Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Ogos 2010

SELAMAT BERBUKA PUASA




IKAN PACU - KAUM KELUARGA PIRANA




INI IKAN PATIN - TERBAIK DENGAN TEMPOYAK







BERBUKA DI PEKAN MERU


kelmarin aku berbuka di meru
nak tengok macam mana warga di luar kota
merayakan hidup mereka.

meru kota jawa – tapi sayang sekali
aku tak jumpa pecal - aku merayau
dalam pasar ramadan yang agak panjang
mungkin mata aku terlalai

pekan meru ini kelihatan mewah – tidak nampak kemiskinan
meru pastilah salah satu kawasan industri selangor

aku beli ikan terubuk bakar
sayur kang kong dan gulai labu
kueh popiah basah
dan air tebu untuk berbuka

selalunya mata aku lebih lapar
dari perut aku

dengan bekalan ini aku pergi warong mek jah dari petani
nak panggil restauran pun boleh
mek jah ini nama yang aku beri
untuk semua warong dan restauran warga selatan siam
senang aje – sama ada mereka mek jah atau mek ngoh
jamin tak silap – ini macam jon dan mary untuk mat saleh

aku memesan nasi dan sup cendawan - restauran ini
kosong hanya tiga meja di ambil – semua nya diduduki oleh
jantan tanpa betina – kaum buruh imgiran yang aku tak tahu
dari mana. buruh kerana aku lihat mereka agak gelap dan sasa.

jalan di sebelah restauran amat sibuk - orang berbasikal ke hulu
ke hilir – basikal yang amat banyak kelihatan - ini mengingatkan pekan kuala
klawang dan pekan pekan kecil pada tahun enam puluhan dahulu – orang berbasikal untuk berjalan – nostalgia datang kembali - indah dan menarik untuk sesiapa ingin
pulang kembali ke zaman dulu - meru adalah tempatnya.

lepas makan aku pun berjalan mengikut lorong basikal ini – ada
pasar malam – tak besar sangat – rupa rupanya yang berbasikal tadi
adalah pelanggan pasar malam – lelaki dan perempuan – mereka
buruh kilang - warga imigran yang tinggal di pinggir pekan meru

aku merayu dalam pasar malam hingga terjumpa lori jual ikan hidup
– hidup dan mengeletek – aku perhatikan rupanya macam pirana dari sungai amazon
bila aku tanya namanya ialah ikan pacu – ikan tempatan – ini kali pertama aku
melihat ikan pacu – aku membeli saekor ikan pacu dan dua ekor ikan patin.
melocat mereka ketika ingin di korbankan.

aku lupa tanya apakah pemotong ikan ini membaca bismilllah terlebih dahulu – ( jika tidak baca bismillah dan pemuda gerombolan tahu hal ini tentu akan dilaporkan pada sulatan selangor kah kah kah )

nota :
malam tadi aku bersahur dengan patin dengan tempoyak
tempoyak ini hadiah dari program anak muda negeri sembilan
patin adalah ikan terbaik untuk omega 3. patin untuk kesehatan

kamu buruh imigran ini amat penting untuk ekonomi kita –
bukan kerana mereka membanting tulang –tetapi merekalah yang
menjadi pelanggan pasar malam. tanpa mereka pasar malam akan
layu. tanpa mereka kang kong dan labu tidak ada pembeli. tapi aku
masih belum berkenalan dengan mereka walau oun seorang.

bagaimana mereka berpuasa tahun ini kalau mereka muslim.
kemana mereka berhari raya agaknya ?
apakah akan keluar lagi berita tentang mereka mengambil alih
kota kita ketika kita di kampong berhari raya? berita yang menakut nakut
orang melayu agar terus jadi takut dan bodoh.

bila aku singgah di pekan kecil ini aku selalu
bertanya – kalau aku di lahirkan di sini – bagaiman agaknya?
apa yang anak muda disini lakukan - apakah mereka cool
atau skema - apakah mereka sering melakukan sex tanpa kondom.
semuanya sampai dalam ingatan aku.

dalam perjalanan pulang aku singagh di tesco.
wow ! inilah kali pertama aku masuki gedung tesco
yang amat amat luas –

aku ingin mencari makanan kucing
dan anjing - luas sekali gedung ini
malah kita boleh bercuti sebualan
dalam gedung ini – itu pun pasti melawat tak habis habis.
ada bermacam macam kedai rupanya dlam gedung tesco ini
aku biasa juga ke tesco di bromley by bow
dan brixton tapi bukan sebesar ini

kemudian aku ingin membeli minyak zaiton – aku tercari cari – lalu minta bantuan - seorang minah cun datang. dia ingin membantu – ini seprti
aku tersesat dam kota paris dan minta bantuan polis.

aku terangkan yang aku ingin membeli minyak zaiton – bahasa melayunya zaiton macam zaiton nama bekas kekaseh aku di jelebu – dia kurang faham
bila aku kata olive oil dia mengangguk lalu membawa dan mengarahkan aku.

kemana?

ke kawasan pakaian kanak-kanak – dia ingat aku perlukan baby oil
baby oil? – ( aku rasa minah yang agak cun ini bersaudara dengan mat taison
bekas menteri besar selangor kah kah kah )

berapa hari lagi kita akan berhari raya ?
aku belum lagi ke batu road untuk melihat
kedai bundle.

NOTA:
ada pembaca yang kata pacu
ini ikan yang hina kaalu terkena joran
pemancing tegar ... cissss
bedebah kamu kah kah kah


SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




LANCHOW NAK PATUH LAAA




IMAM BESAR: UMAT ISLAM HARUS PATUH ARAHAN SULATAN - minsider

Titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mahu kesucian surau dan masjid dipelihara harus diambil berat kerana beliau merupakan ketua agama negeri yang diperakui, kata Imam Besar Masjid Negara Syaikh Ismail Muhammad.

Beliau berkata orang ramai harus sedar segala hal ehwal berkaitan hukum agama Islam harus mendapat perkenan daripada baginda tanpa perlu dipersoalkan oleh pihak lain.

“Kalau kita tidak patuh pada perintah Sultan, apatah lagi berkaitan hukum-hakam agama Islam, itu sudah menjadi satu kesalahan,” katanya kepada pemberita selepas Program Lawatan Mahabbah Ramadhan, Penyampaian Sumbangan Aidilfitri dan Jalur Gemilang kepada pesakit Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… PERGI BERCUTI KE LANCHOW LAAAA…. kah kah kah..

kah kah kah.. INI PUN ARAHAN SULATAN... kah kah kah

woit… PERGI TANYA KAVITA SINGH LAAA… kah kah kah…

kah kah kah…. KALAU NAK TAHU HAL ISLAM… MAAAF… HAL SELAM… kah kah kah..

woit..JANGAN BODOH KAN ORANG MELAYU... kah kah kah..

woit... BAGILAA ORANG MELAYU ILMU PENGETAHUAN... kah kah kah..

woit...RAMAI ORANG MELAYU BODOH... kah kah kah

PADAN MUKA




WOW - CUN MINAH NI





TEO ATTENDS ANOTHER SURAU FUNCTION
- mkini

Despite condemnations against Serdang MP Teo Nie Ching for visiting a surau (Muslim prayer hall) in her constituency last week to attend a breaking of fast ceremony, the same act was repeated yesterday.
Teo was invited to the Al-Muhajirin surau, Bukit Mahkota where she also handed RM500 to People Volunteer Corps (Rela) personnel.

This time however, she stayed clear of the prayer hall and sported a selendang headscarf. The entire ceremony took place under a tent within the surau compounds

KAH KAH KAH..

woit… GEROMBOLAN… GO AND BANG BALLS… kah kah ka..

kah kah kah… KNOCK YOUR HEAD AGAINST THE JAMBAN’S WALL… kah kah kah..

woit… LEPAS ITU KENCING BERDIRI… kah kah kah...

kah kah kah...KENCING ATAS KAKI SENDIRI… kah kah kah..

woit... RASAKAN LAH NIKMAT NYA.... kah kah kah..

woit... KALAU TAK PERNAH RASA... MENYESAL.... kah kah kah..

nota:
gerombolan tak tahan kerana dap
gerombolan jaki dap dapat sambutan
dap dapat sokongan malayu kah kah kah



SENYUM PAGi SENIN



PADAN MUKA KENA TAEK




nota:
gerombolan memang suka taek
tanah tudm bagi pada taek terjulur julur kah kah kah

NEGARA KUKU BESI



MINAH GEDEBAB - TAK JAGA BADAN JANGAN MARAH TAK DAPAT LAKI





NAMWEE CABAR KETUA PUTERI UMNO BERDEBAT
– mkini

Namewee atau Wee Meng Chee telah menarik balik video kontroversi terbarunya minggu ini, dan mencabar pengkritiknya, ketua Puteri Umno Rosnah Rashid Shirlin untuk berdebat secara terbuka.

Sebelum ini Rosnah mendesak kerajaan bertindak tegas terhadap Namewee kerana didakwanya telah mengulangi perbuatan yang dianggap biadap, kali ini dengan menerbitkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman.

"Saya ingin tahu daripadanya (Rosnah), kenapa dia menyerang mangsa (masyarakat Malaysia), sedangkan pelaku sebenar isu ini belum dihukum," kata Wee (kiri) dalam satu kenyataan di blognya hari ini.

"Jika dia merasakan saya tidak menghormati dan tidak mempunyai rasa tanggungjawab terhadap negara saya sendiri, maka sila terima pelawaan untuk berdebat secara terbuka tentang isu ini.

"Bantu kami rakya Malaysia untuk mendefinisikan, bagaimana untuk menjadi warganegara Malaysia yang patriotik, tolong ajar kami," katanya.

KAH KAH KAH…

woit…. PENONTON KLIP VIDEO INI MELONJAK NAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BANGANG MINAH GEMOK NI…. DARI ORANG TAK TAHU … JADI TAHU… kah kah kah..

kah kah kah… NEGARA KUKU INI MEMANG HEBAT…. TIAP TIAP KALI BULAN LAPAN… DIA TIBAI GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KLIP KLASIK NEGARAKUKU …. MASIH HIT TERTIGGI DALAM DUNIA YOU TUBE…. kah kah kah…

nota:
woit minah gemok !
kalau berani sangat berdebatlaa

nota:
sesudah 8 march 2008 malayaia bukan lagi
malaysia dimana semua orang anak tunduk
kepada gerombolan.
semua orang tidak akan lagi tunduk kepada ketuanan
melayu. zaman ketuanan melayu telah selesai.
hari ini adalah permulaan era ketuanan rakyat.

anak anak muda – don’t take the shit anymore –
anak anak muda - dah tak ambil pot dengan menteri gerombolan
anak anak muda – tak ambil pot tentang gerombolan
mainan kempen china nak ambil malaysia ini dah tak jalan lagi
mainan kempen melayu hilang kuasa ini dah tak jalan lagi

ini zaman fb… pergi mamposslah gerombolan kah kah kah


MENGAKU MEMBUAT KERJA KERANA TUHAN




INI POSTER DRAMA ALTANTUYA DI TV HONG KONG





PERKASA MAHU UNDANG –UNDANG BUKKAN ISLAM KUNJUNGI MASJID
– minsider

Perkasa mahu undang-udang digubal bagi melarang bukan Islam daripada memasuki kawasan masjid dan surau meskipun tokoh agama berpandangan bahawa tidak salah bagi masyarakat bukan Muslim berbuat demikian.

Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat dan bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin bahawa bukan Islam boleh mengunjungi rumah ibadat umat Islam.

Selain mereka, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat juga mempertahankan kunjungan bukan Islam ke masjid dan surau.

Malah pandangan Perkasa itu bertentangan dengan fatwa Mac lalu yang membenarkan pelancongan mengunjungi masjid.

“Perlu ada undang-undang bagi menghalang insiden bukan Islam memasuki kawasan surau dan masjid,” kata Presiden Perkasa Ibrahim Ali pada sidang media di sini hari ini.


KAH KAH KAH

nota:
lihat bagaimana undang undang
yang dicadang dan dibuat oleh manusia.
semuanya atas nama tuhan. ini contoh terbaik
untuk kita memahami bagaimana pelbagai
undang –undang diwujudkan.

lihat dan sedarilah bahawa undang undang
dan hukum hakam ini memiliki sejarah nya sendiri.
semuanya wajib dilihat dalam kontek pensejarahan itu.

kita bernasib baik apa bila isu ‘ orang kapir masuk surau’
muncul. kita nanti akan dapat melihat munculnya undang undang baru.

ini proses pembelajaran tentang pensejarahan kelahiran
hukum hakam.

agaknya berapa banyak hukum hakam yang dipaksakan
atas kita hari ini semuanya di lakukan atas nama yang maha esa.
atas menjaga kesucian agama. dengan menggunakan nama tuhan
kita di tindas.

nota:
pasal itu jangan malas membaca
kalau malas membaca selalu kena tipu kah kah kah

MAT MONGOL KENA CABAR




MU INGAT AKU BODOH - SIMPAN OTAK DI KEPALA ?




PERKASA PERSOAL SATU MALAYSIA – CABAR NAJIB JELASKAN - minsider

Ibrahim Ali hari ini memberi tekanan baru ke atas Najib Razak dengan mencabar Najib menjelaskn konsepnya satu Malaysia, yang sesetengah pengkritik menganggapnya sebagai slogan cetek dan tidak membantu meredakan ketegangan kaum.

Ibrahim berkata, konsep satu Malaysia telah dimanipulasikan oleh sesetengah pihak dengan mendakwa ia merujuk kepada soal kesamarataan antara kaum.

“Kami meminta Perdana Menteri menjelaskan konsep satu Malaysia,” kata wakil rakyat Pasir Mas ini kepada pemberita di sini hari ini.

KAH KAH KAH

woit… INI BETUL BETUL HEBAT…. kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL DI CABAR BERAHENG…. kah kah kah..

kah kah kah…. STANDARD MAT MONGOL INI SAMA MACAM MENANTU DOLAH…. kah kah kah..

kah kah kah… BERAHENG SUDAH TIBAI KHAIRY… kah kah kah..

kah kah kah… TERGOLEK DOG MENANTU AYAH… TKO…. kah kah kah..

woit… HEBAT BERAHENG INI…MEMANG ADA WIBAWA… kah kah kah..

woit… TOLONG JANGAN PANGGIL BERAHENG KATAK LAGI….kah kah kah…

kah kah kah…. KENA HORMAT SIKIT… MAT MONGOL PUN DIA CABAR… kah kah kah…

nota:

selalunya perkasam bagi amaran 24 jam
atau beri amaran 48 jam
mana beraheng dapat perangai memcabar ini
ini mesti peragaruh senatak kah kah kah

SUSAH UNTUK MENIPU DI ZAMAN INTERNET INI




ORANG INILAH PENCIPTA NEGARA KU - PIERRE JEAN DE BERENGER




HASILKAN VIDEO BANGKIT SENTIMEN PERKAUAMAN PERLU DI KENAKAN TINDAKAN TEGAS :RAIS -mstar

Perbuatan menghasilkan video yang membangkitkan sentimen perkauman perlu dikenakan tindakan tegas supaya ia tidak menjadi amalan di kalangan rakyat negara ini, kata r Rais Yatim.

Beliau berkata perbuatan seperti itu boleh dikategorikan sebagai perkara yang menyalahi seksyen 233, Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Perbuatan seperti itu, katanya, tidak harus dilihat semata-mata sebagai kebiasaan, malah ia sangat menyedihkan kerana setelah sekian lama berjuang untuk mecapai kemerdekaan dan membina negara, sepatutnya masyarakat negara ini menjadi lebih matang.

"Apalah seronoknya bagi kita, misalnya memperkecil-kecilkan lagu Negaraku, mengubah senikatanya, menconteng wajah Yang di-Pertuan Agong atau membuat video seperti itu.

KAH KAH KAH

woit… SIAPA MENCIPLAK LAGU MEMULA MOON… kah kah kah..

woit…SIAPA MENGUBAH SENI KATA LAGU TERANG BULAN… kah kah kah..

woit… BANGANG… TAK TAHU SEJARAH… kah kah kah..

woit… LAGU NEGARA KU IALAH LAGU CIPLAK… kah kah kah..

woit… ASAL DARI LAGU MEMULA MOON… kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN JADI LAGU INDON… NAMANYA TERANG BULAN… kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN KENA CIPLAK… JADI LAGU NEGARA KU… kah kah kah..

woit… MENCONTENG KEPALA BANA APA…. kah kah kah..

kah kah kah.. KEPALA BANA KAVITA SINGH… kah kah kah

woit... APA SERONOK NYA?... kah kah kah..

woit.... SERONOK BILA RAMAI WRGA SEDAR BAHAWA SELAMA INI MEREKA KENA KELENTONG... kah kah kah...

nota:
sekali lagi lagu nameee hit
dalam youtube – sudah sampai satu juta penglihat
dan angka terus meningkat. ini adalah strateji pemasaran
terbaik kah kah kah.


NAZAK MEMBAWA MAUT




BATU NESAN FREE SUDAH SEDIA MENANTI GEROMBOLAN YANG SEDANG NAZAK





UMNO NAZAK , SEMUA ISU DIJADIKAN MODAL POLOTIK
– harakah daily

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu menyifatkan Umno dan Barisan Nasional (BN) sudah berada dalam keadaan nazak apabila semua isu dijadikan modal politik mereka.

Menurut beliau, fitrah itu berlaku adalah kerana BN terlalu marah kepada Pakatan Rakyat (PR) terutamanya di Pulau Pinang apabila pentadbiran kerajaan negeri berjaya membela nasib rakyat yang tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya.

"PAS sekarang sedang menuju perubahan. Kajian terbaru yang dilakukan juga sudah menunjukkan ada perkembangan yang menggalakkan.

"Dalam kawasan bandar dan separuh bandar sekarang sokongan kepada PR sudah berjaya mencapai 57 peratus. Ini adalah satu jumlah yang menggalakkan menjelang pilihan raya umum yang akan datang," katanya lagi.

KAH KAH KAH

woit… BERAPA LAMA GEROMBOLAN NAZAK…. kah kah kah

kah kah kah… NAZAK MACAM INI NAMANYA NAZAK SAKA… kah kah kah..

kah kah kah…. GEROMBOLAN SEBELUM MATI…. NAK TURUNKAN ILMU HITAM PADA YANG MUDA…. kah kah kah…

kah kah kah… NAMPAK NYA TAK ADA SAPA NAK TERIMA SAKA ZALIM INI…kah kah kah..

kah kah kah…SAMPAI KAN KAKI BODEK KIMMA PUN TAK NAK TERIMA…. kah kah kah

woit… KALAU NAZAK LAMA SANGAT ORANG MELAYU AKAN PANGGIL BOMOH… kah kah kah..

kah kah kah… KENA BUKA ATAP… KENA BUKA DINDING RUMAH…. kah kah kah..

woit…. SEMASA NAZAK INI… MEMANG GILA SATU MACAM… kah kah kah..

kah kah kah… HANTU DAN PELESIT YANG DI PILIHARA… LAGI MERACAU… kah kah kah..

kah kah kah….BOMOH NI KENA BUANGKAN SAKA DAN KETURUNAN GEROMBOLAN KE LAUT…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU TIDAK MALAYSIA TAK SELAMAT….. kah kah kah…

nota:
pelik guru ji
bomoh dari india
tak kan tak boleh bantu kah kah kah