.

Isnin, 16 Jun 2014

KELING PENCERANGAN PEMBACA







  1. Kalinga (India) - Wikipedia, the free encyclopedia


    en.wikipedia.org/wiki/Kalinga_(India)

    Kalinga (Oriya: କଳିଙ୍ଗ, Devnagari: कलिङ्ग,Telugu: కళింగ) was an early republic in central-eastern India, which comprised most of the modern state of Odisha, ...


DARI MANA ASAL KELING
kah kah kah..korang yg dok maki tukar tiub pasal pe? Mesti korang juga keturunan keling ni dan korang tak dapat terima hakikat makna keeling kah kah kah...korang tak belajar ke maksud keling dalam bahasa melayu..cuba buku kamus dewan dan belajar sejarah bagaimana wujudnya perkataan keling dan apa maksud keling dalam bahasa melayu..

Perkataan keling berasal dari bahasa Sanskrit "Kalingga" yang merujuk kepada sebuah daerah di India selatan. Pada masa ini perkataan ini kebiasaannya merujuk kepada bangsa Dravidian. Dravidian terletak di selatan india (24% dari penduduk Negara India) sekarang ini dan bangsa dravidian ini termasuk kaum Tamil, Telugu, Karnatakan dan Malayalam.

 Bangsa Dravidian ini berbeza dgn bangsa Aryan yg terletak di utara india.. bangsa Aryan ini berkulit putih mcm shah rukh khan, amir khan,Mahmohan singh, Sonia Gandhi, narendra modi dan lain2. Manakala bangsa Dravidian ini berkulit hitam dan gelap seperti Samy Vellu, Iskandar Kutty, Jayalalithaa, jayakumar, Jayapaksa, on WHO THE FUCK IS HIS BOSS?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:34 PM





---------

RASUAH DAN KRONI




Putrajaya beri konsesi bina UiTM Pasir Gudang kepada Adun Umno, kata PKR



KONSESI UITM PASIR GUDANG KEPADA ADUN UMNO DUN BERTAM & RAKAN KONGSI

Jawapan Perdana Menteri kepada soalan Parlimen saya bertarikh 10 April 2014 mengesahkan bahawa satu perjanjian konsesi telah ditandatangani di antara Kerajaan Malaysia dan Cosmic Dimension Sdn Bhd bagi pembinaan UiTM Kampus Cawangan Pasir Gudang yang akan dibina oleh Cosmic Dimension Sdn Bhd dan disewakan kembali kepada UiTM.

Dalam jawapan yang sama, Perdana Menteri mengakui bahawa kos kampus adalah di antara RM280 juta ke RM315 juta tetapi UiTM terikat dengan satu perjanjian konsesi selama 23 tahun dengan bayaran sewa tahunan di antara RM56 juta hingga RM69 juta.

Semakan menunjukkan bahawa Cosmic Dimension Sdn Bhd adalah sebuah syarikat yang mana salah seorang pemilik saham utamanya adalah YB Shariful Azhar Othman, ADUN Bertam (Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang) dari Umno.

Beliau memegang sebanyak 1 juta saham Cosmic Dimension Sdn Bhd iaitu 20% saham pemegang konsesi tersebut. Bersama-sama seorang lagi pengarah dan pemegang saham utama iaitu Mohamed Rafik Mohd Idris (pemegang 45% saham), YB Shariful Azhar Othman mengawal secara majoriti Cosmic Dimension Sdn Bhd.

Kedua-dua YB Shariful Azhar Othman dan Mohamed Rafik Mohd Idris mempunyai hubungan rapat melalui satu yayasan iaitu Yayasan Abadi yang ditubuhkan secara bersama oleh mereka. YB Shariful Azhar Othman adalah Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah sementara Mohamed Rafik Mohd Idris adalah pengarah urusan Yayasan Abadi.

Semakan terkini pada 14 April 2014 dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia menunjukkan bahawa penyata kewangan terakhir yang difailkan oleh Cosmic Dimension Sdn Bhd dengan SSM adalah bagi tahun kewangan berakhir 30 Jun 2008.

Penyata kewangan itu menunjukkan kedudukan aset sebanyak hampir RM6 juta dan perolehan tahunan sebanyak RM150,000 sahaja.

Sebab itu, bukan sahaja saya mempersoalkan kaedah penswastaan kampus cawangan UiTM yang digunapakai oleh Barisan Nasional, malah saya berpendapat latar belakang syarikat pemegang konsesi tidak menunjukkan kedudukan kewangan yang kukuh dan pengalaman yang panjang dalam sektor pembinaan.

Apabila dibandingkan dengan konsesi kampus-kampus cawangan lain yang menunjukkan setiap konsesi berkait dengan seorang yang rapat dengan Umno, saya menggesa Perdana Menteri menjawab sama ada perjanjian konsesi ini diberi kepada Cosmic Dimension Sdn Bhd kerana syarikat itu berkait rapat dengan seorang ADUN Umno?

Perjanjian konsesi 23 tahun yang membebankan UiTM ini sudah tentu akan membawa kesan kepada yuran dan perbelanjaan-perbelanjaan lain satu hari nanti seperti mana perjanjian tol dan IPP telah mengekang kemampuan kewangan Kerajaan Persekutuan.


RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan

16 Jun 2014

--------

MELAYU BANGUN HAPUSKAN CUKONG




MUKA CUKONG 
FRANCIS YEOH


KOMENTAR
inilah muka cukong
yang menjarah tanah sentul
yang menjarah tanah kampong chu badak

soalannya bagaimana
cukong ini dapat hotel majestic?

bagaimanaa cukong ini dapat
tanah sebelah muzium negara?

bagaimana cukong ini dapat
bangunan  dan tanah
bekas mahkah shariah kuala lumpur
depan hotel majestik

habis tanah dalam kuala lumpur
dirembat oleh cukong ini

siapa dibelakang cukong ini?


MELAYU BANGUN 
HAPUSKAN CUKONG


Pesatuan TNB: Singkir YTL dari industri tenaga
Kesemua empat kesatuan pekerja Tenaga Nasional Bhd (TNB) bergabung dalam satu demonstrasi hari ini bagi menggesa kerajaan menamatkan pertalian dengan konglomerat YTL Corp.

Kesatuan dianggotai 35,000 orang itu menggesa agar TNB tidak memperbaharui perjanjian pembelian tenaga dengan YTL apabila ia tamat pada 2015, kerana firma itu didakwa masuk campur dan mendapat keuntungan besar dari sektor tenaga penting negara.




KAH KAH KAH

hajar cukong 

mereka rembat

tanah orang 

melayu

di sentul

di chu badak

di berembang

cukong yang baik

ialah cukong

 yang mati


------------

NASI PANGGUNG







NASI PANGGUNG 
PETANG KELMARIN 

Atap kami langit, lantai kami tanah
Kami juga sama berkerja
kami juga sama membangun kota
kami juga sama seperti semua
~ warga tanpa rumah

Menu dan para penyumbang hari ini:-
Tim Dapur Jalanan - Nasi Tomato Death Metal
Tim Syed Syahir - Roti Canai, Air Mineral
Tim Saiful Gloria Jeans - Roti Moist, Dadih & Coffea Gloria Jeans
Kak Ogy Sekeluarga - Ayam Goreng Grindcore, Dalca Penang Road
Farid Subang Sekeluarga - Buah Apple, Pakaian
Brader Shahril Gombak - Mash Potato

MEREKA YANG DATANG
Mereka yang sama berkerja bakti; yang buat sibuk & buat ramai di Jalan Panggong:-
Rahmat Haron the tukang dapur of the week,
Tim awek cun - Aisyah, Syu, Anne, Sarah, Ila, Alind & Air
Cikgu Nad dan keluarga, Brader Farid dan Keluarga
Brader Saiful & Tim Gloria Jeans, Brader Sharil & kawan,
Dedel, Syafliq, Muzz, Hazman & kawan2 MSU    
Ishraf, Aiman & kawan2 Intec Shah Alam, Paramjit, khairul PJ,  
dan semua kawan2 yg hadir membantu, menghidang, basuh pingan, memeriahkan petang ahad di Jalan Panggong! 

AYAM GORENG PANAS

PENGUMUMANN!!!!
Tuan, puan, adik, abang, kakak, awek cun sekalian!
Dapur pada bulan Ramadhan ini akan terus bersama warga tanpa rumah pada setiap SABTU jam 10 MALAM. bermula pada 5 Julai ini. 

NASI TOMATO 
AYAM GORENG

Siang mengikat perut, 
malam bersama yang 'terjerut' 
Sama bantu, Sama rasa
TERIMA KASIH SEMUA!

- Boleh dapatkan merchandise Dapur Jalanan KL, baju & button, di Bangsar Utama atau Jalan Panggung serta kroni-kroni yang berdekatan

- Untuk maklumat info, sila cari dan tekan like Facebook page DapurJalanan KualaLumpur dan follow twitter: dapurjalananKL & insta - dapurjalananKL

- Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun dapur jalanan
   8001-7278-49 spkl collective

PEMBANTU SETIA
- Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh tekan number dibawah
  Pakwan = 019-2671285 
 atau 
Hadikhalid = 012-6648873
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
 *Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
16 June 2014




------------

JAWAPAN KEPADA KLING XAVIER



INI DIA MUKA KLING
YANG  CUBA RASUAH
MALIK HUSIN
RESPON 
TERHADAP CABARAN AZMIN
 DAN 
UGUTAN SAMAN XAVIER

1. Saya dengan ini mengesahkan menerima surat peguam YB Xavier Jeyakumar menuntut meminta maaf kerana menuduh beliau berkenaan kes cubaan rasuah Malek Husin.

2. YB Xavier seorang anggota Biro Politik lantikan yang masih memegang jawatan tersebut walaupun menjadi calon Naib Presiden Pemilihan PKR 2014. Maka beliau sudah tentu mempunyai akses terhadap surat saya kepada Presiden dan Lembaga Disiplin parti berkenaan perkara tersebut malangnya setelah membaca surat peguam beliau ternyata beliau tidak merujuk surat saya kepada itu.

3. Tindakan saya tidak lain dan tidak bukan untuk membersihkan parti dan membetulkan persepsi mengenai cerita kejadian kononya Abd Malek Husin, Ketua Panel Bantahan telah membaling sejumlah wang ke Xavier dalam satu mesyuarat biro politik.  Cerita ini setelah dua minggu berlegar dalam internet dan juga menjadi buah mulut amat tidak baik bagi parti.

4. Persoalanya adakah kejadian itu berlaku atau tidak. Walaupun sudah menjadi buah mulut tidak ada seorang pun anggota biro politik berani tampil memberikan penjelasan. Jika tidak betul nafikan , jika benar nampaknya anggota biro politik PKR semuanya penakut dan hanya berani membocorkan cerita tersebut kepada penyokong mereka melalui cakap mulut sahaja. Maka terjadilah cerita konon Xavier bagi duit bagi pihak Azmin, konon Azmin bagi dan Malek baling ke arah Xavier kerana Xavier orang Azmin malah tidak juga kurang cerita yang muncul konon Malek harap Azmin bagi banyak sebab bagi sikit maka Malek ambil jalan buang duit tersebut.

5. Teguran juga dibuat kepada semua anggota biro politik. Mesyuarat kamu itu rahsia jika nak bocorkan apa juga maklumat sila tampil dengan berani bukan bocorkan dan tinggankan begitu sahaja. Saya juga telah membuat aduan kepada lembaga disiplin yang masih sunyi tanpa jawapan berkenaan dokumen yang dibocorkan dari mesyuarat biro politik yang tersebar di internet. Setakat ini salah seorang dari ramai yang menyebarkan digantung sebaliknya yang harus diambil tindakan siapa anggota biro politik yang bocorkan. Yakinlah jika kes membocorkan dokomen itu tidak diselesaikan kes kebocoran mesyuarat biro politik pasti berulang.

6. Ia amat tidak sihat dan menjadi ejekan orang parti lawan dan sahabat. maka saya tampil menulis surat mendesak presiden dan lembaga disiplin parti agar serius memanggil siasatan 3 watak yang disebut dalam kejadian itu. Segera jika ia tidak benar perlu dinafikan segera dan jika benar tentu ada hukuman perlu dilakukan.

7. Maka dimana salah saya ? Xavier selaku anggota parti yang penuh dengan roh reformasi seharusnya menggunakan ruang ini untuk menjawab dan menjelaskan bukan bertindak sombong dan angkuh melakukan ugutan saman. Untuk muncul mendesak segera bertindak membetulkan persepsi salah setelah begitu lembab mengadapi isu sebesar ini maka saya akan disaman.... saya sedia. Saya tidak berharta mana maka saya juga sedia dibankrapkan dengan saman tersebut.

8. Lagi tidak difahami bila muncul cabaran Azmin Ali dan dalam laporan media yang sama kononya dia menjadi mangsa berbelas tahun dan cabar saya buktikan dia rasuah JPP.

9. Juga saya meminta Azmin merujuk surat saya dan fahami. Isu telah muncul dari perbagai sumber dan perbagai versi cerita tanpa ada pihak menjelaskan. Saya mendesak siasatan segera dan parti perlu tampil dengan penjelasan. Alih - alih isu dialihkan konon dia sudah berbelas tahun difitnah dan saya pula dicabar untuk buktikan dia rasuah JPP. 

10. Tiada siapa nafikan pengorbanan sesiapa selama ini. Semua ada berkorban dengan cara masing masing, semua ada menyumbang dengan cara masing masing juga tidak perlulah kita mendabik dada 'membuka kepak' kitalah yang hebat selama ini berkorban.

11. Kembali kepada isu cubaan rasuah JPP parti perlu segera tampil dengan penjelasan. Adakah kejadian baling duit dalam mesyuarat itu berlaku atau tidak ? Jika tidak tampil beritahu umum. Jika benar siapa baling duit kepada siapa ? dan siapa beri duit kepada siapa ? juga apa dia hukuman tegas yang diambil ? kenapa susah sangat untuk muncul dengan penjelasan tersebut sehingga membiarkan anggota dan penyokong termanggu manggu diasak dengan persoalan dan ejekan.

12. Rakyat sedang memerhatikan PKR dengan penuh minat. Kesilapan sebagai sebuah organisasi besar pasti berlaku, cuma membezakan kita dengan parti penguasa ialah kita sedia mengakui, membaiki secara terbuka dan yakinlah kita akan lebih dihormati. Saya cuma anggota biasa dan saya tidak bertanding dalam Pemilihan 2014 tetapi kepentingan saya kali ini ialah memastikan parti ini memelihara demokrasi agar ia menyuburkan roh reformasi parti ini. Saya boleh berdiam diri dan berkompromi sebaliknya saya tidak mampu kerana sia sialah darah yang menyimbah jalanraya memperjuang ketelusan pilihanraya.












------------

HOT HOT TERNOWW


PECAH 

BERITA

jam 2:00 petang
layari tukar tiub
untuk tahu
untuk kenal
siapa boss
kling itu

HANYA 
TUKAR TIUB

berani langgar
laporan jelas

BERITA MELETUP AZMIN WAJIB JAWAB






SURAT  TERBUKA MEMINTA PENJELASAN AZMIN ALI KERANA GAGAL MEMPERTAHANKAN KEPENTINGAN ANAK SELANGOR

Beberapa hari lepas saya telah mendapat dokumen dipercayai milik PKNS yang mempunyai maklumat berkenaan projek usahasama PKNS Holding iaitu PJ Sentral Development Sdn Bhd.

Dokumen tersebut juga menunjukkan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sedang menjalankan penyiasatan dalaman terhadap anak syarikatnya PKNS Holdings Sdn Bhd terutamanya dalam transaksi yang berkaitan projek PJ Sentral Development (PJ Sentral).

Jabatan Audit Dalaman PKNS digambarkan sedang menjalankan siasatan secara terperinci termasuk mendapatkan maklumat dan dokumen daripada ahli-ahli lembaga pengarah PKNS Holdings yang mewakili PKNS dalam PJ Sentral  iaitu YB Mohamed Azmin Ali dan Datin Paduka Norazlina Zakaria.

Projek PJ Sentral melibatkan pembangunan komersil di kawasan seluas  9,854 ekar yang menempatkan Ibu Pejabat PKNS. Pada 6 September 2007, PKNS menjual  8.05 ekar kepada Bisraya Pembinaan Sdn Bhd dan dana itu digunakan bagi membiayai pembangunan Ibu Pejabat PKNS yang baharu di kawasan tanah berbaki itu.

Anak syarikat PKNS iaitu PKNS Holdings (PHSB) telah menjalinkan kerjasama dengan Nusa Gapurna dan membentuk sebuah syarikat untuk membangunkan PJ Sentral dengan pegangan saham 30-70.

Menerusi syarikat kerjasama itu, PHSB telah diwakili oleh YB Mohamed Azmin Ali dan Datin Paduka Norazlina Zakaria yang masing-masing merupakan Ahli Lembaga Pengarah sejak dari tahun 2011 dan 2012.

Pada Februari 2013, Nusa Gapurna telah mengadakan perjanjian dengan MRCB untuk menjual 70% pegangan saham dalam PJ Sentral kepada MRCB melalui reverse takeover proposal.

Dokumen yang diperolehi menggambarkan kegagalan wakil PKNS dalam PJ Sentral untuk mempertahankan kepentingan PKNS.

Dalam dokumen tersebut juga menunjukkan YB Azmin Ali gagal hadir siasatan audit malah tercatat rentetan tarikh – tarikh yang dimana siasatan audit gagal menemui YB Azmin Ali seolah dia lari dan cuba mengelak proses siasatan.
Dari dokumen ini muncul persoalan

         i.            Kenapa dia lari dan mengelak lebih dari dua bulan untuk menghadiri sesi penyiasatan audit ? apa yang hendak disurukkan ?

       ii.            Adakah dia lemah atau sengaja dalam gagal mempertahankan kepentingan PKNS dalam projek PJ Sentral ? maaf jika dikatakan jika tidak dijelaskan maka mungkin akan wujud persepsi bahawa mungkin wujud juga imbuhan untuk berpura lemah.

      iii.            Adakah kegagalan ini penyebab penamatan beliau sebagai ahli lembaga pengarah ?

Kegagalan ini mempertahankan kepentingan PKNS dalam projek bernilai billion ringgit ini merupakan satu kerugian kepada semua warga Selangor secara keseluruhanya. Saya selaku anak Selangor dan juga anggota PKR menuntut jawapan dari YB Azmin Ali dan YAB Tan Sri Khalid Ibrahim juga harus tampil memberikan penjelasan mengenai perkara ini dan Kerajaan negeri harus menerangkan apa tindakan lanjut untuk mempertahankan atau mendapatkan semula hak warga Selangor yang hilang.

Dalam kesempatan ini juga ingin memohon penjelasan YB Azmin Ali mengenai berapa ramai kakitangan yang beliau bawa masuk dalam PKNS untuk dibayar gaji oleh PKNS selepas lantikan beliau sebagai Ahli Lembaga Pengarah sehingga tidak disambung kontrak ?

Akhirnya besarlah harapan saya agar surat saya ini jangan disalah ertikan malah seharusnya dijadikan peluang dan ruang harus digunakan bagi menjelaskan kepada rakyat. Saya percaya dan yakin sama ada YB Azmin Ali mahupun YAB Tan Sri Khalid selaku Menteri Besar sendiri tentu mementingkan integriti dan keterbukaan maklumat.
Sekian dan terima kasih.


Khairul Anuar Al Megat
No. anggota PKR B 030003354
Cabang Hulu Selangor






-------------

PEMANDU TEKSI BANGUN MELAWAN




KULI BATAK KAYAKAN KRONI

DATA SENANG HILANG
kalau setiap pemndu teksi diberi lesen individu, jenuh la jabatan teksi negara nak cetak permit beribu2 keping. nak bukak beribu2 fail individu. bila nak hantar surat atau kemuka borang, kena print beribu2 surat dan borang setiap kali. pengarah jabatan atau menteri teksi dan beca pulak cramp peha dok sign beribu2 surat setiap kali. kan leceh tu. kejap je fail dah cecah siling.

 kau bukan tak tau, kerajaan nak go green go hybrid, jimat kertas jimat pokok. Malaysia merupakan bumi yang bertuah kerana kaya dengan kepelbagaian Bio, kepelbagaian Bio merangkumi semua benda hidup serta ekosistem yang merupakan habitat bagi kehidupan ini, kita semua adalah sebahagian dari jaringan dari kehidupan yang kompleks ini dan saling bergantung antara satu sama lain. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/14/14

Umno/bn tetap celaka..no matter what!!! on KELUARKAN PANDANGAN 3
michael jackson
on 6/14/14
JADI JADI KAYA
Si Kaya pergunakan Si Miskin utk mengkayakan lg Si Kaya. Yg kaya semakin kaya, yg miskin papa kedana. Awat pemandu2 teksi ni xnak buka mata dok sokong lg kerajaan zalim BN ni? Dah buta hati ke? Ayuh rakyat semua - hapuskan kezaliman BN. Tumbang!!! on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

Abg ipar aku mula bawa teksi mmg kena byr mcm tu. Skrg ada lesen sendiri dah, ambik alih abg dia punya, alhamdulillah. Sistem sewa mcm tu mmg zalim! on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14


Drebar teksi ni ada yang baik ada yang kurang ajar sangat. Mungkin sebab tension kena bayar RM55 sehari. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

najib kalau bertukar jadi seekor babi halala tak makan?..... sebab najib seorang islam.... kah...kah....kah.... on PANDANGAN PEMBACA 3
Anonymous
on 6/13/14


BAPAK BAWA TEKSI 20 TAHUN
Bapak aku dah bawak teksii dekat 20 tahun. Tapi tak dapat permit. Terpaksa sewa dgn syarikat. Kalau nak dapat kena apply bawah kuota Umngok! Itu pun belum tentu dapat sebab biasa kroni2 dapat dulu.

 Satu lagi mesti pandai hulur dan muka tebal kalau nak dapat permit. Jumpa orang tu, jumpa orang ni. Sampai duit byk habis tapi masih tak dapat2. Permit teksi ni untuk rakyat. Tapi syarikat kroni dah sebat. Permit tu harga rm1 je. Tapi punyelah susah nak dapat. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

sebab pemandu teksi mmg bodoh. tunduk sangat dgn ketuanan gerombolan. apa lagi, mogok laa 6 bulan. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14
JANGAN KACAU 
PERIOK NASI MENTERI
inilah cara jaga kebajikan melayu... sebab majoirit pemandu tu melayu... senang urus... tak banyak kerenah... sewa harian... cara ni berjalan selama nie pun tak ada yang bising... nak.mula.bising... permit sapa kontol... semua kroni bala pak pak mulia yang dok jadi free loader tu lah kah kah kah... 

sham engkau pi lah buat kerja baik sikit... asyik nak hasut orang... projek sham nie penghasut no 1 malaysia oah kah kah... jangan kacau periuk nasi menteri tu... kalau tak silap orang bukit gantang kah kah kah... sama sama menoreh dulu...la nie jadi menteri lah kah kah kulit lupa kacanglahkaha kaha kaha on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14


SAYA SEORANG KRONI
Hai saya adalah salah seorang kroni yg mendapat permit teksi. Sepatutnya kalau masalah sepatutnya selesai semasa pemimpin yg dibuang dari kerajaan dahulu mengusulkan semasa di puncak kuasa dahulu.Tetapi sayang seribu kali sayang semasa dikekuasaan dahulu mereka juga menikmati hasilnya.sekian dari kami kroni yg bijak. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous





----------

PECAH BERITA - PJ SENTRAL






 HOT HOT HOT


ini dia dokument
projek pj sentral

hanya tukar tiub
berani langgar
laporan jelas


-------------

LAWAK PAGI INI






KOMENTAR
lihat perkataan difisit
digunakan
apa makna difisit?
kenapa guna perkataan susah
mak cik felda tak faham

difisit ialah hutang

dapat  gaji 100 ringgit
belanja 160 ringgit
ertinya defisit 60 rinngit
ertinya berhutang

dalam laporan berita

sengaja tidak ditulis
berapa jumlah hutang negara
yang dilaporkan hanya peratus
% % % % % % %
apa guna peratus
kenapa tak tulis
jumlah hutang?


inilah contoh akhbar ketuanan melayu
menipu bani melayu

Bajet 2015: Fokus kurangkan defisit
IPOH 15 Jun - Malaysia perlu mengekalkan momentum pertumbuhan ekonomi melebihi 5 ke 5.5 peratus biar apa jua senario ekonomi dunia pada tahun depan, bagi memastikan pengurangan defisit secara beransur-ansur...



KAH KAH KAH

woit kah kah kah

pagi pagi

dah buat lawak


kah kah kah





-----------

HOT TERNOWWW - PECAH BERITA



TERNOW 

TERHOTT

HOT HOT HOT

dokumen rasuah
projek pj sentral
telah ditemui
hot hot hot
tunggu surat
dari khairul anwar

HOT HOT HOT

SEMANGAT NASIONALISMA MEREBAK





KOMENTAR
akhirnya
semua pekong terbuka
nasionalisma dayak
nasionalisma iban
nasionalisma kadazan
semakin merebak
kerana iban dan dayak
tidak mahu  di buli
oleh bani melayu semenanjung


NGO Sarawak dakwa Perjanjian Malaysia 1963 tak sah

Perjanjian Malaysia 1963 tidak sah dan ditolak Malaya melalui tempoh 51 tahun dan kegagalan menghormati perjanjian itu, kata Pertubuhan Aspirasi Rakyat Sarawak (Sapa) dalam satu forum hari ini.
Presiden Sapa Lina Soo berkata, perjanjian penyatuan Malaya, Sarawak dan Sabah sebagai satu negara melanggar tatacara undang-undang antarabangsa, yang menyatakan hanya negara merdeka boleh menyertai perjanjian antarabangsa.
"Perjanjian Malaysia 1963 tidak ditandatangani antara lima negara merdeka, namun disertai antara dua negara bebas – United Kingdom dan Persekutuan Tanah Melayu – dengan negara separuh koloni Singapura dan dua koloni Borneo Utara (Sabah) dan Sarawak," katanya di Kuala Lumpur hari ini.
- baca disini: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ngo-sarawak-dakwa-perjanjian-malaysia-1963-tak-sah#sthash.WQjgYDW3.dpuf


KAH KAH KAH

pekong di dada

tak boleh

tutup dengan

tisu

kah kah kah

---------