Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 September 2008

SELAMAT BERBUKA PUASA

Cuaca panas
Kuala lumpur sibuk

Hari raya lagi 8 hari

Isteri yang suami ditahan ISA
Tidak bershopping tahun ini
Simpan duit untuk buat tambang
Pergi ke kamunting di pagi raya

Pintu sel dibuka jam 7.00 pagi
Ke padang menyanyikan lagu memula moon
Bendera dinaikan
Kemudian menunggu tea/roti jam 8.30

Jam 12.00 pintu besar di ketuk makan sampai
Lalu makan
Senin ikan masin
Selasa ayam
Rabu ikan goreng
Khamis ikan masin
Jumaat telor rebus
Sabtu ikan goreng
Ahad daging

Jangan silap faham ketul ayam
Ikan kembung
Ikan jaket jenisnya lain
Mereka juga yang terkecil dan terkurus
Mereka dikhas untuk banduan
Yang sama kualiti antara makanan di kamunting dengan di rumah
Hanyalah telor dan ikan masin
Kalau telor boleh dikecilkan pasti telah lama dikecilkan
Kalau ikan masin boleh dimasinkan lagi pasti akan dimasinkan semasin masinnya

Jam 2.30 pintu sel tutup hingga 4.00 ptg
Kemudian petang sampai
Buatlah apa sahaja
Jam 7 pintu ditutup kembali hingga esok jam 7 pagi

Badan dikurung pekara biasa
Ramai kita masih terpenjara
Terpenjara dalam penjara yang maha luas
Terpenjara kerana takut hilang kerja
Terpenjara kerana takut berkata benar
Terpenjara kerana ingin membodek menjadi hamba
Terpenjara kerana tidak tahu erti bebas
Terpenjara kerana selesa mengikut kata
Terpenjara kerana tidak berani melihat salah dan benar
Terpenjara kerana bila membuka pintu hati kita tidak tahu apa yang temui

Lalu tinggal dalam zon selamat
Berbondong-bondong macam tikus
Orang ke hulu dia ke hulu
Orang ke hilir dia ke hilir
Orang kata iya dia kata iya
Orang kata hah dia kata hah
Dari lahir ke liang lahad
Mengambil tempat menyibuk diri
Menghabiskan oxigen menjadi stastik negeri
Hidup macam ini lebih baik mati

Dalam penjara
Berulang-ulang berkali-kali
Tapi tak semesti nya membosankan diri
Jika telah mengenal diri sendiri
Tidak ada besi dan jeriji
Dapat menggari pemikiran bebas hakiki




JEANNE CADANG KANAK-KANAK CACAT AKIBAT MERCUN DAN MAT REMPIT DISENARAIKAN SEBAGAI ATLET PARALIMPIK

PETANI, 23 Sept (Bernama) -- Isteri Perdana Menteri Atin Seri Jeanne Abdullah mencadangkan agar kanak-kanak yang cacat akibat bermain mercun dan mat rempit yang cacat kerana nahas jalan raya tetapi berbakat dalam sukan disenaraikan sebagai atlet paralimpik.

Dengan ini, katanya, negara akan mempunyai lebih ramai atlet Orang Kurang Upaya untuk bertanding di peringkat antarabang
sa.

kah kah kah….. inilah pandangan yang paling jilbab yang hanya muncul seratus tahun sekali….kah kah kah…. NEGARA AKAN MEMPUNYAI LEBIH RAMAI ATLET ORANG KURANG UPAYA…..kah kah kah…..ni macam perli suami sendiri aje ni….. kah kah kah…. satu pandangan yang tidak pernah terlintas di kepala 27 juta rakyat malaysia……kah kah kah. memperbanyakkan orang kurang upaya agar kita dapat lebih banyak pingat emas……kah kah kah….kalau gagal tanding real olympik kenapa tidak patahkan kaki mereka boleh masuk paralimpik tahun depan….kah kah kah



TERKINI - PETRA KE KAMUNTING

Raja Petra akan ditahan 2 tahun dibawah ISA. Dia akan dihantar ke Kamunting.

Syed Hamid Albar telah menandatangani surat arahan tahanan.



LAGI PERTUBUHAN PERTAHAN HAK MELAYU DITUBUH – Utusan Melayau

HULU KLANG 22 Sept. Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia yang telah diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada 12 September lalu akan menjadi benteng terakhir bagi mempertahankan hak orang Melayu dan agama Islam di negara ini.

Presiden Penajanya, Datuk Ibrahim Ali berkata, pertubuhan tersebut akan mempertahankan Kedudukan Hak Istimewa Orang Melayu sebagaimana termaktub di bawah Akta 153 sebagai Undang-Undang Tertinggi Negara (Supreme Law of The Land) dalam Perlembagaan
.

kah kah kah…. ampun kan hamba datuk paduka…. kah kah kah…. tidak kah datuk paduka ingat siapakah yang telah mengubah perlembagaan malaysia dahulu hinggakan raja-raja melayu hilang kuasa….. kah kah kah…. bukan orang cina wahai datuk paduka…. bukan orang india wahai datuk paduka….. kah kah kah…. ianya diubah oleh gerombolan yang bernama united malays national organisation…. kah kah kah….tahu kah datuk paduka slogan gerombolan ini…. kah kah kah… slogan nya – hidup melayu ! kah kah kah…. hidup melayu kalau dapat buat subcon…..kah kah kah…. hidup melayu kalau melayu dapat kontrek…..hidup melayu kalau dapat AP....kah kah kah



PARTI POLITIK BARU SABAH

CADANGAN bekas Timbalan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Raymond Tan Shu Kiah serta beberapa bekas pemimpin kanan parti itu untuk menubuhkan sebuah parti politik baru perlu dipertimbangkan secara rasional.

kah kah kah….kesian orang kadazan – mereka majoriti – tapi ada 6 buah parti politik … tu pasal mereka tak pernah dapat berkuasa…. baaaak nak tubuh satu parti lagi…. kah kah kah…. mereka msih tak sedar inilah dia pecaha perintah dari gerombolan united malays natipnal organisation……..kah kah kah….. tak serik serik kah kah




SHAHIDAN DILANTIK PENASIHAT NCER – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 22 Sept. Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi telah melantik bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim sebagai penasihat khas kepada Perdana Menteri mengenai Wilayah Ekonomi Koridor Utara (ECER) berkuat kuasa hari ini.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Jabatan Perdana Menteri hari ini, tugas utama Shahidan termasuk menasihati dan membantu Perdana Menteri dalam mencapai visi serta misi Wilayah Ekonomi Koridor Utara.


kah kah kah …. kalau nama singakat untuk Wilayah Ekonomi Koridor Utara mesti lah WEKU – macam mana jadi ECER …..kah kah kah…. ni pasal tak belajar sains dan maths dalam bahasa inglis….kah kah kah… ni yang buat orang kampung konfuse – nama lain ejaan lain….kah kah kah… bahasa jiwa bangsa…poorah….nak mutabatkan bahasa melayu ... poorah....kah kah kah

kah kah kah …. pengarang akhbar ni pun sama ngoook…. tak kan tak nampak bezanya ECER dengan WEKU ….kah kah kah….

shahidan ? …. kah kah kah… dia lagi konfuse…..mi no spik inklis... …jadi penasihat??? kah kah kah…..suruh dia bawa lari beras dia tahulaaaa…. kah kah kah