.

Isnin, 13 Jun 2016

TERIMA KASEH DARI DAPUR JALANAN






PATIN 

TEMPOYAK

SOLD OUT

hari pertama 
pada awalnya agak  cemas
tukang masak talipon gua
tak ada pelanggan
dia rasa gelabah

tetiba lepas jam enam
pelanggan datang
berduyun duyun

kepada yang tak dapat
patin tempoyak asli temerloh
pada petang ini 
jangan risau esok 
kami ada disana
lorong sama tempat sama

untuk menyenangkan 
sila buah tempahan 
melalui  talipon
pukul talipon panggil
pak dip - 017-625-13-36

kepada yang membeli
kepada yang menderma
kepada yang membuat amal
tim dapur jalanan ucapkan
ribuan terima kaseh 
datang lagi!



SATU LAGI

PROJEK AMAL

DAPUR JALANAN

BANGSAR UTAMA






-------------

HADI BUKAN WAKIL TUHAN







DARI DULU

GUA SUDAH 

CAKAP 

HADI ONLINE KE

DENGAN TUHAN?



Hadi bukan wakil Tuhan, kata Khalid Samad

 | June 13, 2016
Amaran Hadi itu menunjukkan PAS tidak menghormati suara pengundi, kata AMANAH.




PETALING JAYA: AMANAH hari ini berkata adalah salah untuk mana-mana parti mendakwa ia parti pilihan Tuhan, selepas amaran presiden PAS kepada pengundi di Sungai Besar mereka berdepan kemurkaan Ilahi jika memilih ahli parlimen salah pada 18 Jun ini.
“Ia hanya menyerlahkan cara pemikiran mereka (PAS),” kata Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad, kepada FMT hari ini.
“PAS dan presidennya Haji Abdul Hadi Awang perlu menerima kenyataan yang mereka tidak mewakili Tuhan.”
Menurutnya, walaupun beliau bersetuju pilihan parti politik boleh mendatangkan kesan di dunia dan akhirat, tidak ada parti politik berhak mengaku diri sebagai wakil Tuhan.
“Sekiranya mereka percaya apa yang mereka lakukan adalah betul, maka menjadi tanggungjawab mereka meyakinkan orang ramai daripada menggunakan politik dosa dan celaka,” kata Khalid.

KAH KAH KAH

WOIT

KHALID INI

POTONG STIM

RAKYAT SUDAH

SYIOK DAPAT

BIDADARI JIKA

UNDI PAS

KAH KAH KAH 

KHALID BELOT

BOCORKAN 

PENIPUAN HADI

KAH KAH KAH


FRUS MENOGENG
-----------

SELAMAT BERBUKA








SELAMAT 

BERBUKA

RAYA LAGI

BERAPA ARI?
hari ini spesial
gua ada patin tempoyak
dengan ulam petai
dengan ulam jering muda
gua sempat beli di sungkai

patin tempoyak gua
order dari dapur jalanan
no problem jamin sampai

SELAMAT SELERA







------------

SELUAT KETAT SALAH DI KELANTAN




SELUAR DALAM TAK KETAT
Kena pakai spenda besar mcm mustapa ali tu ok la. on ALIH PANDANGAN RAKYAT
Publish | Delete | Spam
ali along
on 6/13/16
















NOTA
seluar ketat salah di kelantan
tapi seluar dalam besar
tak menjadi satu kesalahan

-------------

JANGAN BUAT SALAH





JANGAN SILAP

PATIN 

TEMPOYAK

ASLI TEMERLOH


BUKAN FILEM

BUATAN

NEGARA GERMAN



------------

HADI JADI WAKIL TUHAN



HUBAYA HUBAYA


DENGAR DENGAR

HADI SUDAH

DIANGKAT JADI

WAKIL TUHAN

BOLEH BERI

DOSA PAHALA





Berdosa dan celaka jika pilih wakil rakyat salah, kata Hadi

Presiden PAS Haji Abdul Hadi Awang memberi amaran kepada pengundi di Sungai Besar bahawa mereka akan berdepan dengan kemurkaan Ilahi jika memilih ahli parlimen salah pada 18 Jun ini.
Katanya, memilih wakil rakyat adalah satu tanggungjawab.
“Kalau apa yang diucap (oleh ahli parlimen) adalah salah, (maka) berdosa dan celakalah kita,” katanya pada satu ceramah di Sungai Besar malam semalam.
PAS sebelum ini mendakwa mereka yang mengundi calon parti itu akan mendapat ganjaran Allah pada akhirat termasuk memasuki syurga.
KALAU UNDI

CALON PAS

MASUK SYURGA

WOW SYIOKNYA

ADA BIDADARI

KALAU TAK UNDI

DAPAT APA?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


ALIH PANDANGAN RAKYAT



WAHAI PAS

KELANTAN

RUMAH MANGSA

BANJIR 2014-15

DAH SETAHUN

TAK SIAP SIAP

BUAT TAKTIK 

BARU ALIHKAN

PANDANGAN 

ORANG RAMAI

KINI MEMAKAI

SELUAR KETAT

JADI JENAYAH









































------------

WARUNG DAPUR JALANAN PETANG INI







PATIN 

TEMPOYAK

petang ini tim dapur jalanan
akan membuka warong
di bazar ramadan bangsar utama
belakang stesen lrt bangsar

dapur jalanan akan menjual
patin tempoyak asli temerloh
cokolat la gordo dan biskut nenas

patin sangkar didatangkan dari temerloh
tukang masak juga dari temerloh
cokolat la gordo dibuat oleh tim dapur
biskut nenas membantu ibu tunggal

semua tenaga kerja dijalankan
dengan sukarela
semua kutipan masuk ke dalam
dana dapur jalanan

kawan kawan sahabat
penyokong dapur jalanan
dijemput datang merayakan sama
satu lagi kerja amal anak anak muda








------------

JANGAN FITNAH HAJI HADI







JANGAN BUAT

FITNAH

JANGAN JUAL

TOHMAH


PAS tidak menentang Najib tetapi dasar pemerintahan

 | June 12, 2016
Dakwaan  Mahathir bahawa Hadi mengambil dedak adalah tidak benar.




SEKINCHAN: Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang mengaku ada bertemu dengan  Mahathir Mohamad dan telah dijelaskan tentang kesalahan Najib.
Dalam pada itu, Hadi juga menafikan sekeras-kerasnya dakwaan  Mahathir bahawa beliau mengambil dedak.
Bagaimanapun, Hadi berpendirian bahawa beliau bukan menentang individu sebaliknya konsep pemerintahan yang dibawa oleh Najib.
“Betul (perjumpaan Hadi dengan Mahathir). Tetapi saya sudah tidak ingat bila, dalam dua atau tiga bulan lepas.
“PAS tidak menentang individu, kita menentang pendekatan, konsep dan dasar yang digunakan oleh mereka.


KAH KAH KAH

woit

jangan fitnah

hadi tak makan

dedak najib

tuan haji hadi

makan biji kurma

tu pasal sembelit

naik urat kepala 

jadi ngok ngek

BIJI KURMA

----------------

HADI MAKAN BIJI KURMA



HADI TELAH

DI BERITAHU

TENTANG SEMUA

JENAYAH NAJIB



Pas tidak terpengaruh 'dedak' Umno
SEKINCHAN - Presiden Pas, Haji Abdul Hadi Awang menegaskan, parti Islam itu tidak pernah terpengaruh dengan pemberian 'dedak' yang ditawarkan pihak tertentu walaupun ia kini mula mendekati parti pemerintah.

Beliau menegaskan, Pas mampu meneruskan perjuangan dasar Islamnya tanpa mengamalkan politik wang dan ketirisan dana awam yang didakwa dirintis oleh  Mahathir Mohamad.

"Pas tidak menentang individu. Pas menentang pendekatan, konsep dan dasar. Kalau orang diubah, dasar dan pendekatannya sama, tiada perubahan. Siapa yang ajar bagi dedak?

"Pas tidak terpengaruh dengan dedak. Pas boleh terus melangsungkan perjuangan, tiada politik wang, tiada politik BR1M, 1MDB, KWSP, Maica Holdings, Perwaja dan Tabung Haji. Itu adalah rantaian dari awal," katanya kepada pemberita semasa menyantuni rakyat di bazar Ramadan di sini, hari ini.


KAH KAH KAH

woit

kalau tak dedak

makan apa?

sotong bakar?

kah kah kah

senyap menikus

mesti ada dedak

kah kah kah

opps...maaf

bukan dedak

hadi makan 

biji kurma

kah kah kah

AKUL YA ANTA




---------------

WARUNG DAPUR JALANAN





PETANG INI

SILA BUNGKUS 

GULAI PATIN 

TEMPOYAK 

DARI WARUNG

DAPUR JALANAN

BANGSAR UTAMA



BUAT KEBAIKAN
Selagi hidup, berbuatlah kebaikan dari segala bagai kebaikan yg ada. Jangan malu2. Kebaikan bukan untuk ditunjuk2... bukan juga dibangga2..jauh sekali menghina.. Ianya diharap menjadi kebaikan yang akan memudahkan hidup kita di alam yg akan datang. Kebaikan2 yg segala bagai inilah akan membantu kita untuk hidup abadi tatkala mengadap Yang Maha Esa.

Waktu inilah sehalus2 dan sekecil2 kebaikan sangat2 kita perlukan waima niat baik yg terlintas dihati pun tetap dikira kebaikan. Setiap kebaikan akan menjadi cahaya masing2, dari malap sehingga terlalu terang, mengikut tahap keikhlasan kita berbuatnya sewaktu hidup yg singkat ini.

 Barangsiapa yg berbuat semata2 kerana Yg Maha Esa, semata2 kerana tunduk akan apa Yg Maha Esa sudah gariskan melalui para utusanNya, itulah sebaik2nya. Selebihnya, demi mendapat rahmatNya, beruntunglah kita. on WARUNG DAPUR JALANAN

in response to Orang yang memberi makan kepada orang yang memerlukan sangat dicintai Allah. Sabda Rasulullah SAW; "Barangsiapa memberi makan saudaranya hingga kenyang, lalu memberinya minum hingga hilang dahaganya, nescaya Allah akan menjauhkannya (si pemberi sedekah) dari api neraka sejauh tujuh jurang, antara satu jurang ke satu jurang yang lain perjalanannya sejauh lima ratus tahun." (Hadith sahih) Teruskan usaha muliamu team Dapur Jalanan. , by Mat Safian.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/13/16

ADA GST
Tak Perlu Amam Jariah.. sebab.....sebab.......oleh kerana Kita semua bayar GST... GST tu lah Amal Jariah....kakakakaka on WARUNG DAPUR JALANAN
Anonymous
on 6/13/16

MANDI JUNUB
PATIN ini sedara Ikan KELI jugak kan KELI ini semua bende dia sapu jangan batu kayu saja PATIN Tengok PORNO boleh makan ke ???? 

PATIN sudah mandi junub ke belom sebelom masak nun Bebende darah daging nih kena ikut HUKUM jugak Bukan Pau Pau Pau boleh kaotim MUDUD !!!! on PATIN TEMPOYAK ASLI TEMERLOH
Anonymous
on 6/13/1



------------

FAKTA DARI KUALA KANGSAR



FAKTA DARI

KUALA KANGSAR

APA BERLAKU
pagi kelmarin mahathir
telah memberi ucaptama
sebelum forum tentang 1MDB mula

isi peting ucapan ialah:
mahathir  telah membocorkan
bagaimana dia telah berjumpa
dengan haji hadi selama 3 jam

dalam perjumpaan ini mahathir
telah menerangkan
telah membocorkan
telah menjelaskan
kepada hadi tentang najib
dari kes altantuya
dari ke jambatan ke singapura
dari kes keretapi laju ke singapura

dan paling penting mahathir
secara tuntas telah menerangkan
tentang kes 1MDB kepada haji hadi

semua fakta ini telah dibocorkan
oleh mahathor dihadapan para hadirin
seramai kurang lebih 300 orang
dalam dewan restoran di kuala kangsar


SETERUSNYA
selesai forum
lim kita siang telah panggil gua
kerana dia mahu bincang
suasana di kuala kangsar

ketika bersama kit siang
dia telah menernagkan bahawa
perjumpaan mahathir/hadi
telah telah berlaku sebelum puasa
kita sing telah diberitahu oleh mahathir
tentang pekara ini awal dulu

pagi tadi kit siang agak terperanjat 
apabila mahathir membocorkan
maklumat perjumpaan ini


JUSTERU
dari ini kita  semua tahu buat rusmusan
bahawa haji hadi tahu tentang
semua jenayah  jenayah najib
haji hadi ada maklumat tentang
kes  rompakan duit 1MDB
justeru haji hadi tidak boleh kata
dia TIDAK diberi tahu
atau dia tak ada maklumat
atau dia taak ada pencerahan


TETAPI
walau pun dengan semua maklumat
dengan semua fakta
dengan semua penerangan
haji hadi masih lagi bersama najib

maka mahathir membuat komen:
dia masih lagi mahu selamatkan najib
tak tahu sama ada hadi 
mana dedak atau tidak
( dewan terbarai ketawa)


MAKA
hasil pernagai haji hadi ini
telah menjadikan ramai
ahli parti pas pada ketika ini
dalam satu kecelaruan 
yang maha sangat

mereka tak tahu apa yang berlaku
mereka sedari najib penjarah
mereka sedar najib permpok
tapi mereka tak tahu
kenapa haji hadi masih sokong najib

dalam masa yang sama pada ketika ini
semakian ramai ahli parti
united malays national organisation
sedang berpaling tadah
lari meinggalkan najib
malah membuat ketetapan dalam
mesyuarat cawangan menuntut
najib letak jawatan

jelas najib dapat talian hayat
untuk bernafas dari  haji hadi
maka dari latar ini muncullah HUDUD

TANDA TANGAN DEKLARAI RAKYAT
NOTA:
gua pulang petang kelmarin
dari kuala kangsar



------------

WARUNG DAPUR JALANAN







PETANG INI

WARUNG

DAPUR JALANAN

BANGSAR UTAMA


PATIN 

TEMPOYAK








VERY SPECIAL

RESIPI DAN

TUKANG MASAK

DARI TEMERLOH





















------------

YA AMPOON YA MAULANA






BETUL TUANKU

TEPAT SEKALI


zarithTak adil label semua Yahudi jahat – Raja Zarith Sofiah


PETALING JAYA: Tidak adil untuk melabel semua Yahudi sebagai jahat, kata Permaisuri Johor Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah yang turut menyatakan tidak peduli jika kenyataannya itu menyebabkan baginda tidak popular.
Menurut The Star Online, apa yang baginda peduli ialah mahu menjadi umat Islam dan manusia yang baik.
“Sudah terlalu lama kini kebanyakan umat Islam di Malaysia melihat semua Yahudi jahat. Ia seperti mempercayai semua Muslim baik sedangkan kita tahu ada yang bertindak melanggar ajaran Islam.


KOMENTAR

penganut agama islam
diwajibkan mengenal
25 nama nabi dan rasul
24 dari nabi dan rasul
adalah  yahudi dariu bani israel
hanya nabi muhamad 
berbangsa arab bani qureshi

musuh dunia bukan yahudi
musuh dunia gerakan zionis

















------------

NAJIB MENIPU LAGI




FACE BOOK


SEJARAH TAK PERNAH MENIPU..
Sejak merdeka.. Umno/BN memerintah negara matawang negara kita telah mencapai ke tahap 'paling tinggi' nilainya berbanding Dolar AS, Dolar Brunei mahupun Dolar S'pore sehinggakan rakyat M'sia khususnya sebahagian Bangsa Johor ada yg terpaksa cari rezeki di S'pore kerana matawang ringgit kita tersangatlah tinggi dari Dolar S'pore..
HIDUP UMNOooooo !!!




















----------