.

Rabu, 25 Jun 2014

YA AMPOOOON






Pemimpin Umno mahu 

jadi raja, selar Zam

Bekas menteri  Zainuddin Maidin meluahkan rasa terkejut dan kekecewaannya terhadap pujian pengarang kanan Utusan Malaysiayang memuji cara pakaian pemimpin Umno dalam sebuah majlis kelmarin.

Cara berpakaian seperti persalinan kepahlawanan Melayu yang dipuji Zaini Hassan itu, menurut Zainuddin, menimbulkan persepsi Umno semakin jauh daripada rakyat biasa ringkas hidupnya.



KAH KAH KAH
woit
bagi peluang laaa
bagi chan laaa
semua nak jadi 
raja melayu
kalau atan boleh jadi raja
semua boleh jadi raja

KAH KAH KAH

DUA EKOR

RAJA BARU



---------

NAKBA DAN MALAPETAKA







SELAGI ITU
Nakba sebenar ialah pemikiran rakyat malaysia sekarang... selagi selesa dengan penipuan... selagi selesa dengan kejahilan... selagi selesa dengan pembodohan... selagi selesa dengan GST... selagi selesa dengan TPPA...

selagi selesa dengan Lynas... selagi selesa dengan free loader... selagi selesa dengan ketidakadilan... selagi selesa dengan subsidi... selagi selesa dengan BRIM... selagi selesa dengan Broom... kah kah kah nakba di minda setiap manusia

... yang ijazah... yang master... yang phD... yang cerdik... yang matang... sama sama membodohkan orang... kah kah kah selagi agama bangsa jadi pedoman hidup selagi hidup demi kepentingan diri... selagi itu nasib kamu tidak berubah kah kah kah on HARI NAKBA AKAN SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/24/14




--------

MALAM ESOK KITA KAH KAH KAH







MALAM  

ESOK

26 JUN 2014

tukar tiub buat lawak berdiri
di pj live arts
seksen 17 pj one
semua di jemput
untuk
KAH KAH KAH



------

LAGI BERITA BAIK





KOMENTAR

ini berita baik
ini berita ngam

semenjak tenaga 
diswastakan
harga leterik terus naik
dulu tenaga bakar arang 
dulu ntenaga bakar petrol 
dulu tenaga bakar gas 
dari proses pembakaran ini
keluar tenaga leterik
yang disalur 
ke seluruh negara

tetiba datang
anak lelaki iskandar kutty
tenaga tidak lagi 
bakar  arang  minyak
dan gas sendiri


semua  wajib beli 
dari syarikat sawasta
cucu iskandar kutty
ada loji bakar arang
cukong ytl ada loji
syed mokhtar ada loji

dulu leterik  tak ada 
orang tengah 
kini  ada orang tengah
cekik darah

ini lah sebab harga 
leterik naik
nak kayakan 
cucu iskandar kutty
nak kayakan cukong ytl
nak kayakan syed mokhtar

bila agaknya bani melayu
nak sedar
kalau ini pun 
tak sedar sedar
mapoooslaah negara ini






Tarif elektrik naik lagi?

25 Jun — Agensi tenaga elektrik, MyPower Corp Bhd menjangka kenaikan tarif elektrik bermula bulan depan, enam bulan selepas Putrajaya mengumumkan tarif elektrik baru Januari lalu. MyPower berkata, kenaikan tersebut tidak dapat dielakkan memandangkan peningkatan…



KAH KAH KAH

peluang baik

untuk hasut

kah kah kah





----------

MANA BAU KARIPAP ROSMAH






         DAPAT BAU
   KARIPAP ROSMAH



Rombakan Kabinet, Hassan Malek dan Jamil Khir antara digugurkan, kata sumber

25 Jun — Pengumuman rombakan Kabinet   Najib Razak hari ini dijangka menyaksikan tiga menteri digugurkan, antaranya  Jamil Khir Baharom dan Hasan Malek. Sumber memberitahu The Malaysian Insider, 


KAH KAH KAH

sedih sedih sedih
pilu pilu pilu
pedih pedih pedih

apa akan jadi
kepada dedak
terkumpul berguni guni
siapa nak makan?

cium bau karipap 
kena buang juga

ciissss
baik keluar parti

KAH KAH KAH



----------

TONGGENG LAGI BAIK






FACE BOOK


Ulang tampal:

APABILA abang yang perkasa mahu pancung leher sesiapa yang perkotak-katik agama dan memperlekeh sultan, gua teringat satu pakcik, lama dahulu ada bilang hukum hudud akan bikin orang yang mencuri kena potong tangan dan akan banyak orang yang akan kudung tangan, otak gua yang jahat pun terbayang akan banyaklah orang yang perkotak-katikkan agama dan memperlekehkan sultan akan kudung kepala dipancung abang yang perkasa. Gua yang jahiliah ini cuma mahu bertanya: Mana yang sewajibnya kita laksanakan iaitu mendidik si jahat, si bahlol, si bangang dengan ajaran yang tuhan Allah perturunkan atau tidak fasal-fasal anut ajaran abang yang perkasa, pancung putus kepala manusia sampai mampos?

BAIK PUNYA BARANG

--------

HARI HARI AKHIR SAEKOR SEMBAB







BERITA UTAMA

PM beri bayangan rombakan kabinet, lagi petunjuk Muhyiddin bakal disingkir

KUALA LUMPUR 24 JUN: Khabar angin tersebar mengatakan Tan Sri Muhyiddin Yassin bakal disingkirkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri semakin diyakini ekoran petunjuk baru daripada Perdana Menteri. Ini dikuatkan lagi…
Jun 24 2014 /  / Read More »





KAH KAH KAH

apa akan jadi
pada malikul sembab?
kenapa malikul di tendang?
malikul masih muda

rancangan siapa ini?
rancangan mahafiruan?
rancangan bik mana?
atau
rancangan ezam mat nor

KAH KAH KAH



---------

KELAS FALSAFAH - MALAM INI




MALAM INI

KELAS FALSAFAH 
dan 
PEMIKIRAN KRITIKAL
 malam ini
jam 8:30
akan melihat filem matrix
dari kaca mata
 falsafah dan semiotik

sila datang lebih awal 
untuk menonton filem ini

pelajar dan pengikut kuliah
boleh menonton sama filem ini
melalui youtube

pada jam 8:30 hishamuddian rais
akam memberi analisa pengenalan 
dan penerangan struktur matrik
program pengenalan ini
boleh didengar kembali
dari
radio bangsar utama

jam 9:00 filem akan ditayang
sesudah penyangan
sila ikuti kembali radio bangsar
untuk mendengar
 perbincangan
dan 
pemahaman falsafaH matrix





TERIMA KASEH HARAKAH





tengok betul betul
camkan
jangan termakan
daun kenduduk
kah kah kah


20% pelajar menengah di Perlis ketagih ketum


KANGAR:Menteri Besar Perlis Azlan Man berkata guru boleh memainkan peranan berkesan untuk membantu pelajar mengatasi masalah ketagihan air ketum.
    
Beliau berkata kajian Jabatan Pendidikan Perlis mendapati 20 peratus daripada pelajar tingkatan satu hingga enam di negeri ini terbabit meminum air ketum.
    
KAH KAH KAH

woit
20% gian air ketum
kah kah kah

banyak sungguh 
daun ketum di perlis

ingatkan perlis hanya
terkenal dengan laksa belut
tak tahu ada  cafe ketum

kah kah kah


nota
terima kaseh harakah
kerana keluarkan gambar
kalau tidak hanya dengar nama
muka tak pernah lihat

----------

BERITA BURUK DAN BERITA BAIK




KOMENTAR 

dalam satu segi
ini berita tak baik
kerana harga barang akan naik
dalam satu segi 
yang lain
ini berita baik
harga barang naik
lebih muda
untuk hasut

orang ramai untuk benci
united malays national organisation

Rasionalisasi subsidi minyak untungkan rakyat
KUALA LUMPUR 24 Jun - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memberi jaminan program rasionalisasi subsidi minyak yang bakal dilaksanakan kerajaan kelak akan menguntungkan...



KAH KAH KAH
woit
mak tak faham
apa itu rasionalisasi
mak dari jengka
mana nak faham

rasionalisasi ini
cik gu zainal kasi ke
kah kah kah





















------------

KENAPA MUHYIDDIN DI TENDANG






          DULU TENDANG 
    PAK LAH KAH KAH KAH



ULTRA MELAYU ULTRA SEMBAB
muhyiddin wajar ditendang sebab dia ultra malay. masih ramai kaum kerabat dipelusuk kampung yg suka dengar lagu perkauman. susah PR nak kempen jatuhkan umno sebab semangat melayu masih menebal di kampung-kampung. haaaaa! kalau si pondan tua jadi TPM senang sikit buat kerja sebab dia bodoh mcm buah pelir/hassan malek.

isu MH370 dia gagal, isu sulu dia gagal. isu KLIA2 pun gagal jugak dan ramai melayu marah. nak buat tajuk kempen pun sodap bhai e.g "sedara mara sakau duit rakyat" "sedara mara hancurkan negara" "TPM dan PM sama bodoh" "TPM dan PM dah bosan dgn bini" ...sekadar pandangan on BERITA SEDIH BARU MASUK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/24/14



----------

SIAPA BENARKAN CUKONG RAMPAS TANAH



Nafi kerajaan tindas penduduk Kg Chubadak
KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan,  Tengku Adnan Tengku Mansor menafikan kerajaan menindas penduduk di Kampung Chubadak Tambahan...


PERSOALAN

YANG WAJIB

DI JAWAB

kenapa tanah yang diteroka
sebelum wujud malaya
sebelum wujud malaysia 
dirampas?

cukong mana yang 
rembat tanah melayu ini?

kenapa benarkan 
cukong rampas tanah
orang melayu?

sampai bila cukong
akan terus berkuasa?

ini persoalan 
yang wajib dijawab




----------