.

Sabtu, 30 September 2017

NAJIB JADI TAKUT







INI AMAT

BAHAYA

NANTI

NAJIB

KANSEL PRU


2,000 hadir dengar ceramah Dr Mahathir di Johor

HAMPIR 2,000 orang meredah padang berlecak di Taman Dahlia, Tampoi, Johor, malam tadi untuk memberikan sokongan kepada pelancaran Pakatan Harapan (PH) Johor dengan keyakinan angin perubahan akan bertiup di negeri kelahiran Umno itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

Mereka yang datang dari segenap pelosok negeri itu merasakan padang becak kerana hujan kelmarin bukan alasan untuk tidak hadir memberikan sokongan kepada Dr Mahathir Mohamad.

Pengerusi PH itu, biarpun sudah berumur 92 tahun, tetapi masih bertenaga datang bertandang ke tempat mereka untuk menyampaikan mesej perubahan demi masa depan negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


----------------

GELOMBANG PORNO GERMAN








BETUL

SAHEH

PRU14 gelombang kebangkitan Islam, kata PAS


PILIHAN Raya Umum ke-14 (PRU14) kali ini bakal menjadi titik penting kebangkitan Islam yang akan memutlakkan kuasa politik umat Islam di Malaysia, kata Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan.

Nasrudin berkata sama seperti setiap dua kali pilihan raya di negara ini, pilihan raya yang akan datang bakal menyaksikan perubahan yang besar.


GLOM

BANG

PANCUT

PORNO

JERMAN


-------------------

ATEIS - ORANG DALAM





ORANG 

DALAM INI

ATEIS KE?

Kehilangan Kertas Peperiksaan UPKK Disyaki Libatkan Orang Dalam

MELAKA – Kes pecah masuk Bahagian Pendidikan Pejabat Agama Islam Melaka (Jaim) dan kehilangan kertas peperiksaan Ujian Penilaian Kelas KAFA (UPKK) dalam kejadian pada Khamis berkemungkinan besar didalangi ‘orang dalam’, kata Pengarah Jaim Md Azhan Samat.
Beliau berkata kes pecah masuk dan kehilangan kertas berkenaan yang berlaku di Aras 1, Unit Akademik, Bahagian Pendidikan Jaim itu merupakan kejadian kali pertama berlaku di Melaka dan di negara ini.
“Sebanyak 65 kertas soalan peperiksaan UPKK yang dikesan hilang membabitkan subjek Ulum Syariah iaitu sebanyak 24 naskhah, Adab (Akhlak Islamiah) Kertas 2 (27 naskhah) dan Jawi dan Khat (14 naskhah) yang merupakan edaran bagi Sekolah Rendah Agama di kawasan Alor Gajah.
“Kertas soalan berkenaan diterima daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 14 Sept lepas sepatutnya diagihkan kepada setiap daerah semalam sebelum disedari hilang,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini, Jumaat.
SELALU

TUDUH ATEIS

BUAT JAHAT

KERANA ATEIS

TAK CAYA 

TUHAN

TAK CAYA 

API NERAKA

TAK CAYA

BIDADARI



JAIM INI

KUMPULAN

ATEIS KE?

KAH KAH KAH





----------------------

EZI DAN TAK TAK SOKONG




SOKONG

INILAH 

TAMADUN

BUKAN SAJE 

HAK ASASI

MANUSIA

HAK ASASI

BINATANG 

PUN DIJAGA



Animal cruelty could result in five-year jail sentence under new law

Crackdown increases maximum term from six months in move that brings England into line with Northern Ireland

People who abuse animals in England will now face up to five years in prison under a tough new crackdown.
The environment secretary, Michael Gove, said the tenfold increase from the present six-month sentence was needed to combat cruelty.








---------------

BALA SUDAH TURUN





BETUL

KE

PETIR

KILAT

MAKNA

BALA 

TURUN

KAH KAH

KAH KAH




--------------------

SURAT TIAN CHUA






DARI TIAN



Ucapan YB Tian Chua di Mahkamah Rayuan, Putrajaya

Yang Arif-Yang Arif,

Pagi ini saya telah melepaskan peguam bela saya, dan selepas  perbicaraan lima tahun, saya ingin ambil peluang ini untuk memberi sedikit ucapan di mahkamah ini.

Saya telah membuat pilihan ini selepas berfikir panjang, dan ini langsung tidak bermakna saya tidak mempercayai kebolehan peguam-peguam saya. Saya memang percaya sepenuhnya yang mereka mampu mengendalikan kes ini dengan baik. Oleh itu, pertama sekali saya ingin ucapkan berbanyak terima kasih kepada para peguam saya.

Yang Arif-Yang Arif,

Pada 28 April 2012, saya telah ditahan sewaktu perhimpunan aman BERSIH. Pada petang itu, saya bersama-sama 500 orang yang ditahan telah dihantar ke Pusat Latihan Polis (PULAPOL).

Pada hari tersebut, peserta-peserta perhimpunan BERSIH bukan sahaja terkena tembakan gas pemedih mata dan air kimia, tetapi ramai termasuk diri saya sendiri telah dipukul dibelasah sewaktu kami ditahan.

Walaupun begitu, saya tidak didakwa kerana mengambil bahagian di dalam satu perhimpunan haram. Dakwaan terhadap saya adalah berkaitan kehadiran saya di PULAPOL, di mana saya ditahan pada hari tersebut. Saya didakwa melakukan kesalahan menceroboh "Kawasan Larangan" iaitu PULAPOL.

Yang Arif-Yang Arif,

Pada pandangan saya, amat tidak munasabah untuk menghukum saya kerana saya berada di dalam kawasan PULAPOL pada ketika saya dibawa ke tempat itu dengan paksaan dan tanpa persetujuan saya. Akibat dari itu, saya telah didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen pada 24 Januari 2014 dan dijatuhkan hukuman penjara satu bulan dan denda RM1,000.

Penyertaan saya di dalam BERSIH adalah sebahagian dari perjuangan cukup lama untuk menegakkan Malaysia yang lebih adil dan lebih baik.

Matlamat BERSIH adalah untuk menggesa dilaksana reformasi ke atas sistem pilihanraya kita yang cukup berat sebelah.

Sebuah kerajaan yang benar-benar demokratik tidak takut kritikan umum. Demokrasi perlu sentiasa toleran terhadap perbezaan pendapat, dan melalui kebingitan ini masyarakat akan maju menerusi proses reformasi. Sebuah kerajaan yang berintegriti tidak patut menggunakan agensi penguatkuasaan untuk menzalimi mereka yang tidak bersependapat dengan pemerintah.

Undang-undang digubal untuk menjaga kebajikan rakyat, dan menjamin kebebasan, kesaksamaan dan maruah rakyat. Malangnya, undang-undang inilah juga yang telah menjadi alat para penzalim, yang telah menggunakannya untuk menakut-nakutkan rakyat.

Hari demi hari, korupsi dan salah guna kuasa rejim disaksikan ramai rakyat. Namun rejim ini terus bertahan, dibantu sistem pilihanraya yang cukup bermasalah. Rejim jelas mahu terus memegang kuasa dengan menyebar kebencian dan syak wasangka di dalam negara tercinta kita ini.

Saya sama seperti jutaan rakyat Malaysia di luar sana. Kami mendambakan perubahan. Demi sebuah Malaysia yang lebih baik di mana prinsip keadilan dan kebebasan ditegakkan. Rakyat Malaysia mahu bebas bersuara, untuk menyatakan pandangan mereka tanpa rasa takut. Hak ini termaktub di dalam perlembagaan persekutuan -- bahawa semua warganegara berhak mengkritik, bersuara, bergerak bebas, dan memastikan pihak berkuasa mengambil tanggungjawab di atas segala yang mereka lakukan.

Sekiranya harga mengubah sistem yang zalim dan korup ini bermakna saya perlu ke penjara, maka saya amat bersedia membayarnya. Pada masa yang sama, saya ingin tekankan bahawa saya ke penjara tidak bermakna saya mengaku bersalah. Sebenarnya, saya mahu mengetengahkan kesalahan-kesalahan kerajaan ini, dan saya gesa seluruh rakyat Malaysia agar tidak berasa takut dengan para penzalim ini.

Yang Arif-Yang Arif.

Dengan penuh hormat, saya ingin memaklumkan mahkamah ini bahawa saya menarik balik rayuan saya.

Akhir kata, inilah pesanan saya buat semua rakyat Malaysia di luar sana: Terima kasih di atas sokongan dan dokongan. Terus berjuang menegakkan keadilan. Kita tidak akan dan tidak perlu takut kerana kita berada di landasan yang benar! Tembok penjara tidak akan menghalang kita dari mencapai Perubahan!





----------------

BALA DAN RAHMAT








SUDARLAH

WAHAI UMAT

BILA PETIR

RIBUT

LETERIK PADAM

DATANG PADA

PROGRAM

PAKATAN 

HARAPAN

ITU TANDA 

BALA 

DARI ALLAH

BILA RIBUT

KILAT PETIR

LETERIK PADAM

SAMPAI PADA

PROGRAM

PARTI ISLAM 

PAS 

ITU TANDA

RAHMAT

DARI ALLAH

KAH KAH KAH





---------------------

HIDUP MELAYU


HIDUP 

NELAYU

IDUP TUAN

ME LAYU

WARGA ASING KUASAI 
DUNIA 
PERNIAGAAN, 
PIHAK BERKUASA PERLU TEGAS

Kenyataan Media | 29 September 2017

Saya ambil maklum situasi semasa mengenai lambakan warga asing yang semakin rancak melakukan aktiviti premis perniagaan peruncitan di ibu negara, mereka bukan lagi sebagai pekerja malah berani mengusahakan perniagaan di negara ini.

Jika sebelum ini Jalan Silang, Jalan Tun Tan Siew Sin dan Jalan Bukit Bintang ‘dikuasai’ warga asing terdiri daripada warga Nepal dan Bangladesh, namun kini ia telah merebak dan menguasai di Pasar Borong Selayang yang cukup popular sebagai lokasi pemborong barangan keperluan harian.

1. Dengan kebanjiran warga asing di Selayang, ia sudah pasti amat membimbangkang penduduk tempatan. Malah, lambakan yang tidak terkawal akan memberi kesan yang cukup negatif bukan sahaja kepada pembangunan ekonomi yang mampan dan keselamatan sosial tetapi juga kepada keselamatan negara.

Kebanjiran pekerja asing di negara kita seringkali menjadi polemik. Menurut Kementerian Sumber Manusia, dianggarkan sebanyak 6.7 juta pekerja asing berada di negara ini. Daripada jumlah tersebut, sebanyak 2.1 juta pekerja asing mempunyai permit dan bakinya adalah imigran haram.

2. Sekarang kita melihat warga asing bukan sahaja lagi sebagai pekerja tetapi mereka sendiri mengusahakan perniagaan sendiri. Ditambah pula dengan tindakan peniaga tempatan menyewakan premis kepada warga asing turut menyumbang kepada kebanjiran mereka. 

Mengapa pendatang asing memperoleh peluang perniagaan di negara ini sedangkan mereka sepatutnya bekerja dan bukannya menjalankan perniagaan?

  3. Oleh itu, saya menggesa pihak yang berwajib supaya lebih tegas dalam isu ini dan jangan membiarkan warga asing ini menutup peluang pekerjaan kepada warga tempatan.

Saya juga agak kecewa dengan senario ini, kerana tiada pihak yang memandang serius mengenai perkara ini yang akan berlarutan sehingga menjejaskan mata pencarian anak tempatan.

Sehingga hari ini begitu banyak peniaga warga asing yang jelas menunjukkan pihak berkuasa gagal bertindak terhadap golongan itu. Ini menimbulkan persepsi negatif rakyat, termasuk tanggapan berlaku rasuah dalam melindungi peniaga asing itu.

4. Isu monopoli oleh warga asing ini bukan hanya tertumpu di Selangor dan Kuala Lumpur sahaja tetapi di seluruh negara. Malaysia adalah untuk rakyat Malaysia, hak atas semua aktiviti ekonomi adalah untuk rakyatnya. 

Kebanjiran pendatang asing tidak seharusnya dipandang ringan kerana mereka mampu menguasai ekonomi negara sekiranya terus diberi peluang.

Warga asing itu sepatutnya hanya bekerja di sektor yang dibenarkan dan bukan menjalankan perniagaan atau menjadi kontraktor kecil. 

5. Meskipun pelbagai usaha agresif dijalankan pihak berkuasa termasuk penghantaran pulang ke negara asal, bilangan mereka tidak juga berkurangan, malah bertambah tahun demi tahun.

6. Saya mencadangkan agar satu badan bebas atau jawatankuasa khas ditubuhkan bagi mengkaji dan menyelesai masalah buruh asing dengan lebih berkesan.

YB William Leong
Ahli Parlimen Selayang
Parti KEADILAN Rakyat


YB CINA

YG BERSUARA

MANA DIA

PARTI

KETUANAN

NELAYU



------------------------

APA TANDA INI?







KALAU KITA

BUAT KENDURI

TETIBA KILAT

PETIR 

LETERIK PADAM

APA MAKNA

APA TANDA INI

SAJE TANYA

JANGAN 

MARAH




----------------

TOK ARAB BANGANG






TOK ARAB
bro tt..revolusi telah lama berlaku disaudi tetapi sultan penjaga dua rumah suci ini memenjarakan semua perevolusi2 yg ada..nape baru kini saudi benarkan perempuan memandu? adakah sb saudi negara terkaya didunia sudah mula meminjam wang dari bank dunia? 

SAUDI

atau saudi sedang merancang buat taman tema versi wahabi?atau projek umrah dan haji sudah kurang sb duit ringgit sudah tidak untung lagi? kenapa sb ringgit, ini kerana dinegara ringgit la paling ramai tokey2 jual pakej umroh haji..barangkalo next time ada tokey2 islamic yg buat cruise from port klang to haji and umroh macam dulu kalao..org miskin tolong ketepi..

BANGANG

ini sama macam dgn tahfiz kaya dan tahfiz miskin..tahfiz kaya terbakar maka semua sibuk cf, sibuk fire exringuiser..
bila tahfiz miskin terbakar, maka semua sijil2 bomba tiada diperkata..sesungguhnya merana la jadi org miskin..jd org kaya tetapi bole ke mekah madinah walaupun dgn wang curi.. on 
SATU REVOLUSI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/17





-------------------

JADI BODOH PIANG



BODOH

kah kah kah semua tau lah cerita ini tapi apa kau boleh buat ? kalau pilihan di tangan rakyat 2008 dah tukar kah kah kah lembab kah kau bodoh piang kah kau memang lah semua pdrm, sprm yang ada RM belakang bawah jajahan pemerintah cerita sesuatu baharu asyik tanya soalan bodoh buat apa kejar mengejar pulak sprm nie yang terpilih saja kena kejar yang tau kuat tu tak payah kejar lah nanti kena hempuk kah kah kah 

PIANG

malaysia ada 30 juta 10 juta warga asing baru masuk sejak 2000 apa lagi bagi lah IC baru sekarang melayu nak bising dapat dedak senyap wal hal melayu tau sapa makan duit sapa rasuah sapa musuh saja kacau mangsa mudah saja kacau yang lemah yang tak boleh lawan kuasa pangkat darjat semua boleh beli dgn RM kah kah kah RM bukan Ros Mah on 
KADIR JASIN HANYA BERTANYA
Anonymous
on 9/30/17



LEBAI GOOGLE

Mohon pencerahan. Apakah maksud jemputan untuk berpow-pow on 
KADIR JASIN HANYA BERTANYA
Anonymous
on 9/30/17



SOTONG
Yang ni.2 tu, Patutlah lebai selalu ke laut. Simpang rahsia rupa nye on 
KADIR JASIN HANYA BERTANYA
DatoPidi
on 9/30/17




MAKLUMAT

Mai sini aku jwb. Pasai aku tau benar hujung pangkal cerita. Jin habak mai kt aku, from the truth story by almasih. 

DARI

Jawapan:- 1)implikasi dr penahanan tersebut, najib dapat mengetepikan cabaran, saingan n dugaan dlm upacara upacara merembat harta rakyat.

SUMBER

 2) ye betul, salah satunya dr top 5 yg x dipercayai ialah mat tyson. But pls, jgn bg tau lain. Ko je aku bg tau. 

JIN

3)kosmetik adalah perniagaan no khomsatun. No wahid skali adalah dilaburkan utk r&d di Syarikat Jual Agama (M) Berhad.. byk lg cabang ilmu agama yg belum d jual.

EMPAT
4)yezza. Pasal kj over. Masuk radio, tv hiburan, nak jadi selebriti sgt kan, so pi mampus sama ko kj, kata najib kepadanya. 

LIMA
5)so,go to hell lah you kj, kata najib kpd kj yg coba mkn pow besar dlm lucky ball tempoh hari. 

ENAM
6) nope. Its wrong. Sumber risikan mendedahkan, cabang perniagaan company telah diselaras, dan di perluas pelbagai bidang. 

KAH KAH KAH
Yg terbaru sykt tersebut telah dpt pulangan berlipat kali kain setelah melabur dpt sektor jualan goreng pisang, on 
KADIR JASIN HANYA BERTANYA
Publish | Delete | Spam
Nole
on 9/30/17




-------------

TIDAK TERIMA ELAUN




TIDAK
mungkin imam tu atheis la kot. dia jadi imam tu utk dapat elaun jer, kos sara hidup pun dah tinggi. mana ada sedekah amal jariah sekarang ni bro. semua sebab duit, jemput lebai datang ceramah utk cerita asal usul atromen pun mesti kena bayar. 

TERIMA

ko bayangkan la, air mineral pun kena ada chop logo halal beb, takde chop halal mmg tak laku la air tu,mmg org islam taknak beli padahal air kosong jer pun. sekarang ni makanan kucing pun ada logo halal beb!!

ELAUN

lu jgn main2 padahal kucing tak kena syariat pun dan lu jgn heran bro, sikit hari lagi makanan anjing pun ntah2 ada chop halal. tu semua poyo.. janji ada masyukkkk. ps: errr.. pak lebai muka kiut yg curi balak tu bukan atheis, dia pun kategori alim jugak... diorang la cakap. kah kah kah on SAJE TANYA - JANGAN MARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/17




------------

ROSMAH MENGHIPPO







MENGHIPPO
Errr gua ada satu kemusykilan... Berapa berat sebenar badan rosmah mansor..... Kejap gua nmpk keselimannnya, kejap gemok menghippopotamus... Gua kompius kah kah kah kah kah on
 BARU ENAM SOALAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/17






--------------------

Jumaat, 29 September 2017

KADIR JASIN HANYA BERTANYA



KADIR JASIN

BERTANYA

KAH KAH KAH

Sekadar Bertanya Kepada Yang Tahu

SEKADAR bertanya. Bertanya tidak salah. Tidak boleh dikenakan saman malu.

Jadi izinkan saya bertanya beberapa soalan. Manalah tahu ada orang yang tahu mahu jawapannya.

1.Apakah implikasi penahanan Ketua Pemuda Umno Bagan Datuk oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap Ketua Bahagian merangkap Timbalan Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri dan “pemangku” Timbalan Presiden Umno, (Datuk Seri) Ahmad Zahid Hamidi?

2. Apakah benar Presiden PAS, Tuan Guru (Datuk Seri) Abdul Hadi Awang menyimpan rahsia siapa dalam Umno dan Kabinat yang Perdana Menteri, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak, tidak percaya?

3. Apakah benar duit yang KONONNYA dibagi oleh Najib/Umno kepada PAS digunakan untuk berniaga (antaranya kosmatik) tetapi rugi?

4. Apakah benar Ketua Pemuda Umno merangkap Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin, sudah hilang peranan sebagai peneraju National Transformation (TN50)?

Khairy (kiri) "dilucutkan" peranan dalam TN50?

5. Apakah benar berlaku keretakan besar di antara KJ dengan bosnya sehingga jemputan untuk berpow-wow pun tidak diendahkan?

6. Apakah benar sebuah GLC yang diaspirasikan oleh Najib yang kini mengalami masalah perniagaan gagal menunaikan syarat hutang kepada sebuah bank GLC yang penting kepada pelaburan Bumiputera?

Banyak rakyat jelata hendak tahu kerana soalan-soalan di atas adalah renspons saya kepada soalan yang mereka tujukan kepada saya.

Wallahuaklam.



-----------

TAMBAH SOALAN




TAMBAH
Tambah 2 lagi dari aku sebagai juruprihatin pada jawapan demi merungkai misteri alam: 

SATU

1.Adakah sirul yang masih lari di australia mempunyai penjelasan lain dari apa yang dia bagitau mahkamah sebelum ini? 

DUA

2.Apakah motif pembunuhan altantuya? Tanya je sebab tak salah bertanya. Kalaulah ada yang tau jawapan nak menjawap. on 
BARU ENAM SOALAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:12 PM
-------------------

SAJE TANYA - JANGAN MARAH







MAMAT NI

DAH JADI

ATEIS KE?

Former imam charged with sexually assaulting 3 girls

A 72-YEAR-OLD former imam of a surau in Ampang was charged at the Sessions Court today with committing physical sexual assault against three underage girls, who are daughters of his neighbours, early this month.

Wan Zakaria Wan Dollah pleaded not guilty when the charge was read to him before judge Syafeera Mohd Said

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU KALAU

DULU CAKAP

HANYA ATEIS 

BUAT KERJA
  
MACAM INI

KAH KAH KAH

------------ <-- --="" nuffnang="">