.

Khamis, 19 April 2018

MUSTAHIL TAK SEDAR








WOIT
BANI MELAYU

MASIH TAK

SEDAR?

MASIH CAYA 

PADA NAJIB



Kontraktor bumi tak puas hati syarikat China dikecualikan GST


Persatuan Kontraktor Bumiputera Kelas F (Perkobf) mempersoalkan tindakan kerajaan yang melepaskan cukai GST kepada kontraktor projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL), China Communications Construction Company (CCCC).

Presidennya, Tukiman Radion berkata sebagai syarikat yang mengendalikan projek berskala besar, cukai patut dikenakan.

Lebih-lebih lagi, katanya, sebelum ini kerajaan memberitahu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dibuat bagi membantu pendapatan negara.

"Saya memang agak kurang selesa tengok keadaan macam itu sebab ada sifat pilih kasih.

"Kita beli bahan-bahan mentah seperti simen, paku pun kena GST. Itu perniagaan paling besar, bukan kecil-kecil.

"Sekarang ini, orang miskin pun kena GST, orang tak bekerja pun kena GST sebab nak beli barang ada GST.

"Jadi, inilah masanya kalau nak kutip GST kepada syarikat-syarikat besar untuk bayar GST," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Semalam, Jabatan Kastam Diraja Malaysia mengesahkan wujudnya sijil pelepasan GST kepada kontraktor projek ECRL, selepas perkara itu dibangkitkan oleh pemimpin pembangkang Husam Musa.

Menjelaskan sebab pelepasan, Ketua Pengarah Kastam  Subromaniam Tholasy berkata berkata ECRL adalah projek melibatkan dua kerajaan yang membabitkan kepentingan awam.

Timbalan Pengarah Komunikasi Strategik BN, Eric See-To pula menjelaskan, pelepasan cukai GST dibuat bagi mengelakkan proses tidak diperlukan serta perbelanjaan bertindih.
Sementara itu, Tukiman berpendapat, sebagai sebuah syarikat besar yang berurusan dengan kerajaan, cukai terhadap syarikat CCCC wajar dikenakan kerana ia melakukan projek dalam negara ini.

"Pandangan saya, wajar kerajaan kutip juga GST dari mereka ini sebab mereka berurusan dalam negara Malaysia.

"Sepatutnya apa jua urusan dalam negara dia (kerajaan) perlu (kenakan) GST," ujarnya lagi.


GADAI

TANAH MELAYU

DAH DIGADAI 

PADA 

CHINA MERAH

MUSTAHIL TAK

SEDAR SEDAR


-----------------

MELAYU JADI RED INDIAN




WOIT

GUA CAKAP

LU TAK CAYA

TANAH MELAYU

KENA GADAI



Syarikat China dikecuali GST: Alasan diberi kerajaan BN tidak logik

Ketua Wanita Pakatan Harapan (PH) Zuraida Kamaruddin berkata, alasan yang diberikan oleh kerajaan pimpinan Najib berhubung pengecualian cukai barangan dan perkhidmatan (GST) terhadap kontraktor bagi projek Laluan Keretapi Pantai Timur (ECRL) tidak boleh diterima.

Alasan bahawa ini adalah projek untuk kepentingan rakyat Malaysia juga tidak logik untuk diutarakan oleh pihak Kerajaan BN kerana selama ini terdapat banyak projek yang bernilai jutaan ringgit untuk pembangunan turut dikenakan cukai tersebut, kata beliau.


LINGKUP

HABIS LINGKUP

SEMUA MILIK

CHINA MERAH

BANI MELAYU

JADI RED INDIAN

DI BUMI SENDIRI
----------------

BERJUBO BINI








PORAH
APA PUNYA

PARTI POLITIK

PARTI LAIN

NAK WUJUDKAN

KEBAJIKKAN UMAH

PARTI ISLAM PAS

NAK JUBO BINI

'Lafaz baiah taklik perlu diteruskan'
PASIR MAS - Pas Kelantan beranggapan lafaz baiah berserta taklik perlu terus dikekalkan pada PRU14 sebagaimana yang dilakukan sebelum ini.

Timbalan Pesuruhjaya II Pas negeri, Tuan Haji Mohd Amar Nik Abdullah berkata, bagaimanapun beliau menyerahkan perkara itu kepada Tuan Haji  Ahmad Yakub yang merupakan Pesuruhjaya Pas Kelantan untuk menentukan perkara tersebut.

KAH KAH

BETUL KE JIN

AKAN DATANG

MENGUNDI 

DARI AMERIKA

KAH KAH KAH

------------------

TIPU BERTERUSAN







DAH

MULA

LU TAK CAYA

GUA CAKAP

TIPU AKAN 

DITERUSKAN

INI BELUM RABU

BILA RABU

SAMPAI

LAGI MANYAK TIPU

'JKR gali jalan tak rosak untuk sabotaj ceramah HARAPAN'

Muhyiddin Yassin mendakwa BN mensabotaj sebatang jalan di Johor bagi menghalang orang ramai hadir ke program ceramah yang menampilkan Tun Dr Mahathir Mohamad malam ini.

Presiden BERSATU itu mendakwa Jabatan Kerja Raya telah "menggali" jalan dari Panchor ke Gerisik - yang menuju ke tempat ceramah - untuk mengganggu trafik.

"Malam ini kita ada jelajah Pakatan Harapan (HARAPAN) dan tiba-tiba jalan yang elok dirosakkan.

"JKR menggali jalan dari Pancor ke Gerisik, yang menuju ke tempat ceramah, untuk menyekat perjalanan trafik," katanya pada sidang media di Pagoh hari ini.


RABU

LAMPU PADAM

KOTAK SAMPAI

KOTAK UNDI

PAKATAN HILANG

WAKIL PAKATAN

ILANG

PACABA PAKATAN

ILANG

KIRA SAMPAI

MEMANG

MACAM KES 

SHARIZAT 1999

INI TANDA

PRU14 PAKATAN

MENANG

KECUALI DITIPU


--------------------

MARI KITA DENGAR







MARI KITA DENGAR





PAKATAN AKAN SELAMATKAN TANAH MEAYU






GADAI
NAJIB GADAI

TANAH MELAYU

PADA 

CHINA MERAH

KERANA HUTANG

YG BUAT HUTAN

JHO LOW

MUSTAHIL TAK

FAHAM FAHAM



Dr M: HARAPAN semak semula pinjaman China jika menang Putrajaya


Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN)  Dr Mahathir Mohamad berjanji untuk menyemak semula pelaburan dan pinjaman dari China jika gabungan itu menang dalam pilihan raya 9 Mei ini, lapor Associated Press (AP).

Dalam temu bual pada Rabu lalu, beliau berkata Malaysia mempunyai pinjaman besar dari China dan mungkin tidak dapat membayar balik.

Beliau menyebut Sri Lanka yang memberikan hak pemilikan pelabuhan Hambantota ke China pada pajakan 99 tahun sebagai balasan atas bantuan hutang.

Beliau menyebutkan bagaimana Sri Lanka memberikan hak milik pelabuhan Hambantota ke China pada pajakan 99 tahun sebagai balasan atas penerimaan bantuan hutang.

"Kami merasakan akan berhenti meminjam. Kami akan cuba merundingkan semula syarat-syarat pinjaman.

"Dalam kes-kes projek (China), kami mungkin perlu mengkaji sama ada kami akan meneruskannya atau kami akan memperlahan atau pun kami merundingkan semula syarat-syaratnya," katanya. 

Gabungan pembangkang telah menyatakan kebimbangan pelaburan China di Malaysia yang memakan kos perbelanjaan berbilion-bilion ringgit, termasuk projek bernilai RM55 bilion Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL), yang mana 85 peratus pinjaman mudah disediakan oleh China Export-Import Bank (Exim Bank) .

Satu lagi projek yang dibiayai oleh China ialah Pelabuhan Antarabangsa Kuala Linggi (KLIP) bernilai RM12.5 bilion.

Dilaporkan pada bulan Februari, China melabur RM4.77 bilion dalam 33 projek pembuatan tempatan dan juga terlibat dalam 22 projek pembangunan hartanah, dengan nilai pembangunan kasar terkumpul sebanyak RM581.2 bilion.

Putrajaya berulang kali menafikan pelaburan asing yang besar akan mengancam kedaulatan Malaysia.


PRU14

PAKATAN MENANG

AKAN

SELAMATKAN 

TANAH MELAYU

DARI JADI

TANAH JAJAHAN

CHINA MERAH






-----------------------

POSTER NAJIB ILANG








HILANG
MANA POSTER

GAMBAR NAJIB?

KENAPA TAK

PAKAI MUKA

NAJIB

TAKUT KE?

KAH KAH KAH






----------------

BETUL TAK ?






BETUL TAK

GUA BILANG

TANAH MELAYU

AKAN JADI

TANAH JAJAHAN

CHINA MERAH

SAHEH

SYARIKAT

CHINA MERAH

TAK BAYAR GST




---------------------

MALAIKAT UNDI PAS







MALAIKAT DATANG

 UNDI PAS
Kalau kau merapu, menipu dan maki hamun tetapi selit ayat Quran Hadis dan pakai serban, orang Melayu tak panggil gila. TT boleh cuba. Doa makan pun boleh. on MENTAL
Anonymous
on 4/19/18



TOWKAY BALAK
Nie melekat2 jugak... Tokey balak dah main golop... TTat dah teropong ke, kang Tak sempat kang, naik air smpai KL kang... Hanyut balak dpn umah tt kang... Tekangkang-kangkang nak langkah balak... on MALAIKAT DATANG BANTU PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/18/18


PILIH KASEH
Maknanya, calon pas yg bertanding nanti kalau menang sebab allah tolong dan kalau kalah tu sebab allah tak tolong? kenapa allah pilih2 kasih, sebab ada calon yg byk dosa ke? bukan semua ahli pas ahli syurga ke? on MENTAL
Anonymous
on 4/18/18


WALAUNTIT
Ahli Pas walaunta dan walauntit dah setaraf tentera badar. Tuan Presiden lebai Hadi dah setaraf nabi saw. Tok Lebai Tuan Man, Lebai Audi, Nik Abuduh, Lebai TontonPorn dll tu dah setaraf para sahabat, tak mustahil malaikat datang bantu undi utk Pas. on MALAIKAT DATANG BANTU PAS
Anonymous
on 4/18/18


HANTU PUAKA
Raja bomoh, hantu puaka yg tolong undi...PAS, malaikat yg bantu... Aku rasa malaysia ni mmg sewel on MALAIKAT DATANG BANTU PAS
Anonymous
on 4/18/18






-----------------------

BERHENTI PERANG






KAPIR LAKNAT

HENTI PERANG

ISLAM BILA ?
Eh.. macam tak percaya je negara kapir Laknat, makan babi, Korea Utara dan Selatan dah stop perang.. ini musti kerje syaitan. Eh .. anna tak picaya lah.. Sedangkan negara lahir Islam di Timur Tengah yang berpandukan kitab yang sangat lengkap.. ugama yang sangat menyeluruh.. hadis yg ngajar kedamaian tapi rakyatnye sedang syok berbunuhan sesama sendiri. Eh.. Anna tak picaya lah.. on BERITA BAIK UNTUK UMAT MANUSIA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/18/18





-------------------

AWAS WASPADA






AWAS
Sebelum PRU, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan. Selepas PRU, Rakyat diGSTkan Kerajaan Dikleptokratkan. Sebelum PRU, Kami Mendengar Masalah Kos Sara Hidup Rakyat. 

WASPADA

Selepas PRU, kalau harga daging tinggi jangan makan daging, makanlah ayam, kalau harga ayam tinggi, jangan makan ayam, makanlah ikan. PRU14 mesej BN Hidup Rakyat. Jadi apa maksudnya TT? Tolonggggggggg!!! on MAHATHIR SENARAI PENIPUAN NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/17/18



--------------------

MALAIKAT JADI ADI WANG



MALAIKAT
Saja nak tahu, Nor Azariza Mohd Alawi ini spesis Sajat jugakah? Malaikat pun ada ic dan berdaftar dengan SPR sebagai pengundi jugakah? Aku percaya malaikat itu wujud, cuma ustaz tak pernah beritahu malaikat pun ada ic. on 
MENTAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/19/18

JELMA JADI
Nak tanya... macamana nak tengok mlaikt tu.... yg jaga kt peti undi nak sengetkan mata atau nak sengetkan kepala.. yg perempuan pakai jubah dan tudung tak... on 
MENTAL
haron haron
on 4/19/18

ADI WANG
Bodoh punya lebai...dpd suruh malaikat pegi mengundi...baik suruh mslaikat tukar je Adi Wang jd Najib..takyah susah2 mengundi..bangun pagi esok aikk..Najib dah pakai kopiah sambil mengkafirkn Lim Guan Eng... on 
MENTAL
Arie_73
on 4/18/18





----------------------

PESAWAT SUDAH SEDIA










XXXXXL
Jangan lupa, bukan saja berat body kak rose dah cecah 1 tan, tapi campur lagi segala harta benda dia, birkin, permata pink, spender saiz XXXL, mau cecah 9.7 tan, mana la pak najib al bugisi tahan nak dukung bawak lari. Tinggal je laaa... on NAJIB TAKUT TENGKING ROSMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:29 PM





------------------