku di pasar-pasar basah.

kah kah kah…. tiap kali barang naik nak di pantau…. pantau ni nak buat apa…. pantau ni nak tipu orang ramai supaya tak marah... pantau bukan bererti harga turun... jangan nak kelentong...kah kah kah...

pantau nak tunjuk menteri buat kerja... woit rakyat mahu bukan pantau tapi tapi mahu harga murah…. kah kah kah…. pantau tak ade guna… kaum kapitalis akan menaikkan harga barang-barang…. kapitalis cari untung maksima…. ini kerja mereka…

jawapannya bukan patau… fikirkan cara baru … kenapa kerajaan tidak membuat pasaran sendiri… pasar raya sendiri… kilang sendiri…kerajaan impot… kerajaan jual…. kerajaan kontrol harga…. kalau ada untung masuk kantung negara….bukan masuk saku towkay… kenapa kerajaan tak buat gedung macam tesco… buat gedung macam carrefour …. tak kan tak boleh fikir….pantau-pantau ni dah selalu dengar…. semua tak boleh pakai….. kah kah kah



KEKUATAN SENDIRI – KHAIRY – U.malayau

REMBAU 5 Okt.Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin berkata, beliau menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda berdasarkan pada kekuatan dirinya sendiri dan bukan kerana pengaruh pihak lain.

kah kah kah…. mamat ni betul ada kekuatan sendiri….dia ada modal… ada harta … ada duit…..dari mana datangnya…. kah kah kah…. dia jual petai di chow kit ke? dia drebar lori ke? semua salah … dia dapat banyak duit raya…..kah kah kah…nak tahu dari mana kekuatan sendiri ini datang? kah kah kah….. dari surat nikahlaaaaa dengan anak dolah….. kah kah kah…



SHAHIDAN TANDING NAIB PRESIDEN - U.malayau

Kota Bharu 5 Okt. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim hari ini menawarkan diri bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan UMNO Mac depan.

Shahidan berkata, beliau menawarkan diri kerana mahu berkhidmat kepada parti.

''Saya bukan bertujuan mengejar kepentingan peribadi, tetapi semata-mata bagi berkhidmat kepada parti terutama dari aspek agama,'' katanya dalam temu bual dengan TV3 di sini hari ini.


kah kah kah…. tidak mengejar kepentingan peribadi…. kah kah kah… munkeelaaa mamat poyo ni…. kah kah kah…. dah nak mula jadi ustaz pulak…. woit munkee….nak tanya sikit beras dari sempadan masuk cam mana? kah kah kah….nak tanya sikit dulu kenapa nak cukai semua pokok-pokok buah di perlis…. Untuk kepentingan sapa…. kah kah kah…. idea ustaz mana? … kah kah kah.



JANGAN AMAL POLITIK WANG – RITHAUDEEN - U.malayau

KUALA LUMPUR 5 Okt. - Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithaudeen Ismail memberi amaran tegas kepada bahagian UMNO yang akan memulakan persidangan Khamis ini agar tidak mengamalkan politik wang dan terlibat dalam salah guna kuasa kerana ia melanggar peraturan parti.

Beliau berkata, Lembaga Disiplin akan bertindak membanteras gejala itu sehingga ke akar umbi bagi mengelakkan perkara seumpama itu berlaku pada masa depan.

kah kah kah…. cam mana nak kempen tak pakai duit….. nak pakai air liur? …kah kah kah… sapa nak bayar duit hotel… sapa nak bayar duit dangdut…. sapa nak bayar duit gro….kah kah kah…tak kan nak tidur masjid makan nasi bungkus…..kah kah kah…. ulur ulur laaaa….kalau tidak mana ada syoook datang kl…..kah kah kah… dengar ceramah bosan…. nak tengok madey menangis….kah kah kah… idup isa samad…. kita jumpa di padang mashar….kah kah kah.



HORMAT PEMIMPIN – U.malayau

SHAH ALAM 5 Okt. Pemimpin UMNO yang berhasrat menawarkan diri bertanding jawatan nombor dua parti, seharusnya menunggu pengumuman Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sama ada mahu mempertahankan jawatan Presiden atau sebaliknya pada pemilihan Mac tahun depan.

Pengerusi Tetap UMNO, Tan Sri Onn Ismail berkata, walaupun parti itu mengamalkan demokrasi yang membenarkan ahli bertanding sebarang jawatan, namun tradisi menghormati pemimpin perlu diteruskan.

Semua boleh tawarkan diri bertanding, cuma jangan mendahului, tunggu Presiden umum dahulu, kalau Pak Lah sudah umum tidak mahu bertanding, itu tidak mengapa.

kah kah kah…. tan sri off ni tak tahu ke…. dolah dah bungkus…. kah kah kah… firaun dah lipat dolah dalam kotak… tan sri off ni ketinggalan berita…. kah kah kah…seluruh rakyat dah tahu dolah kena singkir…. nak hormat apa lagi…. dah terpeleoook ….kah kah kah… 8 haribulan ni…dolah bungkus…. nak umum apa lagi semua orang dah tahu…. tak caya tanya jean.... kah kah kah...ini betul-betul tan sri off… kah kah kah



WUJUDKAN POLITIK BARU DALAM BN – SAIFUDDIN – U.malayau

KUALA LUMPUR 5 Okt. Barisan Nasional (BN) perlu mewujudkan budaya politik baru dengan mengubah aspek dalaman dan luarannya untuk memastikan ia terus relevan kepada rakyat dan negara.

Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, antara aspek dalaman yang perlu diambil kira adalah menyusun kaedah perancangan dan pelaksanaan dasar-dasar dalam BN dengan lebih teratur dan proaktif.

"Lebih penting, pemimpin parti perlu dipilih daripada kalangan yang berilmu dan ikhlas berbakti kepada rakyat," .Saifuddin mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang perlunya BN berubah sesuai dengan cita rasa dan kehendak rakyat.


kah kah kah…. munkee ni pertamanya jangan jadi kaki bodek… ini politik baru… jangan bagi isteri ambil 10%.... ini politik baru…. kah kah kah… jangan tangkap orang tanpa bicara … ini politik baru…. kah kah kah…. jangan beli kapal selam….kah kah kah... ini politik baru….jangan guna c4… ini politik baru…. kah kah kah… kurangkan kang kong....kah kah kah... tapi munkee ni belajar kat mana? …. muka macam kang kong....woit munkee ni ada ilmu apa… macam dari sintok aje….kah kah kah