.

Sabtu, 11 Jun 2016

WARUNG DAPUR JALANAN





MEMBELI

SAMBIL 

BERAMAL

DAPUR JALANAN
saperti biasa bulan puasa
dapur jalanan tidak memberi
makanan pada petang ahad
ini kerana ada banyak
amal jariah  yang dijalankan
oleh pelbagai badan kebajikan
pada bulan puasa ini
amin

lalu dapur jalanan
membuka warung
di pasar ramadan
jalan bangsar utama

PATIN TEMPOYAK
ASLI TEMERLOH

dapur jalanan juga menjual
patin tempoyak asli temerloh
dapur jalanan dapat bantuan
ikan dan tempoyak dari temerloh
masakan ini menggunakan resipi asli
malah tukang masak khusus
akan memasak patin ini



CHOKOLAT LA GORDO
saperti biasa para sukarelawan telah
datang membantu  dapur jalanan
kali ini dapur jalanan membuat
biskut raya bernama chokolat la gordo
coklat badam walnut dan kismis
semua biskut dibuat 
dengan bantuan aktivis dapur jalan


WARUNG DAPUR JALANAN
untuk mendapatkan
patin tempoyak asli temerloh
untuk mendapatkan le gordo
sila datang ke  warung
dapur jalanan
di pasar ramadan
bangsar utama
belakang stesen lrt bangsar


AMAL JARIAH
saperti biasa semua yang dilakukan ini
adalah tenaga amal jariah 
dari tim dapur jalanan
juga bantuan aktivis dapur jalanan
juga bantuan sukarelawan yang  setia
datang membantu dapur jalanan
tanpa mereka tidak ada
dapur jalanan


DIJEMPUT DATANG
DAPUR JALANAN 
DI BUKA SENIN INI
abang adik kakak
mak cik pak cik uncle
semua dijemput membeli
sambil membeli sambil beramal
untuk dapur jalanan 
untuk warga miskin kota
amin






CHOKOLAT 

LA GORDO


-----------

SELAMAT BERBUKA






SELAMAT

BERBUKA

hari ini gua
tak da di kl
gua celah keluar kl
gua mahu cari
besto restoranto
berbuko puasaro
gua mahu cari petai
lu nak tahu ke?
mana gua pogi?
lu pikir sendirilaaaa
kah kah kah

SELAMAT MAKAN















-------------

BRO LU TAK CAYA KE?



 

Kenapa ubah tempat mengundi?

 | June 10, 2016
Tindakan SPR menukar tempat mengundi hanya akan menimbulkan kekeliruan pada hari pengundian 18 Jun nanti.






SUNGAI BESAR: AMANAH mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memaklumkan status tempat mengundi terbaru bagi 4,524 pengundi di Sungai Besar.
Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Abdul Samad berkata, tindakan SPR itu hanya akan menimbulkan kekeliruan pada hari pengundian kelak.
“Tindakan ini pasti akan menjejaskan dan menyebabkan pengundi di Sungai Besar keliru. Namun masih ada masa untuk mereka lakukan perubahan.
“Kita juga hairan kenapa mereka lakukan dalam waktu terdekat bila ada PRK ini dan kenapa tidak lakukan pada waktu PRU13 lalu,” ujarnya

KAH KAH KAH

WOIT BRO

bro berapa kali gua
udah bilang
berapa kali gua
sudah tulis
kalau pilihan raya
boleh ubah apa apa
pilihan raya ini akan
di haramkan
lu tak caya ke?
apa laaa lu bro..
rugi berlajar di london

LONDONIAN



------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI






ADAKAH ANDA

BERSEDIA

LEDAKAN 

EKONOMI

AKAN SAMPAI





George Soros Is Preparing For Economic Collapse – Does He Know Something That You Don’t?

Why is George Soros selling stocks, buying gold and making “a series of big, bearish investments”?  If things stay relatively stable like they are right now, these moves will likely cost George Soros a tremendous amount of money.  But if a major financial crisis is imminent, he stands to make obscene returns.  So does George Soros know something that the rest of us do not?  Could it be possible that he has spent too much time reading websites such as The Economic Collapse Blog?  What are we to make of all of this?






------------

APA JADI DENGAN ISLAM HADARI







ZZzzzzzzzzzzzz







KORIDOR
Koridor tepi, koridor atas, koridor tengah, koridor bawah, koridor sana, koridor sinun...... Suma suda tarakkkkkkk Suma suda hilang pergi Serupa 2.6 on TERINGAT KEMBALI
Anonymous
on 6/9/16


MIMPI PAK LAH
Koridor ni adalah mimpi Pak Lah semasa dia kerap tidur taim kerje. Koridor ni adalah perancangan mimpi yang disangka utopia. Ini contoh terbaik perancangan yang guna kepala kontol, sebab otak ditaruk kat lutut. Aku ingat lagi dalam satu presentation prihal Koridor Pantai Timur .. tukang rancang tu kata dengan koridor ini, bandar Kota Bharu, Ganu dan Kuantan akan ada juta-juta ekor penduduk. Aku tanya, penduduk tu datang dari mana .. tak taauu .. tu lah jadinya kalau dah kerja bersama dan bukan untuk Pak Lah El-Tiduree. Lepas tu El-Tiduri kena sabo oleh Malikul Sembab untuk naikan Mahakencing jadi Piem .. kah kah kah selamat bersahur. on TERINGAT KEMBALI
panglimo potaseh
on 6/9/16



---------

BAK KU TEE





RIDHUAN BAK KU TEE
mca bukan je mbidas riduan bah kut tee..malah ini soalan yg wajib ditanyakan kpd hadi selaku pemimpin pas yg bercita2 besar jd pm.agak2 hadi tau ke yg komoditi terbesar malaysia adalah lemah babi.bukannya lemah ayam.hadi wajib belajar dgn felda md isa, beliau merupakan salah seorg penerima bantuan kerajaan ketika virus babi myerang negeri sembilan.isu hudud bila mca , mic mau hentam pas?agak2 org2 islam yg mniaga babi ni bole dihududkan ke? 

agak2, dah dpt tangkap tauke balak dikelantan utk dihududkan?bila mau buat hukuman live macam di arab saudi..salah satu tempat hukuman dijalankan adalah di riyadh diperkarangan masjid..gua pernah tgk manusia bukan agama atau berpasport saudi dipancung.. on TAK TUKAR DARAH ATAU BELUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/16



-------------

NAK BUAT MACAM MANA?





LEMBU BETINA


Fordlynx Lee Kadang2 aku fikir sendiri negara mana yg aku tinggal? Kera jaan siapa yg perintah msia? Undang2 apa umno sial pakai? 

Pencuri lembu sarizat tibai259j boleh di naik tarap ke tan sri? 1mdb hutang 50b tak ada apa2 yg boleh di siasat? Ros semak guna duit rakyat serupa harta mak bapak dia yg punya. 

Jika pilihan raya kali ini umno pengsan ramai balaci2 bn akan masok sungai buluh utk sesi gosok besi sampai kilat serupa kepala botak najis



















------------

MARI BUAT BAIK




BERSAMA KITA

MARI BUAT

REFORMASI - 12 Jun, 8pm. Dewan Sivik, Majlis Makan Malam Dari Hati ke Hati untuk Reformis S.JAYATHAS RM100ribu utk Kidney Transplant. Di anjur oleh Tian Chua.
Please support pertable RM1000 or you can donate to our joint acc. Hong Leong Bank acc: 001-50-59771-7 
S.JAYATHAS 012-636-22-87 
Thank you.





----------

APA DIA PARTI PAS





MIMPI PANCUT
pas masih lagi dgn syurga dan neraka..utk mendpt syurga neraka, tak perlu islam pun bole..hindu pun ada gak syurga neraka.quran kata berpuasa la seperti mana org2 terdahulu berpuasa, maka puasa bukan hak milik islam atau hak muhammad.begitu juga dgn berkhatan.peristiwa khatan tiada kaitan dgn islam,nape islam meniru.kalo nabi ibrahim serta nabi2 lain dari muhammad itu menganut agama tauhid, nape kita tak ikut tauhid zaman dulu2..agak2 apa dua kaliimah syadah nabi ibrahim yg ketika itu belum wujud muhammad.

pas bukan parti perjuangkan rakyat ramai, pas adalah parti perjuangkan nafsu berahi hudud disebalik ayam belaaan din ayam atau bahasa tepatnya pas utk ahli pas shaja..

kalo saudi ada mimpi pancut utk mengarab saudi kan dunia, pas hadi mepunyai impian utk mhududkan malaysia.pas tidak berckp mengenai ekonomi, mengenai gst, mengenai 1mdb.barangkali bukan bidang mrk sb mereka taktau apa itu gst, 1mdb, defisit..yg mrk tahu hukum org miskin yg tak ngaji ditimur tengah..semoga tuhan allah on JENAYAH DAN DOSA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/16




----------