Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 23 November 2008

ISU BABI : PAS TIDAK MAMPU BERSUARA – MADEY - melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. - Pas kini tidak mampu bersuara malah banyak tindak-tanduknya hanya untuk memuaskan parti lain termasuk membenarkan penternakan babi di kawasan kampung orang Melayu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Pas rela menerima perkara itu, malahan tidak lagi berani untuk bercakap mengenai penubuhan negara Islam.

Oleh itu kata beliau, orang Melayu juga tidak boleh mengharapkan Pas untuk melindungi hak-hak keistimewaan mereka memandangkan parti itu lebih kecil daripada DAP walaupun mempunyai penyokong yang ramai.

kah kah kah….MADEY HAL BABI…. kah kah kah kah…

MADEY CAKAP
HAL BABI…. kah kah kah…..

BABI CAKAP HAL MADEY…. kah kah kah…..

woit… cukup laaaa…. jangan laaa tipu melayu hentikanlaaa proses membodohkan melayu… kah kah kah....

kah kah kah… BABI?.... kah kah kah… pergilah ke ladang sawit mesti ada babi… kah kah kah… tak risau pun orang melayu… beratus ratus tahun babi ada dalam kawasan perkampungan melayu…kah kah kah… tak pening pun kepala orang melayu pun… kah kah kah

kah kah kah…. nak bagi tahu satu hal tentang bahasa melayu … ada tiga perkataan melayu asli ialah BABI… PADI….BESI…. kah kah kah… tak caya tanya dewan bahasa dan petaka…. kah kah kah….kalau asal usul dari kerala memang tak tahu hal ini… kah kah kah…

kah kah kah…. moron mat kitul ni cakap bukan hal halal haram BABI… kah kah kah… ni nak tipu melayu… kah kah kah…. nak bagi melayu bukan benci pada BABI tapi benci pada CINA kerana cina makan babi…. kah kah kah… bila melayu benci CINA …. maka gerombolan KETUANAN MELAYU dapat terus berkuasa...kah kah kah…

kah kah kah…. ni projek moron mat kitul nak laga-lagakan PAS dengan DAP…. kah kah kah… bila PAS dan DAP gaduh gerombolan moron mat mongol senang dapat berkuasa…. kah kah kah… moron mat sembab pun dapat berkuasa… kah kah kah…

woit cukuplaaaa…. jangan tipu melayu… cukuplaaa… jangan bodohkan melayu…. cukuplaaa… dah 50 tahun bodohkan melayu… dah 50 tahun takut-takutkan MELAYU dengan hantu CINA…. cukuplaaaa… nak rompak apa lagi…. harta dah berbilion bilion… cukuplaaa dengan KETUANAN MELAYU….


nak tanya sikit : SELALUNYA YANG JADI PAK SIBUK TENTANG MELAYU NI SEMUA bukan melayu – MAMAK yang gila nak jadi MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah …ada NAINA, ada DEEN…. ada ZAUNUDEEEN MAIDEEN ...ada SALEEEM…ada KUTTYY…ada KITUL…. kah kah kah

NAJIB RANGSANG SEMANGAT JUANG RAKYAT MALAYSIA - melayau


LIMA 22 Nov. Sebagai tambahan kepada peribahasa Melayu kecil-kecil cili api, dalam usahanya untuk menanamkan semangat juang pada diri rakyat Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak kini mahu mereka menghayati satu ungkapan sukan tinju iaitu PUNCHING ABOVE OUR WEIGHT.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, ungkapan itu yang bermaksud berusaha menumbuk lebih kuat daripada saiz dan kedudukan sebenar harus dihayati rakyat Malaysia untuk membolehkan mereka tidak merasakan diri kecil, sebaliknya bangkit menguasai pelbagai bidang bagi mengalahkan pesaing.



kah kah kah…. RANGSANG ? …. kah kah kah… tak payah rangsang rangsang….kah kah kah… rangsang rangsang nak buat apa…kah kah kah

kah kah kah… PUNCHING ABOVE OUR WEIGHT !!! kah kah kah… kah kah kah… ini moron ni perli bik mama…. kah kah kah…

kah kah kah…. mana boleh kita PUNCHING ABOVE BIK MAMA WEIGHT… kah kah kah…

kah kah kah… moron ni nak seksa kita… kah kah kah… mana kita sanggup siaz macam bik mama…. kah kah kah…

kah kah kah…. u sorang aje laaa yang PUNCHING ABOVE YOUR WEIGHT... kah kah kah …. kah kah kah....rakyat tak sanggup beeeb…. rakyat tak mahu diseksa…. kah kah kah...

kah kah kah..... rakyat nak tahu BETAPA BANYAK YOU DAPAT KOMISEN KAPAL SELAM....kah kah kah... WHAT IS THE WEIGHT OF BIK MAMA IN KATIS....kah kah kah





TIGA BERITA GILA – KAH KAH KAH

KERAJAAN P.PINANG ANGKUH ,TIDAK BERTANGGUNG JAWAB - melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. Rakyat Pulau Pinang diminta bertindak tegas membantah langkah kerajaan negeri itu yang berdegil dan mahu meneruskan cadangan untuk menamakan jalan pada papan tanda dalam bahasa lain selain bahasa Melayu.

Ketua II Gabungan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Abdul Latiff Bakar berkata, sudah tiba masanya rakyat di negeri itu bersatu serta menunjukkan kejantanan sebenar dalam isu tersebut.

Tindakan kerajaan Pulau Pinang disifatkan degil dan tanggungjawab kini terletak di tangan rakyat negeri itu sendiri untuk menentangnya.

Kedaulatan bahasa Melayu seharusnya sentiasa diangkat dan pertukaran kepada bahasa lain pada papan tanda sebenarnya tidak membawa maksud apa- apa, katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.


MAMEMATIK , SAINS DALAM BI WAJAR DITERUSKAN

- melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. - Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) wajar diteruskan untuk memastikan pelajar khususnya bangsa Melayu tidak ketinggalan, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, PPSMI bertujuan melengkapkan pelajar di sekolah untuk menguasai ilmu Sains dan Matematik sekali gus menguasai bahasa Inggeris yang diguna pakai di peringkat antarabangsa.

PENDUDUK TIDAK PUAS HATI PAPAN TANDA BAHASA LAIN - melayaun

PULAU PINANG 22 Nov. - Tindakan kerajaan negeri meletakkan papan tanda di beberapa jalan sekitar Georgetown dalam pelbagai bahasa menimbulkan reaksi kurang senang di kalangan penduduk tempatan.

Tinjauan Mingguan Malaysia mendapati kebanyakan rakyat negeri ini lebih suka jika bahasa Melayu sahaja yang digunakan terutama sekali mengambil kira peranan bahasa itu sebagai bahasa kebangsaan dalam Perlembagaan negara.

Kakitangan kerajaan, Mohd. Don Alfian Yacob, 49, berkata, kerajaan negeri sepatutnya menghormati bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara dan sebagai bahasa yang digunakan oleh majoriti masyarakat.

kah kah kah…. GAPENA ADA GEDAI GUNTING…. kah kah kah…

kah kah kah…. kenapa gapena tak mintak gerombolan UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION tukar nama…. TUKAR LAH NAMA - kah kah kah….PEKEMBAR …kah kah kah kah...

kah kah kah...DATUK DOKTOR BOMOH PROFESOR... kah kah kah.... mat sintok....kah kah kah

kah kah kah...MORON MUNKEE BUAT DASAR BAHASA INGGERIS untuk anak anak sekolah.. kah kah kah... tak berani bersuaraa...kah kah kah....kecut telo...kah kah kah.... takut dengan mamak kutty...kah kah kah....jangan lah tipu melayu......

kah kah kah…nama gerombolan  UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION…. bukan dalam bahasa melayu…. kah kah kah… PACAT DI HUJUNG KOTE NAMPAK BIK MAMA GEDEMPOK SEBESAR ANAK GAJAH TAK NAMPAK….. kah kah kah

kah kah kah… BILA GAPENA NAK BERTANGGUNG JAWAB… kah kah kah...BILA NAK UBAH DASAR BIAR ANAK ANAK SEKOLAH BELJAR KIRA KIRA DAN ILMU SAINS DALAM BAHASA MELAYU......KAH KAH KAH...ASIK ASIK NAMA JALAN...asikh asik nama jalan....kah kah ka

kah kah kah….PELIK PELIK PELIK…. kah kah kah… MATEMATIK … kah kah kah… bukan KIRA KIRA kah kah kah… bukan CONGAK…. kah kah kah… dalam bahasa mat saleh… kah kah kah…. pelik pelik pelik…

kah kah kah… tak berani pulak moron gapena bersuara….. kah kah kah… takut ke tak dapat cari makan…. kah kah kah… takut ke kedai gunting tutup… kah kah kah…. takut ke certot tidak disiar di utusan melayau… kah kah kah…takut ke ayat ayat pendek yang dipanggil sajak tak keluar di berita hairan…. kah kah kah… kesian segerawan melayu… kah kah kah… kesian pejuang bahasa melayu… dah jadi melayau… kah kah kah

kah kah kah… kesian pak don kita… kah kah kah… dia jujur tentang bahasa… dia cinta bahasa… dia antar anak sekolah… napa melayau tak buka kan MINDA PAK DON … tak bagi tahu pak don yang UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION tu bukan dalam bahasa melayu…. kah kah kah…

woit cukuplaaaa TIPU MELAYU... kah kah kah