.

Jumaat, 15 September 2017

KEPALA BUTUH





KEPALA BUTUH

Kepala butuh kau la tt, kau nak hasut hal politik silakan. Tapi jgn sedap2 tuduh semua org jual agama. Salah satu tuntutan islam adalah dakwah, agama dtg utk bangunkan fikrah, ada org sampaikan dakwah kerana Allah. Kau taknak percaya Allah dan Rasul itu hak kau tapi jgn hukum semua org samarata. Hasutlah tt tapi jgn sampai hina agama anutan org lain. on 
DUA PENIAGA TUDUH MENUDUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 9/14/17


DUA PENIAGA

TUDUH

MENUDUIH




HUBAYA HUBAYA - KITA DALAM BAHAYA






HUBAYA 

HUBAYA


KITA  SEMUA

DALAM

BAHAYA

DUIT PENCEN

HARTA 

KHAZANAH

NEGARA

AKAN 

DIROMPAK

OLEH NAJIB

&

ROSMAH




----------------

APA MAT DURIAN




SIAPA DIA

MAT DURIAN?
Punai la TT..ko punya suspen mcm Zaid komedi... Dah berapa bulan cakap nak kasi tau sapa mat durian... Tapi x cerita2. Perangai ko dgn zahid komedi sama je.. Ko orang jawa ke org minang? Oooooo... Dua dua dari Indon.. Patut la........ on APA MAT DURIAN?
Publish | Delete | Spam
Kaiser
on 9/15/17


----------------

TAHNIAH - BERITA BAIK





BERITA BAIK

AMAT BAIK

LAGI BARANG

MAHAL LAGI

SENANG KITA

HASUT
Bayaran pengangkutan lori bakal naik

AKIBAT kenaikan harga diesel, pengusaha lori kini tiada pilihan lain kecuali kemungkinan menaikkan bayaran pengangkutan lori demi mengelak daripada terus mengalami kerugian.

Presiden Persatuan Pengusaha Lori Malaysia, Anthony Tan Boon Siong berkata, buat masa ini, pihak pengusaha lori masih mengambil sikap tunggu dan lihat, namun sekiranya harga diesel terus melonjak naik, mereka terpaksa mengenakan bayaran lebih tinggi ke atas pengguna.

"Ahli-ahli saya (pengusaha lori) tidak pernah mengadu kepada saya, tetapi saya percaya mereka dalam keadaan tertekan.

"Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, masalah kemelesetan ekonomi dan pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) memberi impak teruk kepada pengusaha lori," katanya kepada China Press.


NAIK LAGI

MAHALKAN 

LAGI SAMPAI

ILANG NAFAS

BARU TERASA

HIDUP SUSAH 

PADAN MUKA

SOKONG LAGI

PARTI NAJIB 


-----------------

NYAHKAN NAJIB SEKARANG!





JIKA NAJIB

TIDAK

DINYAHKAN

DUIT PENCEN

LINGKUP

Labur dana KWSP tidak gambarkan pendekatan positif

SHAH ALAM - Tindakan kerajaan melaburkan dana hampir RM17 bilion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) di Amerika Syarikat (AS) untuk membantu Presiden Amerika Syarikat mengukuhkan ekonomi negara itu adalah sesuatu yang tidak dapat difahami.

Setiausaha Agung Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia, J Solomon berkata, komitmen itu tidak menggambarkan pendekatan positif di pihak kerajaan apabila ia mempertaruhkan dana pekerja untuk mengukuhkan ekonomi kuasa besar terutamanya apabila terdapat keperluan untuk mengukuhkan ekonomi negara sendiri, sekurang-kurangnya untuk menjayakan Wawasan 2020.

"Adakah AS sebagai kuasa besar dan ekonomi terbesar di dunia amat memerlukan simpanan persaraan pekerja Malaysia untuk mengukuhkan ekonomi sendiri?

"Kami memandang berat langkah kerajaan Malaysia memberi komitmen untuk melabur AS$4 bilion dari dana KWSP untuk mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, dalam iklim ekonomi global, kita tidak menolak atau mempertikaikan kerajaan memasuki pakatan perdagangan antarabangsa.

Bagaimanapun katanya, sebelum tindakan sedemikian diambil, kerajaan tidak boleh mengabaikan keutamaannya terhadap rakyatnya sendiri, terutama kebajikan pekerja dan menguruskan wang yang dimiliki pekerja.

Jelasnya,  KWSP adalah milik pekerja dan ia harus dilaburkan untuk meningkatkan kebajikan pekerja agar tidak melabur dalam pasaran ekuiti AS untuk membantu infrastruktur dan pembangunan semula AS.

"Kami telah bercakap dan menulis secara peribadi kepada Najib agar KWSP membayar dividin lebih baik bagi 2016 iaitu dengan membayar kekurangan dividen sebanyak 0.7 peratus KWSP.

"Permintaan ini dibuat kepada Perdana Menteri pada bulan Februari dengan mengambil kira pendapatan tertinggi yang diperolehi KWSP bagi tahun kewangan 2016 sejak kewujudannya dan untuk memastikan dana munasabah terkumpul dalam akaun pekerja individu yang merupakan satu-satunya perlindungan sosial pekerja untuk persaraannya," katanya.

Beliau berkata, buat masa ini, pihaknya masih belum menerima respons kepada permintaan itu.

"Oleh itu adalah kewajipan moral bagi kerajaan untuk mengkaji semula dan menjelaskan kepada kami berkenaan dengan perjanjian ini dengan AS walaupun ia sepatutnya dilakukan sebelum komitmen diberikan kepada Presiden AS," katanya.


HANYA SATU

JAWAPAN

BANGUN  

LAWAN JIKA

TIDAK SEMUA

LINGKUP

------------------

NYAH NAJIB









NYAH

NAJIB




SELAMATKAN

DUIT PENCEN

SELAMATKAN

HARTA

KHAZANAH


-----------------

ROMPAKAN SEDANG DIRANCANG






AWAS!

RAMAI 

PEMIMPIN

KOPRAT 

KHAZANAH

DAN

KWSP

AKAN 

DIBERHENTI

OLEH NAJIB

UNTUK

MEMUDAH

ROMPAKAN

TAK CAYA

TUNGGU 


LIHAT






-----------------

NAJIB REMBAT DUIT PENCEN




FACE BOOK

Media pro-Ameno & KERAjaan tak insaf lagi...
Maklumat di hujung jari.. rakyat tahu mengenai kenyataan Najib yg mahu mengukuhkan ekonomi Amerika dgn wang dana2 KWSP..
HINGGA KINI.. Najib enggan tak berani jawab tarikh PRU14 bakal diadakan..


116 Comments
Comments
Asni Saad Murah sungguh hati najib....sampai nk tolong Usa..rakyat sendiri merana..barang keperluan semuaNya mahal....bagussss.....kita patut sokong umno bn dan pas.....
LikeShow more reactions
Reply
13
18 hrs
Manage
Mohd Huszaini Kita ni klu la tindakan najib ni silap mampos kita wei...apa x nya..igt kerajaan nk ker tanggung semua duit tu klu lesap... Najib dan najis2 beranak dia senangla..dah kaya..org kerajaan yg pakai pencen mgkn xmerasa sgt..xkisahla org nk ckp apa skali pn..even pak lebai mana skali pn..dlm kwsp tu ada duit aq jgk..aq xhalakn sampai akhirat klu jd yg bukan2 nti
LikeShow more reactions
Reply
7
16 hrsEdited
Manage
Ldy Tia Jazzmine Zainal Sbbnye sbg persediaan kalo nk lari luarnegara mcm AS senang dpt perlindungan dr mereka mcm yg dilakukan Alvin Tan dlu ketika diambil tindakan menghina lagu kebangsaan Malaysia kan..
LikeShow more reactions
Reply
6
19 hrs
Manage
Muhammad Asyraf Kalau dia buat ada hasil takpe,kalau takde,lepas PRU orang lain pulak menang,orang lain pulak tanggung hutang.Then kita rakyat ni lah yang merana sebab nak kutip balik dana dengan cara yang membebankan rakyat.Then mereka yang kalah nanti pergunakan alasan tu kata orang lain tadbir membebankan rakyat.
Permainan budak2 senang nak baca.
LikeShow more reactions
Reply
4
12 hrs
Manage
Datsun Chong Btol btol celaka.... masa depan negara. Agama. Bangsa sanggup digadaikan...nak lagak kaya lgi kat U.S. tapi rakyat menanggung hutang negara. terbeban. Dan hilang subsidi disebabkan taik kao merata... punya bangsat MO1...
LikeShow more reactions
Reply
4
13 hrs
Manage
Hazz Sitrinn anak muda sudah tertekan dgn kera aan skrg.
i. kos sara hidup tak seimbang dgn pendapatan bulanan
ii. pengangguran, hilang pekerjaan, peluang pekerjaan tipis
...See More
LikeShow more reactions
Reply
22
19 hrs

--------------