.

Khamis, 8 Mac 2018

BERITA TERKINI - CUCU CICIT NABI



SOHEH

MANA MUFTEE

MANA JAIS

MANA JAKIM

MANA JAWI

MANA ULAR MAK

MANA EDDY WANG

SILA KONFIRM

BAGINDA QUEEN

CUCU CICIT NABI


Ratu England keturunan Nabi Muhammad? | Free Malaysia Today

www.freemalaysiatoday.com/.../ratu-england-keturunan-nabi-muha...

Translate this page
Dec 18, 2017 - PETALING JAYA: Salah satu yayasan kajian salasilah terkemuka dunia, Burke's Peerage, mendedahkan bagaimana ratu England, Ratu Elizabeth, adalah keturunan Nabi Muhammad, menurut portal Step Feed yang melaporkan berita dunia Arab. Kajian yang diterbitkan pada 1986 oleh Burke's Peerage ...

Benarkah Ratu Elizabeth II Keturunan Nabi Muhammad SAW ...

khazanah.republika.co.id › Khazanah › Khazanah

Translate this page
Dec 5, 2017 - REPUBLIKA.CO.ID, Sebuah studi pada 1986 dari Burke Peerage, salah satu penerbit silsilah terbaik di dunia, menunjukkan bahwa pemimpin Kerajaan Inggris Ratu Elizabeth II merupakanketurunan dari Nabi Muhammad SAW....

Benarkah Ratu Elizabeth II Keturunan dari Nabi? - Hidayatullah.com

www.hidayatullah.com/.../benarkah-ratu-elizabeth-ii-keturunan-dar...

Translate this page
Dec 19, 2017 - Isinya menerangkan bahwa Ratu Elizabeth II, merupakan keturunan ke-43 dari NabiMuhammad Shalallahu 'Alaihi Wassalam. Berita ini pun kemudian diterjemahkan dan dipublikasikan juga di laman nasional republika.co.id pada tanggal 5 Desember 2017. Rilis ini didasarkan pada catatan silsilah ...

Benarkah Ratu Elizabeth II Keturunan Nabi Muhammad SAW, Sejauh ...

bangka.tribunnews.com › Lifestyle

Translate this page
Dec 5, 2017 - Ratu Elizabeth II. BANGKAPOS.COM--Menurut penelitian tahun 1986 oleh Burke Peerage, salah satu penerbit silsilah top dunia, Ratu Elizabeth adalah keturunan Nabi Muhammad SAW. Lebih spesifik, ratu Inggris tersebut merupakan cicit perempuan ke-43 Nabi. Sebagai informasi, Burke Peerage telah ...


DUA TAHUN PENIPUAN DIRANCANG







PRU14

PAKATAN MENANG

KECUALI DITIPU

DUA TAHUN SPR

MERANCANG

UNTUK MENIPU

SPR 100 peratus sedia hadapi PRU14


KUALA LUMPUR - Kesiapsiagaan petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di seluruh negara kini berada di tahap 100 peratus bagi memastikan kelancaran perjalanan proses PRU14 tidak lama lagi.

Pengerusi SPR, Tuan Haji Mohd Hashim Abdullah berkata, kesiapsiagaan itu melibatkan tenaga kerja dan logistik kelengkapan diperlukan, selain diperkuatkan dengan latihan, kursus dan penerangan jelas  mengenai tugas dan tanggungjawab masing-masing.

“Sebenarnya, persiapan kita untuk adakan PRU ini telah dilakukan sejak dua tahun lalu.

900 pengundi bernama 'Fatimah Ismail' ditemui - Malaysiakini

https://www.malaysiakini.com/news/227366

Translate this page
Apr 19, 2013 - Kedah, Kelantan, Pahang dan Terengganu mempunyai bilangan pengundi yang ramai berkongsi nama yang sama, termasuk 900 bernama 'Fatimah Ismail'. NONE Daripada jumlah ini, terdapat 14 contoh 'Fatimah Ismail' berkongsi. tarikh hari lahir yang sama, dan 10 daripadanya juga mempunyai kad ...
BUKTI

PERSEMAPADAN SEMULA

BUKTI
400 RATUS RIBU 
UNDI AWAL

BUKTI
1 JUTA UNDI POS

BELUM KIRA

UNDI HANTU

UNDI BERULANG 

FATIMAH ISMAIL




----------------------

SHAHRIZAAT LEMBU





Kenyataan Media 
MP Bayan Baru Sim Tze Tzin (PKR) 
 8 Mac 2018.

Selepas Naib Presiden KEADILAN YB Rafizi Ramli dikenakan hukuman penjara 30 bulan, isu National Feedlot Corporation kembali menimbulkan pelbagai soalan.

Faktanya adalah YB Rafizi dan pendedah maklumat Johari Mohamad yang mendedahkan skandal NFC ini dikenakan dengan penjara 30 bulan. Manakala dakwaan CBT (Criminal Breach of Trust) terhadap Mohamad Salleh Ismail, suami kepada ketua Wanita UMNO, telah ditarik balik oleh Pejabat Peguam Negara. Ini bermakna Mohamad Salleh adalah bebas daripada sebarang kesalahan.

Maka, timbulnya banyak persoalan daripada rakyat apakah kos kepada rakyat kerana skandal ini. Bagaimanakan status soft loan yang dipinjamkan kepada NFC dan berapakah yang telah dibayar balik. Maka, saya telah menanya soalan ini kepada dewan. Dan jawapan daripada parlimen amat mengejutkan.

Sehingga 31 Januari 2018, baki pinjaman belum selesai NFC adalah berjumlah RM248,193,737.81 (rujuk lampiran). NFC hanya buat dua bayaran balik sebanyak RM34.98 juta pada 2012 dan 2013. Selepas itu selama 5 tahun telah berlalu, tiada sebarang bayaran balik kepada kerajaan. Kerajaan harus jawab kenapa tiada tindakan lanjut.

Ini bermaksud rakyat telah rugi sebanyak RM248,193,737 dan akan terus meningkat lagi kerana bunga ke atas pinjaman akan terus naik. Tetapi tiada sesiapa akan bertanggungjawab untuk memulangkan duit tersebut. Mohamad Salleh telah dilepaskan oleh Pejabat Peguam Negara, maka tiada kesalahan yang dilakukan.

Wang RM248 juta adalah satu jumlah yang sangat besar. Ia boleh membantu 70,000 ibu tunggal dengan wang kebajikan RM300 selama 12 bulan. Ia juga boleh membina 5,900 buah rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah.

Yang dipenjarakan adalah pendedah maklumat. Duit Rakyat hilang. Mohamad Salleh dibebaskan daripada sebarang dakwaan.

Saya menyeru Menteri Kewangan menjawab bagaimanakah mereka dapat mengembalikan jumlah duit rakyat yang telah dipinjamkan tersebut. Saya ingin tanya Menteri Undang-undang mengapakah Peguam Negara menarik balik dakwaan terhadap Mohamad Salleh? Adakah skandal NFC ini ditutup begitu sahaja?

Baru-baru ini ramai MP Barisan Nasional berkata skandal 1MDB tidak menjejaskan kewangan negara. Rakyat tidak akan menanggung kerugian. Ini satu pembohongan. Skandal NFC ini adalah satu contoh jelas bagaimana rakyat akan tanggung hutang 1MDB dan rugi akhirnya.

Baru-baru ini, isteri kepada En Mohamad Salleh, iaitu Shahrizat Abdul Jalil melahirkan keinginan beliau untuk bertanding semula sebagai ahli Parlimen. Kemungkinan besar akan bertanding di Parlimen Sungai Besar. Saya cukup kagum dengan komitment beliau terhadap parti beliau. Tetapi saya ingin nasihatkan beliau, adalah lebih baik beliau menumpukan perhatian membantu suaminya memulangkan segala hutang duit rakyat RM248 juta duit rakyat. Ini adalah sumbangan kepada rakyat yang lagi bermakna daripada bertanding jadi wakil rakyat.

Sim Tze Tzin
MP Bayan Baru



---------------------

ZORRO DAN NINJA









SALUT

KITA BUKAN ARAB

NAMPAK RAMBUT

MULA ZAKAR NAIK


Universiti Islam di Indonesia mahu halang pelajar berpurdah

 | March 6, 2018
Pelajar berpurdah akan dikeluarkan dari kampus jika enggan mematuhi tata tertib universiti selepas 7 kali sesi kaunseling.





PETALING JAYA: Universitas Islam Negeri (UIN) Sunan Kalijaga di Yogyakarta, Indonesia melarang pelajarnya berpurdah bagi menghalang penyebaran ideologi radikal, lapor portal Detik.com.
Rektor UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, Yudian Wahyudi dipetik sebagai berkata selain menghalang penyebaran fahaman pelampau, langkah itu memudahkan pentadbiran universiti termasuk semasa mengendalikan peperiksaan.
“Siapa yang boleh memberi jaminan calon yang betul menduduki peperiksaan, boleh jadi orang lain yang mendudukinya. Hari pertama memasuki universiti, setiap mahasiswa menyatakan kesanggupan mematuhi peraturan kampus,” katanya.

KITA MELAYU

BUMI NUSANTARA

GADIS & WANITA

TURUN KE SAWAH

PANDU KERETA

MAIN BOLA

NAIK MOTOR

BUKAN TOK ARAB

JADI ZORRO

JADI NINJA

----------------

PROJEK BODOHKAN MELAYU






HADIAH?

KAH KAH KAH

MACAM TOK ARAB

BERI HADIAH

PADA NAJIB

KAH KAH KAH

Timbalan menteri: BR1M ialah hadiah, bukan dedak atau rasuah

KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini menegaskan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bukan dedak atau rasuah, sebaliknya hadiah untuk golongan berpendapatan rendah.

Timbalan Menteri Kewangan 1, Tuan Haji  Othman Aziz, berkata BR1M ialah hadiah daripada kerajaan yang mampu memberi dan membantu mereka yang layak.

“Kalau dedak yang saya faham hanya untuk ayam, takkan nak samakan penerima BR1M dengan ayam, lembu,” katanya di Dewan Rakyat bagi menjawab soalan Tuan Haji  Abdul Latiff Ahmad (BN-Mersing) yang bertanyakan mengapa BR1M diberi dan adakah ia merupakan satu hadiah daripada kerajaan.

Pembangkang sebelum ini menyifatkan pemberian BR1M sebagai dedak, tetapi ia dinafikan Najib.


TIPU

MACAM MACAM

CARA NAK TIPU

BANI MELAYU

NAK BODOHKAN

BANI MELAYU


---------------------

SUMPAH JADI ABU







PAK LEBAI SUMPAH
Aku cukup rasa teruja bila ada pak lebai boleh menyumpah orang jadi debu @ abu. Memang dah lama aku nak cari lebai yang berkebolehan menyumpah macam tu. Aku nak mintak tolong kat lobai tu kasi sumpah Basar Al Assad dengan askar2nya di syria tu supaya jadi abu@ debu. 

TERUS JADI ABU

Kalau Basar Al Assad dah kena sumpah jadi abu@debu, aku kompom akan undi pas dalam pru14 nanti. Kalau boleh mintak la lobai tu sumpah sekali TT jadi abu jugak. Kih3 on 
BIJI KELENTIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/7/18





------------------------

PEMBANGKANG SEBAR FITNAH






BETUL
PEMBANGKANG 

SUKA SEBAR

FITNAH & TOHMAH




Rosmah: Isteri menteri perlu bersatu tangkis fitnah, elak BN pecah belah

 | March 7, 2018
Isteri perdana menteri berkata, jika isteri pemimpin BN tidak bersatu, ia akan memudahkan pembangkang untuk menghancurkan BN.





KUALA LUMPUR: Hajjah Rosmah Mansor hari ini mengingatkan isteri menteri Kabinet supaya bersatu padu dan tidak termakan fitnah pembangkang untuk memecah belahkan hubungan pemimpin dalam kerajaan Barisan Nasional (BN).

Yang dipertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) itu berkata, sebagai isteri pemimpin BN, mereka perlu bersama menangkis segala tohmahan dan fitnah ciptaan pembangkang.


BUKTI

PEMBANGKANG

BUAT BERITA 

BERAT BADAN 

BIK MAMA

DAH TURUN DARI 

700 KILOGRAM

MENJADI 106 KG

KINI DAH SLIM

MACAM ZIANA

-------------------------

LAGI KONSPIRASI BARAT








SOHEH

INI BUKTI 

KONPIRASI

GLOBAL YANG

TERANCANG 

AMAT RAPI

UNTUK JATUHKAN

NAJIB PEMIMPIN

MELAYU ISLAM



Berapa lagi model Mongolia perlu kita kebumikan, soal anak PM Australia


Anak Perdana Menteri Australia, Malcolm Turnbull adalah individu terbaru yang mendedahkan apa yang berlaku di sebalik perjanjian mencurigakan membabitkan 1MDB, firma pelaburan Malaysia yang bermasalah.

Menurut The Australian, Alex Turnbull seorang tokoh perbankan mendakwa beliau telah diketepikan daripada kedudukan eksekutifnya di Goldman Sachs di Singapura empat tahun lalu. Ini selepas beliau cuba mengketengahkan perjanjian mencurigakan membabitkan berbilion-bilion dolar bank global itu dengan 1MDB.

Laporan itu memetik Turnbull sebagai berkata bahawa beliau telah menimbulkan kebimbangan dengan rakan-rakan mengenai bon AS$6 bilion yang diterbitkan untuk 1MDB pada tahun 2012 dan 2013 serta ketiadaan ketelusan dalam dokumen mengenai cara dana itu akan digunakan.

"Apabila perjanjian 1MDB dimeterai dengan Goldman, saya menghantar e-mel kepada beberapa rakan dan berkata, 'Apa yang sedang berlaku ini? Harganya tidak masuk akal, dan untuk apa kegunaan dana itu? " katanya yang dipetik oleh The Australian.

"Dan saya diberi nasihat oleh bahagian pematuhan (Goldman Sachs)," kata Turnbull yang dilaporkan tidak terlibat dalam menerbitkan bon berkenaan yang menyaksikan bank pelaburan global itu membuat keuntungan AS$590 juta bentuk yuran dan komisen.
Katanya, hasil usaha itu, beliau kemudian diketepikan dan akhirnya memilih meletak jawatan dari Goldman Sachs pada tahun 2014 untuk memulakan firma dana lindung nilai miliknya sendiri, Keshik Capital di Singapura.

Dalam menimbulkan kebimbangannya di Goldman Sachs, The Australian juga memetik Turnbull sebagai merujuk kepada pembunuhan Altantuya Shaariibuu, warga negara Mongolia pada tahun 2006, di sebuah hutan belukar berhampiran Shah Alam.

"Berapa banyak model Mongolia yang perlu kita kebumikan di hutan untuk mendapatkan harga ini?" katanya.



GUA UDAH CAKAP

LU TAK CAYA

INI TANDA

REGIME CHANGE 

PAKATAN MENANG

PRU14

KECUALI DITIPU


---------------------

RANCANGAN MENIPU SEDANG DIATUR





SAHEH

PRU14 PAKATAN

AKAN MENANG

KECUALI DITIPU


Selepas 10 tahun PRU12, ini kali tsunami Melayu, kata bekas pemimpin MCA


KERJAYA politik bekas wakil rakyat MCA, Lee Hwa Beng terhenti dipukul tsunami politik 2008, yang hari ini genap 10 tahun, yang pada pandangannya tercetus dek kemarahan kaum India kepada Barisan Nasional (BN).

Sepuluh tahun selepas pilihan raya yang bersejarah itu, Lee melihat belum ada tanda-tanda tsunami pengundi India, yang kemudiannya disusuli oleh tsunami pengundi Cina pada pilihan raya umum berikutnya pada 2013, akan reda.

Malah menjelang pilihan raya umum ke-14 yang diyakini akan diadakan dalam masa 100 hari ini, Lee melihat ada tanda-tanda akan muncul tsunami Melayu yang dimulakan riaknya oleh bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

AWAS

RANCANGAN SPR

 MENIPU

SEDANG  DIATUR

UNTUK PASTIKAN

PAKATAN KALAH


--------------------

BERITA BAIK UNTUK MAT ISA











JENG JENG

APA MAKNA

BERITA INI?

Suami Ziana Zain bakal didakwa lagi?

SUAMI penyanyi popular Ziana Zain, Armin Zaharin dijangka sekali lagi dihadapkan ke mahkamah esok.

Menurut sumber, pihak pendakwaan akan mengemukakan tuduhan baharu kepada bekas pramugara itu dengan peruntukan seksyen yang lebih berat.

Terdahulu, Armin dihadapkan ke Mahkamah Majistret Shah Alam atas tuduhan dengan sengaja menggunakan rotan sehingga menyebabkan luka dan lebam ke atas anaknya di sebuah rumah di Denai Alam, dekat sini, jam 4 pagi pada 25 Februari lalu.

Pendakwaan dikemukakan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Jika sabit kesalahan, Armin berdepan dengan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan.

Timbalan Pendakwa Raya, Megat Mahathir Megat Tharih Afendi mencadangkan jaminan RM10,000 dengan seorang penjamin.

Majistret, Raja Noor Adilla Raja Mahyaldin membenarkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin.

Mahkamah menetapkan 4 April untuk sebutan semula.

Armin,53, ditangkap pada 2 Mac lalu selepas Ziana Zain membuat laporan polis pada 27 Februari lalu.

Ziana Zain atau nama sebenarnya, Siti Roziana yang popular dengan lagu Madah Berhelah dan Putus Terpaksa itu bernikah dengan Armin pada 9 Mei 1998.

MAT MONGOL
tersenyum penuh harapan
ada chan aku  sekali lagi
geram tengok yang slim
dah bosan nak muntah
dengan gedebab

BIK MAMA
cilaka budak itam ini
cari bomoh dari kerala
jampi jangan becerai

MAT ISA
tersenyum puas
selamat aku sekali lagi
kali ini bukan di port dickson
lebih selamat di bali

---------------------