Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Mac 2012

LAPORAN TERKINI DARI SIDANG PARLIMEN




IBRAHIM ALI WAKTU HUJAN TURUN















IBRAHIM ALI MAHU AKTA JANGAN JADI BANGANG DIWUJUDKAN SEGERA

2:17PM Mac 15, 2012

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) menggesa kerajaan pusat supaya segera mewujudkan Akta Jangan Jadi Bangang yang didakwanya bagi menangani jumlah orang bangang yang semakin tinggi di kalangan umat Islam.

"Saya fikir Akta Jangan Jadi Bangang mesti lulus untuk menangani isu bangang," kata ahli parlimen itu hari ini.

Dakwanya, terdapat banyak kes umat Islam yang semakin mendekati bodoh dan beberapa mereka akhirnya menjadi bangang, sesuatu yang dianggapnya sebagai perkembangan yang membimbangkan.

"Sekarang ini pun sudah ada orang Islam yang beralih ke tahap bodoh untuk mencari kedamaian," kata Ibrahim.

Walau bagaimanapun, menurutnya, kesalahan juga mesti ditanggung oleh umat Islam yang belum bodoh tetapi tidak memenuhi tanggungjawab mereka membantu saudara-saudara mereka yang kurang bernasib bangang.

"Orang Islam yang bodoh tidak dibantu, jadi orang Kristian yang bijak menggunakan akal sebagai cara untuk mendekati umat Islam yang bodoh dan akhirnya membangangkan mereka," katanya.- TIEWNAMA




KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA




KOMENTAR TUKAR TIUB


peralihan tempat mengundi
tanpa diketahui oleh pengundi ini
telah dilakukan secara sulit
ini sedang dirancang
ini sebahagian dari strateji
untuk memastikan gerombolan terus berkuasa

berita ini timbul kerana
nama yang dialih ialah mb selangor
ini nama yang di ketahui umum
bayangkan berpuluh ribu lagi
nama yang telah dialih
nama pengundi biasa
yang bukan tan seri
dan bukan menteri besar
semua dialih tanpa di ketahui oleh si pengundi

ini dirancang
ini dijalankan
oleh spr sendiri
dengan arahan gerombolan

apa terjadi?




di hari buang undi akan berlalu kekecohan
ini sengaja di rancang
untuk menunjukkan kepada dunia
bahawa penyokong pakatan rakyat
ganas dan buat kecoh


ramai yang tahu dimana nak mengundi
ramai yang tak mengundi


ingat apa terjadi
kepada kawasan dr hatta di gombak
terpaksa di panjang masa membuang undi
kerana ramai penyokong dr hatta tercari cari

tak caya sila tanya parti pas


APA YANG WAJIB DI LAKUKAN

semua tipu helah ini telah diketahui umum
persoalan apa yang wajib kita buat?

buat sidang akhbar?
buat sidang media?
hantar memo?
tuntut adakan suruhanjaya di raja?
buat forum?

jangan buang masa

jawapannya :
turun ke jalan raya
sebelum pilihan raya


INI KERJA SPR


KHALID HAIRAN DITUKAR KAWASAN MENGUNDI - mkini

Kawasan mengundi bagi Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim nampaknya telah ditukar tanpa pengetahuannya, seperti yang terbukti menerusi carian di lamanweb Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Semakan di lamanweb tersebut mendapati Khalid (kanan) kini
merupakan pengundi di kawasan pilihan raya Lembah Pantai yang diwakili Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

Lokaliti mengundi beliau disenaraikan sebagai Rumah Kakitangan Universiti di bawah daerah mengundi Universiti.

Bagaimanapun, difahamkan Khalid sebelum ini mengundi di kawasan Parlimen Petaling Jaya Selatan. Tidak jelas sudah berapa lama beliau menjadi pengundi di sana.

Ketika dihubungi, seorang pegawai pejabat menteri besar yang enggan namanya disiarkan, mengesahkan Khalid tidak membuat sebarang perubahan pada kawasan mengundinya atau dalam kad pengenalannya.

"Setakat yang beliau tahu, beliau masih pengundi di Petaling Jaya (Selatan) dan alamat pada kad pengenalan beliau adalah di Pasir Tuntung, Kuala Selangor - bandar kelahirannya," kata sumber yang rapat dengan menteri besar itu.

Sumber itu menambah bahawa menteri besar yang telah dimaklumkan mengenainya "memandang berat" perkara itu dan akan menyemak dengan SPR dan Jabatan Pendaftaran.





KEMBANGKAN NASIONALISMA DAYAK




JEMPUTAN UNTUK SEMUA


sila datang
untuk mendengar
apa sebenar berlaku di sarawak
datang untuk mendengar penindasan
datang untuk mendengar tanah oarng kampong dirampas

juga datang untuk mendengar
perlawan dayak yang telah mula berkembang

AHAD 18/03/12 INI
JAM 8.00 MALAM
DEWAN PERHIMPUNAN CHINA
KUALA LUMPUR





DARI FACEBOOK ZUNAR
59 minutes ago
On your profile · Remove


Datang beramai-ramai Ahad ini, beri sokongan. Dengar sendiri kisah seorang Ibu yang meninggal ketika bersalin kerana tiada kemudahan perubatan di Sarawak. Jangan sampai ia berlaku kepada kita dan keluarga. — with Muhammad Saufi Samm, Ginie Lim, Sheryda Abdullah and 31 others.



DEMO JAM 2.00 AHAD TAMAN ASTAKA PJ





NOTA:
semua di jemput bersama
demo tuntutan perempuan
ini klai pertama perempuan
turun berdemo

jam 2.00 petang
di taman astaka
petaling jaya








INI DEMO UNTUK JANGAN DITIPU



SATU PERATUS YANG RASUAH ATAU SATU PERATUS YANG TAK PERNAH RASUAH





JANGAN SALAH DENGAR







PENCERAHAN TENTANG POLIS RASUAH

Agaknya ketua polis negara tersilap baca, "sebenarnya 1% saja PDRM yang tidak rasuah, yang lainnya terlibat dengan rasuah". RALAT
By Anonymous on LAWAK TEERKINI KAH KAH KAH on 3/15/12

kisah benar aku: kene tahan polis (kuda putih) sebab aku pakai handphone (bos aku yang call) masa drive kereta company member aku dok sebelah...masa tu dalam seminggu lagi nak gaji so biasanye time macam ini aku memang tengah kayap..pagi kene roti canai + milo, tengahari memang diet la time2 macam ni(tahan je laa lapar tu) malam baru makan kat umah..

gaji tiap bulan pon tak pernah cukup sebab hutang pada bank2 yang kapitalis durjana (rumah,kereta,petrol,tol,belanja dapur & macam2 lagi - sama je ngan korang suma)....masa polis tu tahan muka dia da memang senyum2 kat aku (misai macam cite tamil)..dia cakap “ko ni bersalah sebab gayut tak pakai handsfree”.. aku pon merayu pada polis tu janganlah saman sebab kalo saman pon aku memang lansung takde duit nak bayar dan kalo naik makamah pon aku akan cakap benda yang sama gak kat hakim tu takde duit nak bayar...

tiba-tiba dia tanye “berapa engkau ada skang??”..duit aku dlm wallet ade 20ringgit je, kt dalam bank langsung takde..aku pon terus bukak wallet aku tunjuk kat si polis tu duit aku..aku cakap “ni je duit yang aku ade”..dalam hati aku harap laa sngat dia nak lepaskan aku..polis tu tak caya duit aku memang banyak tu, dia cakap “takkan la banyak ni jer,yang ni sikit sangat”.. polis tu suruh aku pinjam duit ngan member aku yang dok sebelah..dah memang nasib kot, member aku pon bukak wallet dia tunjuk kat polis tu ade 20ringgit je kat dalam wallet dia (aku da gelak dalam hati)..

polis tu jadi boring pastu dia mintak gak duit aku..aku pon terus lagi merayu “encik saya memang takde duit ni, kalo saya bagi duit ni kat encik saya takde duit nak gi keje minggu ni”..polis tu cakap kat member aku “ko kasi laa pinjam 10ringgit kat dia nii(aku)”..member aku terus jadi terkedu..polis terus cakap “dah nasib korang nak kene arini”..malas nak cakap banyak aku pon terus bagi 20ringgit aku kat polis ni..terus muka si polis ni senyummmm..sebelum gerak dia cakap aku “ko halalkan ye duit ni” sambil dia buat muka senyum kambing dan terus start kuda putih dia gerak..
By Anonymous on LAWAK TEERKINI KAH KAH KAH on 3/15/12

1% dr 100k polis angkat rasuah bermakna 1000org kot menjadikan Malaysia no. 19 terselamat diduduki...menurut perangkaan Kementerian Wanita mak jat tu, senator heng sai ki kata tahun lepas 2011 kalo xsilap purata 5kanak2 sebulan kot hilang diculik dsb. senator ni dlm wawancara radio pun ngaku keadaan skrg xsama mcm dulu lebih mencabar dan xselamat utk kanak2 disebabkan negara2 Asean lain bnyk kes pemerdagangan org...

campur kes altanunya mati katak kene bom c4, sarbani mati mengejut bukan bunuh diri, teoh beng hock kojol dlm siasatan, adik amirul mati ditembak polis kat kepala,jutawan kosmetik sosilawati mati dibunuh bakar peguam india, adik sharlene nurin jazlin nurul nadirah +bnyk kes simbah asid pada pemandu kereta... maka kita ni memang bangang kerana mempercayai hanya 1 % polis rasuah, malaysia no 19 negara paling selamat didiami...bertambah bangal bongok tolol kalau undi BN UMNo lagi pada PRU akan datang nnt...
By Menyesal undi UMNO BN dulu on LAWAK TEERKINI KAH KAH KAH on 3/15/12




PROGRAM MALAM INI DI IPOH



PROGRAM MALAM INI IPOH




















MAKAN MALAM KUTIP DANA


JAMUAN MAKAN MAKAM UNTUK KUTIPAN DANA


31 March 2012
Jam: 8.00 malam
Tempat: Dewan al-Munirah
Jalamn Johan Setia
Klang


UNTUK MENDAPAT TIKET SILA HUBUNGI:

Khalid 013-373-40-03
Haziq aziz: 019-888-32-12

MAMAT ITAM NIGERIA TELAH ADA MASUK KE MALAYSIA





NOTA:

ini adalah contoh surat mamat itam nigeria
kali ini menulis dalam bahasa melayu
ini bermakna dia telah
memiliki dalam negara ini
sama ada jaringan ini warga malaysia
atau mamat itam yang dah pandai bahasa


NOTA:
kita bukan tak suak mereka kerana kulit itam mereka
tidak ada sangkut paut dengana kulit itam
yang tidak kita sukai ialah perangai suka menipu












Razliza Abd Rahman zai01@sify.com to bcc: me
show details 10:46 pm (2 days ago)


Assalamulaikum,

Nama saya Razliza Binti Abd Rahman, saya bekerja sebagai Pegawai Pemasaran dengan Syarikat Gemstones Pemprosesan Batu permata di London. Saya ingin memperkenalkan anda kepada peluang perniagaan ini. Saya memerlukan bantuan dari anda yang akan memberi manfaat kepada kita berdua. Saya menghubungi anda kerana saya tidak mahu kehilangan kontrak ini yang disediakan oleh syarikat di tempat saya bekerja kerana kita berdua akan mendapat keuntungan yang baik daripada perniagaan ini pada masa sekarang dan pada masa depan yang akan datang. Itulah sebabnya saya meminta anda untuk menjadi pembekal kepada syarikat kami supaya kita boleh mengambil kesempatan pada peluang-peluang yang ada di syarikat ini.

Pada masa ini, syarikat kami perlu tiga tahun pembekal tetap produk yang dikenali sebagai (Onyx Gemstones Sparkle®) yang merupakan bahan kimia cecair baru saintifik, minyak pelincir, terutamanya yang digunakan dalam makmal gemological bagi pembersihan rawatan kejelasan berlian, secara amnya bahan larutan ini tidak menembusi jauh ke dalam berlian dan vaporizes Kemasukan hitam dalam Berlian dan batu-batu permata Emas dan lain-lain.

Pembekal asal produk ini adalah dari (Malaysia) dan bekas pembekal produk ini kepada syarikat kami telah tamat kontrak dan syarikat kami sedang mencari mana-mana orang lain yang boleh mendapatkan bekalan (Onyx Gemstones Sparkle®) dalam kuantiti yang banyak supaya dapat memenuhi permintaan pengguna kami dan bergabung dalam perkongsian dengan syarikat ini pada masa sekarang. Sebab utama mengapa saya menulis kepada anda untuk mencari minat anda dan mendapatkan bantuan, saya hanya mahu anda untuk bertindak sebagai ejen perantara (penjual produk di Malaysia dan pembeli) kepada (syarikat kami). Ini adalah perniagaan besar, yang akan memberi dividen yang baik kepada kita berdua. Saya hanya perlu kerjasama anda untuk membuat perniagaan ini berjaya.

Saya akan memberikan anda maklumat lebih lanjut lagi mengenai perkara ini jika anda bersedia untuk berdiri sebagai agen untuk membekalkan produk kepada syarikat kami. Pertama, saya akan mendapatkan satu perjanjian kontrak untuk anda sebagai pembekal kepada syarikat di mana saya bekerja. Berdasarkan peratusan, asalnya harga pembelian sebenar bahan kimia ini oleh syarikat per karton adalah kira-kira ($4,000USD) manakala di Malaysia harga jualan tempatan ($2,100USD) dan syarikat kami tidak perlu kurang daripada 200 karton. Sebab mengapa saya mahu anda untuk menjadi ejen kami adalah untuk menjadi pautan yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secara langsung kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan dikongsi oleh kita berdua sebanyak 60% kepada anda manakala 40% kepada saya. Bantuan utama anda bagi saya hanya untuk anda bercakap dengan pengarah syarikat kami bahawa anda boleh membekalkan syarikat produk dan juga secara terperinci dari segi harga dan cara pembayaran maka kita boleh mengambil dari sudut itu.

Sila maklumkan kepada saya dengan segera selepas anda menerima e-mel saya jika anda berminat dan bersedia untuk melakukan perniagaan dengan saya supaya saya boleh memberi anda contack penjual tempatan di Malaysia supaya anda boleh menghubungi mereka untuk meminta jika mereka mempunyai produk ini dalam stok untuk membekalkan kepada anda, Sebelum syarikat kami menghantar pengurus pembelian turun ke Malaysia untuk membeli produk daripada anda secara langsung. Ingat (jujur) adalah kunci kepada setiap kejayaan dalam perniagaan.
Terima kasih di atas kerjasama anda. Saya menunggu jawapan dari anda.

Yang benar,

Razliza Binti Abd Rahman