Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Oktober 2008

TERBARU MALAM INI DI ‘REPUBLIK PULAU PINANG’

Lebih dari seratus warga ‘Republik Pulau Pinang’ telah keluar berkumpul memasang lilin di hadapan Dewan Sri Pinang untuk menyatakan bantahan mereka terhadap Akta Keselamtan Dalam Negeri – ISA.

Turut berucap ialah wakil Jemaah Islah Malaysia (Jim) dan wakil Suaram.

Warga ‘Republik ‘ telah datang berkumpul dari jam 8.45 malam. Mereka bersurai jam 10 malam.

Mereka telah berdendang dengan lagu – Merdeka, Suara Rakyat, Barisan Rakyat dan Redemtion Song.

Perhimpuan kali ke 6 ini cukup santai mantai dan di pantau dengan aman permai lagi berakhlak oleh 10 orang pegawai polis. ( Laporan dari wartawan Republik Pulau Pinang)



9 AJK PEMUDA UMNO GELANG PATAH ANCAM LETAK JAWATAN


JOHOR BAHARU 17 Okt. Sembilan orang anggota jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Gelang Patah mengancam untuk meletak jawatan jika mesyuarat perwakilan Pemuda bahagian terbabit yang diadakan pada minggu lepas tidak diadakan semula.

Jurucakap anggota jawatankuasa terbabit, Faisal Supada berkata, cara pengiraan undi bagi pertandingan dan pencalonan jawatan pada mesyuarat terbabit dijalankan secara tidak telus dan melanggar peraturan parti.

kah kah kah….. letak jawatan…. jangan jang… jangan …kau dah tak ramai…. kah kah kah….letak jawatan nanti miss soru…. tak dapek kontrek nanti… sapo nak bayar duit proton kau…. kah kah kah….tapi kalau kena pujuk best juga….masyuuk… tarik harga sikit…..buat jual mahal...kah kah kah…. leh beli wira….. kah kah kah



TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT NAJIB – AKHBAR HARAKAH

Kerajaan digesa menubuhkan satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat segala dakwaan dan tuduhan terhadap calon Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang berkata, negara dan rakyat tidak mahu mempunyai sorang Perdana Menteri yang menjadi bahan bualan dan ketawa masyarakat antarabangsa terhadap tuduhan yang belum lagi dibersihkan oleh beliau sendiri mahupun kerajaan sedia ada.

Katanya, tidak pernah berlaku dalam sejarah seorang Timbalan Perdana Menteri yang bakal memimpin negara mempunyai tuduhan sebanyak itu malahan segala dakwaan terhadapnya dianggap menakutkan.

"Mahukah kita ada seorang Perdana Menteri apabila menghadiri sidang antarabangsa menjadi objek ketawa, objek whisper (bisikan).

"Oh, itu orang terlibat dengan pembunuhan Mongolian Altantuya. Itu orang adalah commission submarine Scorpene. Itu adalah terlibat dengan komisen Sukhoi. Kita mahu ini dibersihkan,"tegasnya sewaktu membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2009 (bajet)di dewan rakyat baru-baru ini.

kah kah kah…. satu peluang lagi untuk dolah ….tunku ada petaling jaya…. tun razak ada balai raya… madey ada PUTARJAYA …. dolah abis modal hanya ada suruhanjaya…. kah kah kah…


mat mongol ni dah gelabah….. kah kah kah…. orang ramai nak tahu tentang Sms Altantuya…. betul ke atau tak betul…..kalau tak betul semua ok…. Tapi kalau betul ….macam mana?.... ini pertama yang wajib di jawab….. betul ke tak betul…



BILA PULAK JAWA JADI MELAYU ?

KUALA LUMPUR: Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem) semalam membuat laporan polis terhadap Ketua Wanita Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe susulan kenyataannya yang dikatakan mempertikaikan asal-usul orang Melayu di negara ini.

Ahli Jawatankuasa Gabem, Naseron Ismail, berkata kenyataan Timbalan Menteri Penerangan itu bukan saja menyinggung perasaan orang Melayu malah menghina asal-usul keturunan mereka sedangkan sudah dibuktikan Malaysia adalah sebahagian daripada gugusan alam Melayu.


kah kah kah….. hina macam mana?.... kah kah kah…. menyinggung macam mana…. tak ada sapa pun tersinggung…. mak cik felda tak ambil pot pun…kah kah kah… tak caya? …pergi tanya orang jawa… dia tersinggung tak ?... pergi tanya orang banjar.. dia tersunggung tak?.... pergi tanya orang acheh… dia terhina ke?..... kah kah kah…. ari tu cakap mereka semua mereka ini melayu…. kah kah kah

tapi bila pulak gabem ini dilantik untuk mewakili banjar.. mendililing.. acheh…pilipina…..kah kah kah…. ni gabem ni kan kerja cari kontrek…. niaga atas angin… kan ini tempat berkumpul mat subcon…. kah kah kah..

nak tanya sikit melayu tu datang dari mana…. yoko…yoni… yunek…yoyo… yenan… yunan… yunan? Yunani ni bukan greek ke…. macam onani je bunyi nay… kah kah kah



PERBETULKAN FAKTA SEJARAH MELAYU – U.malayau

Kenyataan sebenarnya mengenai Melayu sepatutnya ialah: Melayu itu berasal dari Nusantara.

Negeri-negeri seperti Tanah Melayu, Patani, Indonesia, Kalimantan, Sulawesi, Brunei, Mindanao, Palawan, Riau dan Singapura adalah sebahagian daripada Nusantara.

Melayu penduduk asal Nusantara.

Pada asalnya mereka semua Melayu dan bertutur bahasa Melayu yang berpaksi pada bahasa Melayu Nusantara. Mereka mungkin bercakap dalam dialek Jawa, Tagalog, Bugis, Minangkabau, Aceh, Banjar dan banyak dialek lagi.

kah kah kah…. nak betul fakta apa ni… kang kong…. jawa bukan melayu…. jawa adalah jawa… bahasa dia bahasa jawa…. budaya dia budaya jawa… adat istiadat jawa…. silat pun ada silat jawa…kah kah kah….

tulisan dia tulisan jawa…. struktur bahasa struktur bahasa jawa…. bila pulak jawa jadi melayu…. melayu dari sungai melayu…. jawa dari pulau jawa… ada jawa hindu… ada jawa kristian… ada jawa islam…. macam macam jenis jawa…. kalau jawa melayu maka ertinya selama ini kenapa kata melayu tu islam dan islam tu melayu… kah kah kah…

tagalok tu dari pilipina…. banyak orang pilipina berugama kritian… ertinya selama ini salah laa bila kita katakan melayu tu islam dan islam tu melayu….kah kah kah... buatlah cerita yang tak simpang siur.... kejap melayu ni islam... kejap lain pulak cerita.... kah kah kah

bahasa acheh… bahasa tagalong… bahasa banjar … bahasa bugis… bahasa-bahas ini bukan dialek… ini adalah bahasa… ada struktur sendiri….ada nahu sendiri ... ada tatabahasa sendiri... kah kah kah….bukan dialek… tengok rupa pun dah tahu… antara jawa dengan melayu…. tak kan tak cam….tak kan tak kenal muka jawa... kah kah kah…

cuba dengar orang acheh bercakap di pasar chow kit…. boleh faham…. dialek kepala bana apa?... kah kah kah….tu pasal orang acheh mengakui bahawa mereka suku bangsa acheh tapi warga negara indonesia….tu pasal juga yang nak merdeka…. bila masanya di acheh bertutur melayu …kah kah kah

kadazan, murut, malanau, penan, kelabit, iban tu cam na… mereka napa tak di sebut sebagai melayu…. kah kah kah…napa jawa saja melayu.... napa bugis melayu.... kenapa kadazan tak melayu....kah kah kah...

tanya orang jawa dia suka di panggil melayu tak ?.... kah kah kah….

nak tanya sikit.... melayu ni datang dari mana... yoko... yono... yoni... yenan...yunan... dimana yunan ni.... di greek ke.... kah kah kah...



DR. M NAFI PERANCVANG UTAMA – U.malayau

TRONOH 16 Okt. - Tun Dr. Mahathir Mohamad menafikan bahawa beliau adalah 'perancang utama' dalam meningkatkan populariti Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai pemimpin masa depan negara.

Menurutnya, adalah mengarut dirinya dituduh memainkan peranan di sebalik pemilihan Najib sebagai bakal Perdana Menteri kerana Timbalan Perdana Menteri itu bukanlah pengikutnya


kah kah kah…. dah panik rakyat dah mula benci…. rakyat dari dulu benci madey… rakyat tahu mat mangol ini budak madey…. rakyat terus benci mat mongol…. kah kah kah…. terus tak mengakui … malah madey kata dia pun tak kenal siapa mat mongol ni…. kah kah kah



BELUM PASTI TARIKH TERIMA EUROCOPTER – U.malayau

LAUT CHINA SELATAN 16 Okt. - Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) masih belum dapat memastikan tarikh penerimaan helikopter Eurocopter bagi menggantikan helikopter Nuri (Sikorsky S61) yang akan menamatkan perkhidmatannya tidak lama lagi.

Panglimanya, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin berkata, keputusan mengenai penerimaan helikopter tersebut hanya akan dibuat oleh pihak-pihak yang tertentu.

''Saya tidak mahu memberikan sebarang komen memandangkan ia sedang hangat dibincangkan oleh banyak pihak termasuk di Parlimen.


kah kah kah…. rakyat BUKAN nak tahu BILA benda besi ni nak sampai…. Rakyat nak TAHU macam mana helikopter ini di beli… berapa belanja…. adakah yang lebih murah…. siapa bagi kontrek…. … kleeeeeeeeeeettttttonggggggggggg tak abis abis…. kah kah kah

lain yang di tanya laian yang di jawab…..

dolah pergi kelmarin apa cerita?..... kah kah kah….. cakap jumpa KSU…. apa cerita…kah kah kah tak kan gi zzzzzzzzzzzzzzz ….kah kah kah



KRISIS EKONOMI GLOBAL: KERAJAAN SEMAK SEMUKA PROJEK UTAMA PM - U.malayau

KUALA LUMPUR 15 Okt. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, ketidaktentuan ekonomi global mungkin akan menyebabkan kerajaan perlu menyemak semula pelaksanaan sesetengah projek utama termasuk pembangunan koridor ekonomi.

Menurut Perdana Menteri, langkah itu juga kemungkinan akan memerlukan kerajaan menangguhkan projek-projek yang telah dikenal pasti tetapi masih belum bermula pembinaannya.

kah kah kah….. cakap ekonomi ok…. tak perlu buat bajet baru… semua on…. kah kah kah…. ni apa hal pulak kensel ni….nak kkkkkllentttoooooong juga ke…kah kah kah…. tak habis habis….klentong.....kah kah kah