.

Jumaat, 27 Jun 2014

HARGA MINYAK AKAN NAIK




Kerajaan masih buat kajian teliti
Timbalan Menteri Kewangan,  Ahmad Maslan berkata, kerajaan akan mengutamakan kepentingan rakyat berpendapatan rendah dalam membuat sebarang keputusan bagi memastikan matlamat pemberian subsidi tercapai.

Beliau berkata, tahun ini kerajaan menjangkakan perbelanjan subsidi minyak menurun RM2.4 bilion kepada RM22.4 bilion berbanding RM24.8 bilion pada tahun lalu.


KAH KAH KAH

woit
ada dua pekara disini

satu - ini kelentong
saje kata belum selesai
supaya rakyat tak marah

kedua - takut nak teruskan
takut rakyat kan bangun
lawan kerajaan najib rosmah

KAH KAH KAH




----------

PROJEK UNIVERSITI DODOL






DEDAHKAN KANDUNGAN PERJANJIAN KONSESI UiTM AGAR RAKYAT BOLEH FAHAM

Saya rasa agak terusik dengan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri bahawa saya tidak faham mengenai konsep penswastaan atau “private finance initiatives” yang menurut beliau banyak mendatangkan kebaikan kepada UiTM. Malah, beliau memaklumkan bahawa kabinet telah menugaskan Dato’ Seri Abdul Wahid Omar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri untuk memberi penerangan mengenai konsep PFI ini.

Saya rasa Tan Sri Muhyiddin dan keseluruhan kabinet tidak faham dengan kritikan dan isu yang saya bawa. Saya bukanlah menentang bulat-bulat kaedah PFI untuk membiayai projek kerajaan jika ia dibuat secara telus dan menguntungkan rakyat.

Saya mempertikaikan perkara-perkara berikut:

1.      Kenapa penswastaan ini dibuat tanpa tender terbuka dan secara rundingan terus sehingga kesemua keenam-enam kampus UiTM diswastakan kepada syarikat milik pimpinan Umno yang kemudiannya melantik subkontraktor untuk mengendalikan projek?

2.      Kenapa sewa dan bayaran tahunan yang terpaksa ditanggung oleh UiTM ini sehingga 5 kali ganda lebih mahal dari kos membina sendiri UiTM ini?

3.      Berapakah margin keuntungan yang diberikan kepada syarikat pemegang konsesi?

Oleh yang demikian, untuk memastikan saya dan rakyat kebiasaan lain faham dan boleh menilai kewajaran Barisan Nasional menswastakan kampus UiTM melalui konsep PFI ini, saya menyeru supaya Tan Sri Muhyiddin Yassin mendedahkan perjanjian konsesi penswastaan kampus cawangan UiTM ini kepada umum.

Apabila perjanjian konsesi itu dapat diteliti oleh umum, barulah saya dan rakyat boleh memastikan bahawa tidak ada unsur keuntungan berlipat kali ganda yang diberikan kepada pemegang konsesi seperti mana yang berlaku dalam perjanjian-perjanjian konsesi yang lepas melibatkan penswastaan air dan lebuhraya.

Jika Tan Sri Muhyiddin tidak bersedia untuk mendedahkan perjanjian konsesi itu, sampai bila-bila saya dan rakyat tidak akan faham kenapa Kerajaan Persekutuan mengikat perjanjian yang kosnya nanti akan membebankan UiTM, sedangkan ia lebih murah untuk membina sendiri kampus-kampus itu.


RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan

27 Jun 2014



----------

KES SAMAN DBKL DISAMBUNG





BARU SAMPAI RUMAH

  1. Berita masuk : TT baru dilepaskan sebagai saksi oleh mahkamah dalam kes DBKL saman Bersih. -


  1. esok kau pegi makhamah bawak je satu pasu bunga bagi kat hakim sebagai ganti.Pastu cakap "I rest my case my lord"..setel hehe

--------

SAEKOR INI HILANG DIMANA?






Pengunaan pil kuda di Kelantan tinggi

TUMPAT - Masalah penggunaan dadah terutama pil kuda di Kelantan mencatat jumlah tertinggi berbanding negeri lain, kata Ketua Polis Negeri  Jalaluddin Abdul Rahman.

"Permintaan pil kuda yang tinggi di Kelantan menjadi faktor utama kes penyalahgunaan dadah tinggi di negeri ini berbanding negeri lain," katanya kepada pemberita selepas menutup perlawanan futsal antara polis dengan masyarakat tempatan di sini hari ini.



KAH KAH KAH

woit
mana din ayam
cari din ayam

hanya din ayam
boleh selamatkan keadaan

din ayam
penyelamat bangsa
din ayam 
diperlukan segera

kenapa din ayam
tak dijadikan
menteri besar ayam

KAH KAH KAH






----------

LAGI KES MINTA CERAI





Kontroversi program ‘Anak Angkat’: Pemimpin Sarawak tolak penjelasan Muhyiddin


Ahli Parlimen Bandar Kuching-DAP Chong Chieng Jen kesal dengan jawapan Tan Sri Muhyiddin Yassin terhadap soalan beliau yang ditimbulkan di Parlimen awal bulan ini.
"Program motivasi? Itu satu pembohongan," jawab Chong.
"Jika program itu jujur sebagaimana dikatakan oleh menteri, mengapa ia tiba-tiba ditamatkan selepas bantahan oleh ibu bapa para pelajar?" soalnya.
Berikutan laporan ibu bapa pelajar SMK Balai Ringin di daerah Serian bahawa program itu mempunyai unsur Islamisasi yang dijalankan pada bulan Mei, Muhyiddin memberitahu Chong dalam jawapan bertulis di Parlimen bahawa program itu bertujuan meningkatkan prestasi akademik para pelajar daripada kalangan keluarga miskin.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kontroversi-program-anak-angkat-pemimpin-sarawak-tolak-penjelasan-muhyiddin#sthash.wgYIDHjY.dpuf

Sarawak leaders rubbish Muhyiddin’s answer on ‘Anak Angkat’ project


KAH KAH KAH
woit
kesian tengok malikul sembab
baru  dapat bernafas
baru lepas tali gantung
hari ini kena tibai pulak

malikul ini dah mula
nak jadi pendakwa pulak
inilah ajaran pendakwa
sunni wal rasuah

bila banyak  buat rasuah
pergi cium batu hitam
bila banyak rembat harta rakyat
cari banyak mualaf

KAH KAH KAH


---------

ADA GAJAH DIBELAKANG TUAK





UMNO: MoU belia Orang Asal Sabah tidak perlu

 | June 26, 2014
Tindakan belia PBS, PBRS dan UPKO menandatangani MoU untuk barisan bersatu menunjukkan bahawa mereka tidak mengakui kewujudan Pemuda BN Sabah.
sabah_sign_300KOTA KINABALU: Belia Umno Sabah merasakan bahawa penubuhan Gabungan Pergerakan Pemuda Sabah oleh rakan-rakan Orang Asal dalam tiga parti komponen Barisan Nasional (BN) adalah tidak perlu.
Penolong Setiausaha Mohd Bahrin Abd. Karim berkata langkah yang diambil oleh UPKO, PBS dan PBRS untuk menubuhkan barisan bersatu akan mengetepikan ‘semangat setiakawan’ pergerakan belia dalam BN.
Mohd Bahrin juga mendakwa bahawa tindakan belia PBS, PBRS dan UPKO menandatangani memorandum persefahaman (MoU) untuk menubuhkan barisan bersatu menunjukkan bahawa mereka tidak mengakui kewujudan Pemuda BN Sabah.


KAH KAH KAH
woit
ini tandanya
semangat nasionalisma
kadazan iban
sabah semakin luas

woit
ini macam
nak minta tambah bujet
kalau tidak
minta ceraraaaaai
KAH KAH KAH


----------

TAK TAHU NAK LAPOR



MAHKAMAH 

LAGI

kelamrin satu hari
pagi ni sekali lagi
petang kelmarin dah masuk
kandang saksi
pagi ini sambung lagi

ciiiiis
bedebah kamu


disumpah dua ekor panda
tersepit kamu
di celah ketiak 
bik mama
KAH KAH KAH



-------

BELAJAR APA?




MELAYU ISLAM
Itulah masalahnya org 'Melayu Islam'. Cepat sangat nak naikpangkat walaupun takde pengalaman dan kurang kebolehan. Konsepnya senang. Kalau lu lemah, lu jangan naik pangkat. Gua ingat lagi, masa gua kat U dulu, adalah persatuan tu bukan men ghairah lagi nak jadikan aku pimpinan mereka. Tapi, gua taknak pasal disiplin gua pun lemah.

 Baik gua belajar silat dari masuk kumpulan itu. Sebab dalam Ahlul sunnah waljamaah pun, antara syarat nak jadi pemimpin, dia mesti berdisiplin, kuat, dan berani. But, since kekuatan dan disiplin aku tak capai standard tinggi lagi, maka aku taknak cari pangkat kat U, but aku lagi prefer belajar silat, latih jd berani dan disiplin. 

Bahkan, masa aku gelak je bila ada org nak ajak aku kerja kat multinational company, hahaha. Baik aku kerja cikgu KAFA berjiwa kiri (macam mat indera) dari kerja MNC. Yang penting, jujur dgn diri sendiri. Lu lemah, lu jangan naik pangkat. Simple. on INI MESTI CINA PUNYA KERJA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/26/14

---------

PANCUNG KEPALA PULAK



Andri_Zulkarnaen_300
Kenyataan Perkasa itu mencerminkan pemikiran tidak bertamadun dan sikap ekstrim mereka yang perlu ditolak oleh semua rakyat Malaysia.
 More 


KAH KAH KAH
ini cerita baru
dulu sarawak
yang pancung 
kepala orang
kali ini
perkasa pulak
nak pancung

KAH KAH KAH






------------

KATAK DAN PANDA



 KAH

 KAH KAH


KAH 

KAH KAH



KAH 

KAH KAH








---------

ULAR BERGADUH DENGAN BIAWAK





Zam: Syed Ali umpama 'ular air'


Bekas menteri penerangan Zainuddin Maidin menangkis tuduhan ketua Umno bahagian Cheras  Syed Ali Alhabshee bahawa beliau "makan duit rakyat" ketika menyertai Kabinet.

Zainuddin menganggap tuduhan tersebut sebagai tidak berasas dan mengumpamakannya sebagai ular air – sejenis ular yang tidak berbisa.

"Menuduh saya memakan duit masa jadi menteri meletakkan   ketua Umno bahagian Cheras setaraf  dengan cakap-cakap 'ular air' tepi jalan," katanya.

Ia bagi menjawab tuduhan Syed Ali yang membandingkan amalan "memakan duit" itu dengan satu acara anjuran bahagiannya yang dikritik oleh Zainuddin.





KAH KAH KAH

ini sandiwara baik
yang mana 
biawak
dan
yang mana
ular air
KAH KAH KAH


---------