.

Sabtu, 10 Januari 2015

CAKAP CAKAP KOSONG






KOMENTAR
cakap cakap tentang perpaduan melayu
cakap cakap melayu bersatu
semua ini adalah tahik kucing
semua ini tahik unta
mustahil melayu akan bersatu

gambar ini contoh saheh
berita ini bukti soheh

arab satu agama 
arab satu bahasa
pun tidak bersatu
mustahil melayu akan bersatu

memang ada persatuan
bersatu untuk kepentingan
bersatu untuk kelas
bersatu untuk dapat kekayaan

yang kaya pasti bersatu
yang ada harta boleh kerja sama
malah boleh kerja sama 
walau pun bukan satu bangsa
bukan satu agama  agama
cuba fikirkan kalau tak ada kerja sama
antara elit melayu dengan cukong cina
macam mana YTL dapat rembat 
tanah kampong orang melayu
maacam mana vincent tan 
dapat rembat bukit bintang

  • Wira PERKASA dakwa digasak Pemuda UmnoAidila Razak dan Zulaikha Zulkifli | 11:57AM Jan 10
    Saad Abdul Rahman terima tiga jahitan akibat ditumbuk dalam pertengkaran melibatkan isu bantuan banjir.



KAH KAH KAH

woit
ini sudah baik
pukul sepak terajang
tibai duku siku
kah kah kah
hidup melayu
hidup ketuanan melayu
kah kah kah

APA PUNYA PUNDIAK

-----------

LUBUNG SAIFOOL





KOMENTAR
orang ramai lama menunggu
makin lupa
ada apa apa ke
atau
dakwat belum beli?

hanya tanya
jangan marah
bukan menghasut



Mahkamah Persekutuan akan keluar notis keputusan rayuan kes liwat Anwar



Mahkamah Persekutuan akan mengeluarkan notis kepada pihak pendakwaan dan pembelaan tidak lama lagi berhubung tarikh keputusan mahkamah tertinggi itu berhubung rayuan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Ketua Hakim Negara Arifin Zakaria.
Katanya, beliau tidak dapat menyatakan bila notis itu akan dikeluarkan tetapi menyatakan ia (notis) akan dikeluarkan dua minggu sebelum tarikh penghakiman.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mahkamah-persekutuan-akan-keluar-notis-keputusan-rayuan-kes-liwat-anwar#sthash.hzEavlKt.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
buat betul betul
susun elok elok
dua minggu
seblum bubar parlimen
baru buat keputusan
ini tarikah terbaik
kah kah kah

kalau gwa kata
anak muda bersedia
itu hasut ke?
kah kah kah

APA PUNYA HASUTAN


------------

SILA SAKSIKAN


KOMENTAR
menggulingkan kerajaan
bukan satu yang salah
yb mahfuz
yb nurul
yb tian
yb surendran
semua nak guling kerajaan

semua ahli pas
semua ahli dap
semua ahli pkr
berkerja untuk gulingkan
united malays national organisation
ini kerja politik

guling kerajaan ialah tugas politikus
tugas rakyat juga sama
menggulingkan kerajaan
yang zalim
lagi zalim lagi ramai
lagi cerpat digulingkan





Hishamuddin Rais didenda RM5,000 kerana hasut guling kerajaan

Hakim Azman Mustapha memutuskan demikian setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Hishamuddin,  didakwa menyebut kata-kata menghasut yang cenderung untuk membangkitkan rakyat negara ini mengubah kerajaan yang tertubuh menurut undang-undang dengan cara yang tidak sah.

Perbuatan itu didakwa berlaku ketika berceramah di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di No. 1, Jalan Maharajalela di sini antara pukul 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei 2013.



PEMBACA
sila tonton
dan
buat keputusan sendiri
klip ini dibawa masuk mahkamah
jadi bahan bukti

berbanggalah para penghasut

menghasut dahulu
seblum kamu dihasut
kah kah kah




-----------

TABUNG BULUH






GOOGLE
tipu Lar bayar duit tabong...googLe tak kan tak bagi duit TT...juta2 peLawat saban hari...apa punya gooogLe , kedekut macam keLing on PECAH TABUNG BULUH
Nazrio Dond DoLLa
on 1/10/15
PROTES JALANAN
Apakah TT tidak merayu pada mahkamah yang lebih tinggi? Sebelum itu apa dia yang TT sarankan lebih kurang " ayuh turun ke jalan raya bagi menggulingkan BN " tu merupakan hasutan? Pada aden hasutan itu bermaksud ada seruan atau vibrations kepada awam untuk mengguling BN/UMNO tetapi jika melalui protes jalan raya tanpa keganasan itu satu seruan hasutan positif vibrations. 

Kalu TT hasut untuk protes yang mengiringi/ menyusuli keganasan memang itu hasutan negatif dan patut dihukum. Mahkamah mesti faham bahawa setiap kerajaan mana pun baik yang sah mahupun yang haram mesti menjangka ia akan ditentang baik secara sivil tanpa keganasan atau secara keganasan.

 Sememangnya menghimbau kerajaan ditumbangkan secara keganasan tidak akan direstui oleh banyak rejim, tapi jika menghasut kerajaan disisihakan secara protes aman jalanray tanpa keganasan pastinya melanggar konsep 'hak demokratik' sejagat. TT mesti merayu lagi.Tunggu bagaimana Mahkamah Persekutuan menilai keputusan yang TT telah didenda on PECAH TABUNG BULUH
MATAHARI BULAN
on 1/10/15
PRU TIPU
Inilah cara kera jaan mat monggol cari duit.mereka ingat dengan saman mereka boleh kekal berkuasa.jangan mimpi la.hari-hari saekor monggol akan berakhir.Madet tak mau ditangkap hidup-hidup mestilah cari jalan untuk singkirkan mat monggol.jika tidak madet akan mati macam charlie chaplin.kah..kah..kah..

 tt , itu pm sri lanka yang baru sudah menang pru dengan hanya 51% undi.kau tengok, di negara ketuanan melayu babi dapat 47% dia masih menang. jadi madet kena pastikan itu tak berulang lagi jika tidak nyawa dia akan melayang.takkan kalu dengan menang dengan 6% undi ketuanan melayu nak mengaku mereka menang, 

Jadi turun ke jalan raya untuk mengambil alih kerajaan selepas itu adalah sah di segi undang-undang sebab kerana itu sah mat monggol menipu,dan Madet siap sedia ke tali gantung!kah..kah...kah.. on PECAH TABUNG BULUH
Anonymous
on 1/10/15
MANDELA
Muka padan mu ..... Mendela 30th meregok dlm penjara . imam shafei masuk penjara . Ada imam brjuang kebenaran digergaji kepala...... Bayar 6000 kecil je .. Padan kutip serial seorg on SATU PENCERAHAN UNTUK SEMUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/10/15
TTT
Nanti kita lancarkan Tabung Tukar Tiub (TTT). tukar daripada tabung buluh kepada tabung haji! on PECAH TABUNG BULUH
Anonymous
on 1/10/15




------------

TINDAKAN TEPAT




KOMENTAR
satu tidakan yang tepat
ini adalah undang undang indonesia

di malaysia bawa dadah hukum gantung
di indonesia curi ikan kapal di bom

nak bincang apa
nak bagi rasuah
ini kerajaan baru baaa


Bom kapal nelayan: Malaysia sedia bincang


KUALA LUMPUR - Malaysia bersedia untuk berbincang dengan pihak berkuasa Indonesia yang berkaitan berhubung laporan sebuah kapal nelayan yang mengibarkan bendera Malaysia ditenggelamkan pihak berkuasa republik itu kerana menangkap ikan secara haram di perairan Indonesia semalam.

KAH KAH KAH

woit
ini baru betul
pencuri masuk
bom sama dia
rasuah rasuah
tak main lagi
kapal kasi bom

KAH KAH KAH


-----------

SATU LAGI CONTOH KEELING






KOMENTAR

nama malaon ini sankaran pillai
tapi manyuamar guna nama melayu
ada niat nak tipu melayu

anak anak muda
wasapada jangan terpedaya
malaon ini sama sahaja
tarafnya dengan riduan bak kutee



Kerjasama kerajaan pusat dan Kelantan bangunkan semula negeri itu luar biasa

Kerjasama antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri Kelantan membangunkan semula negeri itu selepas dilanda bencana banjir disifatkan sebagai satu kerjasama yang perlu diteruskan untuk kebaikan rakyat di negeri itu. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kerjasama-kerajaan-pusat-dan-kelantan-bangunkan-semula-negeri-itu-luar-bias#sthash.YHR71J3j.dpuf

KAH KAH KAH

ini satu contoh
keeling nak jadi melayu
tapi ini penyapu lama
bukan penyapu bar
kah kah kah

APA PUNYA AUTA



--------------

Al-FATIHAH



AL-FATIHAH

abdul rahman ya'kub 


INGATAN SEJARAH
ketika mejadi menteri pelajaran
pada awal tahun 70'an
sosok ini telah menggunakan
secara resmi  konsep
bahasa malaysia

bila krisis politik berlaku
kerana sosok ini terlalu popular
di tanah semenanjung
maka sosok ini dihantar 
pulang ke sarawak

pelajar dan mahasiswa
terutama dari UKM
turun berdemo di jalan pantai
untuk bersetia kawan



----------------

MAT KEELING PENYAPU BARU




KOMENTAR
dari zaman berzaman
dari zaman british
dari zaman penjajah
banyak orang india
digunakan untuk menjadi barua

ini kerana bangsa india berkasta-kasta
ini kerana orang india senang dipecah
ini kerana orang india tidak ramai

lihat orang india di malaysia
hanya ada 8% sahaja
tapi ada 12 parti politik

dari segi saikoloji sejarah
orang india sangup tukar agama
ada yang jadi kristian
ada yang jadi islam

di malaysia ada india masuk islam
untuk masuk RMC
ada india tukar agama
untuk masuk jadi pegawai kerajaan
ada india tukar agama untuk dapat bantuan

malah ramai india yang tukar agama ini
akan cuba memadamkan sejarah 
hindu dan keeling mereka

maka TIDAK hairan
ada orang india sanggup tukar agama
untuk jadi barua setia

kalau kaji sejarah politik iran
shah telah menggunakan 
kumpulan kecil - penganut bahai  
untuk menjadi SAVAK menjaga shah
lee kuan yew guna ghurka 
sultan berunai juga sama
raja saudi guna pakistani

maka TIDAK hairan
ada orang india sanggup tukar agama
untuk jadi barua setia
untuk cari makan
dalam budaya ketuanan melayu

maka najib dapat penyapu baru
yang bernama mat auta keeling

MAT AUTA KEELING



Kritikan 1MDB dipengaruhi politik, tanpa siasat fakta, kata ketua baru

Rentetan serangan terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) didorong politik dan tidak mempunyai "asas dalam realiti", kata ketua pengarah eksekutif kumpulan yang baru dilantik, Arul Kanda yang bersedia mengemudi syarikat yang dibebani hutang itu melalui satu kajian semula tahun ini.
Ahli perbankan pelaburan yang berpengalaman luas itu berkata, "agak jelas" sebahagian besar tuduhan kepada syarikat itu didorong "politik dan bukannya pertimbangan perniagaan tulen," katanya kepada The Malaysian Insider dalam temu bual e-mel.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kritikan-1mdb-dipengaruhi-politik-tanpa-siasat-fakta-kata-ketua-baru#sthash.APAmFKyE.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini keeling baru
keeling sapu
tukang sapu taik najib
kah kah kah

memanglah politik
IMDB digunakan
memang dijadikan politik
memang jadi propaganda
memang diheboh
semua untuk tujuan
buat rakyat benci
pada kerajaan

apa?
hang ingat apa?
keeling ini ingat
rafizi tibai najib
kerana kerana
nak ajak kenduri tahlil
kah kah kah

APA PUNYA PUNDEEK

--------------

PECAH TABUNG BULUH




KOMENTAR
abis duit simpanan
pecah tabung buluh
bayar denda


Hasut: Hishamuddin Rais bersalah, didenda 

RM5,000

KUALA LUMPUR 9 Jan. – Aktivis pembangkang, Hishamuddin Md. Rais didenda maksimum RM5,000 setelah didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan bagi mengguling kerajaan menerusi demonstrasi jalanan dalam satu ceramah pada 13 Mei 2013.

Hakim Azman Mustapha memutuskan demikian setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan terhadap Hishamuddin.

Beliau juga memerintahkan aktivis pembangkang itu dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda berkenaan. Hishamuddin membayar denda itu setelah selesai prosiding.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/hasut-hishamuddin-rais-bersalah-didenda-rm5-000-1.46365#sthash.5aD6KvAd.dpuf


KAH KAH KAH

woit
gwa dah bayar
sekarang gwa rehat
apa nak buat?
tunggu dan lihat
kah kah kah

HILANG DUIT TABUNG




---------------