.

Isnin, 17 April 2017

MAT SABU DAN PSIKIK MELAYU





HUBAYA HUBAYA
DENGAR DENGAR
APA PANDANGAN ABANG MAT
TENTANG PSIKIK MELAYU











DAPUR JALANAN - NASI PANGGUNG PETANG AHAD

.



NASI PANGGUNG

PETANG 

KELMARIN



HUJAN LEBAT TERPAKSA
BERPINDAH DARI
TEMPAT BIASA


YANG DATANG MAKIN RAMAI

YANG MEMBANTU JUGA
MAKIN RAMAI

HIDANGAN MEE REBUS PANAS
DALAM CUAVA HUJAN 
CUKUP POP


BERPAYUNG MEMBANTU

DUDUK MANKAN MEE REBUS


KUTIPAN DAH 

LINTAS

17 RIBU 

TAPI MASIH

BELUM SAMPAI SASARAN

BERITA MALAM INI
DAPUR JALANAN
TENGOK TENGOK
 AKAUN
HA HA HA
   ADA DUIT MASUK

PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


NAIK




JUMLAH

RM17,180


TERIMA 


KASEH









--------------------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




anak

muda

bangun

melawan




Tak kiralah aktivis, bakal ahli politik, mahasiswa, karyawan, peniaga, hipster, rempit atau budak skema, Malaysia perlukan anda untuk merealisasikan perubahan.

Ambil peluang ini untuk melontarkan dan berkongsi perjuangan.
Maklumat lanjut di www.demimalaysia.net






------------------

PENDEKAR MUSTAR




PANGLIMA TAI KAM
kalu nak tunjuk pendeko sangat tolong tepis ke.. alihkan serangan bom segala bom tak pon senjata kimia yg menyasarkan org awan disyria. pendeko taik kucing lutut dah lomah bole ke jalang dan buka langkah sedor le tanah melayu dah habis dijual digadai reta negara dikongsi sesama kroni jadah^%^$^ kalau aku ada ilmu macam sang kelembai dah lama aku sumpah ko org smue jadi haramjadah on 
MANA LAGI EMPAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/17/17




----------

JANGAN PAK LOBAI JANGAN









PAK LOBAI
Ouwwww.. Please Lobai.. get a room. Jangan pa chu cheng di mimbar masjid. Jangan tayang banana dalam pesbuk janda. Such a shame untuk parti Islam suci dosa dan semaksum Nabi. on BODOH BUKAN SATU JENAYAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:44 PM

APA ITU ULAMAK
kalau nak tau apa erti ulamak, sila tanya lebai google. dlm alquran puak2 ni tak disebut sebagai ulamak. jadi ulamak tak tipu. on 
ULARMAK DUNIA TIPU
kampong lad
at 3:22 PM






--------------

BODOH BUKAN SATU JENAYAH







ber
BERKHAYAL

ANGAN ANGAN

MIMPI MIMPI

BUKAN JENAYAH

BODOH DAN

BANGANG

JUGA BUKAN

JENAYAH
PAS mahu tawan semula Kedah
 | April 16, 2017
Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Tuan Haji Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata partinya akan meletakkan calon untuk memastikan sekurang-kurangnya dapat memenangi majoriti kecil untuk tubuh kerajaan.






BUKIT MERTAJAM: PAS sudah bersedia untuk mengambil alih pentadbiran Kedah daripada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Setiausaha Majlis Syura Ulama parti itu, Tuan Haji Muhammad Zawawi Nik Salleh.
Beliau berkata, PAS akan meletakkan calon untuk memastikan sekurang-kurangnya ia dapat memenangi majoriti kecil untuk tubuh kerajaan.


TOK AJI

BOLEH KHAYAL

CHAK WOW

PA CHU CHING

PANCUT CIK CT

KE DINDING

INI TAK SALAH

BUKAN JENAYAH


------------

TIDAK ADA BUKTI






TIDAK ADA BUKTI
Mungkin tak perlu lagi mengangkat isu bidardari atau jannah kerana semua itu dari segi otak sihat adalah dongeng semata2. Pertama tiada pemerihalan yg komprensif dari Quran tapi banyak pencerahannya dari hadiths atau dari mulut2 ustaz2 yg sarat berserban, berjubah dan mungkin berjanggut seperti kambing gurun. Bidari adalah satu carrot untuk meyakinkan orang tak berilmu untuk yakin yg mereka akan dapatnya andainya mereka termakan dengan dakyah agama. 
Kedua kenapa tiada bidara pula bagi kaum wanita? Apa pula ganjaran bagi wanita yg layak masuk jannah? Kalu ada bidadari tiada satu roh/insan yg dah konfirm mati beratus2 tahun dulu, tiada seekor pun dah kembali dan memberitahu yg hidup di dunia yg korap ini bahawa mereka dah hidup dengan alam bidadarisebagai satu bukti yg wujudnya alam jannah. 
Bagaimanapun ramai yg penganut agama dah termakan dengan dogma agama yg fantasi jannah itu wujud walaupun sehingga kini tiada bukti cuma mereka ditakuti supaya percaya.Mereka tak pernah menyoal on 
KAPIR HENJUT BIDADARI DULU
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 4/8/17






------------------

SAMA MACAM ROMPAKAN 1MDB









HAM 

DUL

LiL


BUKAN SATU

YANG PELIK

BUKAN SATU

YANG BARU

ROMPAKAN

1MDB NAJIB

GUNA MEKAH

RAJA SAUDI

ARAB & ISLAM

Guna perkataan Islam, Makkah jerat rakyat Malaysia
BERMODALKAN perkataan ‘Islam’ dan ‘Makkah’ ialah umpan terbaik menjerat rakyat Malaysia terutama orang Melayu Islam untuk melabur dalam saham atau lebih mudah jika dipanggil skim cepat kaya menggunakan nama, ‘Islamic Hotel’.

Dilaporkan lebih 150,000 individu di negara ini dipercayai terjerat dengan penipuan skim pelaburan pajakan hotel di Makkah atau lebih dikenali sebagai Islamic Hotel yang melibatkan kerugian mencecah RM450 juta.

Skim penipuan yang didalangi individu 'Datuk' itu didakwa bergerak aktif Thailand, Singapura, Indonesia, Brunei serta China.

Ini bermakna, skim berkenaan dipercayai sudah mengaut keuntungan mencecah berbilion ringgit hasil penyelewengan wang pelaburan mangsa dari negara-negara berkenaan.

Difahamkan, skim tersebut mewajibkan mangsa membuat pelaburan minimum sebanyak RM3,500 dan setiap bulan peserta akan menerima dividen sebanyak 15 hingga 30 peratus hasil keuntungan pajakan hotel.

Kesemua mangsa dipercayai termakan pujuk kerana pengasas skim berkenaan mendakwa dia telah menjalin kerjasama dengan seorang ahli perniagaan dari Arab Saudi bagi menjalankan pajakan sebuah hotel besar di Makkah untuk disewa kepada jemaah yang ingin mengerjakan ibadah haji dan umrah.

Muslihat itu terbongkar apabila empat individu termasuk 'Datuk' yang menjadi dalangnnya ditahan dalam serbuan berasingan di Pahang dan Sarawak pada 26 Oktober 2016.

Timbalan Pengarah Risikan Operasi Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Roslan Abd Wahid berkata, suspek utama berusia 43 tahun ditahan selepas 105 pelabur yang menjadi mangsa terbarunya membuat laporan polis.

Menurutnya, semasa ditahan, suspek yang dikatakan sudah perdaya lebih 150,000 mangsa di Malaysia sejak setahun lalu dalam perancangan melarikan diri ke luar negara.

“Suspek licik mengaburi mata pelabur apabila beberapa kali menukar nama skim pelaburan berkenaan seperti Mecca Fund, Mecca Islamic Global dan Islamic Hotel.

“Tembelang suspek pecah apabila pemeriksaan bersama Lembaga Tabung Haji serta Kementerian Pelancongan mendapati skim pelaburan tersebut sememangnya tidak wujud,” katanya.

Pada 26 Oktober tahun lalu, empat individu berusia antara 19 hingga 43 tahun yang aktif menipu wang pelaburan ahli menerusi skim pelaburan pajakan hotel di Makkah ditahan polis dalam dua serbuan berasingan di hotel di Pahang dan di sebuah rumah di Sarawak.



ADA PELBAGAI

TEKNIK UNTUK

JUAL AGAMA

SEMUA SKIM

CEPAT KAYA 

BILA DIIKAT 

DENGAN AGAMA

BUKAN HANYA

KAYA RAYA

PELABUR DAPAT

ENTOT BIDADARI

TAMBAH NGANG

TAMBAH KERAS

TAMBAH TEGANG





--------------------

APA KATA PENULIS INI?





F.BOOK

Menulis ini mudah sahaja. Semua orang boleh menulis. Menulis perlukan idea. Ramai orang ada idea. Menulis perlukan kemahiran berbahasa. Tidak susah menguasai bahasa. Menulis perlukan pengetahuan dan maklumat. Rajin membaca, bertanya dan mengkaji maka dapatlah pengetahuan. 

Jadi, apa susahnya menulis? Berfikir. Tidak ramai mampu berfikir walau semua kita berfikir saat ini. Jadi, penulis itu seorang pemikir? Tidak juga, ada ramai penulis sekadar menelanjangi kebodohannya di depan orang ramai. Tetapi orang ramai tidak sedar. Kenapa? Sebab mereka tidak berfikir! :)


Fathi Aris Omar Mendatangkan idea atau merumuskan idea yang tidak terfikirkan orang lain
LikeReply86 hrs
Din Sydeen Penulisan yg bermanfaat sukar dicari. Skrg ni penulisan berbentuk kontroversi paling byk sb mungkin org suka bakali...
LikeReply12 hrs
Zulhilmy Mokhtar Menulis byk tujuannya..boleh juga jadi terapi..jika ada yg sedang menyembuh dirinya dgn menulis..biar saja dia bebas dgn minda & jari jemarinya..kalaupun tak mengubah dunia,dia sedang mengubah kondisi dirinya..
LikeReply2 hrs
Fariza Zahrin Paku dulang, paku serpih.
LikeReply12 hrs
Fathi Aris Omar Dengan kata lain, menulis mudah tetapi berfikir payah. Kebanyakan penulis hanya mendedahkan kebodohan diri sendiri sahaja
LikeReply115 mins
Rosli Daud Semua itu ada pada Fathi.
Berfikir dan tak berfikir
Mahir bahasa tapi terlebih kata
...See More
LikeReply4 mins






-------------------