.

Sabtu, 12 Mac 2016

JAHANAM KITA SEMUA






FACE BOOK



Jahanam laaa...klu dulu gabenor dipilih diluar dr pengaruh politik...laaa nie anjing2 politik menjadi pilihan..klu di kementerian kewangan pun jadi kaldai apatah lagi duduk dlm bank negara...mampuus kau msia itu yg korang nak kan???padan muka !!


---------------

SAEEKOR EEE






PEEELIK

AKHBAR KAPIR

LEEEBIH ARIF

LANTIKAN

SAEEKOR EEE


Irwan Serigar bakal ganti Zeti terajui Bank Negara, lapor WSJ



Irwan Seerigar Abdullah akan menggantikan  Zeti Akhtar Aziz sebagai gabenor Bank Negara, walaupun bank pusat itu berusaha menamakan calon dalamannya, laporThe Wall Street Journal (WSJ) hari ini.
Akhbar harian kewangan Amerika Syarikat (AS) yang memetik sumber berkata, Putrajaya akan menamakan Irwan, ketua setiausaha perbendaharaan sebagai gabenor Bank Negara baharu minggu depan.

- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKeWM%2BcuFn%2FXdr1GEef9v51xNs2B3e1BA4zoCxBfNK2PffwYjYX0uTo%2B9uwVpRoEGisVt4Xs&b=5#sthash.IyKeiRR2.dpuf

LAGEE LAGEE

SAEEKOR EEE

DI LANTEEK

JADEE GABEENOR

BANKE NEEGARA

KEK KEK KEH



---------------

BERITA BERGAMBAR







BERiTA 

CARI GALI

TUN DR MAHATHIR
TELAH DIBUANG 
SEBAGAI 
PENASEHAT PETRONAS
 DENGAN SERTA MERTA
RAKYAT RUSILA TELAH
MENCADANGKAN 
HADI AWANG SEBAGAI GANTI
GAMBAR DIBAWAH INI
ADALAH BAHAN BUKTI
TENTANG KEBOLEHAN HADI
DIMANA HADI SEDANG
BERTUNGKUS LUMUS
MENEBAR JALA
UNTUK MENCARI TELAGA MINYAK
DALAM LAUT TERANGGANU

NOTA
lantik hadi 
sebagai penasehat petronas




-------------

MUSTAHIL GEROMBOLAN AKAN BERUBAH






SATU JALUR

PANDANGAN



BERITA BAIK






FACE BOOK


Wanji Wanhussin Wanji's Profile Photo
Pada saat ini, jawatan penasihat petronas telah kekosongan.
Saya merasakan, presiden PAS adalah orang lebih layak untuk jawatan tersebut.
Presiden PAS tidak wajar tolak jika di calonkan, kerana ia adalah peluang untuk menampilkan kemampuan beliau mengurus petronas mengikut cara Islam dalam acuan ijtihad beliau.





--------------

HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU






PARTI 

KETUANAN

MELAYU WAJIB

KENAL & FAHAM

SiAPA CiNA CiNA


Cina mana penyangak - Sanusi

Sanusi Junid berkata, veteran DAP Lim Kit Siang itu tidak pernah membuatkan Malaysia menanggung hutang besar, dipercayai merujuk kepada skandal hutang RM42 bilion 1Malaysia Development Berhad (1MDB), syarikat yang diilhamkan Najib.
"Hebat sangatkah Lim Kit Siang itu? Saya tak pernah nampak Lim Kit Siang itu hebat. Saya pun hairan macam mana satu parti Melayu takut kat seorang manusia Cina.
"Dan manusia Cina ini yang menjadi pembangkang dah berpuluh tahun tak pernah boleh duduk dalam kerajaan.
"Dia tak pernah bagi susah kita. Tak pernah dia suruh cadang supaya kenakan GST (cukai barangan dan perkhidmatan).
"Tak pernah dia cadangkan dalam Parlimen supaya berhutang tak payah bayar. Tak pernah dia suruh dalam Parlimen buat yang bukan-bukan," katanya.
Beliau kemudiannya menyindir layanan yang diberikan kepada ahli perniagaan Low Taek Jho, lebih dikenali sebagai Jho Low walaupun hakikatnya terpalit dengan pelbagai skandal.
"Tapi, Cina yang patut kita meluat, ini, Cina macam Jho Low tu dan penyangak-penyangak dan kawan-kawan dia yang lain. Itu yang kita patut benci (tapi) yang itu pulak jadi macam orang baik.
"Kalau dia kena datang ke Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), hak dia bercakap itu kena rahsia. Tak boleh beritahu kat orang, takut nampak buruk dia," katanya. – 11 Mac, 2016.
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKedJOIoGTzRfrhAUK7%2FsJRkMc2L3fRKT5bqEhBbJunRevEXi8nutzwxqfhVpxRZHjhModv1%2BCmgfpQG7MoRvME%3D&b=5#sthash.MfaHHo0i.dpuf

KAH KAH KAH

woit
pelik tetapi benar
parti ketuanan melayu
kena tipu oleh cina
terang terang kena tipu
kah kah kah

KOK PUDRAK



--------------

BERITA BAIK UNTUK PETRONAS







ADA KERJA

KOSONG


Putrajaya tamatkan khidmat Dr Mahathir sebagai penasihat Petronas


Kabinet hari ini bersetuju sebulat suara menamatkan pelantikan Dr Mahathir Mohamad sebagai penasihat Petroliam Nasional Berhad (Petronas). 

- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKeUIPImFjfBOr5GD6O3t51sco2e1vhFT4zmGB8YMaHOfvMCj8P7snA79qBVqBMVATFRstv1%2FCW0apxCq88au8Qpyy%2FeB23uAlSCbew%3D&b=5#sthash.fTxmbGyF.dpuf

RAKYAT WAJiB

SOKONG

HADI SOTONG

SEBAGAI GANTI



-----------

SIAPA DICADANGKAN ZETI






SOALAN HAKiKI

KURUN INI

SiAPA?



Pengganti Zeti: Nama dah bagi, terpulang kerajaan


KUALA LUMPUR - Sewaktu melangkah ke pentas bagi menyampaikan ucapan pada Forum Global Wharton di sini, hari ini,  Dr Zeti Akhtar Aziz mungkin dilihat sekadar menyempurnakan satu lagi tugasan harian digalas wanita berwajah tenang ini.

Namun, bagi mereka yang hadir di Dewan Sasana Kijang, khususnya kalangan media, pertanyaan yang berlegar di minda adalah siapa bakal pengganti Zeti untuk mengemudi Bank Negara Malaysia - antara jawatan penting apalagi di tengah-tengah ketidaktentuan ekonomi masa kini.


Zeti dilantik sebagai Gabenor Bank Negara pada tahun 2000 ketika Malaysia serta negara-negara lain Asia sedang bergelut keluar daripada krisis kewangan pada masa itu.

Gabenor berusia 68 tahun yang dinobatkan sebagai Gabenor Bank Pusat Terbaik Dunia 2009 oleh majalah kewangan Global Finance, akan bersara pada bulan depan.

Pada majlis hari ini, di sebalik pelbagai usaha mendapatkan nama bakal penggantinya, Zeti, seperti lazimnya melontarkan jawapan - terpulanglah kepada kerajaan untuk memutuskannya sambil mengakui cadangan mengenainya sudah dibuat.

SATU DUNIA

BERTANYA

NAMA SIAPA

DICADANG ZETI

ADAKAH NAMA

HADI AWANG

KAH KAH KAH

-------------

PROGRAM MELAWAN DI JOHOR






MELAYU JOHOR

BERMARUAH





PETANG INI

Jelajah Melayu Bermaruah - Johor

Hi-Tea dan Dialog Rakyat

Tarikh : Sabtu 12 Mac 2016
Masa :Jam 5.00 petang
Tempat : 

1) Taman Perumahan Plentong, Pasir Gudang
2) Kampung Sri Lukut, Kahang, Kluang
3) Blok P, Flat Sri Stulang, JB
4) Lot Letak Kereta, Dataran Penawar, Bandar Penawar, Kota Tinggi



MALAM INI

Ceramah Perdana #MelayuBermaruah Johor

Tarikh : Sabtu 12 Mac 2016
Masa : 9.00 malam - 12.00 malam
Tempat : Pejabat KEADILAN Johor, 14, Jalan Padi 1, Bandar Baru Uda, Johor Bahru (Sebelah Petronas UDA)
Maklumat, sila hubungi : 011-10558738




--------------

RAKYAT KEDAH TIBAI NAJIB








HANG ORANG

MANA?

DEPA ORANG

UTARAK



Marah Najib, rakyat Kedah sokong Dr Mahathir


Mahathir Mohamad kekal popular di negeri kelahirannya Kedah, ketika Umno menyerang dan mengkritiknya kerana bekerjasama dengan pemimpin pembangkang untuk menjatuhkan Najib.
Walaupun Putrajaya menghukum  Mahathir dengan menamatkan khidmatnya sebagai penasihat Petronas, rakyat Kedah masih lagi mengingati legasinya di negeri utara itu. 
Memori penyingkiran Mukhriz Mahathir sebagai menteri besar Kedah masih segar dalam ingatan dan mereka menyalahkan Najib terhadap langkah yang disifatkan sebagai percaturan politik semata-mata.
Pada sisi lain, mereka masih menghormati Mahathir dan sesetengahnya turut menyokong Deklarasi Rakyat – gerakan bersama di antara pemimpin Umno, pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) untuk menyingkirkan Najib. 
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKeSIOIuEH%2FbdrxOH%2Bfov5h8PpTW0%2FxMT5CgCh5eLqrFMvkEy8X7tDwr7ORK&b=5#sthash.WvJH8P5u.dpuf


HANG TAK CAYA

INI BUKTINYA

ANAK MUDA

KEDAH TIBAI

MAT MONGOL