.

Jumaat, 4 Mac 2016

DARI SAHABAT MAT SABU








LAPORAN
JUMAAT 4/3/16
sahabat mat sabu 
telah berjaya mengumpul
RM127, 326

terima kaseh
kepada yang menderma
kami berharap sesipa
pembaca TT
yang belum derma
sila hulurkan berapa yang boleh
didahului dengan
terima kaseh


MAY BANK

5642 5857 6644

--------------

MAKIN TAMBAH BERAT








MAKIN TAMBAH

BERAT



Laporan audit 1MDB dirahsiakan demi lindungi kredibiliti, kata pengerusi PAC - 


Laporan Jabatan Audit Negara ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dibentangkan kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dirahsiakan mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA) (1972) bagi melindungi kredibiliti.
Langkah itu kata Pengerusi PAC Hasan Arifin, diambil ketua audit negara memandangkan laporan interim audit 1MDB sebelum ini dibocorkan pihak tertentu
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=NzlUMY%2FrMpp%2BlPXLUmK%2FP%2B1kjZPPrRuXkLR8pjrprPmwf8NZnXOW3QytNZCS8LMmoq2GdwFM2DWSZn4Jkrq9ZeHgD6Ip7AFopdTB0RdDV6ONFLwRv5MWZh6Pa9%2FzSsXjM5pQO%2B3bnPrxu%2FYiWHMBAoB0pho4yERaINQ%3D&b=5#sthash.MycOoEln.dpuf


KAH KAH KAH

i ave nating

to add mi lord


but to kuntut

KAH KAH KAH






------------

APA AKAN TERJADI ?








BERiTANG

UNTUK TUANG

PRESiDENG


 | March 4, 2016

zam-hadi-awang-pas
Zam mengenang kembali perseteruan panjang UMNO dan PAS, yang dimarakkan lagi oleh sentimen agama. More ››


KAH KAH KAH

apang akang

terjading padang

tuang presideng

kang kang kang

KAH KAH KAH

---------------

KAPIR LAKNAT BANYAK MEMBACA






ORANG PUTEH DAN ISLAM
Islam ke Arab .. aku pernah ke NZ negeri omputih .. satu hari kawan omputeh aku nengok aku sembahyang, dia ingat aku buat taichi. Ertinya omputeh tu lebih tahu taichi daripada islam. Maka peluang omputeh tu dibakar dalam neraka untuk selamanya amat cerah sekali, dia tak tahu langsung pasal islam. Aku nasib baik di taqdeerkan lahir sebagai islam walaupun aku asasnya tak tau langsung bahasa arab. 

Omputeh tu kena paham arab dulu, jika nak kenal islam. Belajar bahasa arab pun mau makan tahun .. itu baru kenal .. belum masuk islam lagi. Cam na nak kenal islam .. uztas lebih syok berdakwah ditempat sendiri .. sonang .. kaut fulus dan pahala. Dakwah ke negera kapir belum tentu masyuuk. 

Kapir laknat ni banyak membaca jadi susah nak main hadis .. susah nak dibodohkan. Jadi akhirnya omputeh tu tetap masuk neraka. Bagaimana pula jika uztas gagal sebarkan islam, walhal kita tahu islam tu ugama sejagat, ugama alam semesta. Bagaimana pula kita dapati ada makhluk di planet lain yang masih on SATU LAGI HUKUM HAKAM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/4/16








----------

EKONOMI DUNIA













EKONOMi DUNIA

PETANG INi



BHS threatens to close half its stores putting hundreds of jobs at risk

BHS, the cash-strapped department store group, is threatening to close up to half its shops if landlords do not agree to a reduction in rents.
BHS has filed a company voluntary arrangement (CVA), a type of insolvency proceeding, at the high court in an attempt to push through a vital restructuring of its finances.
It is understood that the business has told landlords it will shut 50-60 shops without substantial reductions in rent, while another 30 are also at risk without cuts. Hundreds of jobs could be lost if BHS presses ahead with its threat.

"It's A Recession Stupid" - US Factory Orders Tumble For 15th Month In A Row: In 60 years, the US economy has not suffered a 15-month continuous YoY drop in Factory orders without being in recession.


Brazil's economy slumps to 25-year low

Brazil’s economy suffered its worst slump for quarter of a century last year as a global commodity rout, a domestic political crisis and rising inflation forced businesses to slash spending and jobs.

Economists warned that the country’s recession had further to run and could deepen amid fresh signs that a drop in demand has continued into 2016.
Official figures showed Brazil’s GDP fell 3.8% in 2015, the steepest decline since 1990, when the country was battling hyperinflation. Last year finished on a gloomy note with fourth quarter GDP down 1.4% on the previous quarter against the backdrop of a deepening political corruption scandal.
-------------

KAKI REMBAT DUIT MARA









REMBAT DUIT

MARA CEPAT

YANG iNI SLOO

Ramai sahabat hairan Muhyiddin tiba-tiba 'lantang'
KUALA LUMPUR - Tindakan  Muhyiddin Yassin yang tiba-tiba bersuara lantang di luar mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno kini, menimbulkan tanggapan beliau mempunyai agenda peribadi sendiri.

Ketua Penerangan Umno, Annuar Musa berkata, perkara itu timbul kerana Muhyiddin sebelum ini, tidak banyak bersuara dalam mesyuarat MT Umno, jauh sekali bersikap lantang.

"Saya menjadi ahli MT lebih 25 tahun lalu dan memang Muhyiddin bukanlah seorang yang banyak bersuara dalam MT. Ini jauh berbeza daripada apa yang beliau
cuba gambarkan sekarang," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata sebab itulah ramai kalangan sahabat hairan kerana Muhyiddin tiba-tiba bersuara lantang termasuk mengungkit isu yang beliau sendiri tidak pernah bawa dalam mesyuarat MT secara terus terang.  

KAH KAH KAH

woit
apa nak hairan
napa maloan ni bangang
masa rembat duit mara 
masa beli rumah di australia
cekap pantas bijak
yang ini jadi bodoh pulak
kah kah kah
mestilah bising
mestilah lantang
mestilah bengang
dulu menteri senang mencuri
dulu timbalan parti
senang kelentong
sekarang hapah pun taraaak
pukrak mukrak wakkrak
%4^7qw#9n%5@#%$&
ciiit wunek pundek mundek
kah kah kah

FULUSSIKOM

--------------

SILA BACA LAGI






BACA DiSNI:

http://www.malaysiakini.com/columns/332395













---------------

SATU LAGI HUKUM HAKAM









SATU KERJA

YANG BANYAK

LAGI BERAT





Mufti larang tulis, baca Al Quran selain bahasa Arab

Menulis dan membaca al-Quran dalam bahasa selain bahasa Arab adalah dilarang, demikian tegas Lembaga Pengawalan dan Pelesenan Pencetakan al-Quran (LPPPQ).
Dalam kenyataan hari ini, Pengerusinya  Harussani Zakaria berkata ini kerana penulisan al-Quran dalam bahasa lain tanpa adanya teks bahasa Arab tidak boleh dianggap sebagai al-Quran.
Perbuatan itu juga boleh diambil tindakan undang-undang di bawah Akta Pencetakan Teks al-Quran (APTQ) 1986 dan Akta Mesin Cetak (AMCP) 1984, katanya.

KAH KAH KAH

woit
ini kerja berat
jakim jawi jais jaik
jait jains dan satu juta ji ji ji
kena kerja berat
ada quran dalam mandrin
ada quran dalam french
ada quran dalam swedish
macam mana nak jaga
kah kah kah
tapi okay juga
ramai mahasiswa dari jordan
graduan API universiti malaya
graduan dari pakistan
graduan dari mesir
graduan dari saudi
boleh dapat kerja
kah kah kah
ini namanya cari rezeki halal
kah kah kah
PUKRAK DURAK
----------

TEORI UNITED FRONT






INI AMALAN

DARI TEORI

FRONT BERSATU

UNITED FRONT

Anwar sokong Mahathir, pembangkang bersatu guling Najib



Anwar Ibrahim hari ini menyatakan sokongannya terhadap keputusan parti pembangkang dan pertubuhan sivil‎ berganding dengan  Mahathir Mohamad dan  Muhyiddin Yassin dalam usaha menggulingkan  Najib.
Bekas ketua pembangkang itu berkata, usaha mendesak Najib meletak jawatan perlu disusuli dengan reformasi institusi di Malaysia dan perselisihan peribadi haruslah diketepikan.
"Saya menyokong pendirian rakan-rakan dari masyarakat sivil, parti politik dan individu-individu​ termasuk  Mahathir, Muhyiddin Yassin dan lain-lain untuk menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama seperti disuarakan ketua pembangkang baru-baru ini.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=elWGO9R2wwuQpNwOSBYZ10qHmPamH0biS3%2BOM08ScvdKCshmCH%2FxVfDx7SxQaP3GLbyohNTCLk%2FHSldPTaCJGV3Ib07zuwGOwE2U56HWpcvJFkff2GSxJw%2FM5MU6ftkXUlbn%2Bnic4%2FU%3D&b=5#sthash.vmcRAl2z.dpuf



BACA SEKALI LAGI:

http://tukartiub.blogspot.my/2016/03/baca-sekali-lagi-teori-united-front.html
-------------

DARI PENJARA SUNGAI BULUH






KENYATAAN MEDIA


Saya menyokong pendirian rakan-rakan dari masyarakat sivil, parti politik dan individu-

​individu​ termasuk Mahathir, Muhyiddin Yasin dan lain-lain untuk menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama seperti disuarakan oleh Ketua Pembangkang baru-baru ini. 

Persefahaman bersama ini ​akan​ menumpukan untuk menuntut perletakan jawatan Najib selaku Perdana Menteri yang telah nyata gagal mentadbir negara. Beliau bertanggungjawab meneruskan tindakan-tindakan politik rakus, merosakkan institusi pemerintahan dan membebankan rakyat dengan kegawatan ekonomi yang berterusan. 

​Pada masa yang sama, tuntutan perubahan ini semestinya akan melibatkan reformasi institusi utama dalam negara yang sudahpun retak dan parah di bawah pentadbiran  Najib.

Selama ini kita mewakili suara nurani hati rakyat  telah berikrar untuk memperjuangkan pengembalian hak rakyat di sebuah negara merdeka dan berdaulat. Tuntas dengan kesedaran ini maka hak rakyat harus dikembalikan melalui sistem pilihanraya yang bersih serta badan kehakiman dan media yang bebas. Dasar ekonomi harus diubah untuk mengutamakan semula usaha ke arah pertumbuhan yang segar dan pengagihan kekayaan yang saksama. 

Skandal 1MDB yang melibatkan Perdana Menteri adalah skandal terparah dalam sejarah dan turut menjejaskan imej negara. Ini hanya mungkin berlaku apabila terdapat pemusatan kuasa kepada seorang Perdana Menteri serta kegagalan institusi kewangan, keadilan dan penguatkuasaan menjalankan tugas dengan bebas. 

Kita juga telah belajar dari pengalaman sejarah bahawa peralihan kuasa
​yang bermakna ​bukanlah peralihan tokoh semata tetapi perubahan sistem. 

Justeru itu saya tegas menggesa rakan-rakan dan rakyat bersama dalam usaha ini tanpa membataskan ia sebagai agenda peribadi mahupun permusuhan peribadi. Kita harus merangka halatuju baru bagi menyelamatkan negara. 

Anwar​ Ibrahim​
3 Mac 2016





-------------

ANAK MUDA JOHOR - MALAM INI







JOHOR

ANAK MUDA
 BANGUN MELAWAN
SEMUA DI JEMPUT



MALAM INI
SKUDAI



SABTU PETANG
PARIT RAJA



BERSIH
DI JAY BEE

--------------

FULUSSAFAH PARTI PAS





FULUSSAFAH


HUDUD & FULUSS
sapa nak hudud ? orang melayu atau orang islam ? kah kah kah... majoriti melayu islam susah laksana hudud...salahkan cina 20 % apa punya turr... yang laksana hudud pun hampeh... kena potong tangan yang mencuri kebebasan rakyat...

kena potong tangan yang merompak rakyat...kena sebat ular mak menipu demi duit...kena rejam batu pemimpin bodek...kah kah kah baru lah hudud jadi popular...ini curi tin milo penjara...curi berbillion disembah dicium dijilat...

pas tu keluar gambar cium kaabah.. kalas propaganda membodohkan melayu dengan cina komunis...jangan mudah lupa...bangla semakin ramai...nak pi pasar malam pun takut dah... bau busuk...tak boleh tahan woit kah kah kah...entah apa penyakit dibawa balik ke malaysia..pokok nya semua boleh asal ada fulus....muncul tv dengan kopiah wuduk suduk kuduk semua jadi... kah kah kah on FULUSSFAH PARTI PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/4/16



----------

SELAMATKAN MALAYSIA





FACE BOOK


Selamatkan Malaysia dgn menjatuhkan Najib Razak dan BN. Nokhtah. Tak payah nak debat2 dlm isu ini. Semua orang yg celik politik, adalah matang dan bijak. Mereka boleh faham. Yg tak reti politik sahaja beraksi flip flop, kluk klak dan berdolak dalik. Amacam?


















-----------

BATANG YANG BODOH





SATU LAGI

PROJEK

PEMBODOHAN



Tunggu PRU14 kalau nak jatuhkan Najib, cabar Bung Moktar

Pilihan raya menjadi penentu kepada rakyat untuk memilih pemimpin, bukannya menggulingkan pemimpin menggunakan cara kotor.
PETALING JAYA: Bung Moktar Radin yakin sebarang gerakan untuk menjatuhkan Najib tidak akan berjaya dan sia-sia.
Katanya, jika pihak terbabit berdegil mahu menjatuhkan Najib, mereka perlu menunggu Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang kerana rakyat yang akan membuat penilaian.
“Mana-mana pihak yang masih berhasrat untuk menjatuhkan Perdana Menteri, mereka harus berhenti dan tunggu PRU akan datang,” katanya ketika dihubungi FMT, di sini, hari ini.

KAH KAH KAH

woit
malaon ini harap
rakyat bodoh macam telo
orang kinabatangan
malaon boleh putar laaa
malaon boleh kelentong
kesian kibabatngan
nama saje batang 
tapi bodoh macam telo
kah kah kah

PUIKRAAK



----------------

BERSATU DAN SOKONG








BERSATU SAMA


SAMA BERSATU


Anwar sokong tuntutan agar Najib letak jawatan

Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim menyokong pendirian parti politik dan individu termasuk  Mahathir Mohamad yang menuntut perletakan jawatan Najib.
Dalam satu kenyataan, Anwar berkata pihak berkenaan harus menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama dalam usaha menyelamatkan negara ini.
"Saya menyokong pendirian rakan-rakan dari masyarakat sivil, parti politik dan individu- individu​ termasuk Mahathir, Muhyiddin Yassin dan lain-lain untuk menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama seperti disuarakan oleh ketua pembangkang baru-baru ini.
"Persefahaman bersama ini ​akan​ menumpukan untuk menuntut perletakan jawatan Najib selaku perdana menteri yang telah nyata gagal mentadbir negara.
"Beliau bertanggungjawab meneruskan tindakan-tindakan politik rakus, merosakkan institusi pemerintahan dan membebankan rakyat dengan kegawatan ekonomi yang berterusan," kata Anwar.
Reformasi institusi utama negara
Menurutnya Anwar, skandal 1MDB yang melibatkan perdana menteri adalah skandal 'terparah' dalam sejarah dan turut menjejaskan imej negara.
"Ini hanya mungkin berlaku apabila terdapat pemusatan kuasa kepada seorang perdana menteri serta kegagalan institusi kewangan, keadilan dan penguatkuasaan menjalankan tugas dengan bebas," ujarnya.
​Pada masa yang sama, katanya, tuntutan perubahan ini harus melibatkan reformasi institusi utama negara yang disifatkannya sudahpun 'retak dan parah' di bawah pentadbiran perdana menteri.
"Tuntas dengan kesedaran ini maka hak rakyat harus dikembalikan melalui sistem pilihanraya yang bersih serta badan kehakiman dan media yang bebas.
"Dasar ekonomi harus diubah untuk mengutamakan semula usaha ke arah pertumbuhan yang segar dan pengagihan kekayaan yang saksama," kata bekas ketua pembangkang itu lagi.
hanya ada satu

jawapan kita

sokong!
-----------