.

Khamis, 18 Ogos 2016

HARI MALAPETAKA






NAKBA

22 haribulan ogos 2016

adalah hari nakba

untuk riza aziz

untuk jho low

hari malapetaka

untuk anak rosmah

untuk china tembam

tapi hari gumbira

untuk satu malaysia




Riza, Jho Low called to US courts on Aug 22

 | August 17, 2016
They may choose to challenge the American Government's claims on their assets, as part of a suit brought by the US Department of Justice.





PETALING JAYA: The prime minister’s stepson, Riza Aziz, and millionaire Low Taek Jho (Jho Low), named as defendants in the lawsuit brought by the US Department of Justice (DoJ), will be called to defend themselves on Aug 22, according to lawyer Zainur Zakaria.
Zainur said Riza and Low, as well as several others named in the DoJ document, may challenge the United States’ claim on their assets.
“If they do not appear in court, the court will make an order to enable the US Government to seize the assets.
“Should they appear, however, they can challenge it,” Zainur said when contacted by FMT.
Zainur is the counsel for former political secretary to  Mahathir Mohamad, Matthias Chang, and former PAS Vice-President Husam Musa in their suit against Riza, Low and Goldman Sachs.
Their class action seeks custodianship of the US$1 billion worth of assets the DoJ claims has been stolen from 1MDB, lending their names as trustees for the assets and proceeds to be returned to Malaysia should DoJ be successful in its efforts.

BERITA BAIK

ANAK ROSMAH

CHINA TEMBAM

AKAN MELARIKAN DIRI

JIKA DATANG KE  MAHKAMAH

ANAK ROSMAH & CHINA TEMBAM

AKAN DITANGKAP FBI

PADAN MUKA



----------

MAKIN RAMAI KUNT FUSE





YB NAWAWI

KATA MO1

IALAH AGONG

SISWA KATA

MO1 IALAH

NAJIB

MANA YG BETUL

SAJE TANYA

GUA KUNT FUSE



f.BOOK


BILA DAH KANTOI mulalah nak 'corner' sana 'corner' sini..

Dah terang NYATA kenyataan ASAL KAMU sebelum 'diedit' balik mengatakan "MO1 ialah malaysia official no.1" dan " MO1 ialah "agung"

Nanti jangan pula tiba2 nak kata... "agung" tidak sama "Agong" plok !!!

SENDIRI TULIS, SENDIRI KATA, SENDIRI PUTAR BELIT... last2 pembangkang yang salah !!!







----------------

LULUSAN YALE





TONTOWI BERSEKOLAH DI YALE
masyallah ya habibi ya maulana thoib thoib ente punya ckp..ana tau itu yale adalah sekolah bisnes bro..yale sekolah perniagaan..maka jika tontowi bersekolah di yale mmg gua purcaya bulat2..mafi muskillah mafi kidakida..maka itu graduan dari yale ini sedang menjalankan perniagaan atau bisnes.
perniagaan itu sunnah bro..nabi kata 3/4 dari rezki itu dari bisness bro..so maka itu, masyallah thoib, si tontowi ini sedang menjual agama bro..jika ada porno dibalik bisness agama ini hukumnya harus je bro sb sudah ada bini. 

ilham jimak datang dari itu cerita pornowi la bro.bisne with iman, bisnes agama kuat2, malam jimak pun kuat2 la.memantat ditempat halal itu wajib, dosa porno itu tuhan je yg tahu waimah hadi dan din ayam pun taktau.masyalllah thoib ya maulana.. on PEMBETULAN MAKLUMAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16





------------

DUIT PENCEN PUN KENA REMBAT






MANA LETAK KEKUATAN HANG TUAH

T hanya untuk yang thorbaekkk seperti tt, sepertimana juga t adalah letaknya kekuatan hang tuah, maka saya cadangkan diubah t mereka kepada w serta-merta maka ltat jadi lwat iaitu lembaga yang lewat. 

Ugat pula tak boleh digugat sebab itu kroni-kroni jeneral dan menteri termasuk bekas-bekas jeneral, kalau cuba gugat sarang mereka nanti ugat ugut lenyek kamu macam ulat, atau c4 kamu alat-tuya! on DUIT PENCEN TAK SAMPAI
Anonymous
on 8/17/16

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA
bukan setakat duit pencen...semua duit dalam malaysia atau luar negara akan disapu oleh anak beranak... masih juga golongan makan dedak cium tangan pahlawan bugis....kalau bugis lanun bertopeng badut... badut dengan bergincu... nampak saja macam ular sawa tapi lebih berbisa dari king cobra...kah kah kah... lemah kita memikir...main lagu sama sejak berzaman...

masih anggap cina musuh...yang puak makan babi ini lebih baik dari puak halal...kumut kamit tapi masyuk tetap masyuk kah kah kah... sekurang kurangnya mereka menipu membohong kah kah semua tau kalau tak tipu bukan cina...tapi yang melayu apa cerita... kalau tak rasuah bukan melayu kah...ooops sorry...bugia kah kah kah kah on DUIT PENCEN TAK SAMPAI
Anonymous
on 8/17/16






----------------

KIBARKAN BENDERA RAKYAT - KIBARKAN SANG SAKA







KIBARKAN

SANG SAKA

BENDERA 

RAKYAT

KIBARKAN SANG SAKA





SANG SAKA

AKAN JADI

GANTI JALUR

TEMBERANG



JALUR 

TEMBERANG
warga  di saman 
diupah
dibodek 
di paksa
di hukum 
kedai diberi arahan
untuk kibar jalur temberang
tapi tak ada siapa ambil pot



---------------

LAGI BERITA ENCIK LANCHOW







ENCIK LANCHOW

BERI HADIAH

BASIKAL



F.BOOK


Setelah didesak oleh rakyat marhein. Akhirnya Embi ganung insaf dan bersetuju menghadiahkan dua biji basikal kepada majlis sukan negeri terengganu melalui exconya. Kalau pakai basikal ni kurang2 emas dalam tangan. Mas tok mung. Na na na na na na
Ganu kite..

Guano mung.

















-----------------

SIAPA DICARI OLEH FBI





SIAPA SEDANG

DICARI OLEH

AGEN FBI
baca disini:
http://www.malaysiakini.com/columns/352577






-----------------

TAHNIAH BOLIVIA


TAHNIAH

GARIS TEPAT

GARIS POLITIK 

DUNIA KE TIGA


KOMENTAR
INILAH LANGKAH TEPAT
INILAH LANGKAH BETUL
MENDIDIK MELAHIRKAN
KADER ANTI IMPERIALIS
SELAMA INI SEKOLAH
SELAMA INI UNIVERSITI
KOLEJ TENTERA MELAHIRKAN
BENGOLAN PRO KAPITALIS

SALUT UNTUK BOLOVIA
SALUT UNTUK MORALES


Bolivia opens 'anti-imperialist' military school to counter US foreign policies

President Evo Morales said the academy will encourage ‘anti-colonial and anti-capitalist thinking’ to negate US-based schools that targeted indigenous people

Bolivia’s president Evo Morales has opened a new “anti-imperialist” military academy to counter US policies and military influence in Latin America. 
“If the empire teaches domination of the world from its military schools, we will learn from this school to free ourselves from imperial oppression,” the country’s first indigenous president said at an inauguration ceremony on Wednesday .


“We want to build anti-colonial and anti-capitalist thinking with this school that binds the armed forces to social movements and counteracts the influence of the School of the Americas that always saw the indigenous as internal enemies,” he told a crowd that included the defense ministers of Venezuela and Nicaragua.

The re-inaugurated school carries the name of General Juan Jose Torres, a leftist who was Bolivia’s de facto president in 1970 and who expelled the Peace Corps for allegedly sterilizing indigenous women.
Up to 200 cadets will learn about history, geopolitics and military strategy, the government said.

A semester-long course required for advancement to captain is being taught by the Argentine Marxist intellectual Atilio Boron, deputy defense minister Reymi Ferreira said

--------------

STADIUM TEMPAT MANIN BOLA







BUDAYA

POLITIK

JALAN RAYA


KOMENTAR
tunjuk perasaan ialah politik
tunjuk sokongan ialah politik
tunjuk kebencian ialah politik

budaya politik ini wajib dilakukan
ditempat terbuka
ditempat awam
untuk dilihat
untuk disaksikan
oleh warga negara
oleh dunia

demo atau tunjuk perasaan
bukan dalam stadium
bukan dalam hutan
bukan dalam kolah
bukan dalam kelambu

kalau pilihanraya kita buat dalam dewan
kita mengundi di bilik sekolah
kita pangkah dalam bilik khas
kita mengundi secara rahsia

tapi bukan untuk demo
demo wajib diadakan di jalan raya
demo wajib ditempat terbuka
demo ditempat orang ramai
inilah namanya politik jalan raya
bukan politik pilihan raya

NOTA
stadium negara
ialah tempat main bola
atau buat kosert rock
jangan cuba nak alih alih
agar demo dalam stadium
poooooorah


Demo di stadium? Bukan nak main bola'
BERSIH tidak akan takut berdepan ancaman pemimpin Umno Sungai Besar Jamal Yunos untuk mengadakan perhimpunan Baju Merah serentak dengan BERSIH 5, kata pengerusinya.

Maria Chin Abdullah berkata pihaknya meletakkan tanggungjawab memastikan keamanan kedua-dua perhimpunan itu di tangan polis.
“Pada pendapat saya kedua-dua kumpulan berhak berhimpun seperti dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan,” katanya dalam sidang media di Petaling Jaya hari ini.

“Tanggungjawab mengawal himpunan kedua-dua pihak terletak di tangan polis.

“Jika menjadi perkauman, ia kerja kerajaan dan Baju Merah,” katanya.

Beliau membangkitkan himpunan Baju Merah pada 16 September tahun lalu yang berbaur perkauman ketika peserta mahu merempuh hadangan polis di Jalan Petaling, Kuala Lumpur.

Ditanya sama ada beliau akan membuat pengubahsuaian perhimpunan BERSIH 5 susulan langkah kumpulan berbeza pandangan itu, Maria menolaknya.
Sementara itu, dalam perkembangan berbeza, aktivis Hishamuddin Rais pula menolak cadangan supaya perhimpunan #Tangkap MO1 pada 27 Ogos diadakan di dalam stadium.
“Kita nak buat apa dalam stadium, main bola?” soalnya sinis.

Sidang media hari ini dianjurkan BERSIH dan sembilan NGO bagi menyatakan sokongan terhadap perhimpunan #TangkapMO1.




-------------

LANCAU YANG AMAT BERHORMAT








INI TULISAN

AZIZULHASNI


Terima kasih MB walau dulu tak bantu pun

Di sebalik kejayaannya meraih pingat gangsa di temasya Olimpik Rio de Janeiro awal pagi tadi, pelumba basikal negara Azizulhasni Awang masih 'menyimpan rasa' terhadap kerajaan Terengganu.
Dalam tulisan penghargaan di Facebooknya hari ini, raja keirin Asia itu meluahkan rasa 'terima kasih' khas untuk Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman.
"Saya dan Fatehah (Mustapa) masih ingin mengucapkan terima kasih walaupun MB (menteri besar) tidak berkenan untuk membantu saya dan Fatehah, dua anak jati Negeri Terengganu yang berjuang di peringkat dunia dan Olimpik ini.
"Terima kasih kerana tidak sudi membelikan sebuah basikal RoadBike untuk kegunaan kami dalam persiapan sukan Olimpik walaupun sudah dihantar proposal (cadangan) lebih kurang setahun sebelum Olimpik Rio," katanya.
Azizulhasni meraih gangsa dalam saingan akhir kategori keirin di Veledrom Olimpik, awal pagi tadi


INI JAWAPAN

ENCIK LANCOW

YANG AKUI

DIRINYA YANG

AMAT 

BERHORMAT

LANCHOW

BERHORMAT

TANGKAP SATU

LAGI PUKE MAK


Kenyataan Menteri Besar Terengganu Mengenai Kejayaan Azizul Hasni

1. Saya ingin menjelaskan bahawa perkara yang diluahkan oleh Azizul Hasni yang sedang tersebar di media sosial tiada dalam makluman saya.


2. Apa pun saya bersedia untuk berjumpa sendiri dengan Azizul bagi menyampaikan rasa bangga seluruh rakyat Terengganu atas kejayaannya di Olimpik.

3. Saya juga bersedia mendengar sendiri luahan hati Azizul itu dengan hati yang terbuka.

4. Kerajaan Negeri Terengganu juga sedang menilai ganjaran yang bersesuaian dengan kejayaan Azizul Hasni.

5. Kerajaan Negeri Terengganu sedang membuat persiapan khas untuk meraikan kepulangan Azizul Hasni nanti.

6. Kerajaan Negeri Terengganu akan mewujudkan satu galeri khas untuk anak anak negeri Terengganu yang berjaya dalam sukan, termasuklah kejayaan Azizul Hasni di Olimpik.

YAB Ahmad Razif
Abdul Rahman
Menteri Besar Terengganu
17 Ogos 2016





---------------

JANGAN LUPA TANGKAP PUKE MAK






JANGAN LUPA

TURUN SABTU

27 OGOS 2016

TANGKAP MO1

& PUKE MAK







Tangkap MO1 macam tangkap Pokemon, seru Isham Rais

 Sidang akhbar itu diadakan oleh NGO berkenaan untuk menyokong himpunan #TangkapMO1.






-----------

SATU LAGI MISTERI






SATU LAGI

MISTERI

KEMUNCULAN

ENCIK LANCHOW

SIAPA DIA

ENCIK LANCHOW








--------------

JALAN RAYA BUAT PRATIKAL



PRAKTIS  KE JALAN  RAYA
betul la kata idris jusoh tu..belajar demo dulu kemudian praktis dijalan raya.demo bukan bole diuji dimakmal, atau bole diuji dgn hadis2 atau ayat2 quran maka utk belajar demo wajib la turun jalan raya.lagi ramai lagi bagus.

baru ada suasana.macam juga org nak berzikir, perlu ada jemaah dan suasan utk berzikir, sama juga dgn merompak, perlu ada jemaah atau polis2 yg mengawal rompakan..keje terkini mahasiswa adalah berdemo, dgn demo anda akan tangkap poke mo1 atau atau menangkap poke muf ti..kpd student2, sila la ajar pensyarah2 islamic anda atau mufti2 atau org2 agama utk turun berdemo.

kalo yang muda mempunyai kudrat, maka berjalan la ia, kalo org tua yg berilmu tp tiada kudrat, maka bantu la secara gaib agar najib rosmah diturnkan dari jawatan perdana menteri kemudian didakwa dan dihukum hududkan oleh tuan syeikhul kudus tuan presideng kluk klak adu hadi..sekiranya hudud dijalankan keatas najib rosmah dibumi malaysia ini, pasti tuhan akan merahmati dan memberkati malaysia dgn on BERDEMO MENGUBAH DUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16



-----------------

MOHON PENCERAHAN




         MOHON PENCERAHAN
Wow! Apa kelulusan nak jadi mooftee? Kena khatam quran berapa kali? Kena ada PhD ke? Skill cium tangan perlu tak? Atau cuma perlu skill jilat kasut boss?? Mohon pencerahan on DEDAK BUKAN MURAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16








-----------

DUA PULUH LIMA







MUSTAHIL

LUPA



-------------